TatraLUG
LEGO => Vlastné výtvory (MOC) => Naše vlastné výtvory => Tému otvoril: Paliason 03. Jún 2014, 11:29:31
-
Ahojte
Od februára som staval nový MOC a tu je výsledok.
Jedná sa o takzvaný ROAD TRAIN ,ťahač je Mack TITAN a zapojené má 3 návesy v konfigurácií B-triple.
Takéto jazdné súpravy jazdia v austrálií a sú tvorené ťahačom a niekoľkými, obyčajne troma až štyrmi návesmi a prívesmi. Vačšina má vpredu namontovaný ochranný rám proti prebiehajucim zvieratám, keďže takýmto súpravám trvá dlhý čas kým sa rozbehnú na cestovnú rýchlosť 100km/h a preto vodiči ani nebrzdia a naberú všetko čo im vbehne pod kolesá.
Mack Trucks je americká firma (založená v roku 1900) vyrábajúca kamiony, dávnejšie aj autobusy a trolejbusy.
Vyrábajú sa dve varianty modelu Titan: pre austrálsky trh - bol uvedený v roku 1995, a 2008-čkový model uvedený pre severnú ameriku. Austrálska verzia sa odlišuje nielen iným dizajnom karosérie, ale aj viacerými úpravami ako napr.:
- vačšia a vyššia kapota motora dovoluje vačšiemu chladiču lepšie chladenie v austrálkej klíme
- viac vyztužený a spevnený podvozkový rám vydrží velké zaťaženie a namáhanie pri jazde po nespevnených cestách
- integrované vertikálne-zvýšené nasávanie vzduchu zaručuje prísun čistejšieho vzduchu a predlžuje životnosť vzduchových filtrov
Model má tieto funkcie:
Ťahač
- zatáčanie predných kolies cez "Hand of God"
- motor vymodelovaný podla skutočného motoru od Mack-u
- otváratelná kapota a odklopitelný ochranný rám
- kardan od zadných náprav poháňa rozvody a vrtulu chladiča na motore
- interiér
Návesy
- funkčné vysúvacie podpery
- prístup k rezervným kolesám: držiaky sa dajú odistiť a vyklopiť
Celá súprava má 46 kolies + dalších 6 ako rezervy, dlhá je 2,2 metra. Šírka je robená na 19 studov.
Odpruženie náprav som nerobil žiadne hlavne z estetického hladiska, kde by museli byť podstatne vačšie medzery medzi blatníkmi a kolesami a to už by vyzeralo blbo.
Najskôr som rozmýšlal, že náklad bude tiež urobený z lega, ale to by malo dosť velkú hmotnosť a asi by sa už dosť prehli návesy v tej prvej tretine nad točnou kde sa ten rám nedá tak vystužit ako vo zvyšnej dĺžke.
Takže hned padlo rozhodnutie to spraviť s polystyrénu. Na prvom návese sú naskladané "nejaké" stavebné konštrukcie, druhý náklad predstavujú drevenné hranoly (tiež polystyrén) a na treťom sú stavebné rury (sú z takej mäkkej peny). Takže je to lahučké všetko a o to my išlo v prvomrade.
Čo sa týka osvetlenia, tak som mal v pláne dať aspoň na tahač dopredu 4x PF ledky do hlavných svetiel ale nedalo sa to spraviť tak aby som zachoval požadovaný dizajn predných blatníkov...a potom aj s PF Battery-boxom bol problém kedže som robil aj interiér a chcel som to mat uhladené všetko a nie aby v spacej kabine trčali káble a na posteli ležal miesto šoféra B-box :D .
Trochu menší problém mám z dverami :D , sú uchytené na pántoch a teda mali by sa dať otvárať ale tá geometria týchto lego pantov to nedovoluje...tie vnútorné hrany dverí narážajú o hranu kabiny a nedajú sa zatvoriť pri takomto presahu...ale to je maličkosť, aspoň je tam zase medzierka a je vidieť tvar dverí a neni to len plná stena.
Nálepky som si znova vyrábal podla seba, je to vytlačené laserovkou na obyčajný samolepkový papier.
Všetky fotky mám uložené na Brickshelfe (http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=543960).
(http://www.brickshelf.com/gallery/Paliason/Mack-TITAN-RoadTrain/dsc_0044.jpg)
(http://www.brickshelf.com/gallery/Paliason/Mack-TITAN-RoadTrain/dsc_0051.jpg)
[attachimg=1]
(http://www.brickshelf.com/gallery/Paliason/Mack-TITAN-RoadTrain/dsc_0057.jpg)
(http://www.brickshelf.com/gallery/Paliason/Mack-TITAN-RoadTrain/dsc_0068.jpg)
(http://www.brickshelf.com/gallery/Paliason/Mack-TITAN-RoadTrain/dsc_0069.jpg)
(http://www.brickshelf.com/gallery/Paliason/Mack-TITAN-RoadTrain/dsc_0072.jpg)
Pre odklopenie kapoty je treba najskôr vybrať "zaisťovacie čapy" ochranného rámu a odklopiť samotný rám.
(http://www.brickshelf.com/gallery/Paliason/Mack-TITAN-RoadTrain/dsc_0074.jpg)
(http://www.brickshelf.com/gallery/Paliason/Mack-TITAN-RoadTrain/dsc_0075.jpg)
(http://www.brickshelf.com/gallery/Paliason/Mack-TITAN-RoadTrain/dsc_0077.jpg)
(http://www.brickshelf.com/gallery/Paliason/Mack-TITAN-RoadTrain/dsc_0080.jpg)
(http://www.brickshelf.com/gallery/Paliason/Mack-TITAN-RoadTrain/dsc_0082.jpg)
(http://www.brickshelf.com/gallery/Paliason/Mack-TITAN-RoadTrain/dsc_0087.jpg)
(http://www.brickshelf.com/gallery/Paliason/Mack-TITAN-RoadTrain/imag0370.jpg)
(http://www.brickshelf.com/gallery/Paliason/Mack-TITAN-RoadTrain/dsc_0108.jpg)
-
pridávam ešte fotky reálneho Titanu...
(http://www.brickshelf.com/gallery/Paliason/Mack-TITAN-RoadTrain/mack_titan_australia_1.jpg)
(http://www.brickshelf.com/gallery/Paliason/Mack-TITAN-RoadTrain/mack_titan_australia_2.jpg)
(http://www.brickshelf.com/gallery/Paliason/Mack-TITAN-RoadTrain/mack_titan_australia_4.jpg)
(http://www.brickshelf.com/gallery/Paliason/Mack-TITAN-RoadTrain/mack_titan_australia_3.jpg)
a tu sú ešte typy návesových a prívesových konfigurácií...
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1d/Aust_config2.png)
A sa označuje B-double.
B sa označuje B-triple.
C sa označuje double road train.
D sa označuje AB-triple.
E sa označuje BAB Quad.
F sa označuje ABB Quad.
G sa označuje triple road train.
H sa označuje 2AB Quad.
K sa označuje "Powertrain" alebo "Body and six",
a bežný prejazd riekou :)
http://www.youtube.com/watch?v=qR1D_bX6PCE
-
Velmi nedokonale dielo Pali! Velmi ma mrzi, ze neblikaju smerovky a nesvietia brzdove svetla. :(
Si sialenec! ;D Tento kolos je len dalsim dokazom, ze aj na Slovensku mame skvelych stavitelov! Precital som si aj cely sprievodny text (vyborne napisany!) a to otvaranie dveri je snad to najmenej. ;) Na takomto Modeli (s velkym M) nehra rolu, ci sa otvaraju, alebo nie. Je to krasny vystavny exemplar s ktorym by si uspel na kazdej vystave na svete! O Australii ani nehovorim. >:D Paci sa mi ako si ho vylepsil samolepkami a NON-LEGO dielmi! V tomto pripade su NON-LEGO diely na mieste. Samolepky samotne dotvaraju realny vzhlad celeho modelu. Za mna (y) (y) (y) (y)
-
uplne super! aj ten sprievodny text je perfektny, dotvara to celu atmosferu. Zaujala ma ta cast, ze kamion nabere vsetko co mu vbehne pod cestu :-)
-
Tak pri 100 kmh s takym kolosom asi nema vyznam kvoli kengure brzdit. >:D Otazka, co ak ide stado buvolov, alebo sa ked presuvaju Aborigineri... O0
-
- tak tí domorodci su hádam neni blbí, ked uvidia že sa blíži truck tak nebudú pred ním tancovať na ceste :D...a presúvali by sa predpokladám cez deň kde by videli na velkú vzdialenosť.
- tie stáda byvolov neviem, cez deň by ich šofér kamionu tiež zbadal v dialke, tak to by mal čas sa rozhodnúť a v noci je možné že občas naberú aj niečo vačšie...ale tie rámy vydržia aj takú hmotnosť ...možno ho niekde trochu zohne ale ťahač je bez poškodenia.
A tie kamióny majú brzdené všetky pripojené návesy, takže tam ked dupne na brzdu tak to trvá asi rovnako ako bežný kamion u nás.
-
Predbehnem MiKeLa - Sanka dolu sefe!!! Ani neviem, co k tomu dodat... Pali, uz len do toho krasavca nasadnut a smer Lucenec na vystavu...
-
vyzera to paradne, ake je to dlhe dokopy?
-
fajneeEEEE :))))
-
vyzera to paradne, ake je to dlhe dokopy?
keby si si prečítal aj popis tak by si tam ten údaj našiel ;)
pozri tu: Celá súprava má 46 kolies + dalších 6 ako rezervy, dlhá je 2,2 metra. Šírka je robená na 19 studov.
-
fúúúú to je riadna šupa ten model (y) nádhera
-
Kráása, fakt smekám a skládám klbouk šéfe ;)
Opäť úžasný model z Tvojej dielne ;)
-
ďakujem vám všetkým!
teraz taká zábavná otazka: spoznal niekto ten film čo pozerá šofér v TV? ;D
-
(http://happyorhungry.files.wordpress.com/2014/05/ace-ventura.gif)
-
trefa Miso! ;D ;D ;D
-
:o (y) nie je viac co dodat
-
Souprava vypadá naprosto skvěle. Ta délka mne opravdu dostala.
V reálu bych si tím docela rád svezl. Volant mne živí, ale do Austrálie kvůli tomu nepojedu a u nás nejsou povolené.
Nejblíž jsem tomu byl na vojně, kdy jsme za T148 zapřáhli na tyč ještě dvě s poruchou motoru a nakonec ještě přívěs. Když jsme s tím vláčkem jeli, tak nikdo nevěřil a nejvíc na útvaru kam jsme přijeli... O:-)
-
Na kterém útvaru měli vláček ?
-
VÚ 5136
-
skláňam sa pred Tebou človeče naozaj klobúk dolu ... Tvoje Mocy sú premakané niet čo dodať
-
VÚ 5136
s tím vláčkem si jel k 107.silničnímu stavebnímu praporu nebo z něj ?
-
Vymakané! Presne takéto som v AU videl. :D (y)
-
kamil, Aki, dolfy3, Morandi : díky
pre porovnanie ešte pridávam spoločnú fotku môjho Macku a "Čierneho Mačiaka" 5571 (http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=5571-1)
-
:o Tvoj cestný vlak je TOP!!! Od teba by sa mali dizajnéri z TLC učiť! Nádhera (y)
-
Aktuálne som pridal aj tento projekt na LEGO IDEAS, už mi to aj zverejnili.
Takže komu sa to páči, može mi dať hlas. diky.
link: https://ideas.lego.com/projects/70145 (https://ideas.lego.com/projects/70145)
-
Clanok je sice o niecom inom, ale ta prva fotka ;)
http://auto.sme.sk/c/7822821/expedicia-napriec-tichomorim-zastala-pre-zadrety-trabant.html
Tak ma napada, kedy sa Palo pusti do Trabanta ;)
-
jj, pekný Kenworth sa pri nich zastavil...ma len tak napadlo, že keby ich ten road train míňa v protismere v cca. 100km/h ,tak ten papierový Trabant sfúkne z cesty jak noviny :)
...a robiť z lega Trabant neplánujem. Narovinu: ked sa mi nepáči predloha, tak o lego modely ani neuvažujem.
...inak dobrý článok! Od týchto chalanov som čital aj dávnejšie reporty ked išli cez južnú ameriku...tiež super čitanie: http://motoride.sk/?R=serial&D=Naprie%E8+Ju%9Enou+Amerikou
-
budem sa opakovat ale si genius......znova pri pohlade na fotky neviem ci je to realny stroj ci model.....si sa minul povolaniu....na tvojom mieste idem za minimalne sefdizajnera do lego company:-)) (y) (y) (y)
-
pocuj nechcem ti vnucovat napady ale neuvazoval si napriklad nad takym modelom napr. ceskoslovenskej klasiky V3S?.....z tvojej dielne by to bol urcite paradny model.....a aj po technickej stranke by to mohla byt vyzva O0
alebo napr. stara octavia ci felicia...myslim tie co uz maju dnes vek veterana samozrejme O0
ale to ma len tak napadlo ...
-
momentálne mám v kategórii nákladných áut niekolko potencionálnych vozidiel čo prídu na radu...aj V3S je medzi nimi. Uvidím, do čoho sa mi bude chcieť najbližšie pustiť.
a tie staré škodovky to neviem, o nich zatial neuvažujem.
-
Neda mi neozivit tuto temu s krasnym MOCom. ;) Dnes vysiel clanok o ROAD TRAINOCH. (http://www.auto.cz/nejdelsi-nakladaky-prohlednete-si-uzasne-silnicni-vlaky-minulosti-i-soucasnosti-109455) Je tam popisana historia aj sucastnost tychto cestnych vlakov, vratane obsiahlej fotogalerie. Mna ale velmi prekvapilo, ze znamy Renault Magnum sa vyrabal aj ako MACK (http://img.auto.cz/news/img/galleries/2017-34/18_mackmag_20_599ec01223e2c.jpg)! :o Takze Palo - zmenit kabinu a pokracujes dalej na vystavach s "novym" MOCom pod tou istou znackou! ;D
-
v akých krajinách takéto jazdia?
-
v akých krajinách takéto jazdia?
Prevažne v Austrálii.
-
Jaj, tak koment o slovenskom šoférovi Roadtrainu, čo brzdí kilometer už je fuč. Šiel som už spať včera KLF, že dneska ti na to odpíšem...
-
Jj, zmazal som to potom, reku nezaujimava info a nebudem Ti to tu spamovat. Ale teda v radiu rozpraval Slovak co jazdi v Australii na Road Traine, ze si musi dobre premysliet pred kazdou odbockou ze kadial pojde, lebo potom sa uz len tak hockde neotoci. A ze zo 100kmh zabrzdi az na 1km. To vysvetluje tie ramy vpredu. ;)
-
Dá sa to niekde online pustit ešte tá relácia, či čo to bolo?
To, že si musí premyslieť, kade pojde, ako si nadbehne aby mu to vyšlo, to je jasné.
Ale že zo 100km/h ide na plných brzdách 1km? To má potom pokazené brzdy asi. Tomu hádam neveríš? Alebo to myslel inak, a som nepochopil, napr. že si len pribrzďuje pred odbočkou 1km.
Pri plných brzdách musí po 200 metroch stáť, aj to je vela.
Tam sa buď on domotal alebo si to ty nepresne zformuloval.
Rám vpredu mávajú aj slovenský kamioňáci, to nieje nijaká výnimočná vec len pre austráliu. Zvieratá skáču na cestu aj tu, síce nie v takom počte ako v austrálií, ale skáču.
-
Je mozne, ze som si to zle zapamatal. Vysielali to vcera na SRO1 predtym nez som to tu napisal. Tak pripadne pozri notifikacny mail, kedy som tu pisal a pozri aka relacia bola vtedy na SRO1 a v archive kukni. ;) Ale tu brzdnu drahu takuto spominal...
-
Stačí pár minút hľadania >:D https://www.parliament.vic.gov.au/images/stories/committees/rsc/vehicle_safety/Submissions/3_Main_Roads_WA.pdf
Testy vrátane vplyvu rozptylu vodičov sú na konci, obrázky sústav na začiatku. Evidentne nie všetky sústavy nechali brzdiť zo 100ky. Sú tam rozdiely nielen podla dĺžky/váhy ale aj nákladu, s dobytkom to berú opatrnejšie >:D
-
No... tak mame po probleme. ;) Ale aj tak sila... pri 80kmh.
-
No v porovnani s vlakmi to stale zastavuje ako ked kotvu vyhodis.... ale zase osobne auta su niekde uplne inde - tusim ze od roku 2022 plati limit 34 metrov pri novych autach.... teraz je to 35 metrov zo stovky...
-
Jaj, tak koment o slovenskom šoférovi Roadtrainu, čo brzdí kilometer už je fuč. Šiel som už spať včera KLF, že dneska ti na to odpíšem...
Jj, zmazal som to potom, reku nezaujimava info a nebudem Ti to tu spamovat. Ale teda v radiu rozpraval Slovak co jazdi v Australii na Road Traine, ze si musi dobre premysliet pred kazdou odbockou ze kadial pojde, lebo potom sa uz len tak hockde neotoci. A ze zo 100kmh zabrzdi az na 1km. To vysvetluje tie ramy vpredu. ;)
Podarilo sa mi včera večer nájsť tu reláciu o tom.
Nakoniec to teda nehovoril slovenský šofér, ale nejaký mladý cestovateľ, čo šiel 3 roky okolo sveta stopom. To bol len asi minutový zostrih z celého rozhovoru, čo vysielali inokedy. V tej minúte spomínal najzaújimavejšie vozidlá čo stopol, okrem napr. lode a konského povozu aj ten roadtrain.
Výlet to musel mať pekný, s tým cestným vlakom tam ale moc preháňal :D:
"...ktorý keď akonáhle sa rozbehne, tak sa už nedokáže zastaviť"
alebo
"...v podstate brzdnú dráhu má 1km, kým zabrzdil zo stovky na státie"
-
jo to sú asi tí cestovateľskí influenceri a ich stories >:D Alebo možno aj šofér sa potreboval vytiahnuť ...
Prípadne si viem predstaviť že brzdenie na takú vzdialenosť ako v tom grafe si vyžiada úbytok materiálu. Už len to že s dobytkom pri cca rovnakej váhe sa brzdí dlhšie znamená že viac opatrnejšie brzdenie naťahuje dráhu aj dvojnásobne. Takže na také bežné šetrné spomalenie na pumpu to kľudne spomaľuje aj kilometer a viac, akurát to už neni "brzdná dráha"