Už dlhšiu dobu som mal v pláne postaviť tatru 815, a teda konečne je to tu, je to môj prvý pokus takže hlavne tú kabínu treba brať trochu s rezervou, minimálne už len preto že mám obmedzený počet súčiastok v LBG farbe a keby ju robím v čiernej mal by som to jednoduchšie. Dlho som sa nevedel rozhodnúť v akej verzií 815 postavím, uvažoval som hlavne nad verziou 8x8 VVN, ale to mi prišlo príliš podobné ako keď staviam 813ku.
Čo sa týka modelu samotného je založený na prototype valníku z konfiguráciou náprav 8X6 (1+3) z toho mála čo som sa o tom prototype dozvedel že vzchádzal z valníku 6x6 pridaním štvrtej nápravy ktorá nebola poháňaná ale iba riadená. Na youtube je video z takým valníkom ale za kabínou terrno2, jedná sa o ten istý kus ako je na fotke ktorú som sem dal ale pôvodná verzia bola po približne rok trvajúcich skúškach vylepšená a v rámci toho dostala kabínu ternno 2, mimo iné.
Začnem tým že môj model má na všetkých štyroch nápravách nastaviteľnú svetlú výšku, funguje to čisto mechanicky cez závitové prevody, samostatne sa dá nastavovať predná náprava, zadné tri nápravy, vpredu aj vzadu na to slúžia PF M motory po jednom kuse. Túto funkciu som si síce šetril na 815-7čku ktorú snáď raz v budúcnosti tiež postavím ale keďže aj táto 815ka bola vybavená vzduchovými mechmi a tým pádom aj možnosťou nastavovať svetlú výšku(kôli zrovnaniu sa z rampou pri nakladaní a vykladaní) tak som sa rozhodol že to namontujem už sem. Len pre upresnenie ten valník čo je na videu(už po prerábke) mal vzduchové mechy len na zadných troch nápravách, ale mne sa podarilo vypátrať že verzia ktorá je na prvej fotke (ešte pred prerábkou), ktorá bola mojou predlohou mala mechy aj na prednej náprave.
Na pohon slúži 6 PF L motorov, na riadenie 1 PF servo.
Prikladám aj video.
Ešte pre doplnenie môj model má hnanú aj poslednú nápravu keďže som zaťažený na to aby mali moje modeli vždy náhon všetkých kolies, takže to nie 8x6 ale 8x8x4 1+3