Autor Téma: Tatra T-815 TerrNo1 8x8  (Prečítané 2799 krát)

Odhlásený 14miro14

  • Príspevkov: 50
Tatra T-815 TerrNo1 8x8
« : 15. November 2016, 11:04:55 »
Pridávam pokus o Tatru t-815 TerrNo1 8x8. Na tatre je odpružená každá polonáprava, všetky kolesá sú hnané. Ako pohon slúžia dva PF L-motory a na zatáčanie slúži jeden PF M-motor. Na tatre som s väčšími aj menšími prestávkami pracoval od januára 2016. Hrať sa s ňou dá pekne, celkový dojem z hry však kazí absencia nápravových diferenciálov a mohutnosť kabíny. Do budúcna by som chcel Model zjednodušiť, ale viac sfunkčniť.
« Posledná zmena: 15. November 2016, 11:08:56 od 14miro14 »

Odhlásený TOME

  • Príspevkov: 298
Re: Tatra T-815 TerrNo1 8x8
« Odpoveď #1 : 16. November 2016, 12:23:29 »
páči sa mi!  ;) na to že to nazývaš pokus, je super. Kabína ma pekné detaily, čisté prevedenie, a je jasné že je to tatra. Možno je kabína proporčne nízka k tomu ako je široká, ale môže byť, že to aj na fotke klame. A je v nej prázdno, spracovaný  interiér by pomohol, prípadne aj čelné sklo z priehladných panelov. K tomu podvozku nie som moc kompetentný dávať feedback, kedže som také niečo ešte nestaval, ale zdá sa mi, že je to správne tatrovské zamesenie kolies, tie diferáky by sa asi hodili, ako píšeš. Tak nech sa darí urobiť vylepšenia ktoré avizuješ a ktoré asi sám najlepsie vieš. Super by boli fotky v exteriéri a aj video kedže to aj samo jazdí  (y)

Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 826
Re: Tatra T-815 TerrNo1 8x8
« Odpoveď #2 : 16. November 2016, 15:45:44 »
Nazdar, tak ty si neni žiadny začiatočník, čo držal lego v ruke prvýkrát pred týždňom...ty si profík!

Pjekné, máš to zvládnuté od techniky až po dizajn. Nad podvozkom si maturoval určite najdlhšie, ten je vždy najťažší, ešte keď to je 8x8 !!! Aj posunutie jednej strany si spravil, a celý ten podvozok je taký kompaktný, štíhly, uznávam veru!  8)

mám pár otázok a pripomienok a mudrovačiek:

1)
miesto knobov dať ozubené kolá si asi skúšal - preskakovali v zatáčkach?

2)
centrovanie zatáčania tam je ako urobené? či cez slimákový prevod to ide pomaly že netreba?

3)
tie diffy pre každú nápravu tuto vopchať = neni šanca. Neviem, či vôbec to niekto urobil v tejto mierke niekedy, pri zachovani realizmu.

4)
kabinu, repsektive celkovu širku máš 20 studov ak dobre rátam. Pride mi to už moc. Na týchto kolesách max 19 by som to urobil - teba ale nepustí ten podvozok: prevody, zavesenie, to chápem, to sa zúžit nedá. Len konštatujem, jak aj TOME, že kabina je širšia o trochu než by mala byť. Inak dizajn máš OK, s výfukom si sa detailne zaoberal...

5)
čo mi vždy najviac vadí na vačšine lego RC autách s predným náhonom, že majú strašne ďaleko tie body otáčania predných kolies od disku. Tie kolesá úplne lietajú pri zatáčani, veľký polomer, veľká páka, a totálna slabina pri jazde cez prekážky - pri zatočení hlavne ta sila začne tlačit na to celé a uplne zabiehajú dovnútra - lietajú, o to viac ked tam je ťažká creator kabina... toto je slabina samotného lega, nie tvoja. Na tom tvojom vidím že to máš 4 study od kolesa? hmm, na 3 by sa to dalo zmenšiť ,ale to je max. , kardany viac nepustia...

6)
Ja video jazdy nejak nevyžadujem, to si vieme domyslieť, že to pojde rovno, doprava , dolava, dozadu.  Ale ak sa ti chce tak jasné, urob, aké to má schopnosti. Pozrel by som si také že cez kaluže, blato, piesok...nech je to zaujimave. >:D

7)
interier dorobiť neni problém - treba sa len rozhodnúť: má to byť auto na jazdenie alebo ako statický model? ak to prvé, tak interiér nerob, a vyhoď všetko čo je zbytočná záťaž...Počuj, vyhoď celú tu kabinu, potom nebude ani vadiť , ze ti prešmykujú kolesá v zatáčke...dobre som ti poradil, že? :)

Celkovo tvoj projekt hodnotím, až na tú šírku, ako super zvládnutý.
« Posledná zmena: 16. November 2016, 16:22:25 od Paliason »

Odhlásený 14miro14

  • Príspevkov: 50
Re: Tatra T-815 TerrNo1 8x8
« Odpoveď #3 : 05. December 2016, 12:04:14 »
V prvom rade ďakujem za pochvalu. A ospravedlňujem sa, že sa ozývam až takto neskoro.

Teraz odpovede

1)
Áno v pôvodnej verzii boli v nápravách namiesto knobov ozubené 12zubové bavely, ale preskakovalo to ako bláznivé.

2)
Centrovanie nieje potrebné presne tak ako si písal, slimákový prevod to dostatočne spomalil.

3)
O to napchať tam všetky difáky som sa ani nesnažil, bolo by to možno možné, ak by sa nachádzali niekde úplne inde v konštrukcii, ale to by znamenalo veľa osiek veľa ozubených kolies = veľké trenie. Ktožvie či by to malo nejaký zmysel vôbec. Asi nie. Do budúcna keď bude čas uvažujem o tom, že podvozok prerobím tak, že predné nápravy nebudú hnané. Tak by som tatru mohol aj zúžiť aby to bolo reálne čo sa rozmerov týka. Samozrejme polomer otáčania by sa dal upraviť. Prirobil by som buď korbu so žeriavom, alebo len takú na materiál niečo aby to nebola len kabína a podvozok. Ale to je hudba budúcnosti.

4)
Máš pravdu rozmerovo je kabína širšia ako by mala. Ale ako si písal, je tomu tak kvôli podvozku. S výfukom som sa zaoberal detailnejšie pravda, dokonca je o ňom na inom fóre aj samostatná téma.

5)
Čiastočne som toto popísal aj v bode 3. A áno máš pravdu, ale pri tvorení podvozku sa mi podarilo to že kolesá sa pri vyrovnanom stave mierne rozbiehajú smerom do predu. Ako by auto išlo aj doľava aj doprava zároveň tým sa to čiastočne, ale ozaj len čiastočne rieši. Aspoň sa tlmiče samé nestláčajú pri pohybe dopredu.

6)
niesom priaznivcom nosenia lega do exteriéru, bojím sa o svoje kocky nemám toľko toho aby som si gumy ničil. Avšak všade sú vyjimky, sneh mi dáva úplne iné možnosti. Možno niekedy cez sviatky vytiahnem tatru vyvenčiť.

7)
Presne o tom som uvažoval veľmi dlho, ale z nedostatku dielov a kvôli váhe som interiér nakoniec neurobil. Do budúcna sa chcem trochu pohrať s konštrukciou kabíny a pokúsiť sa ju odľahčiť pri zachovaní dobrého vzhľadu. Možno by sa potom zjednodušený interiér dal dorobiť. Všetko sa uvidí.

V prípade ďalších otázok rád odpoviem.
« Posledná zmena: 05. December 2016, 20:00:57 od Administrator »

Odhlásený 14miro14

  • Príspevkov: 50
Re: Tatra T-815 TerrNo1 8x8
« Odpoveď #4 : 22. Február 2018, 23:25:56 »
Ahojte, podarilo sa mi zúžiť podvozok predchádzajúcej Tatry o jeden stud.
Vďaka čomu som mohol urobiť facelift kabíny.
Zmenila sa verzia a farebná kombinácia, pribudol interiér.
Prikladám fotky.

Odhlásený Juri

  • Príspevkov: 266
Re: Tatra T-815 TerrNo1 8x8
« Odpoveď #5 : 23. Február 2018, 06:54:41 »
Toto vyzerá zatiaľ luxusne  (y)

Odhlásený muffin

  • Príspevkov: 278
Re: Tatra T-815 TerrNo1 8x8
« Odpoveď #6 : 23. Február 2018, 07:34:22 »
Fúú, tak táto kabína je parádna  (y)

Odhlásený legoholik

  • Príspevkov: 377
Re: Tatra T-815 TerrNo1 8x8
« Odpoveď #7 : 23. Február 2018, 08:38:35 »
paliason mas tu riadneho konkurenta. nie sice v pocte modelov ale dovolim si tvrdit ze v ich vypracovani takmer urcite...paradna Tatra  (y)  :o

Odhlásený martinn

  • Príspevkov: 1235
    • bricksets
Re: Tatra T-815 TerrNo1 8x8
« Odpoveď #8 : 23. Február 2018, 08:40:35 »
Úplne super! pekná práca!

Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 826
Re: Tatra T-815 TerrNo1 8x8
« Odpoveď #9 : 23. Február 2018, 09:53:22 »
Pekne si ju vyskladal, pekne!!!
Facelift by som to ani nenazýval, lebo z TerrNo1 si prešiel na starú 815. A na nádstavbe pracuješ, alebo bude bez?
Potom to dones na výstavu, spravíme takú fotku s mojimi truckmi, to je rovnaká mierka 8)

paliason mas tu riadneho konkurenta. nie sice v pocte modelov ale dovolim si tvrdit ze v ich vypracovani takmer urcite...paradna Tatra  (y)  :o

Ja som o Mirovi písal už pri tej červenej že je profík, :) ,to bolo hneď vidieť na tom modely...širku na tej TerrNo1 netrafil akurát, inak bola na úrovni.

Odhlásený KLF

  • Príspevkov: 4367
    • Moja zbierka
Re: Tatra T-815 TerrNo1 8x8
« Odpoveď #10 : 23. Február 2018, 10:52:11 »
Vyzera to nadejne! (y)  Ale v tejto mierke by som uz riesil zuzenie kabiny hore a zlom (a odskok) na dverach.

Odhlásený TOME

  • Príspevkov: 298
Re: Tatra T-815 TerrNo1 8x8
« Odpoveď #11 : 23. Február 2018, 12:23:27 »
vyzera zatial fakt perfektne (y) (y) tesim sa na pokracovanie. No ale inak suhlasim s KLF tu plasticitu predlohy si to uz tato mierka ziada. Ako ked je v zabere predok, tak zaziaria krasne detaily co si urobil a nejaky lem na dverach ta netrapi, ale ak pozeras iba na bok tak uz to vyzera skor ako kabina dakeho modernejsieho mercedesa actros alebo tej novej tatry. Jedine zeby to bol zamer a predsa len robis facelift  :) ;D

Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 826
Re: Tatra T-815 TerrNo1 8x8
« Odpoveď #12 : 23. Február 2018, 13:54:19 »
Bočný lem som chcel aj ja spomenúť najskôr, len potom si vravím, či to nebude asi Mirov zámer: predná maska T815 a zvyšok kabíny Terrno1...
Ako vylepšiť to o lem nebude celkom jednoduché, pokial majú byť otváracie. Ti bude zavadzať horný pánt, a prerobiť aj rohy pod čelným oknom...a zároveň aby to skosenie už nebolo zas moc = vhodný diel nájsť , aby to nakoniec nevyzeralo horšie jak pred tým...

Za mňa, aj keby to tam nebolo tak mám z toho modelu zatial veľmi dobrý pocit.

...ale ak pozeras iba na bok tak uz to vyzera skor ako kabina dakeho modernejsieho mercedesa Actros...
hej, je to podobné, tieź som si vduchu vravel, že skoro jak moj MB Actros...

ila_rendered

Odhlásený 14miro14

  • Príspevkov: 50
Re: Tatra T-815 TerrNo1 8x8
« Odpoveď #13 : 23. Február 2018, 20:21:06 »
Som rád za pozitívne ohlasi, ďakujem. Ale aj tie s konštruktívnou kritikou padli na úrodnú pôdu. Takže prikladám foto s vylepšenou verziou kabíny.

Odhlásený MiKeL

  • Príspevkov: 1937
    • Moja zbierka
Re: Tatra T-815 TerrNo1 8x8
« Odpoveď #14 : 23. Február 2018, 22:44:05 »
Skoda, ze nie je slope na sirku pol bricku. To by tam sadlo ako rit na serbel.