TatraLUG
LEGO => Vlastné výtvory (MOC) => Naše vlastné výtvory => Tému otvoril: Paliason 09. Jún 2021, 23:37:51
-
Ahojte.
Som stvoril nový stroj - stredný delostrelecký ťahač ATS-59G. Je to modernizovaná modifikácia ťahača ATS-59. Je medzi nimi rozdiel v úplne odlišnej kabine. Pôvodná verzia s čumákovou kabinou sa mi nijak extra nepáčila. G-čková verzia sa mi naopak velmi pozdáva.
[attach=1] [attach=2] [attach=3] [attach=4]
Mal som dlhú dobu v pláne niečo na pásoch postaviť. Tanky sa mi ale nechce robiť, tých už postavili ludia predomňou tisícky.
Toto ATS-ko mi padlo hneď do oka. Velmi jednoduché krabicoidné vozidlo. Pozeral som internet, a len jedno jediné som našiel zatial z lega spravené, aj to v maličkej mierke.
Nejaké videjká z ruských končín:
http://www.youtube.com/watch?v=xNtxxlnZK3w
http://www.youtube.com/watch?v=eR0PW6rEYFI
http://www.youtube.com/watch?v=le_Hk3xATzk
Priorita pri stavbe bola, že to bude na jazdenie a teda komplet z Technic-u. Žiadne zbytočnosti, ktoré by neboli vidieť a len by pridávali váhu, som tam nerobil. Nemá to žiadnu atrapu V12 motora v priestore za kabinou, v kabine (až na dve Yuriho páky) takisto nič - všetko prázdne. Aj tak mi to príde už dosť ťažké. Na pohon som zvolil aktuálny system Control+.
Funkcie:
- 4x XL-Motor Control+ ako pohon ("wheel huby" s redukciou)
- odpružený podvozok
- doba stavby asi mesiac. Z technicu sa mi stavia ovela lepšie než z klasického lega. Ovela rýchlejšie tempo, všetko pevne drží, panely na kapotáž sa nabúchajú a je hotovo. Prvú verziu hotového podvozku som mal urobený najjednoduchším spôsobom - motory iśli priamo na redukované náboje kolies. To ťahalo super, minimálne straty. Len týmpádom, že boli uložené priečne, tak to bolo celé velmi široké. Len takú jednoduchú kostričku kabiny som si na to primeral, a že dobrá snežná rolba... Tušil som to dopredu, a bolo nevyhnutné to prerobiť a dať ich pozdĺžne.
- kabina aj korba sú na sebe nezávislé celky, dajú sa jednoducho odpojiť a tým získať ideálny prístup k podvozku. S hranatými C+ motormi sa velmi dobre stavia.
- baterkový C+ hub je v zadnej podvozkovej časti. Mám 4 motory, čiže 4 porty zapojené a keby som chcel ešte pridať napr. led svetlá, mám smolíka-pacholíka. Jedine další battery box (PF alebo C+) Ale to nechcem, to je zbytočnosť.
- plánujem prirobiť dalšie doplnky, s ktorými viem spraviť inú modifikáciu. A ešte by som velmi rád chcel aj nejaké delo k nemu, nech je to komplet ako súprava. Ale na to budem potrebovať ešte nejaký čas. Asi tam aj pár vecí ešte poprerábam, nepovažujem to zatial za finálny model.
- predné-zadné zásterky sú samolepkový papier.
- reálne ATS má pojazdové kolesá zdvojené, ja mám len jedny v strede. Neviem, ako by sa dalo inak spraviť, niesu na to zatial vhodné diely, v tejto mierke.
- video plánujem spraviť.
-
[attach=1]
[attach=2]
[attach=3]
[attach=4]
[attach=5]
[attach=6]
[attach=7]
[attach=8]
[attach=9]
-
Pekny, uhladeny model - parada! (y)
Nepacia sa mi tie samolepky na dverach - nevyzeraju pekne (nie motiv, ale samolepka ako taka) a kazia dojem. Ta ruka vpredu este OK, ale tiez bych ju dal na priesvitnu foliu. Ovlada sa to cez mobil? Musel si aj nejaku apku na to kodit? Som zvedavy hlavne na video!!!
-
Jáj toto ATSko som sa už viac krát chystal skladať ale vždy to niečom stroskotalo, väčšinou na tom že ani za ten svet neviem vymyslieť vhodné pojazdové kolesá pre tento nešťastný typ pásov :-\ .
Ale inak model parádny, ako je u teba zvykom :).
A ten C+ controllhub stačí na napájanie štyroch xl motorov ?na raz ?
-
Pekne, ako vždy (y) Páčia sa mi tvoje premakané Model Team veci, ale aj tieto jednoduchšie Technic modely majú dačo do seba. Som zvedavý na jazdné vlastnosti, na prvý pohľad to nevyzerá byť príliš ťažké. Trocha hmotnosti by sa možno dala ešte ušetriť na streche, po krajoch stredových panelov máš po 6 liftarmov, tam by sa dali dať dva rady panelov na šírku s jedným liftarmom v strede. Ale ten rozdiel by bol asi minimálny.
No a vďaka Landroveru by sa možno dala spraviť aj "maskáčová" verzia, aj keď niekde by to zrejme chcelo prispôsobiť existujúcim dielom.
-
Ďakujem vám kolegovia!
Pekny, uhladeny model - parada! (y)
Nepacia sa mi tie samolepky na dverach - nevyzeraju pekne (nie motiv, ale samolepka ako taka) a kazia dojem. Ta ruka vpredu este OK, ale tiez bych ju dal na priesvitnu foliu. Ovlada sa to cez mobil? Musel si aj nejaku apku na to kodit? Som zvedavy hlavne na video!!!
Tlačil som ako vždy na bežný papier, čo som mal. Mne to tak stačí. Nechce sa mi to nikde dávať robiť profesionálne na foliu.
Áno, ovládanie cez mobil. Apku od BuWizz použivam, to je kompatibilné. Len si to musíš celé nakonfigurovať, priradiť motory k ovládacím prvkom a smer rotácie. Nič zloźité, celé to trvá tak 5 minut.
Jáj toto ATSko som sa už viac krát chystal skladať ale vždy to niečom stroskotalo, väčšinou na tom že ani za ten svet neviem vymyslieť vhodné pojazdové kolesá pre tento nešťastný typ pásov :-\ .
Ale inak model parádny, ako je u teba zvykom :).
A ten C+ controllhub stačí na napájanie štyroch xl motorov ?na raz ?
No veď práve, že tie pásy niesu na to navrhnuté. Majú moc široký ten stred a ešte aj tie šikmé výztuhy z každej strany, rovnej plochy tam ostáva velmi málo. To len také velmi tenučké kolesá by tam museli byť, a to by bolo dosť trapné.
C+ Hub: pri skúške jazdy doma v izbe cez paplón, podušku mi to jazdilo bez problémov, hrabalo a tak... Ale neviem ako vonku sa to bude chovať, pri dlhšej jazde, či to neodpojí po chvilke.
Pekne, ako vždy (y) Páčia sa mi tvoje premakané Model Team veci, ale aj tieto jednoduchšie Technic modely majú dačo do seba. Som zvedavý na jazdné vlastnosti, na prvý pohľad to nevyzerá byť príliš ťažké. Trocha hmotnosti by sa možno dala ešte ušetriť na streche, po krajoch stredových panelov máš po 6 liftarmov, tam by sa dali dať dva rady panelov na šírku s jedným liftarmom v strede. Ale ten rozdiel by bol asi minimálny.
No a vďaka Landroveru by sa možno dala spraviť aj "maskáčová" verzia, aj keď niekde by to zrejme chcelo prispôsobiť existujúcim dielom.
Ohladom zjednoduchšenia strechy, to je dobrý postreh. Len ja to mám tak predelené naschval, kôli možnosti jednoducho prerobiť tu kabinu na krátku verziu. Bočné biele panely vyhodím, zadnú stenu prisuniem, a mam krátku verziu. To plánujem ako inú modifikáciu, aj tá korba pôjde preč a tam bude potom niečo iné.
No vo farbe landroveru by to bola parádička!!! Kupovať sa mi ale nechcelo nič, som naškrábal diely len z tej bielej, čo som doma mal.
-
Veď s tými panelmi by si to mal ešte jednoduchšie na skracovanie:
-
Ahaa, vidíš, áno, vychádzalo by to akurát. :) Tak asi to prerobím. Na strešný poklop si ten jeden panel ušetrim a dám liftarmy, aby som ho pripol na stred
-
namiesto troch 3x11 dáš na tú stranu 1 3x11, 1 5x11 a medzi ne dvojicu liftarmov 1x5 a pin 87082
hehe, kým som sa vymáčkol, už si si to vymyslel (y)
-
Je to jednoduchšia stavba od teba než som zvyknutý ,ale to nieje vôbec chyba na kráse . Skrátka , TECHNIC :D
Motív nálepiek je tvojim metalovým podpisom 8)
Viaceri sa tešíme na video .
Čo bych doplnil na tomto a nepridalo by to na váhe je plachta :oldman:
-
Buďo dik. Toto ATS je kategória - oddychový model. :) Na nejaký velký zložitý a dlho-rodiaci-sa MOC absolutne nemám po tej Tatre náladu. Trištvrte roka mať zadrbanú izbu všade legom, furt prekračovať krabice, prekračovať hovadský velký model... no príšerné, daj pokoj ;D
Na nejakom podpise mi nezáleží, len som to proste trochu oživil, lebo mi to pripadalo velmi fádne.
Plachta napadla aj mňa, z papiera vyrobiť. Uvidím ešte...
Ozaj, zásterky som mal na začiatku robené lego dielmi. Ale stačilo s tým trochu o niećo štrajchnúť a hneď odpadli ::) ...to stálo za prd
[attach=1]
@: A hlavne, ušetril som tým čo?? Ušetril som tým dalšiu hmotnosť!! ...bezvýznamné 2 gramy ;D
-
Peknéééé páči sa mi, že si ho demilitarizoval, civilná verzia s nálepkami je fajn - možno ako písal KLF, ich vylepšiť.
Na podobnom som sa viezol na lešti, plávalo to aj na vode.
-
Martin dík.
Tak civilná verzia je hlavne kôli tomu, že v iných farbách (napr. olive green, dark green) také potrebné diely nemám. Kupovať neplánujem.
Ale vyššie som spomínal, že nejaké delo k nemu spraviť by som chcel. Len tiež bude biele, aby to potom k sebe pasovalo.
Čo som si pozeral, tak ML20 sa mi najviac pozdávalo.
Aj vhľadom k tomu, že mám reálnu predlohu priamo pod nosom. V TN na Bezručovej ulici pri základnej škole, kde som aj chodil.
Akurát neviem, či také kolesá vhodné na to nájdem... :-\
[attach=1]
[attach=2]
[attach=3]
-
Sibirska verzia >:D
-
Sibirska verzia >:D
hej, môže byť :)
Včera som testoval nahodenie spomínaných doplnkov pre odlišnú verziu.
Takto to zatial vyzerá:
- okrem kabiny sú všetky tie pridané veci samostatné bloky, aby sa to dalo jednoducho nahodiť. Kabina mi trvá trochu dlhšie prerobiť na krátku/dlhú.
- žeriav je komplet manuálny. Nepraktické je dole umiestnené ovládanie zdvíhania ramena - je tam málo miesta. Piest by sa dal otočiť dole hlavou aby ovládacie kolečko bolo hore, len to bude chujovsky vyzerať asi. A ešte nemám domyslené vysúvanie predného ramena.
- ložná plocha vzdadu je zdielaná pre obe verzie. Korba štandardnej verzie sa dá jednoducho odpojiť. (proste som nemal tolko dielov na vytvorenie dvoch podláh)
[attach=1]
[attach=2]
[attach=3]
[attach=4]
[attach=5]
-
jaj, ešte som zabudol dať ukážku tej upravenej verzie, z ktorej som bral inšpiráciu:
http://www.youtube.com/watch?v=Deb0ihCwdsc
-
Dobrá je i ta druhá verzia , ba lepšia . Tie doplnky robia veľa (y) Na prvý okamih som si myslel , že ide o inší model :)
-
Momentálne mám požičaný Buwizz 3 Pro.
Som zvedavý, aký v tom bude rozdiel oproti Control+ Hub.
[attach=1]
-
Zaplachtovaná korba:
[attach=1]
[attach=2]
[attach=3]
[attach=4]
[attach=5]
-
Veľmi pekný update 8) (y)
-
Dal si si kurz v šití ? 8)
-
Nie, nešil som nič :D, je to zalepené
-
Plachta super (y) Presne to tomu chýbalo a technic fig to pekne oživuje .
Ako vždy fajn fotky :)
-
ta plachta je super...
-
phoenicis, Buďo, duroduro: chalani dík.
Jednu vec na tej plachte chcem ešte vylepšiť. Nikto ste si to tu nevšimli.
Ja som totižto najskôr strihal, lepil a až potom meral. Až keď bolo hotovo, som si uvedomil, že plachta mala ísť nižšie, a pri motorovej časti mal byť taký odskok. :D
Vylepším to, nebojte sa.
[attach=1]
-
Paliason jak to dopadlo s tým Buwizzom ?
-
Spravil som testovacie videjko narýchlo, síce príšernej kvality, ale pre predstavu to stačí.
Nejaký extra rozdiel tam na prvý pohlad zase nieje. Len v izbe som to zatial skúšal, niekedy to zoberem vonku, ked budem mať náladu.
- oproti C+Hub to ide o niečo rýchlejšie, keď dám plný plyn
- má to 4x Powered Up porty + 2x Power Function porty - čiže napr. aj PF ledky máš ešte možnosť extra zapojiť (alebo další extra motor...)
- rýchle nabíjanie cez USB-C
- kompaktné rozmery 9x4x3 studov
Tu je podvozok s origo Lego-Hubom a pod ním Buwizz.
[attach=1]
[attach=2]
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=7J4OsymRx9w
-
Tak to si ma moc nepotešil, ja sa totižto chystám (snáď ešte tento rok) kúpiť buwizz lebo mám už dlhodobo pocit že PF systém je strašne slabý...
Takže za predpokladu že C+ a PF majú rovnaký výkon tak ma ani buwizz z biedy nevytrhne.
-
Počkaj, večer sa pokúsim spraviť nejakú porovnávaciu jazdu C+ proti Buwizz. Jazda do kopca, tam pri takej záťaži asi bude vidieť, v čom je rozdiel.
-
No to ti budem vďačný
-
Tak to si ma moc nepotešil, ja sa totižto chystám (snáď ešte tento rok) kúpiť buwizz lebo mám už dlhodobo pocit že PF systém je strašne slabý...
Takže za predpokladu že C+ a PF majú rovnaký výkon tak ma ani buwizz z biedy nevytrhne.
Technicky vzaté Buwizz môže byť výkonnejší ako PF systém. Záleží na použití.
Výkon je moment * otáčky aspoň teoreticky.
BW vie dodať podľa nastavenia väčšie napätie ako batérie v PF battery boxe (záleží od typu a stavu batérií o koľko). A pri DC motoroch näpatie sú otáčky (tj priamy vplyv na výkon) alebo vyššie otáčky sa dajú sprevodovať do pomala a teda zvýšiť moment.
A druhý prínos je možnosť dodania oveľa väčšieho prúdu priamo do motoru. Lebo síce maximálny moment sily nezávisí od näpatia, ale na jeho dosiahnutie treba prúd. Ten treba dodať (rôzne kvality AA batérií = rôzne možnosti, LiPo v BW má lepšie vlastnosti) a potom ho urdžať lebo prúd = teplo. A všetky časti PF systému majú tepelné poistky - thermistory. PF XL motor v plnom ťahu vypne IR príjmač V1 aj battery box raz dva- oba tieto komponenty BW nahrádza. Síce aj motor sa môže prehriať, ale čím viac motorov na jeden zdroj tým väčšie plus pre BW...
-
Jazdi Ti to pekne! Pekne, ladne, prirodzene pohyby, ziadne trhane rozjazdy, brzdenia, zatacania, ale pekne so zotrvacnostou, s dojazdom - takto nejak si predstavujem pohyby LEGO Technic modelov. (y)
-
Slúbené porovnávacie video.
Je tu myslím dobre vidieť, kto je chcípák čo mele z posledného a kto má energie na rozdávanie.
http://www.youtube.com/watch?v=m1L3_a-azS8
- uhol nájazdu by ten Buwizz zvládol aj väčší, len už sa pásy šmýkali na tom uteráku ;D, nemal som tam čo iné dať.
- to že Buwizz prestal podporovať Technic-Hub som nevedel. Asi pol hodinu som jak debil znova a znova a znova sa skúšal pripojiť na Technic-Hub a nasratý sa čudoval, že prečo to nejde...som zbalil aj testovaciu rampu, že žiadna porovnávačka nebude. Až som neskôr kukol net, a že to nedávno zarezali, no škoda. :(
- videl som nejaké porovnávačky na youtube, kde to dali do autíčka sprevodovaného na rýchlosť, a tam bol hned vidieť rozdiel, ako to zrýchlilo s Buwizzom. ATS-ko má redukcie aby to zvládlo prejsť aj terén, takže tam ta rýchlosť nieje taký rozdiel, ale to väčšie napätie,čo vie dodať, tam je hneď poznať pri jazde. Buwizz 2.0 mal 4 nastavenia výkonu od najslabšieho po najvýkonnejší. Buwizz 3.0 už ide len v jednom móde - v najvýkonnejšom. A potom tá možnosť dať 4 XL-motory na jednu maličkú krabičku, ktorá to utiahne bez problémov je tiež super.
Včera, ako som zistil, že potrebujem sa nejak pripojiť na Technic-Hub, aby som z ATS-kom spravil výjazd na porovnanie, som pátral po dalších aplikáciach. Mám ich v mobile už 5 ::) :
1) Lego Technic CONTROL+ App: len na ovládanie oficiálnych modelov, vytváranie vlastných profilov pre MOCy sa tam nedá
2) Lego POWERED UP App: tu už sa dajú vytvárať vlastné ovládacie schémy. Oficial aplikácia od lega. Ale asi pol hodinu som sa v tom najskör orientoval, a nakoniec som musel pozreť Youtube, ako nastavit obyčajné 4 motory. A aj tak som neprišiel na to, ako otočiť smer rotácie na dvoch z nich.
3) BUWIZZ App: tu treba mať už minimálne ich vlastnú batériu s ovládaním. Ešte polroka dozadu sa s touto App-kou dal ovládať aj Technic-HUB, ale nedávno už tomu zrušili podporu a ide už len s Buwizz... sakra škoda. S App-kou sa mi robí najlepšie, dobre navrhnuté, prehladné, a všetko trvá nastaviť chvílu. Robia už aj vlastný RC motor, ktorý asi bude o trochu lepší ako predloha Buggy-motor od lega.
4) CONTROLZ App: dalšia možnosť, ako ovládať vlastné Technic modely. Ale znova akési neprehladné, dal som tomu 10 minut a neprišiel som na to, ako to rozbehať. Ale určiťe je nejaká ukážka na nete ako to nastaviť, nepozeral som.
5) SBRICK App: aj tu treba mať špeciál krabičku na ovládanie, tu je to ale riešenie bez batérie - len ovládanie. Bateriu si dáš už z Lega.
-
Paliason ďakujem ti moc za námahu, predsa len si ten buwizz kúpim, len mám ešte stále dilemu či mi bude stačiť jeden keďže moje osemkolky majú na pohon až 6 motorov a tam by už jeden buwizz nemusel stačiť.
-
Nemáš zač.
No minimálne dva by som kúpil, na tvojom mieste. Na tie tvoje modely to využijeś, to sa ti oplatí.
Ešte ale do ktorej verzie chceš ísť? Do 2.0 alebo 3.0 ?
2.0 spolupracuje len s Power Function systémom. Asi máš doma všetko len PF motory predpokladám. Majú v ponuke kombo 2x Buwizz 2.0 za zvýhodnenú cenu.
3.0 spolupracuje primárne s Powered Up systémom (extra 2 sloty má aj pre PF). By si si musel nakúpiť aj komplet nové motory k tomu.
Parametre 2.0 a 3.0 Pro
[attach=1]
-
Určite pôjdem do verzie 2.0 pretože ako hovoríš, mám všetku elektroniku len PF a do C+ pôjdem len keď už budú PF komponenty nezohnateľné (aj keď toho by som sa radšej ani nedožil).
A o tej akcii čo majú viem, už som si pozeral ich stránku, lebo mimo buwizzov samotných by som si chcel objednať aj dva tie ich RC motory.
-
ATS-ku som spravil nový doplnok - zadný naviják. Rýchla a jednoduchá montáž na korbu. Manuálne ovládanie.
Do lesa stromy ťahať?...Nieje problém!
[attach=1]
[attach=2]
[attach=3]
[attach=4]
Navijak samotne v detaile
[attach=5]
[attach=6]
-
Jednoduché, ale efektívne, tá brzda sa mi páči (y)