Autor Téma: Tatra 148 HARA 60 lesovoz  (Prečítané 16298 krát)

Odhlásený papluh

  • Príspevkov: 4455
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #15 : 21. Február 2020, 14:32:52 »
super
chcelo by to aj nejaký náklad nech je čo vysýpať

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 245
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #16 : 21. Február 2020, 15:01:23 »
Ďakujem za odpoveď :), tak tu išlo hlavne o ukázanie toho ako funguje mechanizmus bočníc.

Odhlásený jz77

  • Príspevkov: 110
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #17 : 21. Február 2020, 20:00:09 »
Jednoduchy a spolahlivy mechanizmus. Paci sa mi hlavne ten zdvihaci valec. Funguje to aj na druhu stranu?

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 245
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #18 : 21. Február 2020, 20:52:05 »
Áno, ale treba zhodiť hornú časť a potom sa dá už len prehadzovaním čapov určiť smer sklápania , a v podstate aj tá horná časť sa dá namontovať naopak.

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 245
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #19 : 22. Február 2020, 15:35:41 »
Dnes som dokončil novšiu verziu svojho lesovozu Tatra 148, ako som spomínal, tú pôvodnú verziu som rozobral pred vyše mesiacom takže je to celé postavené nanovo. V podvozku v podstate som v podstate vylepšil hlavne riadenie (na predošlej verzii je viditeľná rozbiehavosť kolies prednej nápravy), podarilo sa mi ho spraviť tak že nežiadúce natáčanie kolies pri pružení prakticky zmizlo, a zvýšila sa aj tuhosť riadenia keďže už v ňom nie sú 4 guľové čapy (ktoré ja považujem za slabinu kvôli ich vôli ) ale len dva. Dizajn kabíny je prakticky rovnaký. Ďalej som sa snažil povenovať ruke , okrem toho že som ju spravil žltú (a tam bohužiaľ moje možnosti čo sa týka žltej farby nateraz končia :D) som pridal ovládanie teleskopickej časti a keďže mi už konečne dorazili z bricklinku aj dlhšie piesty tak som rameno pozmenil. Ale na moje sklamanie sa mi zdá že je táto ruka už príliš mohutná a nesedí k zbytku modelu. Zrejme ju teda budem ešte prerábať ale teraz ešte čakám na novšie pneu. prepínače (zo setu 42080) ktoré som si na bricklinku objednal z Poľska , tak potom sa hádam a z celou rukou posuniem niekam ďalej.
Pridávam sem aj inšpiráciu pre tento model.
« Posledná zmena: 22. Február 2020, 15:39:30 od Tatrovak »

Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 1307
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #20 : 26. Február 2020, 12:45:59 »
- to, že je rameno teraz celé žlté, sa mi páči viac.

- to, že novo-pribudnutými hadičkami ti celé rameno "zhrublo" je fakt. Staré pôsobilo proporčne lepšie - tak-akurát. Ale ovládať teraz všetko z jedného miesta je zase tiež dobrá pridaná hodnota.

- takisto ten novo-pridaný pn-valec pre teleskopické vysúvanie je zbytočný tučko. Mal si tam dať tento tenký:
ila_rendered

- guľové čapy sú naprostá slabina lega. To úplne súhlasím. Čiže eliminovanie "čaptavej" geometrie je pozitívne vylepšenie.

- s novými pn-prepínačmi nemám zatial skúsenosť. V čom sú lepšie?

Pekný náves paliason , celkovo po všetkých stránkach elegantne vyriešený. a jeden m motor stačil ?...

Na tie dekoračné kamienky (ľahký materiál) to stačilo úplne. Iné som neskúšal. Na piesok alebo ryžu doplna naloženú - by už fuňal z posledných síl, asi  :D
« Posledná zmena: 26. Február 2020, 12:49:23 od Paliason »

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 245
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #21 : 26. Február 2020, 13:00:06 »
Súhlasím, a naozaj som sa snažil spraviť ešte aj kabínu na žlto ale chýbajú mi niektoré súčiastky ktoré ani nemám a ani v žltej neexistujú , napríklad tie konektory čo spájajú krajné stĺpiky čelného okna zo strechou, ale hádam to nejako vylepším lebo v poslednej dobe stále cítim silnejšiu potrebu stavať v inej ako čiernej farbe :D.

Vidím to tak že sa asi budem musieť vzdať ovládania teleskopu aby som zredukoval počet hadičiek.

Máš pravdu z tým piestom na teleskope, a tento tenší piest sa mi veľmi páči a už ho naozaj dlho zháňam, ale na bricklinku v rámci československých obchodov je doslova len jeden kus (brickmania ) za 50 eur čo je absolútne prestrelená cena , a celkovo sa pohybujú minimálne za 30 a aj to je pre mňa neakceptovateľná suma za takúto súčiastku.

Podľa mňa sú horšie ako staršia verzia , nemajú ten menší prepínač smeru, a celkovo podla mňa pôsobí menej kvalitne.

No na tej mojej tatre tá korba dokázala zdvihnúť tak max 150 g. čo teda nie je bohviečo ale väčší motor by už moc trčal spod kabíny.

A inak nemáš prosímťa nejaké skúsenosti z objednávaním z bricklinku zo zahraničia?, lebo ja som si objednal pár súčiastok z Polska a už mi viac ako po troch týždňoch stále neprišli, a nie som si istý či je také oneskorenie v poriadku.
 
« Posledná zmena: 26. Február 2020, 13:02:43 od Tatrovak »

Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 1307
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #22 : 26. Február 2020, 15:02:03 »
Hmm, tak pozerám, že ten tenký piest bol doteraz len v jedinom Technic sete: Mercedes Arocs. To som netušil. To je potom jasné, tie šialené ceny. :-\
Radšej to vysúvanie nechaj manuálne, ten piestik za takú cenu nestojí za to. Ja vlastním len jeden, práve z toho setu z tej doby.

S Bricklinkom skúsenosti mám. Ale z približne 50tich objednávok len 6 bolo zo zahraničia. Z nich tuším 2-3 boli také, kde som čakal 2 týždne. Napíš predajcovi, čo ti povie, kedy to poslal, a či vôbec to už poslal...lebo niektorí, kým sa rozhýbu....

S tých pneu-prepínačov som domotaný. Kupuješ si novšie, ale píšeš, že sú horšie ako staré? tak ako teraz? ??? Menší prepínač smeru je čo? Aj staré aj nové majú len jednu páčku a 3 porty, nie?

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 245
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #23 : 26. Február 2020, 15:56:24 »
Presne ako hovoríš , ale dúfam že ho ešte niekde použijú lebo proporčne je veľmi dobrý a keď bude za prijateľnú sumu tak si ho určite zaobstarám . Aj mne sa stalo že som dva týždne čakal ale tri je už fakt moc . Asi mu veru napíšem , hádam bude vedieť po anglicky.
Ja som si myslel že sa bavíme o elektrických PF prepínačoch , tie mi dorazili pred týždňom spolu s tými pneu . piestami čo sú v ramene , na novší typ pneu switchu ešte len čakám z toho Poľska.



Odhlásený jz77

  • Príspevkov: 110
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #24 : 26. Február 2020, 18:47:33 »
Tak ako Pali pise, farba ramena je uz ok, mne sa aj proporcne k podvozku pozdava,az na ten posledny diel s vysuvom. Ten je velmi mohutny. No vysuv asi mensi nespravis. Ja by som asi radsej zvecsil kabinu. Ta sa mi zda mala oproti kolesam. Take pf prepinace som este ani nevidel. To v akom sete boli?

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 245
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #25 : 27. Február 2020, 09:51:03 »
Ako už paliason spomínal, výsuv kazí ten veľký pneumatický piest a keďže ten tenký dlhý je strašne predražený a nedostupný tak ten tam zatiaľ nemôžem zohnať takže ten výsuv asi prerobím na manuálny alebo ho možno skúsim spraviť nejako mechanicky z motorom. Máš pravdu je trochu malá ale tú by som chcel nechať tak , takto som s tým spokojný ako to vyzerá , jediné čo by som chcel na nej dorobiť je interiér a do budúcna ju spraviť v žltej alebo tmavo šedej.
Dávam sem fotky čo tým myslím, lebo ono sa jedná stále o ten istý prepínač len ho pozmenili a ja nechápem prečo , z fotky je vidieť že odstránili ten malý čierny prepínač smeru čo mne za istých okolností komplikuje jeho použitie (napríklad na tej poslednej fotke je pohon na jednej mojej 148čke riešený cez prepínače a v tomto prípade sú síce všetky pohonné L motory otočené jedným smerom ale keby to tak nie je, tak je už nutné aby tie tri prepínače, ktoré spúšťajú pohonné motory, spúšťali tie motory rôznymi smermi, a pokiaľ by som použil battery boxy na AA batérie (tie ja síce nepoužívam) v kombínacii z týmito novšími prepínačmi bez dodatočnej zmeny smeru tak by bol problém).

Odhlásený KLF

  • Príspevkov: 5480
    • Moja zbierka
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #26 : 27. Február 2020, 09:53:15 »
V LBG by bola super!

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 245
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #27 : 27. Február 2020, 09:54:45 »
Čo je to LBG ? , ešte nikdy som sa z takou skratkou nestretol :D

Odhlásený muffin

  • Príspevkov: 768
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #28 : 27. Február 2020, 10:19:28 »
Light bluish gray - svetlosiva(nova verzia cca. od 2004)

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 245
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #29 : 27. Február 2020, 10:22:07 »
Ďakujem za vysvetlenie, presne tú farbu som mal na mysli keď som hovoril že by som chcel spraviť kabínu v tmavo šedej.