Autor Téma: Tatra 148 HARA 60 lesovoz  (Prečítané 7145 krát)

Odhlásený KLF

  • Príspevkov: 5480
    • Moja zbierka
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #60 : 24. Máj 2021, 22:17:27 »
Super praca Tatrovak! (y) Video vyda za 100 fotiek! ;D Muffin, vidis - sak opajcni Tatrovakovu hornu cast kabiny a mas po probleme. >:D

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 157
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #61 : 24. Máj 2021, 22:29:30 »
Ďakujem za pochvalu KLF, a čože kolega muffin tiež stavia 148čku?

Odhlásený muffin

  • Príspevkov: 605
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #62 : 25. Máj 2021, 08:46:19 »
Pekne, pekne  (y) Už ju mám čiastočne opajcnutú, ešte keď si mi posielal tipy na riešenie, len som ju zatiaľ nestihol odfotiť. Vlastne je to taká kombinácia tej mojej, s tými zošikmeniami krajov.

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 157
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #63 : 25. Máj 2021, 08:56:25 »
Už si spomínam, tak podľa mňa tie zošikmené boky strechy urobia dosť čo sa týka dizajnu, keď si pozrieš výkresy 148čky tak na pohľade z predu je jasne vidieť že strecha je dosť zaoblená.

Odhlásený Buďo

  • Príspevkov: 1430
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #64 : 25. Máj 2021, 17:36:04 »
Ono to žije ! (y)

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 157
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #65 : 14. November 2021, 13:57:42 »
Po trochu dlhšom odmlčaní sem zas niečo pridám, aj keď ide zas iba o aktualizáciu predchodzieho modelu Tatra 148 agro S2, aj keď myslím že o značnú aktualizáciu. Okrem detailov ako je napríklad kabína v LBG alebo trochu iná korba je dôležitá zmena v tom že je možné diaľkovo, bez zásahu ruky zmeniť smer vyklápania korby.
Na fotkách je vidno že v uloženiach korby sú pohyblivé tiahla ktorými hýbu pneumatické valce, tie sú poháňané a zároveň aj ovládané (cez autoswitch) jedným PF M motorom. Ako je na fotkách ďalej vidieť musel som kôli funkcií navyše pridať ďalší PF reciever, na ktorom ostal jeden kanál voľný, na ten je pripojený predlžovací PF kábel ktorý je vyvedený za treťou nápravou pod zadným uložením korby. Pôvodne som v tom mieste chcel spraviť navijak ale ten na verzií agro S2 nikdy nebol tak som tú myšlienku zavrhol, potom som mal nápad že postavím aj sklápací príves a koniec toho kábla by bola zásuvka na pripojenie motora ktorý by sklápal príves ale bohužiaľ, nemám už na príves kolesá.
Pre mňa najpodstatnejšia zmena je však v podvozku, nebudem to zbytočne obkecávať, na fotkách to je vidieť najlepšie, snáď poviem len tolko že aj keď táto zmena znamená značnú odchýlku od tatrováckeho podvozku, tak je to vyvážené znížením odporu pohonného systému (vďaka diferenciálom už bude možné použiť aj pneumatiky bez pásov keď si ich už konečne kúpim...) a čo je ešte pre mňa najpodstatnejšie, podarilo sa mi zväčšiť svetlú výšku čo je zlepšienie nie len funkčné ale aj estetické.

« Posledná zmena: 14. November 2021, 13:59:30 od Tatrovak »

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 157
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #66 : 14. November 2021, 18:54:52 »
Sľúbené fotky, len ešte doplním že oproti predošlej verzií sa mi podarilo vylepšiť aj geometriu systému automatického otvárania a zatvárania bočníc, a v dolnej polohe korby sú zaistené bočnice nie len dolné ale aj horné.

Odhlásený muffin

  • Príspevkov: 605
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #67 : 14. November 2021, 19:54:20 »
Pekne to máš porobené  (y) Ten mechanizmus naklápania a otvárania tých bočníc si vychytal, to už neviem ako by sa dalo lepšie. Podvozok je na Tatrovke vždy dilema, či byť autentický, alebo funkčný. Pozerám, že ti tam už niečo aj povolilo na tom uchytení pružín - toto je na Legu dosť limitujúce, teoreticky je všetko pekné, ale keď začnú pôsobiť väčšie sily, tak to nedrží.
Inak chcel by som mať v podvozku toľko miesta na šírku, niekedy stačia 2 study menej a niektoré veci sa stávajú neriešiteľné. Hádam cez zimu bude trocha viac času, aby som sa s mojou S1 niekam pohol.

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 157
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #68 : 14. November 2021, 22:00:21 »
Ďakujem Muffinn, ale nechápem čo tým myslíš, čo mi tam povolilo ? A s tým tatrováckym podvozkom máš pravdu, vždy jo to o nejakom kompromise,
ale čo sa týka tohoto podvozku je to ešte väčší kompromos ako sa na prvý pohľad zdá , musel som si totiž upraviť krížové kĺby aby to takto fungovalo

Odhlásený muffin

  • Príspevkov: 605
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #69 : 15. November 2021, 08:50:34 »
Na fotke 747, konektor pri tých zdvojených pružinách, tieto uchytenia osky na rôznych druhoch konektorov rady praskajú, mne už tiež zopár odišlo do večných lovíšť.

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 157
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #70 : 15. November 2021, 12:34:04 »
Jáj no už vidím, máš ostré oko :D, mne praská veľa druhov súčiastok, keď prídem domov tak ti odfotím moju ,,zbierku"  :D, mám zlomených súčiastok doslova na kilá :D a keby mám povyraďovať naraz aj všetky tie čo sú už na odchode tak by som nemal ani za čoho skladať...

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 157
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #71 : 15. November 2021, 16:13:46 »
No tu máš pre predstavu, polámané súčiastky a zničená elektronika približne za 10 rokov čo skladám z technicu.

Odhlásený KLF

  • Príspevkov: 5480
    • Moja zbierka
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #72 : 15. November 2021, 17:38:05 »
A nejake spešl Technic diely, co neboli v ziadnom sete nechces? >:D

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 157
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #73 : 15. November 2021, 22:14:33 »
To je teplovzudškou spravené ?

Odhlásený KLF

  • Príspevkov: 5480
    • Moja zbierka
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #74 : 15. November 2021, 22:39:17 »
Mno... take nieco.