Autor Téma: Praga V3S (PPDD-M)  (Prečítané 3813 krát)

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 246
Praga V3S (PPDD-M)
« : 19. Január 2021, 23:33:11 »
Predstavujem vám svoj najnovší výtvor, Je To pojazdná plukovná delostrelecká dielňa umiestnená na podvozku Praga V3S zo skriňovou nádstavbou. Pohon zabezpečujú 4 PF L motory a riadenie jedno PF servo. Stavba trvala 14 dní , neviem presne povedať koľko čistého času. Čo sa týka podvozku tak som sa zo všetkých síl snažil aby aj predná náprava bola portálová ale bez použitia legových portal wheel hubov (ktorým som sa za každú cenu chcel vyhnúť )som to skrátka lepšie ako takto nevedel vymyslieť, aspoň zadné nápravy sú portálové po vzore predlohy. K dielni asi len toľko že nebola dokončená na 100 percent ale už som bol natoľko psychicky vyčerpaný stavbou tejto prekliatej vetriesky a jazdné vlastnosti celého modelu pri jeho značnej váhe ma natoľko zdeptali že som sa už na to proste vyprdol a už je to aj rozobrané a teraz si liečim dušu stavbou daľšej 813ky  :D. Ale v podstate chýbala k dokončeniu už len zváračka, tá mal byť pod stolom vpredu vedľa fliaš, a ešte v tej skrinke vzadu napravo na skrini mal byť prenosná elektrocentrála ZB 7. 
Viem že použité kolesá sa nehodia ale nič lepšie k dispozícii nemám.

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 246
Re: Praga V3S (PPDD-M)
« Odpoveď #1 : 19. Január 2021, 23:34:59 »
Interiér dielne.
« Posledná zmena: 19. Január 2021, 23:43:09 od Tatrovak »

Odhlásený muffin

  • Príspevkov: 768
Re: Praga V3S (PPDD-M)
« Odpoveď #2 : 20. Január 2021, 10:23:56 »
Po výzorovej stránke to nemá chybu  (y), technickú stránku ťažko hodnotiť, ale pri tej váhe a rozmeroch sa nemožno čudovať, ak to naráža na isté limity.

Pri takýchto veľkých TECHNIC MOCoch je asi najťažšie rozhodnúť sa, kde sa spravia kompromisy - či vo vernosti technického riešenia, vo výkone, alebo vzhľade. S tatrovkami si nasadil latku riadne vysoko, takže tú frustráciu dokážem trochu pochopiť, ale väčšina staviteľov by bola nadšená z toho, ak by dosiahla s tou V3S podobný výsledok.

A páči sa mi, ako si sa pohral aj s tým interiérom nadstavby a využil pritom hlavne technic diely, čo nie je veľmi bežné vidieť. (y)

Odhlásený KLF

  • Príspevkov: 5480
    • Moja zbierka
Re: Praga V3S (PPDD-M)
« Odpoveď #3 : 20. Január 2021, 13:17:01 »
Perfektne! Jedine predna maska by mohla byt so ziabrami, aby to nabralo autenticitu. Inak dokonale.(y)

Odhlásený Buďo

  • Príspevkov: 1500
Re: Praga V3S (PPDD-M)
« Odpoveď #4 : 20. Január 2021, 16:37:22 »
Super ako vždy , hneď je vidno o čo sa jedná i bez nadpisu (y) Interiér  do detailu premakaný  (y)
Škoda že si to už rozobral , by bolo fajn to vidieť i s išími nadstavbami ktoré mali i civilne verzie  ;)
Ale to sa dá i pri Tatrovkách  :D

Odhlásený jaro.marek

  • Príspevkov: 122
Re: Praga V3S (PPDD-M)
« Odpoveď #5 : 20. Január 2021, 21:33:24 »
Po výzorovej stránke to nemá chybu  (y), technickú stránku ťažko hodnotiť, ale pri tej váhe a rozmeroch sa nemožno čudovať, ak to naráža na isté limity.

Pri takýchto veľkých TECHNIC MOCoch je asi najťažšie rozhodnúť sa, kde sa spravia kompromisy - či vo vernosti technického riešenia, vo výkone, alebo vzhľade. S tatrovkami si nasadil latku riadne vysoko, takže tú frustráciu dokážem trochu pochopiť, ale väčšina staviteľov by bola nadšená z toho, ak by dosiahla s tou V3S podobný výsledok.

A páči sa mi, ako si sa pohral aj s tým interiérom nadstavby a využil pritom hlavne technic diely, čo nie je veľmi bežné vidieť. (y)

Pod toto by som sa kľudne podpísal. Parádny MOC.

Odhlásený Praetor

  • Príspevkov: 989
Re: Praga V3S (PPDD-M)
« Odpoveď #6 : 20. Január 2021, 22:22:08 »
Viem si ju predstaviť v LB gray farbe, a bolo by to dokonalé...  (y)

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 246
Re: Praga V3S (PPDD-M)
« Odpoveď #7 : 21. Január 2021, 10:51:34 »
Ďakujem vám všetkým za pochvalu, z vonkajším vzhľadom som bol viac menej aj ja spokojný, len u mňa je celkovo problém že ja rád skladám len určité veci , napríklad najradšej skladám podvozky z nezávislým odpružením a keď raz za sto rokov dostanem chuť poskladať niečo z tuhými náravamy tak som s tým väčšinou není moc spokojný, tak ako aj v tomto prípade, jednoducho nemám moc skúseností z touto koncepciou, obzvlášť v prípade V3S kde sú nápravy ešte aj portálové. Budú aj civilné verzie, teda aspoň čo sa tatroviek týka, už dlho plánujem postaviť Tatru 813 AD 125 napríklad, ale čo sa týka V3S tak pravdu povediac zatiaľ to vidím tak že toto bola prvá aj posledná čo som kedy postavil :D.

Odhlásený MiKeL

  • Príspevkov: 2499
    • Moja zbierka
Re: Praga V3S (PPDD-M)
« Odpoveď #8 : 21. Január 2021, 14:22:45 »
... ale čo sa týka V3S tak pravdu povediac zatiaľ to vidím tak že toto bola prvá aj posledná čo som kedy postavil :D.

No tak to uz mas dve, na zaciatok dobre. Ale inak super praca (y)

Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 1307
Re: Praga V3S (PPDD-M)
« Odpoveď #9 : 26. Január 2021, 10:24:01 »
Tradične bezchybné, premakané, absolútne realisticky pôsobiace.  Tatrovák proste vie čo robí! 8)

Inak díky za to, že si ju postavil. aspoň už ju nemusím robiť ja. Myslím, že aj kolega legoholik bude velmi potešený, ked ju uvidí.

Čo sa týka jazdných vlastností, tak mám velmi jednoduchú radu, ktorá napadla asi každého. Zhodiť dole celú tú kisňu a pojazdiť s ňou tak. To by sa určite dramaticky zlepšilo, nič iné ti nepomôže.

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 246
Re: Praga V3S (PPDD-M)
« Odpoveď #10 : 31. Január 2021, 09:14:54 »
Ďakujem za toľkú chválu paliason  :) Samozrejme že bez nástvaby by to jazdilo oveľa lepšie keďže tá vážila tri štvrtiny váhy samotného podvozku, ale zas tá skriňa na druhú stranu výrazne spevňovala podvozok ktorý sa bez nej krútil a ohýbal ...

Odhlásený legoholik

  • Príspevkov: 501
Re: Praga V3S (PPDD-M)
« Odpoveď #11 : 01. Február 2021, 13:03:39 »
paradka... konecne V3S ...ceskoslovenska (no asi viac ceska) ale naj naj klasika a to i s dielnou  :o...skvelo to cele posobi.. (y)

a paliason... vzal si mi to z ust.....chcel som to napisat, ze konecne kto na to ma, tu V3S postavil. pred tebou klacim na kolenach uz nejaky ten piatok, aby si ju spravil.

A nedam ti pokoj >:D...lebo tvoj montersky kolega to rozmontuje a posklada nieco ine fantasticke...takze sup sup do toho paliason nech tu nejaka V3Ska zostane i do buducna  >:D nasim detom a ich vnukom a pravnukom a prapravnukom a vnuckm.... :oldman:

Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 1307
Re: Praga V3S (PPDD-M) Nové
« Odpoveď #12 : 01. Február 2021, 15:26:53 »
A nedam ti pokoj >:D...lebo tvoj montersky kolega to rozmontuje a posklada nieco ine fantasticke...takze sup sup do toho paliason nech tu nejaka V3Ska zostane i do buducna  >:D nasim detom a ich vnukom a pravnukom a prapravnukom a vnuckm.... :oldman:

:D
jáááj, keby to je také jednoduché a časovo nenáročné, tak ti ich spravím aj 5 rôznych... ;D

Ďakujem za toľkú chválu paliason  :) Samozrejme že bez nástvaby by to jazdilo oveľa lepšie keďže tá vážila tri štvrtiny váhy samotného podvozku, ale zas tá skriňa na druhú stranu výrazne spevňovala podvozok ktorý sa bez nej krútil a ohýbal ...

Hmm, chápem, ohýbanie by nevyzeralo dobre. Krútenie by tam ale zase pasovalo, ten rám bol aj v reále gumák - len tie plastové beamy by sa ti po dlhšej jazde asi nepoďakovali.
Ako vozidlo na hranie by to mohlo byť schopné, tie 4 L-motory takú prázdnu bez nadstavby by mali v pohode utiahnuť.
A ešte by to chcelo vhodnejšie gumy, napr z motokrosovej technic motorky, tie drapákové...ale s menším priemerom...inak by to dopadlo ako tu:

[ Chýbajúca príloha ]
« Posledná zmena: 11. Január 2022, 09:31:20 od Paliason »