TatraLUG

LEGO => Vlastné výtvory (MOC) => Naše vlastné výtvory => Tému otvoril: Tatrovak 03. Február 2020, 11:23:26

Nadpis: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 03. Február 2020, 11:23:26
Dobrý deň

Kedže je toto môj prvý príspevok najprv poviem niečo v krátkosti o sebe , mám 22 rokov , lego skladám asi od štyroch a legu technic sa venujem približne posledných 7 rokov.
Čo sa týka modelu, staval som ho dva až tri týždne. Náhon je permanentý, 6x6 bez diferenciálov, odpruženie je nezávisle tatrováckej koncepcie na všetkých šiestich poloosiach. O pohon sa starajú 4 PF L motory, celkový prevod celého pohonu je 1:3. Riadenie zabezpečuje 1 PF servomotor cez hrebeň. Ďalej PF M motor pod kabínou poháňa dve pneu. pumpy a další PF M motor za kabínou cez šnekový prevod otáča ruku. Pneumaticky sú ovládané podpery, zdvíhanie ruky, zlamovanie ruky a aj kliešte , ovládanie ruky je sústredené za pravou podperou.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Juri 03. Február 2020, 14:48:09
Na 1. príspevok je to veľmi dobré  (y), hodnotím,  aj keď nie som "technicár".
Ešte by si mohol spraviť foto na dennom svetle.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: papluh 03. Február 2020, 14:50:46
Každý MOC sa počíta a toto nielen slušne vyzerá ale má aj funkcie.
Akurát by to chcelo nejak lepšie nasvietiť tú kabínu lebo detaily zanikajú.
Tie kolesá s pásmi ako jazdia ? Tipujem že nejaký prešmyk na hladkých plochách tam bude a mierne supluje diferenciály, ale čo všeobecná trakcia ?
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Jammo 03. Február 2020, 15:07:20
ahoj, vitaj, pekny MOC, len tak dalej  :D
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Paliason 03. Február 2020, 15:15:12
Ahoj tatrovak. Vitaj medzi nami, lego šialencami.

Z teba niečo bude. Respektive, už teraz si velký Technic-profík. Z tvojho modelu je to jasne poznať - máš to v oku!

Tatru si zvládol ztvárniť na pomery Technicu velmi dobre, až priam ukážkovo. Ani si neviem momentálne vybaviť, či by ti nejaká cudzia 148-čka z internetu vedela konkurovať. 
Dobre , že si robil túto nosatú, tá nieje taká prevarená ako 815 alebo 813. A ešte v takomto prevedení na odvoz dreva s nakladačom - som ešte veru nevidel spravenú v legu..

Na dizajne kapoty, kabiny a vlastne celého modelu nenachádzam žiadne kritické nedostatky. Max predná časť ňufáku by mala byť viac vpredu a nie zarovno so svetlami, ako to máš teraz. 

Tento záber sa podaril. Jednoznačne identifikovatelná T148:
[attach=1]

Tie natiahnuté pásy na pneumatikách sú na aký účel? Čisto vizuálny? (zväčšenie priemeru) Alebo to má niečo spoločné s absenciou diferencialov, a teda to dovoluje prešmykovať na hladkej podlahe keď zatáčaš pri jazde?

Rameno vyzerá parádne. Decentne navrhnuté, realistické. 
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 03. Február 2020, 15:15:33
Ďakujem za odpovede , máte pravdu fotky sú v zlom svetle a kedže som túto tatru už rozobral lepšie už neurobím , ale aspoň si dám do budúcna na to pozor. Z trakciou problém vôbec nebol nakolko je to 6x6 a ešte aj dvojmontáž vzadu. A áno jeden z účelov je suplovanie diferenciálov ale primárny účel toho je že LEGO kolesá nie sú proporčne vhodné takmer na nič tak som si ich takto poupravil , plánujem sem dať aj dalšie svoje výtvory (Tatra 813) kde som túto techniku použil aj vo väčšej mierke.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: KLF 03. Február 2020, 15:20:34
Pekne spravene, len skoda ze je cierna - nevyniknu tvary a detaily. Ale inak si dobry! (y)
Vitaj a zarad sa! ;)
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 03. Február 2020, 15:26:57
Paliason ďakujem za privítanie aj pochvalu, cením si to. prikladám ešte nejaké fotky , snáď bude aspoň trochu lepšie vidieť detaily , obvykle sa snažím povenovať aj interiéru ale u tejto tatry som sa k tomu akosi nedostal.

Ďakujem KLF , nechcem sa vyhovárať ale drtivá väčšina mojich súčiastok je čierna takže skoro všektko čo som doteraz postavil bolo čierne.

Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Paliason 05. Február 2020, 17:13:07
...ale primárny účel toho je že LEGO kolesá nie sú proporčne vhodné takmer na nič ...

 :)) :))
Moja reč! - to len na monstertrucky alebo dragstery vyrábajú  ;D
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 06. Február 2020, 13:11:35
Ale je to podla mňa naozaj škoda lebo lego má podla mňa obrovský potenciál napodobňovať stroje, ale ten potenciál je podla mňa do veľkej miery zabíjaný neuveriteľne poddimenzovanými motormi  (preto ich väčšina mojich modelov má tak veľa :D) a práve kolesami ktorých väčšina je úplne od veci.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 13. Február 2020, 12:19:56
Keď som niekedy na začiatku januára 2020 dokončil tento podvozok Tatry 148 tak ako prvú nástavbu som spravil dvojstranný sklápač Agro S2, verziu lesovoz som s toho spravil až potom. Tak som sa rozhodol že sem predsa len doplním aj toto, keďže celkovo pre mňa ide najviac o podvozok, nie ani tak o nadstavby, aj keď samozrejme tie tomu dodajú ešte oveľa viac zaujímavosti. A teda sklápanie poháňal jeden PF M motor umiestnený pod pravou stranou kabíny. Korba bola vo veľkoobjemovom vyhotovení na siláže, a ako je vidieť z fotiek, bočnice sa otvárali aj zatvárali automaticky. Vrchnú časť korby bolo možné dať jednoducho dolu a potom, presúvaním čapov sklápania korby na jednu alebo druhú stranu bolo možné určiť smer sklápania.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Paliason 13. Február 2020, 13:11:17
Človeče, velmi, velmi podobnú vec som robil 9 rokov dozadu. Ja som to mal ale na návese.
Tiež mi to poháňal 1 M motor, tiež mi bočnice otváralo/zatváralo automaticky, stranu vyklápania som si určoval odistením opačnej strany.

Pekný máš ten model aj v tejto verzii, dobre to vyzerá.

[attach=1]

[attach=2]
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: KLF 13. Február 2020, 17:52:56
Tatrovak, tato je este krajsia ako ta s ramenom! Ale ovela lepsie by ukazala vo farebnom prevedeni - to uz by bolo aj hodne vystavy. Ale chapem preco je cierna. ;)
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 13. Február 2020, 20:21:49
Pekný náves paliason , celkovo po všetkých stránkach elegantne vyriešený. a jeden m motor stačil ?, lebo v tej mojej tatre to bolo len tak tak, a zvažoval som že tam dám L motor ale nakoniec som ju už potom prerobil.

Ďakujem za pochvalu KLF , teší má tvoj názor , a z tou farbou máš pravdu ale svoj rozpočet na lego pre tento kvartál som už vyčerpal , objednával som teraz veľa iných, a bohužiaľ dosť drahých súčiastok a na investíciu do tmavo šedej alebo žltej mi už neostalo , ale aj keby áno mám problém že niektoré diely sa napríklad v tmavo šedej nerobia , napríklad to oblé koleno čo je na rohoch predného nárazníka, a to je docela škoda.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 21. Február 2020, 14:24:16
Tak som sa predsa len odhodlal dať sem aj nejaké to video :D.

http://www.youtube.com/watch?v=9ZI9-U86LiA
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: papluh 21. Február 2020, 14:32:52
super
chcelo by to aj nejaký náklad nech je čo vysýpať
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 21. Február 2020, 15:01:23
Ďakujem za odpoveď :), tak tu išlo hlavne o ukázanie toho ako funguje mechanizmus bočníc.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: jz77 21. Február 2020, 20:00:09
Jednoduchy a spolahlivy mechanizmus. Paci sa mi hlavne ten zdvihaci valec. Funguje to aj na druhu stranu?
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 21. Február 2020, 20:52:05
Áno, ale treba zhodiť hornú časť a potom sa dá už len prehadzovaním čapov určiť smer sklápania , a v podstate aj tá horná časť sa dá namontovať naopak.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 22. Február 2020, 15:35:41
Dnes som dokončil novšiu verziu svojho lesovozu Tatra 148, ako som spomínal, tú pôvodnú verziu som rozobral pred vyše mesiacom takže je to celé postavené nanovo. V podvozku v podstate som v podstate vylepšil hlavne riadenie (na predošlej verzii je viditeľná rozbiehavosť kolies prednej nápravy), podarilo sa mi ho spraviť tak že nežiadúce natáčanie kolies pri pružení prakticky zmizlo, a zvýšila sa aj tuhosť riadenia keďže už v ňom nie sú 4 guľové čapy (ktoré ja považujem za slabinu kvôli ich vôli ) ale len dva. Dizajn kabíny je prakticky rovnaký. Ďalej som sa snažil povenovať ruke , okrem toho že som ju spravil žltú (a tam bohužiaľ moje možnosti čo sa týka žltej farby nateraz končia :D) som pridal ovládanie teleskopickej časti a keďže mi už konečne dorazili z bricklinku aj dlhšie piesty tak som rameno pozmenil. Ale na moje sklamanie sa mi zdá že je táto ruka už príliš mohutná a nesedí k zbytku modelu. Zrejme ju teda budem ešte prerábať ale teraz ešte čakám na novšie pneu. prepínače (zo setu 42080) ktoré som si na bricklinku objednal z Poľska , tak potom sa hádam a z celou rukou posuniem niekam ďalej.
Pridávam sem aj inšpiráciu pre tento model.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Paliason 26. Február 2020, 12:45:59
- to, že je rameno teraz celé žlté, sa mi páči viac.

- to, že novo-pribudnutými hadičkami ti celé rameno "zhrublo" je fakt. Staré pôsobilo proporčne lepšie - tak-akurát. Ale ovládať teraz všetko z jedného miesta je zase tiež dobrá pridaná hodnota.

- takisto ten novo-pridaný pn-valec pre teleskopické vysúvanie je zbytočný tučko. Mal si tam dať tento tenký:
[attach=1]

- guľové čapy sú naprostá slabina lega. To úplne súhlasím. Čiže eliminovanie "čaptavej" geometrie je pozitívne vylepšenie.

- s novými pn-prepínačmi nemám zatial skúsenosť. V čom sú lepšie?

Pekný náves paliason , celkovo po všetkých stránkach elegantne vyriešený. a jeden m motor stačil ?...

Na tie dekoračné kamienky (ľahký materiál) to stačilo úplne. Iné som neskúšal. Na piesok alebo ryžu doplna naloženú - by už fuňal z posledných síl, asi  :D
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 26. Február 2020, 13:00:06
Súhlasím, a naozaj som sa snažil spraviť ešte aj kabínu na žlto ale chýbajú mi niektoré súčiastky ktoré ani nemám a ani v žltej neexistujú , napríklad tie konektory čo spájajú krajné stĺpiky čelného okna zo strechou, ale hádam to nejako vylepším lebo v poslednej dobe stále cítim silnejšiu potrebu stavať v inej ako čiernej farbe :D.

Vidím to tak že sa asi budem musieť vzdať ovládania teleskopu aby som zredukoval počet hadičiek.

Máš pravdu z tým piestom na teleskope, a tento tenší piest sa mi veľmi páči a už ho naozaj dlho zháňam, ale na bricklinku v rámci československých obchodov je doslova len jeden kus (brickmania ) za 50 eur čo je absolútne prestrelená cena , a celkovo sa pohybujú minimálne za 30 a aj to je pre mňa neakceptovateľná suma za takúto súčiastku.

Podľa mňa sú horšie ako staršia verzia , nemajú ten menší prepínač smeru, a celkovo podla mňa pôsobí menej kvalitne.

No na tej mojej tatre tá korba dokázala zdvihnúť tak max 150 g. čo teda nie je bohviečo ale väčší motor by už moc trčal spod kabíny.

A inak nemáš prosímťa nejaké skúsenosti z objednávaním z bricklinku zo zahraničia?, lebo ja som si objednal pár súčiastok z Polska a už mi viac ako po troch týždňoch stále neprišli, a nie som si istý či je také oneskorenie v poriadku.
 
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Paliason 26. Február 2020, 15:02:03
Hmm, tak pozerám, že ten tenký piest bol doteraz len v jedinom Technic sete: Mercedes Arocs. To som netušil. To je potom jasné, tie šialené ceny. :-\
Radšej to vysúvanie nechaj manuálne, ten piestik za takú cenu nestojí za to. Ja vlastním len jeden, práve z toho setu z tej doby.

S Bricklinkom skúsenosti mám. Ale z približne 50tich objednávok len 6 bolo zo zahraničia. Z nich tuším 2-3 boli také, kde som čakal 2 týždne. Napíš predajcovi, čo ti povie, kedy to poslal, a či vôbec to už poslal...lebo niektorí, kým sa rozhýbu....

S tých pneu-prepínačov som domotaný. Kupuješ si novšie, ale píšeš, že sú horšie ako staré? tak ako teraz? ??? Menší prepínač smeru je čo? Aj staré aj nové majú len jednu páčku a 3 porty, nie?
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 26. Február 2020, 15:56:24
Presne ako hovoríš , ale dúfam že ho ešte niekde použijú lebo proporčne je veľmi dobrý a keď bude za prijateľnú sumu tak si ho určite zaobstarám . Aj mne sa stalo že som dva týždne čakal ale tri je už fakt moc . Asi mu veru napíšem , hádam bude vedieť po anglicky.
Ja som si myslel že sa bavíme o elektrických PF prepínačoch , tie mi dorazili pred týždňom spolu s tými pneu . piestami čo sú v ramene , na novší typ pneu switchu ešte len čakám z toho Poľska.


Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: jz77 26. Február 2020, 18:47:33
Tak ako Pali pise, farba ramena je uz ok, mne sa aj proporcne k podvozku pozdava,az na ten posledny diel s vysuvom. Ten je velmi mohutny. No vysuv asi mensi nespravis. Ja by som asi radsej zvecsil kabinu. Ta sa mi zda mala oproti kolesam. Take pf prepinace som este ani nevidel. To v akom sete boli?
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 27. Február 2020, 09:51:03
Ako už paliason spomínal, výsuv kazí ten veľký pneumatický piest a keďže ten tenký dlhý je strašne predražený a nedostupný tak ten tam zatiaľ nemôžem zohnať takže ten výsuv asi prerobím na manuálny alebo ho možno skúsim spraviť nejako mechanicky z motorom. Máš pravdu je trochu malá ale tú by som chcel nechať tak , takto som s tým spokojný ako to vyzerá , jediné čo by som chcel na nej dorobiť je interiér a do budúcna ju spraviť v žltej alebo tmavo šedej.
Dávam sem fotky čo tým myslím, lebo ono sa jedná stále o ten istý prepínač len ho pozmenili a ja nechápem prečo , z fotky je vidieť že odstránili ten malý čierny prepínač smeru čo mne za istých okolností komplikuje jeho použitie (napríklad na tej poslednej fotke je pohon na jednej mojej 148čke riešený cez prepínače a v tomto prípade sú síce všetky pohonné L motory otočené jedným smerom ale keby to tak nie je, tak je už nutné aby tie tri prepínače, ktoré spúšťajú pohonné motory, spúšťali tie motory rôznymi smermi, a pokiaľ by som použil battery boxy na AA batérie (tie ja síce nepoužívam) v kombínacii z týmito novšími prepínačmi bez dodatočnej zmeny smeru tak by bol problém).
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: KLF 27. Február 2020, 09:53:15
V LBG by bola super!
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 27. Február 2020, 09:54:45
Čo je to LBG ? , ešte nikdy som sa z takou skratkou nestretol :D
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: muffin 27. Február 2020, 10:19:28
Light bluish gray - svetlosiva(nova verzia cca. od 2004)
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 27. Február 2020, 10:22:07
Ďakujem za vysvetlenie, presne tú farbu som mal na mysli keď som hovoril že by som chcel spraviť kabínu v tmavo šedej.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 27. Február 2020, 10:26:09
Teda počkať , light bluish gray je bledo šedá  :D, ani v tej farbe by to možno nevyzeralo zle, ale zas tu vzniká problém že, napríklad tie oblé kolená čo sú na rohoch predného nárazníka a na rohoch kapoty tuším v tej farbe neexistujú a keď aj áno tak ich minimálne nemám, bohužiaľ.
 
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: muffin 27. Február 2020, 10:29:36
Tak tmavosiva je DBG :) Svetlosiva je ta, co su z nej tie technic ramiky 5x7, tmavosive zvyknu byt osky so stopkou na konci, samozrejme sa tie farby pouzivaju vseobecne dost casto aj na inych dieloch. V Technicu je ale LBG asi rozsirenejsia, takze sa z nej lahsie stavia, hlavne niektore specificke druhy konektorov su iba v LBG, aj ked sa to postupne spestruje.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: muffin 27. Február 2020, 10:32:58
Praveze v tmavosivej nie su, vid https://rebrickable.com/parts/25214/brick-round-1-x-1-diameter-tube-with-90-degree-elbow2-x-2-x-1-and-axle-holescrossholes-at-each-end/ (https://rebrickable.com/parts/25214/brick-round-1-x-1-diameter-tube-with-90-degree-elbow2-x-2-x-1-and-axle-holescrossholes-at-each-end/)
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: KLF 27. Február 2020, 10:34:02
napríklad tie oblé kolená čo sú na rohoch predného nárazníka a na rohoch kapoty tuším v tej farbe neexistujú a keď aj áno tak ich minimálne nemám, bohužiaľ.

https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=25214#T=C

Odporucam naucit sa pracovat s BL! O0 Dost Ti to pomoze.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: muffin 27. Február 2020, 10:36:06
Len by ma zaujimalo, odkial ma ten sikmac DBG 16ks, ked sa zatial neobjavili v ziadnom sete.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: KLF 27. Február 2020, 10:37:52
Muffin, ja mam X dielov vo farbach ktore nikdy nikde neboli. Pouzivaju sa v LEGOLANDOCH, alebo na interne ucely TLG, alebo su to prototypy. Dostanes sa k nim cez BL, alebo ebay.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 27. Február 2020, 12:16:53
Ďakujem za rady , tak teda aj LBG zahrniem do svojich plánov na vylepšenie kabíny.

Pridávam sem ďalšiu nástavbu , ide o rozmetač hnoja RUR 10. Pri tejto nástavbe išlo hlavne o to že, keďže Tatra 148 agro už bol tiež v podstate nosič nástavieb a nie len dvojstranný sklápač tak som chcel aby jeden podvozok mohol niesť viac druhov nástavieb . Sklápač sa dá vymeniť za rozmetať za pár minút , treba len prerobiť pohon linear actuatora ktorý vychádza spod pravej časti kabíny na vývod pomocného pohonu a ten jeden PF M motor ktorý sklápa korbu poháňa aj rozmetač.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: sylmer 28. Február 2020, 00:00:49
https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=25214#T=C

Odporucam naucit sa pracovat s BL! O0 Dost Ti to pomoze.

veď hej, lakeť nie je koleno  :P
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 16. Marec 2020, 08:46:01
Tak už pracujem na ďalšej verzii tatry 148 z rukou, len som si ešte neni istý či chcem z toho zas spraviť lesovoz, rozmýšľal som nad kovošrotom ale neviem ako by som tam popri tej ruke napchal ešte nakladací mechanizmus na kontajnery alebo aspoň sklápací mechanizmus. Každopádne sa už dlhšie snažím spraviť takú ruku čo by sa dala zložiť do prepravnej polohy za kabínu ale to sa mi nejako stále nedarí. Ešte rozmýšľam že by z toho spravil valník z rukou bez klieští, len z hákom na konci a v tom prípade by som si uľahčil vymýšľanie ramena ktoré by sa dalo zložiť za kabínu.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 19. Marec 2020, 07:44:59
Takže Tatra 148 HARA 60 lesovoz verzia 3  :D, podvozok bol medzičasom zas rozobratý a postavený na novo podla predošlej verzie , jediné čo som na ňom v podstate upravil sú zadné nápravy (prvá fotka), rozšíril som ich o pol studu (teda dokopy o jeden stud) a zároveň som odstránil pol studovú medzeru medzi jednotlivý kolesami dvojmontáže v rámci polonápravy, a urobil som tak preto že na predošlej verzii vnútorné kolesá dvojmontáží na nápravách pri pružení zapierali o rám a týmito mojimi úpravami som posunul vnútorné kolesá dvojmontáží o pol studu od stredu podvozku pričom celková šírka celej nápravy zostala nezmenená. A potom vrámci podvozku som už dorobil len aspoň taký chabý interiér v kabíne. Ďalej prešla zmenami hlavne ruka, ako je na fotke kde je tento model ešte rozostavaný vidieť, motor ktorý otáča ruku som presunul dozadu medzi batteryboxy, a to kvôli rozloženiu hmotnosti ale najmä kvôli šetreniu priestoru do ktorého som umiestni PF switche a ich ovládanie som potiahol hriadeľmi k pneumatickým ventilom aby bolo ovládanie ruky pekne pokope  :). Ďalším vylepšením sú pneu. ventily samé o sebe(len tak na okraj, vďaka panike z koronavírusu v poľskej DHL som na ne čakal presne mesiac :D), sú naozaj vynikajúce, šetria priestor a aj lepšie fungujú ako starší typ. Čo sa týka ruky samotnej tak je niečo je prebraté z prvej verzie, niečo z druhej , nový je hlavne výsuvný diel. To by bolo asi všetk, takto som s tým v podstate spokojný, aj keď teda ako som spomína chcel by som spraviť ruku ktorá sa bude dať zložiť za kabínu ale to ruka HARA 60 nedokáže ani v reále takže to už asi nechám takto.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: KLF 23. Marec 2020, 20:07:12
Lesovoz pri Váhu.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 24. Marec 2020, 09:02:15
To vyzerá na ešte pôvodnú verziu na zvoz krátkeho dreva z rukou HARA 60, tipujem že to ale asi nebude zrovna na váhu blízko Piešťan, čo? :D
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: KLF 24. Marec 2020, 09:16:51
No je to vo Vahovciach.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 26. Marec 2020, 08:54:45
Ďalšia modifikácia: Tatra 148 VNM HR. V podstate základ ruky ostal rovnaký ako u HARA 60 , zmenilo sa len rozloženie ovládačov ruky ale stále sú všetky pokope za pravou podperou. Otáčanie ruky poháňa PF L motor medzi batteryboxmi (nahradil som ním PF M motor pretože mi ostali už len dva funkčné M motory (minulý týždeň mi na dvoch naraz odišli káble, poteší :D), jeden som potreboval mať pod kabínou na pohon kompresora , tam by sam L motor nezmestil a ani na ruku na vysúvanie teleskopického dielu by sa L motor moc nehodil). Vzorom pre túto ruku mi bol HIAB 6T (predlohu vidieť na mojom predošlom príspevku, tá ružová 148čka), ale bohužiaľ mám pocit že je tá ruka nejaká moc veľká v porovnaní so zbytkom , minimálne moc trčí do strán v zloženej polohe. Korba má predstavovať vojenský valník VNM, aj keď viem že ten sa vo verzii z rukou nikdy nevyrábal ale mne to bolo takto sympatické, chcel som pridať aj navijak (na jednom PF prímači mám voľný port a na ľavej strane by bolo naňho dosť miesta ) ale už ma to celé nejako omrzelo a túto Tatru som už rozobral a pôjdem sa zas venovať niečomu inému.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: papluh 27. Marec 2020, 15:16:33
pekné, len škoda že to musíš točiť a nezostanú na prezentaciu na nejakú budúcu výstavu

Inak zaujímavá Tatra ktorú som nepoznal https://www.facebook.com/boris.dzurnak/videos/10222122371718321
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 27. Marec 2020, 15:35:17
Bohužial, nemám viac súčiastok, niekedy nemám dosť ani na to aby som dokončil nejaké väčšie modely, napríklad MAZ 543M čo som sem dával mal mať aj nástavbu.

Je to Tatra 141, postavená na báze Tatry 111, dá sa povedať že je to v istom zmysle predchodca 813ky, alebo skôr 813ka, konkrétne verzia 6x6 TP ju nahradila.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Paliason 02. Apríl 2020, 09:54:00
Ďalšia modifikácia: Tatra 148 VNM HR.

Takisto dobrá kombinácia (y)
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: jaro.marek.ml 13. Máj 2020, 11:49:16
nemám slov
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 13. Máj 2020, 12:40:25
Ďakujem za tvoju odpoveď ale nechápem ako to myslíš.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: jaro.marek.ml 15. Máj 2020, 09:48:05
Myslel som to tak, že je to veľmi pekné
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 29. Október 2020, 22:56:21
Dávam sem najnovšiu verziu svoje Tatry 148 lesovoz, nebudem to tu nejako zbytočne moc obkecávať, zmeny sú hlavne, ako je vidieť, farba kabíny a ruka, pri tvorbe novej ruky som sa inšpiroval rukou HARA 80 / ESSEL 80 keďže so už konečne chcel vytvoriť ruku ktorú bude možné poskladať do prepravnej polohy za kabínu, na prvej fotky ešte nie sú naťahané hadice v ruke. Dal som to sem iba ako predbežnú verziu keďže sa chystám prerábať ruku, rozmýšľam že úplne vyhodím teleskop keďže ho nedokážem urobiť dosť kompaktný aby dizajnovo zapadal, a tak isto by to mohlo aj funkčne ruke dosť pomôcť keďže ten teleskop je docela ťažký.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: KLF 29. Október 2020, 23:00:51
No vo farbe to je hned krajsie! ;D (y)
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 29. Október 2020, 23:04:27
Hej no, hneď ako som tú kabínu dokončil tak som videl že to tomu vzhľadu dosť pomohlo, v tej čiernej veľmi zanikajú tvary dúfam že sa miekedy podarí zrealizovať 813ku v DBG.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Jammo 30. Október 2020, 10:01:03
ano je to krajsie vo farbe  (y)
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: jaro.marek 30. Október 2020, 11:43:15
Čierna bola fajn, ale vo farbe to podstatne lepšie ukáže. Lepšie vyniknú detaily. Super práca!
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 01. November 2020, 19:37:12
Tak teda toto je už finálna verzia ruky a aj celej 148čky. Možno sem pridám aj nejaké video kým ju rozoberiem.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Buďo 01. November 2020, 20:44:46
Mierka a proporcie  (y) , farebnosť robí veľké kroky k dokonalosti  (y)
Mne len nesedia tie opásané kolesá aby veľkosť kolies sedela ,ale to je už tvoja mocárska značka  ;)
Skôr než to rozoberieš skus spraviť nejaký náklad ideálne z lega či non lega (nejké brvná či rúry)
Chce to skrátka fotky s nákladom v exteriéri  :oldman:
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 02. November 2020, 21:35:03
Pri tých pásoch nejde o to že by som potreboval mať svoj podpis keby mám nejaké proporčne lepšie sa hodiace kolesá tak toto riešenie nepoužijem, a keďže som videl tuším na kanále RM8 že vhodné pneu. na túto moju 148čku existujú tak už je len otázkou času kedy aj tu toto riešenie opustím tak ako aj u mojej 813ky.
Keď ja si na tie fotky naozaj nejako moc nepotrpím, alebo lepšie povedané, som naozaj rád keď si nájdem čas vôbec skladať a nie to ešte venovať nejako extra moc času nejakým premakaným fotkám, aj keď všetka česť tým čo si tú námahu dajú.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 24. Máj 2021, 12:54:23
Neviem presne povedať prečo, ale Tatra 148 z nadstavbou ruka + valník/klanica ma natoľko fascinuje že ju mám potrebu stále skladať a vylepšovať. A teda dávam sem najnovšiu verziu, pri stavbe tejto Tatry som sa rozhodol že ju spravím tak, že bude fungovať čisto bez môjho zásahu, kompletne len na diaľkové ovládanie, nie len preto som dospel k záveru že ruka bude musieť byť mechanická a nie pneumatická, nebudem to zbytočne obkecávať, pokiaľ sa mi to podarí, dám sem video kde je vidieť ako ruka funguje.

Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 24. Máj 2021, 22:10:11
Pridávam aj video:

http://www.youtube.com/watch?v=w59J3s70hpc
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: KLF 24. Máj 2021, 22:17:27
Super praca Tatrovak! (y) Video vyda za 100 fotiek! ;D Muffin, vidis - sak opajcni Tatrovakovu hornu cast kabiny a mas po probleme. >:D
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 24. Máj 2021, 22:29:30
Ďakujem za pochvalu KLF, a čože kolega muffin tiež stavia 148čku?
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: muffin 25. Máj 2021, 08:46:19
Pekne, pekne  (y) Už ju mám čiastočne opajcnutú, ešte keď si mi posielal tipy na riešenie, len som ju zatiaľ nestihol odfotiť. Vlastne je to taká kombinácia tej mojej, s tými zošikmeniami krajov.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 25. Máj 2021, 08:56:25
Už si spomínam, tak podľa mňa tie zošikmené boky strechy urobia dosť čo sa týka dizajnu, keď si pozrieš výkresy 148čky tak na pohľade z predu je jasne vidieť že strecha je dosť zaoblená.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Buďo 25. Máj 2021, 17:36:04
Ono to žije ! (y)
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 14. November 2021, 13:57:42
Po trochu dlhšom odmlčaní sem zas niečo pridám, aj keď ide zas iba o aktualizáciu predchodzieho modelu Tatra 148 agro S2, aj keď myslím že o značnú aktualizáciu. Okrem detailov ako je napríklad kabína v LBG alebo trochu iná korba je dôležitá zmena v tom že je možné diaľkovo, bez zásahu ruky zmeniť smer vyklápania korby.
Na fotkách je vidno že v uloženiach korby sú pohyblivé tiahla ktorými hýbu pneumatické valce, tie sú poháňané a zároveň aj ovládané (cez autoswitch) jedným PF M motorom. Ako je na fotkách ďalej vidieť musel som kôli funkcií navyše pridať ďalší PF reciever, na ktorom ostal jeden kanál voľný, na ten je pripojený predlžovací PF kábel ktorý je vyvedený za treťou nápravou pod zadným uložením korby. Pôvodne som v tom mieste chcel spraviť navijak ale ten na verzií agro S2 nikdy nebol tak som tú myšlienku zavrhol, potom som mal nápad že postavím aj sklápací príves a koniec toho kábla by bola zásuvka na pripojenie motora ktorý by sklápal príves ale bohužiaľ, nemám už na príves kolesá.
Pre mňa najpodstatnejšia zmena je však v podvozku, nebudem to zbytočne obkecávať, na fotkách to je vidieť najlepšie, snáď poviem len tolko že aj keď táto zmena znamená značnú odchýlku od tatrováckeho podvozku, tak je to vyvážené znížením odporu pohonného systému (vďaka diferenciálom už bude možné použiť aj pneumatiky bez pásov keď si ich už konečne kúpim...) a čo je ešte pre mňa najpodstatnejšie, podarilo sa mi zväčšiť svetlú výšku čo je zlepšienie nie len funkčné ale aj estetické.

http://www.youtube.com/watch?v=J43BlqrKeY0
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 14. November 2021, 18:54:52
Sľúbené fotky, len ešte doplním že oproti predošlej verzií sa mi podarilo vylepšiť aj geometriu systému automatického otvárania a zatvárania bočníc, a v dolnej polohe korby sú zaistené bočnice nie len dolné ale aj horné.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: muffin 14. November 2021, 19:54:20
Pekne to máš porobené  (y) Ten mechanizmus naklápania a otvárania tých bočníc si vychytal, to už neviem ako by sa dalo lepšie. Podvozok je na Tatrovke vždy dilema, či byť autentický, alebo funkčný. Pozerám, že ti tam už niečo aj povolilo na tom uchytení pružín - toto je na Legu dosť limitujúce, teoreticky je všetko pekné, ale keď začnú pôsobiť väčšie sily, tak to nedrží.
Inak chcel by som mať v podvozku toľko miesta na šírku, niekedy stačia 2 study menej a niektoré veci sa stávajú neriešiteľné. Hádam cez zimu bude trocha viac času, aby som sa s mojou S1 niekam pohol.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 14. November 2021, 22:00:21
Ďakujem Muffinn, ale nechápem čo tým myslíš, čo mi tam povolilo ? A s tým tatrováckym podvozkom máš pravdu, vždy jo to o nejakom kompromise,
ale čo sa týka tohoto podvozku je to ešte väčší kompromos ako sa na prvý pohľad zdá , musel som si totiž upraviť krížové kĺby aby to takto fungovalo
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: muffin 15. November 2021, 08:50:34
Na fotke 747, konektor (https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=6536#T=S&C=11&O={%22color%22:%2211%22,%22iconly%22:0}) pri tých zdvojených pružinách, tieto uchytenia osky na rôznych druhoch konektorov rady praskajú, mne už tiež zopár odišlo do večných lovíšť.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 15. November 2021, 12:34:04
Jáj no už vidím, máš ostré oko :D, mne praská veľa druhov súčiastok, keď prídem domov tak ti odfotím moju ,,zbierku"  :D, mám zlomených súčiastok doslova na kilá :D a keby mám povyraďovať naraz aj všetky tie čo sú už na odchode tak by som nemal ani za čoho skladať...
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 15. November 2021, 16:13:46
No tu máš pre predstavu, polámané súčiastky a zničená elektronika približne za 10 rokov čo skladám z technicu.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: KLF 15. November 2021, 17:38:05
A nejake spešl Technic diely, co neboli v ziadnom sete nechces? >:D
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 15. November 2021, 22:14:33
To je teplovzudškou spravené ?
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: KLF 15. November 2021, 22:39:17
Mno... take nieco.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Paliason 07. December 2021, 13:38:22
No tu máš pre predstavu, polámané súčiastky a zničená elektronika približne za 10 rokov čo skladám z technicu.

slušné velké kôpky.

tie motory, IR-príjimač si ako odpálil?
a PF batery boxy? tam sa čo dá zničiť?

Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 07. December 2021, 20:40:26
V jednom batteryboxe vytiekli baterky, ostatné sú proste len vyradené keďže tento typ batteryboxov už dlho vôbec nepoužívam, a všetko ostatné, či už prijímače, alebo motory, dožili na kábloch.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: papluh 07. December 2021, 23:11:53
V jednom batteryboxe vytiekli baterky, ostatné sú proste len vyradené keďže tento typ batteryboxov už dlho vôbec nepoužívam, a všetko ostatné, či už prijímače, alebo motory, dožili na kábloch.

Nuž ak by si to mal vyhodiť kvôli káblom tak to zoberem  >:D
9v som prekáblovával teraz na diorámu, skúsim aj toto :D

Nejaké Technic diely by sa na výmenu našli.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 07. Marec 2022, 11:42:29
Opäť som trocha povylepšil svoju Tatru 148 vlaník+HR, ako vždy, nie je to len prerobený predošlý podvozok, celá tatra je postavená nanovo. V podvozku bola jediná zmena oproti predošlej verzií, kde som prvý krát použil nápravy z diferenciálmy, a to medzinápravový diferenciál, ale ten sa po dokončení a odskúšaní neosvedčil, nedokázal pri takomto sprevodavaní prenášať krútiaci moment a preskakoval. Na ruke som len trocha zoptimalizoval geometriu prepákovania výložníku a pridal som na ňom aj pneumaticky ovládaný teleskop, ktorý je ovládaný cez PF M motor jednou pneumatickou pompou z autoswitchom, toto ovládacie ústrojenstvo je pod korbou medzi batteryboxami. Rovnako sú ovládané aj podpery. Otáčanie ruky zabezpečuje cez šnekový prevod PF M motor a ruku samotnú 2 PF L motory. Podvozok ako vždy 4 PF L motory pre pohon a jedno servo na riadenie.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 08. Marec 2022, 11:33:00
Nejaké to viedejko.

http://www.youtube.com/watch?v=uUPkYmEheQI
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Praetor 08. Marec 2022, 15:52:25
Pecka  (y)
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Paliason 09. Marec 2022, 11:18:02
Mne to príde dokonalé. Z môjho pohľadu ma nenapadá, čo iné by sa dalo ešte vylepšiť pri dalšom stavaní. 8)
Jedine tie vhodné gumy tam nahodiť, ked ich niekedy kúpiš, ale o tom uź vieme všetci.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 07. Apríl 2022, 07:43:34
Ďakujem Paliason a Praetor, teší ma že sa vám moja 148čka páči, aj ja som s ňou spokojný, ale snáď sa mi ju bude dariť aj do budúcna vylepšovať, samozrejme tie pneumatiky keď sa raz nejaké vhodné objavia, ale nie len to, snáď sa mi raz podarí naškrabať prachy aj  na tie buwizzy, to by bolo podľa mňa výrazné zlepšenie, alebo napríklad aj ruka má svoje rezervy, a určite plánujem postaviť aj ďalší lesovoz, len na to si musím kúpiť nový 5.5L pneumatický piest, do klieští na konci ruky , lebo tie dva ktoré mám majú nejakú netesnosť a fungujú iba jedným smerom, preto som už dlhšie žiadny lesovoz nepostavil.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 27. Máj 2022, 08:00:02
Konečne som sa odhodlal postaviť ďalšiu nástavbu na moju 148čku, a teda je to montážna plošina MP27. Čo sa týka usporiadania pohonov tak v podvozku je to klasika, 4 PF L motory na pohon a riadenie jedno servo. Podpery nástavby ovláda pneumaticky cez autoswitch jeden PF M motor, tak isto je ovládané aj tretie rameno, celé rameno otáča cez šnek jeden PF M motor, prvé a druhé rameno ovládajú 2 PF L motory, na každé rameno jeden. Tatra je už rozobraná, chcel som ju odvážiť lebo bola fakt ťažká ale zabudol som na to. Ale prikladám aspoň video.

http://www.youtube.com/watch?v=zjbdc0svEQ0
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Buďo 27. Máj 2022, 09:27:03
 (y)  Že to tie prevody zvládnu zdvih ramena to čumim  :o
Koľko mohlo vážiť rameno aj s plošinou cca ?
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: muffin 27. Máj 2022, 13:06:55
Tiež pozerám, páka tam je brutálna v porovnaní s tým, ako je uchytený ten mechanizmus zdvihu.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: PC CZ 27. Máj 2022, 13:18:53
Nádhera. Kolego, co takhle Titan ;) ?
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 27. Máj 2022, 14:29:50
Ten spoj aj mechanizmus zdvihu medzi prvým a druhým ramenom bol na hranici svojich možností, ale ako vidieť na videu fungovalo to. Keby že sa mi s tým chcelo viac vyhrať mohol som na pohon toho mechanického aktuátora čo zdvíha druhé rameno dať pomalší prevod a celkovo ten kĺb urobiť pevnejší ale už ma to proste nebavilo a chcel som ísť skladať zas niečo iné. A rameno samé o sebe nebolo moc ťažké minimálne to druhé a tretie, aj koš som sa snažil spraviť čo najľahší, a práve preto som aj všetky motory umiestnil dolu pod korbu, do ramien už viedli len pohonné hriadele a hadice.
Inak čo som nespomenul, pôvodne som zamýšlal spraviť aj paralelogram na udržiavanie polohy koša aby som bol verný predlohe ale vzhľadom na to že by to bola ďalšia váha navyše, a už som ani nemal chuť ďalej pokračovať tak ostalo v akejto zjednodušenej podobe.

PC CZ, myslíš Tatru 813 Titan ?
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: PC CZ 27. Máj 2022, 15:20:47
Ne,myslím,CZS 40 Titan.  Tu novou pancéřovou střihačku, platforma 815-7 Force.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 12. December 2022, 10:36:03
Po dlhšej prestávke od stavby 148čky sa mi konečne podarilo dosiahnuť ďalšieho pokroku. Zmien je hneď viacero, najpodstatnejšie sú, na prvý pohľad viditeľné kolesá ,aj keď u tých som si zatiaľ neni nejako moc istý či to je krok správnym smerom, prvý dôvod je že majú moc veľký priemer, s tým rovno súvisí aj druhý problém a to že pri namontovaní na hub trčia o pol diery von do priestoru oproti tým kolesám čo som ich omotával pásmi takže som musel celú Tatru rozšíriť o jednu dieru čo sa pri technicu robí komplikovane a zväčšovať mierku celej tatry nechcem pretože za mojej celkovej súčasnej situácie je táto mierka perfektný kompromis. Ďalší problém s týmito kolesami je že nemajú vhodný dizajn aj bez ohľadu na to že som centrofixkou začiernil biele časti ráfikov tak stále majú opticky príliš veľký priemer v pomere k pneumatike. Ale zatiaľ sa to snažím s nimi nevzdať lebo tak to už na Bricklinku chodí aj tieto kolesá boli pekelne drahé, stáli ma približne 9 eur za jedno, je ich tam 10... .
Ďalšia podstatná zmena je použitie Buwizz motorov, s tým súvisí aj podvozok ktorý je od základu postavený inak, iné sú nápravy predná je prevzatá z mojej 813ky, zadné sú úplne nové vybavené planétovými reduktormi, tie som použil primárne pre zlepšene jazdných vlastností v teréne, celkovo pre plynulejší a bezproblémovejší chod pohonného systému, a taktiež preto aby som zredukoval velmi vysoké otáčky Buwizz motor a lepšie tak využil ich výkon. Vedľajšie pozitívne dopady sú ďalšie zlepšenie svetlej výšky o 0.5 diery oproti PF L motorom, samozrejme lepší výkon, a zväčšenie priestoru v podvozku za kabínov ktorý môžem využiť na zástavbu mechanizmov nástavby, či už tejto alebo plánovaných.
Rovno ale musím dodať že takto ako to je sa tento pohonný systém zatiaľ neosvedčil, konkrétne prevod od Buwizz motorov na pozdĺžny hriadeľ ktorý vedie už k samotným nápravám a ktorý je riešený L- ozubením vytvoreným z jedného 20 zubového kolesa na pozdĺžnom hriadeli a dvoch 12zubových ozubených kolies ktoré vedú krútiaci moment z motorov, pod väčšou záťažou preskakujú, a to aj napriek tomu že (už pri stavbe keď som tento prevod riešil som logicky predpokladal že tento prevod bude veľmi namáhaný) som sa všemožne snažil okolo daného prevodu postaviť čo najpevnejšiu klietku ktorá by držala ozubené kolesa čo najviac pokope. Ale nevadí už teraz mám vymyslené riešenie ktoré, ako dúfam tento problém odstráni, len bohužiaľ prerábka bude tak rozsiahla že ju už asi rovno celú rozoberiem a postavím nanovo z inou nástavbou.
Potom je tu ešte kopec iných zmien, napríklad inak rozložené mechanizmy ovládania ruky, ale ruka samotnáma inak riešený stĺp ktorý je meirne naklonený dozadu aby bolo možné lepšie poskladať ju za kabínu, a mimo iné som si kočne kúpil nový pneu. minipiest takže už mám aj funkčný drapák.
Ešte ma teda napadá jedna vec, keďže som už nemal voľný port na buwizzoch (ktoré sú vlastne ďalšia podstatná zmena) tak ľavá pneu. pumpa z autoswitchom poháňa cez ručne ovládaný pneu. dvojventil nie len podpery ale aj teleskop ruky, to je jediná vec ktorú treba ovládať ručne, bohužiaľ.


Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 12. December 2022, 10:38:07
Tu sú ešte nejaké fotky, na pohľade odspodu je vidieť uloženie tých buwizz motorov ale to problematické ozubenie je zakryté.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Praetor 12. December 2022, 12:25:10
Inak mne sa viac páčila tá predošlá verzia kolies - tie čierne reťazové pásy boli (y)
Vedel som hneď identifikovať, že to je tvoj model...  ;)
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 12. December 2022, 14:17:53
No veď ako hovorím, nie som si istý či sú tieto kolesá z vespy to správne riešenie, alebo respektíve asi aj nie sú len si zatiaľ ešte neviem pripustiť že som vyhodil 90 eur za kolesá ktoré sú naprd :D . Ale zrovna pred pár dňami som objavil jednu kópiu lega od Xiaomi, volalo sa to MITU mining truck, ale bohužiaľ sa už nedá také niečo zohnať, a v tom sete boli takmer rovnaké kolesá ako sú tieto legové s priemerom 62.4mm ale tie od xiaomi mali priemer 68mm čo by bolo pre mňa možno to pravé.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: muffin 12. December 2022, 17:55:12
Tak, naprd tie kolesa nie su, len sa nehodia na tu Tatru >:D
Ich dva problemy vidim v tom, ze pneu maju prilis nizku bocnicu a maju kruhovy prierez. Takze vhodne skor na nejakeho pekneho veterana, ako si mal to Bucciali. Zatial od LEGA naozaj nic vhodnejsie, ako tie 62.4x20 nie su, takze bud tie s kompromismy, alebo nieco nelegove, napr. taketo (https://www.puhy.cz/carson-modellsport-1-14-kamion-prives-k-tahaci-pneumatiky-27-mm-strassenprofil-1-par-90546.html)(neviem, ci rozmery pasuju, to len na ukazku).
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 13. December 2022, 11:28:53
Ja som tie kolesá kupil vyslovene len kôli Tatre 148, a nesedia tam takže pre mňa osobne zatial naprd sú.
Áno na nejaké staršie auto by sa hodili, pohrával som sa z myšlienkou postaviť Tatru 77 tam by sa hodili docela dosť. hentie kolesá čo si mi poslal sú zaujímavé ale majú príliš velký priemer, ja potrebujem niečo okolo 70mm , mierka 1:16.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: muffin 13. December 2022, 17:01:49
Tak tych rozmerov je viacero, napr. - https://www.veroma-modellbau.eu/en/produkt/strassenreifen-fulda-coloss/ (https://www.veroma-modellbau.eu/en/produkt/strassenreifen-fulda-coloss/), za skusku by to stalo, otazka je len, ako by to pasovalo na tie LEGO disky, tam by to mozno bolo nutne trochu doladit.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 20. December 2022, 12:17:02
Vyzerajú zaujímavo aj tieto ďalšie kolesá čo si mi poslal, aj rozmerovo by mohli byť dobré, možno si ich časom kúpim, dolaďovanie na disky sa dá väčšinou doriešiť, aspoň teda za mňa tavným lepidlom, aj keď v poslednej dobe sa snažím od takýchto riešení upustiť.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 20. December 2022, 14:09:06
Po zlyhaní pohonného systému mojej poslednej 148čky som sa intenzívne snažil tento problém odstrániť, podarilo sa mi to tak že som prevody ktoré prenášajú výkon z buwizz motorov na pozdĺžny hriadeľ uložil do liftarmového rámu 5x7, a motory som musel tým pádom obidva posunúť o jednu dieru do strany, toto riešenie už fungovalo spoľahlivo ale problém nastal v tom že, keď som tú poslednú verziu rozobral, tak som vzápätí začal stavať ďalšiu, ale už zas s tými kolesami omotanými pásom pretože som sa rozhodol že zatiaľ tie kolesá z vespy na svoje 148čky používať nebudem. A ide teda o to že som neprišiel na spôsob ako postaviť zadnú nápravu s planétovými redukciami a zároveň s dvojmontážou z kolies 62.4x20, a teda spolu stým že som sa vrátil ku kolesám 62.4x20 som sa musel vzdať planétových redukcií v nápravách, ktoré majú prevodový pomer 5:1, čo znamená že som musel inak riešiť sprevodovanie zbytku hnacieho systému.
Skúšal som viacero variantov a prvý ktorý sa mi zdal ako vcelku perspektívny bol šnekový prevod, javil sa ako výhodný hlavne kôli tomu že zaberal veľmi málo miesta, ale ako sa ukázalo bola to ďalšia, šneková prevodovka sa pri väčšom zaťažovaní doslova roztavila. To sa ale samozrejme udialo až po tom čo dokončil celú ďalšiu verziu ktorá tým pádom skončila na zmar.

Video s funkciami nástavby:
http://www.youtube.com/watch?v=bvvbo7J8WN4
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 20. December 2022, 14:25:17
tu sú ešte fotky toho šnekového prevodu
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 10. August 2023, 10:43:57
Aktuálna verzia:

http://www.youtube.com/watch?v=OCj8tTh8lFw
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 10. August 2023, 14:37:17
Hlavné zmeny sú v pohone, ten zabezpečujú dva buwizz RC motory a kvôli spoľahlivému prenosu výkonu som použil nápravy s planétovými redukciami, ďalej som pozmenil ruku a ešte pár detailov na kabíne.
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 19. November 2023, 15:29:27
toto je aktuálna verzia mojej 148čky, oproti poslednej je hlavný rozdiel v rozložení mechanizmov ruky ktoré som vymenil s buwizzmy a tie sa tým pádom ocitli za poslednou nápravou, urobil som tak kôli skráteniu pneu. hadíc, myslel som si že to pomôže pneumaticky ovládaným funkciám ktoré boli na mojich modeloch vždy, na môj vkus, nejaké spomalené, hlavne keď vidím u iných tvorcov na ich modeloch ako im to funguje. bohužiaľ, moc to nepomohlo. Ďalej som mechanicky spriahol volant s riadením prednej nápravy takže sa natáča spolu s ňou. Keďže mám konečne nový telefón ktorý normálne fotí (na starom som mal poškodený foťák keďže som si po ňom prešiel s autom a posledné dva roky som všetko fotil zo ženiným telefónom.) tak som spravil fotky aj v exteriéry, náklad na korbe má predstavovať cievky s káblom a izolátory, stĺp je inšpirovaný stĺpom VVN 2x110kV typu súdok.

http://www.youtube.com/watch?v=kmzD2MkJRmA
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 19. November 2023, 21:51:55
ešte nejaké videá.

http://www.youtube.com/watch?v=Kg9uS2Yl75U

http://www.youtube.com/watch?v=kqu3zNNcHFU
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Buďo 20. November 2023, 17:02:20
Super dielo a úžasné fotky v exteriéri  (y) A páčia sa mi doplnky cievky na káble a stožiar na vysoké napätie  (y)
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Jammo 22. November 2023, 07:11:03
 (y) vypadá to veľmi dobre a foto v exteriéry to super dopĺňa
Nadpis: Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
Príspevok od: Tatrovak 22. November 2023, 12:15:41
Ďakujem vám, snažil som sa trocha povenovať aj tým fotkám samotným, nech je to o niečo zaujímavejšie.