Autor Téma: Tatra 815 8x8 valník  (Prečítané 1811 krát)

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 184
Tatra 815 8x8 valník
« : 02. December 2021, 12:00:31 »
Už dlhšiu dobu som mal v pláne postaviť tatru 815, a teda konečne je to tu, je to môj prvý pokus takže hlavne tú kabínu treba brať trochu s rezervou, minimálne už len preto že mám obmedzený počet súčiastok v LBG farbe a keby ju robím v čiernej mal by som to jednoduchšie. Dlho som sa nevedel rozhodnúť v akej verzií 815 postavím, uvažoval som hlavne nad verziou 8x8 VVN, ale to mi prišlo príliš podobné ako keď staviam 813ku.
Čo sa týka modelu samotného je založený na prototype valníku z konfiguráciou náprav 8X6 (1+3) z toho mála čo som sa o tom prototype dozvedel že vzchádzal z valníku 6x6 pridaním štvrtej nápravy ktorá nebola poháňaná ale iba riadená. Na youtube je video z takým valníkom ale za kabínou terrno2, jedná sa o ten istý kus ako je na fotke ktorú som sem dal ale pôvodná verzia bola po približne rok trvajúcich skúškach vylepšená a v rámci toho dostala kabínu ternno 2, mimo iné.



Začnem tým že môj model má na všetkých štyroch nápravách nastaviteľnú svetlú výšku, funguje to čisto mechanicky cez závitové prevody, samostatne sa dá nastavovať predná náprava, zadné tri nápravy, vpredu aj vzadu na to slúžia PF M motory po jednom kuse. Túto funkciu som si síce šetril na 815-7čku ktorú snáď raz v budúcnosti tiež postavím ale keďže aj táto 815ka bola vybavená vzduchovými mechmi a tým pádom aj možnosťou nastavovať svetlú výšku(kôli zrovnaniu sa z rampou pri nakladaní a vykladaní) tak som sa rozhodol že to namontujem už sem. Len pre upresnenie ten valník čo je na videu(už po prerábke) mal vzduchové mechy len na zadných troch nápravách, ale mne sa podarilo vypátrať že verzia ktorá je na prvej fotke (ešte pred prerábkou), ktorá bola mojou predlohou mala mechy aj na prednej náprave.
Na pohon slúži 6 PF L motorov, na riadenie 1 PF servo.
Prikladám aj video.
Ešte pre doplnenie môj model má hnanú aj poslednú nápravu keďže som zaťažený na to aby mali moje modeli vždy náhon všetkých kolies, takže to nie 8x6 ale 8x8x4 1+3

« Posledná zmena: 02. December 2021, 12:05:07 od Tatrovak »

Odhlásený phoenicis

  • Príspevkov: 1053
  • May the Brick be with you ;)
    • Brick-Wave
Re: Tatra 815 8x8 valník
« Odpoveď #1 : 03. December 2021, 08:20:14 »
Nádhera - radosť pozerať  :o (y) (y) (y)

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 184
Re: Tatra 815 8x8 valník
« Odpoveď #2 : 03. December 2021, 16:27:11 »
Ďakujem :)

Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 1241
Re: Tatra 815 8x8 valník
« Odpoveď #3 : 07. December 2021, 13:09:43 »
Dobre to vyzerá, aj pekne funguje nastavovanie výšky.  (y)

Ako je na tom pérovanie? Pekne reaguje? Len čisto zo zvedavosti sa pýtam, v súvislosti tých tvrdých žltých pružín, ked ich tam máš tolko. Ale zas netuším, kolko váži model.

@:Síce vlastne podvozok používaš stále ten rovnako urobený ako na minulých Tatrách, tam si mal tiež tie žlté... tam to šlo dobre. Tak máš to odladené určite... Proste tento valník vyzerá dosť ľahúčko s tou prázdnou jednoduchou korbou, tak preto nad tým rozmýšlam...
« Posledná zmena: 07. December 2021, 13:12:26 od Paliason »

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 184
Re: Tatra 815 8x8 valník
« Odpoveď #4 : 07. December 2021, 21:03:48 »


Na tej poslednej verzii mojej 148čky som podvozok dosť zmenil, aj keď sa to na prvý pohľad nezdá, keďže sa bod na ktorom sa poloos otáča posunul ďalej od stredovej osi, tak sa zmenila geometria pruženia, v podstate sa zmenšila páka ktorá pôsobí na pružiny a preto teraz musím používať viac pružín ako predtým.
A nebol to zrovna ľahký model, na fotkách možno až tak nepôsobí ale bol to fakt docela veľký model, už len tá elektronika, 9 motorov, tri batteryboxy... , mal by som si asi začať tie modely vážiť aby som mal o tých váhach prehľad, lebo napríklad tá posledná 148čka bola pocitovo o dosť ľahší model.

Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 1241
Re: Tatra 815 8x8 valník
« Odpoveď #5 : 09. December 2021, 09:06:54 »
Dobre to kopíruje, je to akurát.
A tej elektroniky je tam hodne, to je pravda.