Autor Téma: Liebherr L 580  (Prečítané 5060 krát)

Odhlásený KLF

  • Príspevkov: 5480
    • Moja zbierka
Liebherr L 580
« : 12. Február 2014, 01:04:58 »
Kolegovia z LUGPOLu sa zase ukazali. ;) Ale myslim, ze nas Pali by to tiez zvladol. >:D



Odhlásený j.dodo

  • Príspevkov: 569
  • ...zbieram, co sa mi paci..
Re: Liebherr L 580
« Odpoveď #1 : 12. Február 2014, 06:45:23 »
Vyzera to dobre. Hlavne to chodi ovela plynulejsie ako oficialny lego model volva co bude na jesen... nechapem, ako je mozne ze v legu to tak nespravia a tomu volvu to trhanie  fakt nesvedci.  Je to skoda.
Len sa hram a zbieram, co sa mi paci.. http://brickset.com/sets/ownedby-j-dodo

Odhlásený frantoka

  • Príspevkov: 124
Re: Liebherr L 580
« Odpoveď #2 : 12. Február 2014, 07:19:56 »
Kokso parádka  :)

Odhlásený martinn

  • Príspevkov: 1428
    • bricksets
Re: Liebherr L 580
« Odpoveď #3 : 12. Február 2014, 08:13:22 »
Z čoho urobili to zábradlie?

Odhlásený drdano

  • Príspevkov: 784
    • Moja zbierka @ BrickSet.com
Re: Liebherr L 580
« Odpoveď #4 : 12. Február 2014, 08:39:56 »
Vyzera to dobre. Hlavne to chodi ovela plynulejsie ako oficialny lego model volva co bude na jesen... nechapem, ako je mozne ze v legu to tak nespravia a tomu volvu to trhanie  fakt nesvedci.  Je to skoda.

No je to tym, ze to Volvo sa pohybuje kvapku rychlejsie, ale hlavne to natacanie / riadenie je velmi rychle u Volva, takze preto tie sprievodne "trhnutia"... Riesenim by mozno bolo pouzit servo-motor, pretoze vsetko nasvedcuje tomu, ze riadenie na Volve sprostredkuva niektory z klasickych e-motorov, vdaka servo-motoru podobny problem nemaju oba 4x4 crawlery - u nich je riadenie servo-motorom rychle, ale bez trhnutia... Mozno je vsak servo-motor slaby, aby dokazal otocit takym kolosom, ako je Volvo... Asi to bude prva vec, ktoru MOC-ari a MOM-ari budu na Volve riesit - uprava prevodov tak, aby to riadenie slo pomalsie... Ine vysvetlenie nemam...
MUDr. Dano K. (My collection @ BrickSet.com: http://brickset.com/sets/ownedby-mucdanny)

Odhlásený j.dodo

  • Príspevkov: 569
  • ...zbieram, co sa mi paci..
Re: Liebherr L 580
« Odpoveď #5 : 12. Február 2014, 13:36:39 »
Dakujem za vysvetlenie Dano... len sa mi zdalo, ze ked to dokazu spravit ludia, co sa s tym trosku pohraju tak by sa mohli trosku viac mozno posnazit  priamo v Legu a dat na trh set, ktory tieto nedostatky mat nebude.. Vela sa uz o tom sekani popisalo a evidentne je to prilis rusivy element. Ale samozrejme nevidim do pozadia.. mozno to bolo len lacnejsie riesenie a tak to proste vyhralo Dolezity je zisk... otazne je ale kolko ludi prave toto od kupy odradi...takze aj ten zisk nemusi byt podla ocakavani...... osobne keby boli na trhu oba modely aj Volvo aj tento Liebherr tak by  som si vybral Liebherr
« Posledná zmena: 12. Február 2014, 13:38:31 od j.dodo »
Len sa hram a zbieram, co sa mi paci.. http://brickset.com/sets/ownedby-j-dodo

Odhlásený jz77

  • Príspevkov: 110
Re: Liebherr L 580
« Odpoveď #6 : 12. Február 2014, 14:38:13 »
No je to tym, ze to Volvo sa pohybuje kvapku rychlejsie, ale hlavne to natacanie / riadenie je velmi rychle u Volva, takze preto tie sprievodne "trhnutia"... Riesenim by mozno bolo pouzit servo-motor, pretoze vsetko nasvedcuje tomu, ze riadenie na Volve sprostredkuva niektory z klasickych e-motorov, vdaka servo-motoru podobny problem nemaju oba 4x4 crawlery - u nich je riadenie servo-motorom rychle, ale bez trhnutia... Mozno je vsak servo-motor slaby, aby dokazal otocit takym kolosom, ako je Volvo... Asi to bude prva vec, ktoru MOC-ari a MOM-ari budu na Volve riesit - uprava prevodov tak, aby to riadenie slo pomalsie... Ine vysvetlenie nemam...
No ja to vidím asi takto: Na Volve je pojazd zabezpečený XL motorom, zdvih lyžice L motorom,otváranie lyžice M motorom, a riadenie servo motorom. Kedže na servomotore sa nedá zmeniť uhol otočenia ani rýchlosť,(s ovládačmi ktoré k nemu budú dodávať) museli pre dostatočný uhol otočenia modelu použiť rýchlejší prevod ktorý spolu s váhou a zotrvačnosťou zabezpečuje to trhanie.Na crawlery je uhol otočenia a váha pohyblivých časti oveľa menšia, tak to ide plynulo.Podobne aj pri pojazde. Volvo má iba jeden motor na pojazd, čiže o niečo viacej prevodov a o mnoho dlhšie vedenie(osi) od motora ku kolesám. Aby nedošlo k poškodeniu prevodov pri zastavení  na prekážke (to by sa pri ofic. sete nemalo stať) museli taktiež zvoliť slabší prevod, čiže rýchlejší. A zase váha+dĺžka hriadelí+ PRIEMER KOLIES= trhanie pri rozjazde a zastavení. Crawler má slabšie motory a minimálne dĺžky hriadelí, kedže má motori priamo v nápravách, takze tam sa to tak neprejavuje...Poliaci na tom Liebherri majú otáčanie asi pomocoǔ M, alebo L motora tak je to plinulé. Keby na videu neovladali pojazd proporcionalnym ovládačom, tak trhá tak isto. Niekde je to dokonca aj vidiet :D  ale toto je len môj názor.... ;)

Odhlásený jz77

  • Príspevkov: 110
Re: Liebherr L 580
« Odpoveď #7 : 12. Február 2014, 15:53:06 »
Ako pozerám , tak na stránke lugpolu je to pekne znázornené. Zatáčanie- M motor, a pojazd XL. Podla tej schémi to musí poriadne "trhať" lebo tam nemajú ani koncový prevod  :(... Z difu priamo na kolesá. A ten prevod z XL-8z-24z musí pri zastavení kolies vytočiť tie osi ako vývrtky, alebo zmasakrovať dif. :D. V najlepšom a najpravdepodobnejsom prípade povolí tá konštrukcia.... Nikoho nekritizujem len píšem postrehy z vlastných skúsenosti. Každopádne je tažké vytvoriť vysoký krútiaci moment na také veľké kolesá bez toho aby sa nepoškodili prevody....
« Posledná zmena: 12. Február 2014, 16:02:30 od jz77 »

Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 1307
Re: Liebherr L 580
« Odpoveď #8 : 13. Február 2014, 14:37:35 »
Pekne spravené, všetky tvary a detaily zachytené, tam neni čo vytknúť...všetko sedí jak v reále. Akurát by som vymenil pneu za tie z Unimoga 8110 (ale v tej dobe ešte Unimog nebol kedže tam vidim dátum príspevku v roku 2009)
Proste modely zkombinované z Technic+Creator sú vždy najkrajšie...a pritom tie funkcie sa dajú všetky zachovať ako pri Technic téme.

jz77: -tá zelená schéma pohonu sa mi tiež zdá "nie moc premyslená" ,tie vzdialenosti od motora a tie osky čo si spomínal...hmm...na jazdu po rovine na ukážku ok, ale cez nejakú prekážku by to malo problém. Asi by tam preskočilo pár zubov,a možno by prasklo to 8z kolečko.
A to Volvo to bude mat nejak podobne len predimenzovanejšie spravené ked je tam len 1x XL na pohon (ešte som teda nikde nepostrehol či to bude 4x4 alebo 4x2)

martinn: -na to zábradlie pozerám aj ja...v legu sú také ohybné trubky tenké, ale to dlhé zábradlie čo má tú šikminu asi prehol-trochu zdeformoval do takého tvaru.

Odhlásený jz77

  • Príspevkov: 110
Re: Liebherr L 580
« Odpoveď #9 : 13. Február 2014, 16:22:07 »
Na videu toho Volva vidieť prevody na predných kolesách, a keď ukazuje funkciu motora, má ho zdvihnuté a točia sa aj zadné aj predné. Čiže....4x4 ;)

Odhlásený martinn

  • Príspevkov: 1428
    • bricksets
Re: Liebherr L 580
« Odpoveď #10 : 13. Február 2014, 22:37:25 »
Vďaka za info.  :)