Ahojte
Od februára som staval nový MOC a tu je výsledok.
Jedná sa o takzvaný
ROAD TRAIN ,ťahač je
Mack TITAN a zapojené má
3 návesy v konfigurácií
B-triple.
Takéto jazdné súpravy jazdia v austrálií a sú tvorené ťahačom a niekoľkými, obyčajne troma až štyrmi návesmi a prívesmi. Vačšina má vpredu namontovaný ochranný rám proti prebiehajucim zvieratám, keďže takýmto súpravám trvá dlhý čas kým sa rozbehnú na cestovnú rýchlosť 100km/h a preto vodiči ani nebrzdia a naberú všetko čo im vbehne pod kolesá.
Mack Trucks je americká firma (založená v roku 1900) vyrábajúca kamiony, dávnejšie aj autobusy a trolejbusy.
Vyrábajú sa dve varianty modelu Titan: pre austrálsky trh - bol uvedený v roku 1995, a 2008-čkový model uvedený pre severnú ameriku. Austrálska verzia sa odlišuje nielen iným dizajnom karosérie, ale aj viacerými úpravami ako napr.:
- vačšia a vyššia kapota motora dovoluje vačšiemu chladiču lepšie chladenie v austrálkej klíme
- viac vyztužený a spevnený podvozkový rám vydrží velké zaťaženie a namáhanie pri jazde po nespevnených cestách
- integrované vertikálne-zvýšené nasávanie vzduchu zaručuje prísun čistejšieho vzduchu a predlžuje životnosť vzduchových filtrov
Model má tieto funkcie:
Ťahač- zatáčanie predných kolies cez "Hand of God"
- motor vymodelovaný podla skutočného motoru od Mack-u
- otváratelná kapota a odklopitelný ochranný rám
- kardan od zadných náprav poháňa rozvody a vrtulu chladiča na motore
- interiér
Návesy- funkčné vysúvacie podpery
- prístup k rezervným kolesám: držiaky sa dajú odistiť a vyklopiť
Celá súprava má 46 kolies + dalších 6 ako rezervy, dlhá je 2,2 metra. Šírka je robená na 19 studov.
Odpruženie náprav som nerobil žiadne hlavne z estetického hladiska, kde by museli byť podstatne vačšie medzery medzi blatníkmi a kolesami a to už by vyzeralo blbo.
Najskôr som rozmýšlal, že náklad bude tiež urobený z lega, ale to by malo dosť velkú hmotnosť a asi by sa už dosť prehli návesy v tej prvej tretine nad točnou kde sa ten rám nedá tak vystužit ako vo zvyšnej dĺžke.
Takže hned padlo rozhodnutie to spraviť s polystyrénu. Na prvom návese sú naskladané "nejaké" stavebné konštrukcie, druhý náklad predstavujú drevenné hranoly (tiež polystyrén) a na treťom sú stavebné rury (sú z takej mäkkej peny). Takže je to lahučké všetko a o to my išlo v prvomrade.
Čo sa týka osvetlenia, tak som mal v pláne dať aspoň na tahač dopredu 4x PF ledky do hlavných svetiel ale nedalo sa to spraviť tak aby som zachoval požadovaný dizajn predných blatníkov...a potom aj s PF Battery-boxom bol problém kedže som robil aj interiér a chcel som to mat uhladené všetko a nie aby v spacej kabine trčali káble a na posteli ležal miesto šoféra B-box

.
Trochu menší problém mám z dverami

, sú uchytené na pántoch a teda mali by sa dať otvárať ale tá geometria týchto lego pantov to nedovoluje...tie vnútorné hrany dverí narážajú o hranu kabiny a nedajú sa zatvoriť pri takomto presahu...ale to je maličkosť, aspoň je tam zase medzierka a je vidieť tvar dverí a neni to len plná stena.
Nálepky som si znova vyrábal podla seba, je to vytlačené laserovkou na obyčajný samolepkový papier.
Všetky fotky mám uložené na
Brickshelfe.







Pre odklopenie kapoty je treba najskôr vybrať "zaisťovacie čapy" ochranného rámu a odklopiť samotný rám.







