Spravil som taký výber, aké typy a značky kamiónov sa zúčastnili aktuálne skončeného ročníku 2017:
HINOŠoférom tohoto jediného japonského trucku, je dakarský veterán,
75-ročný Yoshimasa Sugawara. V minulosti šiel dakar aj na motorke (2x), potom presedlal na auto (7x) a zakotvil na trucku (19x) Dobre zajazdil, na ôsmom mieste.
IVECOIveco bolo aj s nosatou aj s trambusovou kabinou...Posádka s nosáčom dobre dupala na krk rusom... vybojovala
tretie miesto.
KAMAZDlhodobí králi dakaru. Uchmatli si
prvé a
druhé miesto, ktoré vyhrali z ich klasickými modrobielimy truckmi. Testovali ale aj nový typ s nosom.
LIAZČeský tým na Liazke to uhral na
desiatu pozíciu, čo je super, vzhladom na fakt, že šofér, Martin Macík má s dakarom málo skúseností a má len 27 rokov. Čo ho pasovalo do role najmladšieho pilota kamionu v histórii Rally Dakar.
MANHans Stacey - 504. V desiatej etape vyrobil so svojím počinaním čiernu škvrnu na celom dakare.
V skratke: Dá sa žiadať o žolíka, pokial ste do top 10) a mali ste technické problémy. Oni rozdrbali prevodovku, takže žiadali žolíka. Potom si prečitali, že štartujú 99-ty. Ževraj jeho tým nejak zariadil, že bude štartovať 12-ty. Prišiel na štart a nebol pripustený. Po rozhovore jeho spolujazdcov s organizátormi, kedy mali platnú kartu ku štartu a stále neboli pripustění, sa na celú etapu vykašlal a neabsolvoval ju. Zaklinovali to organizátori s tým, že sa mu omluvili, uznali svoju chybu a
udelili mu deviate miesto - vymyslený čas a vymyslenú stratu a nechali ho pokračovať. MAZBieloruské MAZy sú taký juniori ruských KAMAZov
A veru že nestratili sa s tým autom v tvrdej konkurencii.
Šieste miesto.
MERCEDESTýchto s tým Unimogom ani nebolo moc vidieť.
39-ta priečka. (zo 40)
RENAULTKapotovaný Renault Sherpa vyhral druhú a potom ešte ôsmu etapu. Celkovo ale skončil až
35-tyTo verzia s klasickou cabover kabínou dopadla lepšie -
20-taSCANIAJediná Scania. Konečná priečka -
27.
TATRAHneď prvú etapu vyhrala Tatra, konkrétne tá, ktorú šoféroval Martin Kolomý. Druhý tým bol na čele s Alešom Lopraisom (jeho strýko je legendárny Karel Loprais) Obe posádky riešili dosť často technické problémy, nakoniec z toho bolo
siedme a
pätnáste miesto.
Tretiu Tatru na Dakare viedol pilot z Andory - Albert Llovera. Je odkázaný na vozík - ochrnutý od pásu dole. Je to jeho druhá účasť. Jeho Tatra Jamal je vybavená ručním ovládaním.
24-tý v celkovom poradí, ale ako fakt obdivhodné, že to celé absolvoval a dokončil!