Autor Téma: Tatra 813 8x8  (Prečítané 14588 krát)

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 245
Re: Tatra 813 8x8
« Odpoveď #75 : 28. Apríl 2022, 07:37:28 »
No motory sú určite v prípade mojej 813ky významný konštrukčný prvok z hľadiska integrity samotnej konštrukcie. Hlavne vďaka PF L motorom, s M alebo XL motormi by takéto niečo možné nebolo. Ja sa ti priznám že ani neviem čo to znamená ,,MODEL TEAM" , všimol som si to na eurobricks fóre ale nebol som si istý či to znamená, že či modely poskladané kombináciou technicu a bežného lega alebo čo.
No ja skladám 148čku (a nie len ju) stále znova a znova pretože ma tie stroje doslova fascinujú a neskutočne ma to baví, a ja si skladám lego čisto a len pre moje pobavenie, ale skrátka je to aj tým že mňa len tak niečo neinšpiruje aby som to snažil poskladať. Ale v najbližšej dobe, ak budem mať čas, tak sa chystám sem pridať minimálne dve nové témy ktoré som ešte neskladal, aj keď obidve sú to zas tatrovky :D.

Odhlásený muffin

  • Príspevkov: 768
Re: Tatra 813 8x8
« Odpoveď #76 : 28. Apríl 2022, 12:59:28 »
MODEL TEAM v dnešnej dobe bude asi skôr CREATOR EXPERT, jednoducho povedané - TECHNIC len na nosnú konštrukciu, tvar vozidla prevažne zo system dielov.

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 245
Re: Tatra 813 8x8
« Odpoveď #77 : 28. Apríl 2022, 13:25:51 »
No myslel som si, kedysi som nebol moc veľký zástanca takéhoto spôsobu skladania, ale musím uznať že tie system súčiastky majú niečo do seba, ja ale aj tak plánujem do budúcna stále používať LEGO system len ako doplnok tak ako aj doteraz.

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 245
Re: Tatra 813 8x8
« Odpoveď #78 : 11. Júl 2022, 17:28:53 »
Najnovšia verzia:


Prihlásený papluh

  • Príspevkov: 4455
Re: Tatra 813 8x8
« Odpoveď #79 : 11. Júl 2022, 23:43:48 »
Veľmi slušné na takého "drobca"  (y)

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 245
Re: Tatra 813 8x8
« Odpoveď #80 : 12. Júl 2022, 08:20:29 »
Po dlhšej dobe som konečne mohol zainvestovať trochu viac do lega, a teda v rámci investícií som si konečne kúpil buwizzy a aj keď boli fakt pekelne drahé (za dva buwizzy a dva buwizz RC motory som im tam nechal 420eur, len pre predstavu :D) tak minimálne na tejto 813ke to vyzerá tak že sa to oplatilo, lebo tento rok je to 10 rokov čo skladám lego technic, a Tatra 813 je stroj kôli ktorému som začal s technicom a až teraz po desiatich rokoch snaženia sa o dobre fungujúcu 813ku som až teraz spokojný. Bohužiaľ nemám video kde by som vedel priamo porovnať výkon PF systému a Buwizzov ako to urobil Paliason s ATSkom, ale môžem vám povedať že ten rozdiel je doslova priepastný, výkon je podľa môjho odhadu v tejto konfigurácií dvojnásobný, čo vôbec nie je zlé keďže porovnávam dva buwizzy verzus tri PF baterryboxy, na pohon rovnakého počtu PF motorov a rovnako ťažkého modelu (aj keď dva buwizzy vážia dokopy len o niečo málo viac ako jeden batterybox takže z buwizzmy je moja 813ka ľahšia). Ďalšia obrovská výhoda je že buwizz je menší a vďaka štyrom dieram na pini po bokoch aj oveľa lepšie zapracovateľný do modelu ako PF batterybox, na fotkách zadnej časti mojej 813ky je vidieť že tam tie buwizzy sedia oveľa lepšie ako batteryboxy. Ale aby som len nechválil, tak výdrž buwizzov ma moc neohromila, ale zas na druhú stranu dosť rýchlo sa nabíjajú (nabíjačkou s 2A adaptérom je buwizz nabitý za cca hodinu). Čo už ale bolo horšie, (teda aspoň pre mňa) bola buwizz aplikácia, nad ňou som strávil dosť času kým som všetkému porozumel, a samotné ovládanie mi moc nevyhovuje, hlavne riadenie PF servomotora, aby som bol úprimný už asi dva roky nemám originálne PF servo, mal som dve ale postupom času sa obidve poškodily a napriek mojej intezívnej snahe ich opraviť ( výmena kábla nepomohla, alebo lepšie povedané sa nepodarila) sú obidva KO, tak som si kúpil náhrady s Číny (aj tie mimochodom stály okolo 20eur kus, a originály ktoré sa už takmer ani nedajú zohnať sa pohybujú okolo 100eur za kus),skrátka a tieto náhrady síce fungujú ale nemajú snímanie polohy ako originálne servo, majú len polohu stred, 90 stupňov doprava, 90 stupňov doľava, a v buwizz aplikácií nie je možnosť ovládať servo tak aby rovno zachádzalo až do koncových polôh, je tam len plynulá regulácia sliderom, a to mi nevyhovuje, v tomto bolo lepšie PF IR ovládače, ale tie zas mali mizerný dosah takže niečo za niečo.

Prihlásený papluh

  • Príspevkov: 4455
Re: Tatra 813 8x8
« Odpoveď #81 : 12. Júl 2022, 09:10:43 »
K tej nezohnateľnosti PF serva, to je podľa mňa dôvod na kúpu BuWizz 3 s PU podporou (ak financie a vlastnosti dovolia), ak sa človek nechce spoliehať na rôzne kvalitnú Čínu či čakať kým spraví poriadne náhrady niekto ako BuWizz. Ale zas je to aj o prachoch a v tvojom prípade by boli už moc veľké.
Čo sa týka ovládania tých serv, skúšal si upraviť krivky priebehu ? Tj aby aj najmenší pohyb ovládača sa preniesol ako maximálny výstup. https://www.youtube.com/watch?v=qKsz6B3FO5s
A ak nie v BuWizz appke tak skúsiť Brickcontroller2 a nejaký gamepad.

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 245
Re: Tatra 813 8x8
« Odpoveď #82 : 12. Júl 2022, 10:38:34 »
Papluh ďakujem za odpoveď, a ešte k tej tvojej predošlej odpovedi,  máš pravdu je to docela veľký model, ale keď to porovnáš s inými 813kamy z lega, a že ich je na youtube dosť :D, tak táto moja je jedna z tých menších, a hlavne je to model pôvodnej 813ky a nie nejakého trucktrialového špeciálu.
Buwizz 3 som nechcel z niekoľkých dôvodov, prvý je že je o jeden stud dlhší, čo je pre mňa problém, nesedelo by mi to do väčšiny mojich modelov, druhý, podstatnejší dôvod, je že buwizz 3 je primárne určený pre powerup systém, a ja som odporca powerup systému, nepopieram že má svoje výhody, napríklad ako si spomenul, dá sa s ním použiť každý motor ako servo, ale pre mňa osobne, lepšie povedané pre môj štýl stavby modelov sa ten systém moc nehodí, hlavne kvôli tom že neexistujú predlžovacie káble, čo človeka veľmi obmedzuje pri rozmiestňovaní motorov vo veľkých modeloch, a ďalej power up motory sú väčšie a tým pádom pre mňa horšie integrovateľné ako PF motory, a v neposlednom rade sú drahé, tak isto ako buwizz 3 je o dosť drahší ako dvojka.
No ja tú buwizz aplikáciu ešte nemám úplne zvládnutú, s krivkami výkonu som sa samozrejme zapodievať musel aby som mohol určovať smer otáčania jednotlivých motorov, a čo sa riadenia týka tam som sa s tým dlho hral ale neprišiel som na to ako to nastaviť tak aby servomtor reagoval v celom rozsahu slideru rovnako. Ale jak som si pozrel to viedo tak ma niečo napadlo vyskúšam uvidím. Ja žiadny gamepad nemám takže v tom si nepomôžem.

Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 1307
Re: Tatra 813 8x8
« Odpoveď #83 : 18. Júl 2022, 11:07:44 »
Úplne hladko ti to vybehlo po tej šikmine, aj potom cez vrchol bez problémov. :o
Prvá Tatra z lega, pri ktorej mám vynikajúci pocit z náročnej záťazovej jazdy.

Buwizz tomu pomohol, dobre to ťahá.
Tá ich aplikácia mi pride celkom prehladná. Iné apky pre lego čo som skúšal, sú prekombinovaný chaos, pri nich som sám bez videa ani motor neroztočil ;D
Na Buwizz som si rýchlo zvykol.

S tým servom ti neporadím, ja mám verziu 3.0 s poweredup motormi, tam je všetko servo. Ja mám inak už tiež 2x verziu 3.0 (tažko sa už človek vráti k origo lego batérií/jednotke) a mám tam zas problém pri spárovaní s oneskorením jednej jednotky, druhá reaguje ok.
« Posledná zmena: 18. Júl 2022, 12:44:15 od Paliason »

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 245
Re: Tatra 813 8x8
« Odpoveď #84 : 19. Júl 2022, 09:04:33 »
Ďakujem Paliason, to že tomu tie buwizzy pomohli je ešte slabé slovo, to je úplné sto a jedno oproti PF systému :D A to táto 813ka ešte nie je nejako extrémne do pomala sprevodovaná, dalo by sa s toho vydolovať ešte viac sily. Ale takto mi to prišlo ako ideálny kompromis.

Toto neviem posúdiť, nikdy som žiadnu inú než buwizzovú aplikáciu nepoužíval, keďže som nemusel, ale verím ti, občas som zahliadol v Sarielových videách niečo o aplikácií na ovládanie power up systému, a vyzeralo to divoko :D

Servo už mám vyriešené, stačilo sa len pohrať s výkonovou krivkou, no šak tie powerup jednotky sú pre mňa najväčšia hovadina na celom powerup systéme, kde má človek natrepať do modelu takú tehlu veľkú, nedajbože dve... , no neviem či myslíme to isté, ale aj ja keď mám model s dvomi buwizzmi ako napríklad túto moju 813ku, tak tiež mi to párovanie občas blbne, niekedy je to pomalé, niekedy to nejde vôbec, predpokladám že sa bavíme o tom že keď otvoríš buwizz aplikáciu, tak ako prvé ti tam vyhodí zoznam konfigurácií pre tvoje modely, a keď na nejakú klikneš tak v tom momente sa to začne párovať s buwizzzmy, a vtedy sa objaví v hornej časti obrazovky zelený riadok s hláškou ,,connecting to device 1/2 alebo 2/2" (pokiaľ teda tá daná konfigurácia zahŕňa dva buwizzy), a v tom momente to mne niekdy blbne.

Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 1307
Re: Tatra 813 8x8
« Odpoveď #85 : 19. Júl 2022, 15:29:17 »
Lego dizajnéri tú origo PowerUp tehlu vedia niekedy velmi pekne zabudovať-zamaskovať do modelu, ale súhlasím, zbytočne velké. Na tvojich vozidlách si tie velké kisne neviem predstaviť, kde bys to dal... ;D Pre stavitelov je buwizz-krabička neporovnatelná výhoda.

To párovanie dvoch buwizzov a connecting mi ide práveže normálne, pár sekúnd čakám len. Ale potom keď dám jazdu - drive, jeden ide hneď, druhý ešte chrápe. Šak pozri tému ATS, tam som to popísal...

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 245
Re: Tatra 813 8x8
« Odpoveď #86 : 20. Júl 2022, 08:03:45 »
no čo ja viem, keď si teraz z hlavy spomeniem na sety kde bol poweredup, alebo teda aby som bol presný control+ systém použitý tak napríklad u toho setu kde mal control+ premiéru, to bol taký ten 4x4 offroader či jak sa to volalo, tak je ten riadiaci modul bachnutý nadrzovku tak že zaberá väčšinu korby aj interiéru, to rýpadlo liebherr je zas veľká krabica na pásovom podvozku do ktorej by človek natrepal hocičo, pri tom dumpri volvo to zas použili tak že to vyzerá jak nejaký batoh :D, skrátka ja nie som toho názoru že by sa im to darilo nejako úžasne zapracovávať do setov, ale nemám im to za zlé, taká kysňa sa aj tak skoro do ničoho napratať nedá, a pokiaľ viem tá powered up jednotka čo vyzerá ako PF batterybox na AAA baterky má síce dobré rozmery ale pokiaľ viem control+ motory s ňou nespolupracujú, čo je pre mňa už naozaj nepochopiteľné prečo to tak spravili keď konektory obidvoch systémov sú rovnaké.
Ale skrátka, na túto tému by som sa tu vedel ešte dlho rozčulovať, stojím si svojim názorom že Lego to s Control+ systémom viac pokazilo ako vylepšilo oproti PF systému.

Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 1307
Re: Tatra 813 8x8
« Odpoveď #87 : 20. Júl 2022, 09:03:32 »
Práve ten Liebher som mal na mysli :D A tam boli 2 tie jednotky zapracované aj dobre prístupné. Ale zase máš pravdu, že to je velká mašina, tam by vošlo hocičo aj väčšie.
Z tých dalších to dobre dali napr. na tom MB Zetrose, nazvislo, v zadnej časti kabiny, nič to nenarúša. A aj na tej malej offroad bugine to je dobre, že ani nevidíš, že to tam je.
Hej, na Volvo dumpri je to najhoršie.

Ešte otázka na Tatru:
Jaké disky si tam vlastne nakoniec dal?
Dávnejšie máš záber na tie šedé úzke s tým lepidlom. Neskôr už máš čierne nejaké vačšie? (tie gumy sú paráda, rozmýšlam o nich)

ila_rendered

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 245
Re: Tatra 813 8x8
« Odpoveď #88 : 20. Júl 2022, 11:19:58 »
No musím uznať že na tom zetrose je to v celku fajn ale musí to dosť výrazne zhoršovať ťažisko keď je tak vysoko.

Od riešenia s diskami 43.2x18 som upustil lebo som ich musel do tých pneumatík lepiť tavným lepidlom aby tam sedeli a aj tak to vyzeralo divne, a hlavne nebol som s takým riešením spokojný, teraz sú tam disky 43.2x26, číslo dielu 56908 a gumy sú fajn, aj v celku dobre držia na tých diskoch, len drahé boli jak šlak, tu máš odkaz na ne:

https://www.thicon-models.com/thicon-scale-1_14/tyres-and-wheels/1_14-tires-terrain-with-inserts-narrow-pair

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 245
Re: Tatra 813 8x8
« Odpoveď #89 : 31. Máj 2023, 07:47:55 »
Podarilo sa mi zohnať zas o niečo vhodnejšie pneumatiky na moju 813ku, sú to Fishertechnik tractor tyre 80, dizajnovo sú podľa mňa krok vpred oproti tým predošlým, ale má to svoju cenu, na rozdiel od tých pneumatík od thicon models, ktoré mali priemer 83mm, tieto majú len 80mm, čo sa na prvý pohlaď nejaví ako nejaký zásadný rozdiel, ale v tej mierke ako som svoje 813ky v poslednej dobe staval, a ktorú som považoval za optimálnu, boli na prvý pohľad malé. Takže som musel svoju 813ku zmenšiť, v prvom rade som musel zmenšiť rázvory, medzi prvou a druhou nápravou som ho skrátil o dve diery, medzi druhou a treťou náprav o jednu dieru (kôli tomuto som musel riadenie presunúť pred nápravy ako je vidieť na fotke s pohľadom od spodu) a medzi treťou a štvrtou nápravou rázvor ostal zachovaný kôli buwizzom. Logicky som musel prekopať aj kabínu. Ďalej bolo nutné zúžiť aj nápravy ktoré kôli tomu prišli o kolesové redukcie, to je asi najväčší problém tejto verzie, pohonný systém totiž má problém prenášať výkon motorov a prevody medzi hornou štvoricou a spodným párom motorov preskakujú, je to síce až pri značnej záťaži ale aj tak to chcem nejako odstrániť, to sa bude diať v rámci prerábky kabíny na dvojdverovú verziu, ktorú som pôvodne plánoval stavať ale keďže som zmenšoval kabínu chcel som vychádzať s tejto základnej štvordverovej verzie.