Samotná konštrukcia je zdá sa lepšia ako starý Crawler, stačí prehodiť ozubené prevody a má lepšie jazdné vlastnosti v teréne (viď video 1). V štandardnom návode sú 2 miesta s prevodom 20:12, vnútorné a vonkajšie. Tj už s dielmi v stavebnici sa dajú spraviť 3 kombinácie. Navyše tam sedia aj kolesá 16:16, tj kombinácii je dokopy 5 bez prestavovania konštrukcie.
Osobne si myslím, že pri sete 11+ si mohli risknúť dať miesto neexistujúceho B modelu práve "tuning" prevodov, určite to tie decká naučí viac ako prehadzovať páčkou na mobile. A ak by sa báli tak miesto návodu to dať do aplikácie či online za nejaké upozornenia (plus vďaka senzorom natočenia na motoroch by inteligentná aplikácia pri kalibrácii mala vedieť zistiť či napr upravili jednu nápravu inak ako druhú)
Tipujem že dizajnér vedel prečo tam dáva také meniteĺné kombinácie prevodov a niekde z marketingu vyliezlo že chceme "radšej rýchlejšie aj keď slabé auto"...
Čo sa týka sily motorov treba tomu nechať čas kým sa v tom ľudia povŕtajú a zistia čo vo vie. Ale prvé testy ukazujú že samotný motor/hub na tom nieje až tak rozdielne ako to vyzerá z testu toho setu. Ak sa starý a nový motor zprevodujú rovnako tak podľa prvého nástrelu na konci videa 2 je to možno 15% kým zapne ochrana na PUP vs PF XL motore (polkilové auto s 2x120g vs 3x120g) A áno aj XL PF motor má ochranu, ale tým že je zprevodovaný do pomala interne to bežne uláme najskor iné diely. PUP motory (M,L,XL) majú skoro rovnaké otácky (u XL vyššie ako PF) a spoliehajú na externé prevody.
Na poriadne testovanie by som si chvíľu počkal kým sa toho chytí niekto s poriadnymi metódami ako napr
Philo, medium motor a train PUP motor tam už má.