V 60. rokoch Rusi intenzívne hľadali ropu na veľkých územiach severnej Sibíri. Začínajú si uvedomovať, že je naliehavo potrebné mať vozidlo, ktoré je schopné prechádzať snehom, blatom a schopné prepravovať vybavenie a zásoby potrebné na ťažbu a prepravu oleja. Na urýchlenie implementácie nákladného vozidla do výroby sa rozhodli využiť skúsenosti zahraničných konštruktérov. Na tento účel vyšlú do Kanady špeciálnu delegáciu, ktorá zakúpi sériu strojov Bruce Nodwell. Na ich základe vzniklo v roku 1972 vozidlo NOMI 0157 s kabínou Urala 375. Spustenie výskumu a výroby však trvá roky. Iba v roku 1984 bolo možné zahájiť malosériovú výrobu prvých 150 strojov. Výroba trvá iba 5 rokov, pôvodné plány na výrobu 8 000 kusov nie sú splnené. Je vyrobených niekoľko stoviek kópií a s rozpadom ZSSR sa výroba zastaví. Až v roku 2003 bola obnovená výroba modernizovanej verzie s označením ST-1.
Model som postavil pomerne rýchlo, asi za dva týždne. Potom samozrejme trvalo pár týždňov, kým sa zhromaždilo pár chýbajúcich tehál a metráží, ale nakoniec to tak je. Sníval som o tom už niekoľko rokov, ale netušil som, aké sú široké trate, až nakoniec prišiel deň, keď som dostal nápad spojiť ich s touto vtipnou platňou 4x1 s dvoma čapmi. Samozrejme, bol som si takmer istý, že sa rozpadnú a z toho nič nebude, ale patent funguje prekvapivo a je celkom dobrý.
Koľajové vozne išli dosť rýchlo, zavesenie torznej tyče, nové diferenciály, nič príliš komplikované.
Vedel som, že musím dať motory do koľají, pretože nožné kardany nedokázali zvládnuť prenos pohonu z rámu, aký je v origináli. Ale chcel som reprodukovať pôvodný pohonný systém, tak sa stalo, že to funguje opačne. dva PF XLe poháňajú pásy a z diferenciálov ide pohon na hriadele vedúce k centrálnemu diferenciálu a potom k motoru V8 pod kapotou.
Najťažšie na stavbe bolo dosiahnuť dostatočne tuhý rám. Model je dlhý 80 cm a váži takmer 4 kg. Väčšina hmotnosti spadá na pásové vozne. Kolesá Pf XL a množstvo odkazov urobili svoju prácu.
Tuhé rámy som už postavil na paneloch 3 x 11, ale nedávno sú k dispozícii nové rámy 7 x 11, ktoré s nimi dokonale ladia. Túto štruktúru je tiež možné podľa potreby veľmi ľahko spevniť pridaním jedenástich zdvíhacích ramien.
.JPG/640x360.jpg)
[/URL]
Funkcie vozidla sú preto obmedzené na pretáčavý volant a navijak.
Na napájanie sú k dispozícii dve buwizy, ktoré sú však zabudované v kabíne pod sedadlami, takže je možné ich vymeniť za dve PF batérie a vozidlo tiež beží trochu pomalšie.
O tomto vozidle je pekný film
tutaj [/youtube]
Galeria
https://bricksafe.com/pages/samolot/ural-5920