Skús vystúpiť zo svojej bubliny a zamyslieť sa.
Dôvodom nieje strach z nejakých aktivistov, ale toho že to prebrali masové média a to nielen v Nemecku ale aj po svete. A tie majú dosah na masu zákazníkov a to nie sme ja ani ty ani pár ľudí hlasujúcich niekde na Bricksete (mimochodom hlasovalo len 7tis z priemerných 50tis denných návštevníkov a to ešte 1/4 hlasovala za).
Môžeme sa teraz búchať po prsiach že AFOLi sme 10% alebo o percento či dve objemu ale z pohľadu firmy je podstatná tá masa. Takže univerzálny "zákazník" sú oni a nie my a keď ohrozí niekto ich tak je v záujme firmy na to reagovať. A z tohoto pohľadu sa rozhodli správne, v médiach to prehrmeloo a zobrali im argumenty, masu už žiadne divné združenie nezaujíma. Ak by sa teraz začali biť za nejaký zlomok promile zákazníkov tak sa to ťahá a ešte dostanú na frak lebo na nich vytiahnu ich vlastné vyjadrenia a podmienky (IDEAS, súťaží, ...) a v médiach ich ukážu ako pokrytcov.
Dalo by sa polemizovať že aj negatívna reklama je reklama, ale aj keby teraz išli do toho že zrušia pravidlá tak zostanú s vysoko prevažujúcim negatívnym dojmom v cieľovke zákaníkov versus miniatúrneho zastúpenia jedného setu z nie vedľajšej témy (stačí si pozreť aj medzi fanúšikmi koľko si myslí že Technic je "LEGO"). Iné by to bolo keby sa pustili do konfliktu v momente ak by predstavovali nejaké celé témy zamerané na vojenstvo, tj čo by stratili na jednej strany by mohli získať na druhej ... ale nemajú, jeden minoritný set to nevyváži.
Takže z pohľadu biznisu medzi dvoma voľbami a to nahnevať malú podskupinu zákazníkov-fanúšikov a nechať média ohroziť podskupinu z obrovskej masy zákazníkov-rodičov je to jednoznačná voľba.
Papluh,
chápem tvoje argumenty ako platné v momentálnom krátkodobom výhľade v prostredí dnešného sveta zamoreného pokrytecko-hysterickým ľavičiarstvom. Lenže každý zásadný krok má svoj trvalejší následok. Neostáva status quo - može dojsť k spusteniu série ďalších následkov a zvrátiť prípadný deštruktívny trend už nikdy nie je také ľahké, ako urobiť ten prvý osudový krok inak.
Lego sa rozhodlo pre unáhlené riešenie situácie v momente, kedy sety už unikli do predaja. Či chcú alebo nie, set je vonku a je to ich ofiko LEGO trade mark set. Bude lámať rekordy v cene a navždy sa hrubými písmenami zapíše do histórie Lega. Podľa mňa bolo na mieste zvoliť menej radikálne riešenie, kedy by sa distribuované sety nechali predajcom dopredať, Lego by sa kajalo (keď už sa teda s ohľadom na city ľavičiarov a CNN musí) a život by išiel ďalej.
Dopady do budúcnosti sú oveľa závažnějšie. Keďže Lego zvolilo hneď na začiatku unáhlené a hlúpe udobrovacie riešenie (červené brigády si pochvaľujú, že prekonalo dokonca aj ich očakávania(!)), urobilo tým precedens, ktorým výrazne obmedzilo slobodu svojej budúcej tvorby. Nečudoval by som sa, keby sme postupne dospeli do stavu, kde každý jeden nový výrobok bude prechádzať samozvanými schvaľovacími komisiami všetkých možných ľavičiarských uskupení (BLM, antifa, lumpenproletariát, pacifisti, ekoteroristi, ultrafeministky, LGBT&ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ1234567890+/-/*/÷, atď). Odtiaľ je len krôčik do totálnej neslobody, kedy ľudové pseudokomisie budú určovať náplň produkcie bez ohľadu na dopyt trhu a firma prirodzene skrachuje.
Pritom by stačilo preukázať niekde na začiatku toho všetkého trocha viac odvahy a biznisového pohľadu trocha ďalej, než len na koniec hospodárskeho roka.