Ďalší bláznivý nápad od Elona Muska?
Znížili sme náklady na prepravu nákladu na obežnú dráhu?
Ideme ďalej a nezačnime vyrábať mobilné odpaľovacie súpravy satelitov pre bohatšie školy?
Áno, robme to, kto bohatým zakazuje.
Alebo možno mobilný raketomet, inšpirovaný sovietskymi raketovými vlakmi.
Takéto vlaky mali zabezpečiť, aby boli rakety nezávislé od podzemných síl, ktoré nepriateľ ľahko lokalizoval. Počas studenej vojny boli náprotivky nepriateľských zbraní zvyčajne skonštruované na oboch stranách železnej opony.
Američania to teda museli urobiť po svojom, menšie a lepšie.
A zbláznili sa...
Čo radšej, vyberte si oboje absurdné, ale aj taká je nová súťaž na Eurobricks „Postav vozidlo, ktoré sa premení“
GIF
Nejako som trval na výhre v jednej z týchto súťaží, už som bol druhý a tretí, možno sa mi to tentokrát podarí. A ak nie, budem to skúšať ďalej.
.JPG/640x360.jpg)
Autobus je voľne inšpirovaný vozidlami Blue Bird. Viac ako na presnú reprodukciu originálu som vsadil na úhľadnú kombináciu panelov Technic. Išlo predsa o stavbu vozidla, ktoré sa za autobus malo iba vydávať.
Preto som tiež nemal žiadne výčitky použiť čierne panely a žlté nálepky namiesto stavebných stĺpikov v oknách.
Sklopné bočnice museli byť z panelov, pretože pri dĺžke modelu takmer 70 cm a súťažných obmedzeniach ohľadom počtu motorov som to s hmotnosťou nemohol preháňať.
Pri stavbe rámu som siahol po riešení, ktoré som použil skôr v mojom URAL 5920, ľahký tuhý a s malou hrúbkou 3 study.
Na ráme je namontovaná rozdeľovacia prevodovka pozostávajúca z dvoch závitovkových kolies a ozubených kolies, ktoré znižujú otáčky na vstupe motora a zrýchľujú na výstupe na skrutkové zdvihy.
Dalo mi veľa práce vybrať prevodové pomery tak, aby som s použitím iba jedného motora dosiahol súčasné zatváranie bočných stien, rakety so strechou a zadných dverí. Kľúčom k úspechu bolo použitie šiestich párov ozubených kolies z36 a z12 spojených v mechanizme zdvíhania bočníc tak, aby sa dali od seba posúvať počas celej doby výstavby.
Toto riešenie umožnilo veľmi presnú kalibráciu procesu zatvárania všetkých 4 prvkov. Keď sa to podarilo, pridal som mechanizmus na zdvíhanie a otáčanie kabíny, oba na báze šnekových prevodov. Nakoniec som postavil aj mechanizmus volantu, motor V12 a výsuvné stopky, tiež na slimáky. Takže model má až 6 šnekových prevodov, môj rekord. Po úplnom otvorení bočnice dokonale priľnú k zemi a tvoria veľmi stabilnú štartovaciu platformu, takže nebolo potrebné inštalovať ďalšie podpery. Zdvíhací mechanizmus rakety po úplnom otvorení aktivuje ľahkú tehlu, gadget, ktorý napodobňuje zapaľovanie. Keď je kabína operátora otočená do vzletovej polohy, raketa môže byť stále rýchlo uzavretá, aby bola chránená pred nepriaznivými poveternostnými podmienkami.
Celé to váži 3 kg, je 70 cm dlhé a 16,5 cm široké a drží proporcie autobusu Blue Bird, možno je príliš široký o jeden cvok. Zadný nárazník sa mi nepodarilo reprodukovať, pretože pohyblivé časti sa prekrývajú a musel som tam napasovať "božiu ruku" na ovládanie.
20. decembra som sa rozhodol spustiť súťaž, model vznikol v podstate za dva vianočné týždne, potom som už len dolaďoval detaily a hľadal chýbajúce tehličky (vďaka Kubrickovi za posledný chýbajúci panel)
1x bočný zdvih PF L a zdvih rakety
1x kabínový výťah PF L
1x PF M otočná kabína
1x napájací zdroj Buwizz
https://bricksafe.com/pages/samolot/tc21-school-bus