Autor Téma: MAZ 543M  (Prečítané 399 krát)

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 79
MAZ 543M
« : 03. Február 2020, 15:46:59 »
Tu je môj další výtvor. Ide o špeciálny kolesový nosič nástavieb MAZ 543M. Po po vzore predlohy sú všeky poloosy nezávisle odpružené, redukované planétovými redukciami kolies, konfigurácia náhonu je 8x8 , pohon zabezpečuje 6 PF L motorov , každá náprava má diferenciál , medzinápravové diferenciály som nepoužil. ridenie zabezpečuje PF servomotor cez hrebene .

Odhlásený KLF

  • Príspevkov: 4874
    • Moja zbierka
Re: MAZ 543M
« Odpoveď #1 : 03. Február 2020, 16:20:33 »
Si zlu strategiu zvolil - najprv si mal ukazat toto, by sme sa tu vyhukali, a potom by si vysiel s Tatrou z ktorej by sme padli na rit! :D
Ale fajn - toto sa mi uz tak nepaci ako T148, ale zasa ja obdivujem kazdeho, kto vie stavat z tych Technic dielov. (y)

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 79
Re: MAZ 543M
« Odpoveď #2 : 03. Február 2020, 16:27:53 »
Ďakujem, ja som hlavne rád že sa môžem s niekým podeliť o svoj koníček , lego skladám skoro celý život a túto stránku som objavil až teraz :D, ale chápem že sa ti tatra páčila viac ono už Tatra 148 sama o sebe je krajšia ako MAZ 543. A asi robí svoje aj to že tento môj MAZ je len podvozok bez nadstavby.

Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 999
Re: MAZ 543M
« Odpoveď #3 : 04. Február 2020, 09:21:14 »
Tatrovak  (y) (y)

Tu nieje o čom. Kto sa tomu rozumie, tak hneď vidí prvotriedne spracovaný model. Žiadny prepad kvality tu absolútne nevidím.

Že to nemá nadstavbu, je jediná škoda. Keby si tomu dal nejakú zaújimavú, kludne aj vojenskú, alebo nejaký vyproštovací žeriav, tak tá Tatra 148 by sa na to nechytala. :D

Proste perfektné máš obidva trucky - Tatru aj Maz. Vyhráva Tatra, lebo nieje holá. V súboji čisto podvozkov, by to u mňa vyhral tento Maz, mi príde zaujímavší.

A na pohľad výborné podvozky robíš. Žiadne strakule farebné, Všetko v prevahe čiernej, môj vkus.

Mimochodom, ja som 5 rokov dozadu robil MAZ 537-čku, a zrovna s lesným nakladačom. Také kombo tvojich dvoch prvých príspevkov :).

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 79
Re: MAZ 543M
« Odpoveď #4 : 04. Február 2020, 12:04:42 »
Ďakujem za pochvalu :), chcel som pôvodne robiť na tento maz aj nadstavbu , nejakú skriňovú , napríklad MOBD alebo rádiolokátor 5N63 ale pravdu povediac nemal som už dosť súčiastok a asi by to aj dosť vážilo  :D. Lenže u mňa je zas problém že skoro všetko stavám vždy len čierne  :D. Áno pozeral som si tvoj MAZ , parádny stroj , dizajn kabíny sa ti naozaj vydaril a hlavne ja najradšej zo všetkého staviam nástavby typu ruka+ valník/oplen takže aj tvoj MAZ má naozaj zaujal .

Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 999
Re: MAZ 543M
« Odpoveď #5 : 05. Február 2020, 09:27:02 »
Hej, s rádiolokátorom by bol perfekt. Ale to už teraz nič, keď to más dávno rozobraté :))

Váhu by to nabralo, ale zadným štyrom kolesám by si pridal další tlmič a hotovo.
Na moj Maz ked naložím do plna fúru dreva, tak to je niekolko kíl váhy - klesne k zemi ale vydrží to. Len moj nieje RC, ja mám ručno-tlaćný pohon :D

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 79
Re: MAZ 543M
« Odpoveď #6 : 05. Február 2020, 09:40:49 »
To nevadí , nebol to prvý a určite nie ani posledný MAZ čo som postavil , celkovo sa rád vracia k veciam čo som už raz postavil a staviam ich znova a lepšie  :D Tak nebol by sni tsk problém z nosnosťou náprav ale výkon motorov by už nestačil na nejakú trvdšiu jazdu cez prekážky .
Tu sú napríklad moje predošlé verzie MAZU 543M:

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 79
Re: MAZ 543M
« Odpoveď #7 : 05. Február 2020, 09:47:43 »
Medzi prvou a druhou dvojicou fotiek je rozdiel zhruba asi tak pol roka , na tej poslednej fotke je vidieť pneu kompresor z autoswitchom , a tie tri spínače vzadu bol môj menší experiment kedy som sa snžil napájanie šiestich L motorv vyriešiť namiesto použitia troch recieverov použiť tri spínače(každý z batteryboxu napájal jednu dvojicu motorov )ovládané servomotorom ktorý je vidieť viac vzadu na ľavo. fungovalo to docela dobre ale potom sa mi pokazil jeden z tých spínačov keďže už mal svoje roky a nový som si zatial nezohnal takže už som to odvtedz takto neskúšal.

Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 999
Re: MAZ 543M
« Odpoveď #8 : 05. Február 2020, 16:42:57 »
Perfekt.
Sú tam badatelné rozdiely a vylepšenia či už na podvozku alebo kabine, postupom času. Aj na traktorkách to dobre vyzeralo.
Najkritickejšie boli určite tie poloosy na prvej verzii, kde koleso bolo nasadené len na tú osku. To poznám, podobne som to mal aj ja na mojej prvej verzii podvozku MAZu.

ila_rendered

A bolo to na chuja, strašne gumenné, úplne nevhodné na velké kolesá... Ja som ho ale nerozobral a ako plynuli roky, tak v legu začali vyrábať vhodné kolesové náboje s troj-pinmy, potom dhlšie pneu-piesty, nové pneumatiky-traktorky... A všetky tieto veci som tam následne poprerábal.

To s tým ovládaním troma spínačmi je chytrý nápad. (y)
A ten kompresor tam bol vlastne načo?

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 79
Re: MAZ 543M Nové
« Odpoveď #9 : 05. Február 2020, 18:44:15 »
Hej no kolesové náboje boli vždy aj pre mňa zásadný problém, u tatroviek a áut z pevnými nápravami (napríklad Gaz 66 som viac krát skladal) som dlhé roky používal portálové wheel huby y unimogu a asi tak pred rokom som si doobjednal wheel huby z Xerionu ale tie som dokázal využiť len u menších model ako napríklad tá 148čka čo som sem ako prvú zavesil. Ale som toho názoru že väčšie modely (ako napríklad tento MAZ) musia mať kolesové redukcie na to aby správne fungovali.
Ono v podstate aby som bol presný , ja som ten nápad zo spínačmi zrealizoval kvôli lepšej synchronizácii motorov kedže IR ovládanie PF komponentov má naozaj mizerný dosah tak sa deje to, že pri takomto modeli, ktorý má 6 alebo aj viac motorov, pri jazde často rôzne dvojice motorov (v dôsledku zlého signálu z ovládača) vypadávajú, a tie spínače ten problém riešili ale na druhú stranu PF servo , tri spínače, a súčiastky potrebné na uchytenie a sprevodovanie (keďže servo sa otáča o 45° do každej strany a spínače len približne o 15° treba tam vložiť prevod 3:1) v konečnom dôsledku viac váži a hlavne zaberie viac miesta ako 3 alebo 4 IR recievre , a vlastne tak či tak tam minimálne jeden mať musíš :D. No a ten kompresor tam bol na že pri tej prvej verzii MAZU som čiastočne nástavbu mal spravenú , a konkrétne ten kompresor ovládal podpery umiestnené medzi 1. a 2. nápravou a 3. a 4. nápravou, keďže som tam chcel spraviť už spomínaný rádiolokátor 5N63 ale narazil som na nedostatok súčiastok :D a ani to čo som postavil som bohužial neodfotil :(.
Tu ešte prikladám 5N63 aby bolo jasné o čo ide.
« Posledná zmena: 06. Február 2020, 11:04:03 od Tatrovak »