Autor Téma: MicroCITY  (Prečítané 49741 krát)

Odhlásený Buďo

  • Príspevkov: 1500
Re: MicroCITY
« Odpoveď #15 : 08. Máj 2017, 11:32:05 »
Nesuhlasim. Vzhladom na to, ze to ma byt projekt pristupny pre siroku masu ludi, musi to byt co najmenej narocne na diely a zakladny modul musi byt co najjednoduchsie postavitelny. Kandelabre by som z rovnakeho dovodu uplne vynechal, resp. boli by dobrovolne.

Ak chceme cesty 2- wide
V tom prípade musíme upustiť od 2-wide autičok a 3-wide vlakov v meste .
Takéto rozmery jednoducho nesedia  .Je to ako do Clasic townu pchať 10-wide vlaky  :-\
Obe je samostatne pekné ale dohromady je to nepodarený guláš. . .

Ak to má byť fakt čo najjednoduchšie potom i tie patformy nespajajme pinmy,len stavajme na plejtoch 16x16.Spojené do modulu 32x32 budu tiles a stavbami . Samozrejme,finálne moduly len poukladáme vedľa seba .

Na fotke je 1/4 modulu.
« Posledná zmena: 08. Máj 2017, 11:34:11 od Buďo »

Odhlásený KLF

  • Príspevkov: 5480
    • Moja zbierka
Re: MicroCITY
« Odpoveď #16 : 08. Máj 2017, 11:37:16 »
O rozmeroch vozidiel sa vieme bavit, to je detail. Dolezite je ujasnit si zakladnu plochu. Zda sa mi, ze si nepochopil pointu celeho projektu. Ide o to spravit projekt pristupny pre siroky okruh ludi. Tym padom musi byt zakladny modul (ktory bude povinny) co najjednoduchsi, s co najmensim poctom dielov. Zaroven sa tam musi dat postavit uz nieco zmysluplne, nielen rodinne domceky ako Ty kreslis. Cize plocha 32x32 je na to idealna. Tvoj posledny obrazok je zasa nano mierka a tu teraz neriesime.

Odhlásený Buďo

  • Príspevkov: 1500
Re: MicroCITY
« Odpoveď #17 : 08. Máj 2017, 11:55:29 »
To že " kreslím" rodinne domčeky ma svoj dvôvod . Abych zase nestaval mrakodrap do nebies ,a ostatný hádzali automaticky flintu do žita . Zároveň aby tie jednotlivé vozidlá spolu s domami a komunikáciami proporčne sedeli . Spravil som anketu tak uvidíme komu sa čo páči .

Odhlásený KLF

  • Príspevkov: 5480
    • Moja zbierka
Re: MicroCITY
« Odpoveď #18 : 08. Máj 2017, 12:04:35 »
Anketa je blbost, pretoze tam moze hlasovat kazdy. Radsej nech sa ti, co sa chcu zucastnit projektu vyjadria priamo v diskusii. Aspon zaroven zistime priblizny zaujem.

Odhlásený TOME

  • Príspevkov: 377
Re: MicroCITY
« Odpoveď #19 : 08. Máj 2017, 12:24:39 »
ten posledny navrh zakladu su vlastne 4ks toho standardneho  16x16 s cestou po dvoch hranach. Bolo by to ok, ze toto by bol min vstup do projektu, a setri to trochu diely ako 4x16x16. Ale ak to takto uzavrieme o autach sa uz bavit neda musia byt 1wide. Ak 2wide auta tak cesta iba po dvoch hranach, sirsia a vlastne cely zaklad scale o 50% od toho 16x16.

Prihlásený papluh

  • Príspevkov: 4450
Re: MicroCITY
« Odpoveď #20 : 08. Máj 2017, 15:29:40 »
Výhoda spájania pinmi je pri mierne nerovných povrchoch (keď je to krivé úplne, tak pomôže akurát podkladať). Vzhľadom na to, že nejaký 1x2 či 1x4 Technic brick je bežný aj v ne-Technic setoch, tak by ho môhol mať snáď každý. Radšej to tam mať a nespojiť akoby to malo chýbať. Navyše sa dá rozdhodnúť či použiť klasické piny alebo skrátené. To zas býva ťažšie spojiť napr 2 bloky po 3 krát 32 moduloch, ak budú mať 4-6 klasických pinov.

Spájanie tiles zvrchu (cesta) môže byť vhodné do kombinácie s pinmi (či už krátkymi alebo dlhými), ale ak sa použije samotné, tak pri preliačení spojeného bloku úzke plates môžu vystreliť. Dá sa napríklad povedať, že rohových 2x2 cesty má byť samostaný tile, ideálne 2ks 1x2 tile, tie sa dajú na mieste presunúť tak aby spojili dva moduly.

Odporúčal by som na spodok dávať baseplate, napríklad z dôvodu, že ak sa bude napr robiť rieka/more, stačí práve modrá baseplate. Čo sa týka ohýbania, pokiaľ sa použijú na podklad a vrstvo pod cestu väčšie bricky/plates ako nejake 1x2 či 1x4, aspoň po krajoch na výstuž, tak by sa to krútiť nemalo. Ja som taký problém nemal...

Čo sa týka veľkosti modulov, môhol by sa spraviť kompromis. Za regulérny príspevok bude považovaný 32x32. Ak niekto spraví menšie tak fajn, ale nemôže očakávať, že bude mať rovnaké výhody akékoľvek budú. Prípadne ak nebude vychádzať dobre počet modulov (napríklad by tam vyšli 3/4 jedného 32x32) tak by sa mohlo stať, že sa to nevystaví...  A podobné riziká. Ale ak niekto dokáže spraviť len 16x16, tak radšej nech spraví len to ako nič. Podľa mňa keď to začne riešiť, zistí, že je to tak malý priestor, že rád to rozšíri...



Odhlásený TOME

  • Príspevkov: 377
Re: MicroCITY
« Odpoveď #21 : 08. Máj 2017, 17:40:05 »
chcel som si otestovat este tu vacsiu mierku, no a podla mna by mal byt dom k autam 2wide aspon takto velky. V zasade mi je jedno ktora velkost sa odklepne. Pri tejto vacsej sa da velmi pekne vyhrat s vozidlami, pri tej malej zase treba zapnut fakt kreativitu a vynaliezavost aby sa vystihlo co sa chce, oboje ma bavia.  Ale asi ta stadardna je  pre sirsi zaber ludi tak sa priklanam viac k mensej. S tym ze suhlasim s base 32x32  (y) a uz len dobre ustriehnut proporcie. Na poslednom obrazku som skusil co navrhol KLF pri vacsej mierke, ze dat uzsie cesty aby infrastruktura nezaberala tolko z pozemkov 8)

Odhlásený Juri

  • Príspevkov: 345
Re: MicroCITY
« Odpoveď #22 : 08. Máj 2017, 21:13:29 »
Pripájam svoje postrehy  O0

1. modul z baseplate + brick + plate + tile - je to viac dielikov ale zase je to pevnejsie a rychlejsie sa to vysklada, kedze sa pouziju bricky iba ako podpera pre plates
2. sirka cesty v module na 2 wide + 1 wide chodnik - k tomuto sa priklanam
3. farba cesty by mala byt DBG a chodnik LBG, myslim ze je realnejsia ako cierna cesta (tie su iba nove)

Odhlásený KLF

  • Príspevkov: 5480
    • Moja zbierka
Re: MicroCITY
« Odpoveď #23 : 09. Máj 2017, 09:52:36 »

Odhlásený sylmer

  • Príspevkov: 392
Re: MicroCITY
« Odpoveď #24 : 09. Máj 2017, 15:11:06 »

Odhlásený matt251

  • Príspevkov: 786
  • Drevo a plast to je moje :-)
    • BRICKLANDIA
Re: MicroCITY
« Odpoveď #25 : 09. Máj 2017, 16:34:56 »
ešte lepšia inšipirácia: http://www.eurobricks.com/forum/index.php?/forums/topic/92552-moc-city-of-copenhagen/

tiez som to chcel postnut ale to je uz troska iny level stavania :-)

Odhlásený sylmer

  • Príspevkov: 392
Re: MicroCITY
« Odpoveď #26 : 09. Máj 2017, 18:54:45 »
tiez som to chcel postnut ale to je uz troska iny level stavania :-)

a čože chceme stavať len pravoúhle ulice ? :)

Odhlásený matt251

  • Príspevkov: 786
  • Drevo a plast to je moje :-)
    • BRICKLANDIA
Re: MicroCITY
« Odpoveď #27 : 09. Máj 2017, 19:43:48 »
a čože chceme stavať len pravoúhle ulice ? :)

vsak toto. Prave uhly su jednoduchsie, pre zaciatocnikov ktori nepoznaju rozne techniky. A cele mesto bude vyzerat divne ak bude len pravouhle.
Tento projekt by mal hlavne umoznit zaciatocnikom sa nejak presadit takze by to malo byt co najjednoduchsie na diely aj techniky.

A tato Kodan je v NANO mierke. spravit zakrutu v MICRO v dohodnutom module by bolo asi narocnejsie.
osobne sa mi viac paci nanoCity. ale to by chcelo zas novu temu. Osobne som zacal robit nieco v LDD ale v nano mierke

Odhlásený TOME

  • Príspevkov: 377
Re: MicroCITY
« Odpoveď #28 : 09. Máj 2017, 20:23:06 »
hej no zakrivene ulice je narocnejsie urobit, ten copenhagen je perfektny  (y) , uz som ho tiez na nete raz zahliadol, a je to zase ina mierka nez medzi ktorymi sa tu polemizuje. Mne ortogonalny raster ulic vobec nevadi, ani mi nepride nudny ani divny, ved to zaujimave je na jednotlivych pozemkoch a v pohode si tak funguje aj manhattan  ;) nehovoriac o tom ze by sa musel urobit cely master plan uzemia najprv a pridelit kazdemu cast, takto to bude otvorenejsi modularny system do ktoreho sa mozu ludia zapojit aj za pochodu staci ked dodrzia dane pravidla  ;)

Odhlásený phoenicis

  • Príspevkov: 1080
  • May the Brick be with you ;)
    • Brick-Wave
Re: MicroCITY
« Odpoveď #29 : 10. Máj 2017, 23:33:17 »
Tak toto je PIKO, toto už ani NANO nie je...