Autor Téma: Tatra 148 HARA 60 lesovoz  (Prečítané 16302 krát)

Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 1307
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #75 : 07. December 2021, 13:38:22 »
No tu máš pre predstavu, polámané súčiastky a zničená elektronika približne za 10 rokov čo skladám z technicu.

slušné velké kôpky.

tie motory, IR-príjimač si ako odpálil?
a PF batery boxy? tam sa čo dá zničiť?


Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 245
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #76 : 07. December 2021, 20:40:26 »
V jednom batteryboxe vytiekli baterky, ostatné sú proste len vyradené keďže tento typ batteryboxov už dlho vôbec nepoužívam, a všetko ostatné, či už prijímače, alebo motory, dožili na kábloch.

Odhlásený papluh

  • Príspevkov: 4455
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #77 : 07. December 2021, 23:11:53 »
V jednom batteryboxe vytiekli baterky, ostatné sú proste len vyradené keďže tento typ batteryboxov už dlho vôbec nepoužívam, a všetko ostatné, či už prijímače, alebo motory, dožili na kábloch.

Nuž ak by si to mal vyhodiť kvôli káblom tak to zoberem  >:D
9v som prekáblovával teraz na diorámu, skúsim aj toto :D

Nejaké Technic diely by sa na výmenu našli.

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 245
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #78 : 07. Marec 2022, 11:42:29 »
Opäť som trocha povylepšil svoju Tatru 148 vlaník+HR, ako vždy, nie je to len prerobený predošlý podvozok, celá tatra je postavená nanovo. V podvozku bola jediná zmena oproti predošlej verzií, kde som prvý krát použil nápravy z diferenciálmy, a to medzinápravový diferenciál, ale ten sa po dokončení a odskúšaní neosvedčil, nedokázal pri takomto sprevodavaní prenášať krútiaci moment a preskakoval. Na ruke som len trocha zoptimalizoval geometriu prepákovania výložníku a pridal som na ňom aj pneumaticky ovládaný teleskop, ktorý je ovládaný cez PF M motor jednou pneumatickou pompou z autoswitchom, toto ovládacie ústrojenstvo je pod korbou medzi batteryboxami. Rovnako sú ovládané aj podpery. Otáčanie ruky zabezpečuje cez šnekový prevod PF M motor a ruku samotnú 2 PF L motory. Podvozok ako vždy 4 PF L motory pre pohon a jedno servo na riadenie.

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 245
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #79 : 08. Marec 2022, 11:33:00 »
Nejaké to viedejko.


Odhlásený Praetor

  • Príspevkov: 989
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #80 : 08. Marec 2022, 15:52:25 »
Pecka  (y)

Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 1307
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #81 : 09. Marec 2022, 11:18:02 »
Mne to príde dokonalé. Z môjho pohľadu ma nenapadá, čo iné by sa dalo ešte vylepšiť pri dalšom stavaní. 8)
Jedine tie vhodné gumy tam nahodiť, ked ich niekedy kúpiš, ale o tom uź vieme všetci.

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 245
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #82 : 07. Apríl 2022, 07:43:34 »
Ďakujem Paliason a Praetor, teší ma že sa vám moja 148čka páči, aj ja som s ňou spokojný, ale snáď sa mi ju bude dariť aj do budúcna vylepšovať, samozrejme tie pneumatiky keď sa raz nejaké vhodné objavia, ale nie len to, snáď sa mi raz podarí naškrabať prachy aj  na tie buwizzy, to by bolo podľa mňa výrazné zlepšenie, alebo napríklad aj ruka má svoje rezervy, a určite plánujem postaviť aj ďalší lesovoz, len na to si musím kúpiť nový 5.5L pneumatický piest, do klieští na konci ruky , lebo tie dva ktoré mám majú nejakú netesnosť a fungujú iba jedným smerom, preto som už dlhšie žiadny lesovoz nepostavil.

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 245
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #83 : 27. Máj 2022, 08:00:02 »
Konečne som sa odhodlal postaviť ďalšiu nástavbu na moju 148čku, a teda je to montážna plošina MP27. Čo sa týka usporiadania pohonov tak v podvozku je to klasika, 4 PF L motory na pohon a riadenie jedno servo. Podpery nástavby ovláda pneumaticky cez autoswitch jeden PF M motor, tak isto je ovládané aj tretie rameno, celé rameno otáča cez šnek jeden PF M motor, prvé a druhé rameno ovládajú 2 PF L motory, na každé rameno jeden. Tatra je už rozobraná, chcel som ju odvážiť lebo bola fakt ťažká ale zabudol som na to. Ale prikladám aspoň video.


Odhlásený Buďo

  • Príspevkov: 1500
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #84 : 27. Máj 2022, 09:27:03 »
 (y)  Že to tie prevody zvládnu zdvih ramena to čumim  :o
Koľko mohlo vážiť rameno aj s plošinou cca ?

Odhlásený muffin

  • Príspevkov: 768
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #85 : 27. Máj 2022, 13:06:55 »
Tiež pozerám, páka tam je brutálna v porovnaní s tým, ako je uchytený ten mechanizmus zdvihu.

Odhlásený PC CZ

  • Príspevkov: 504
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #86 : 27. Máj 2022, 13:18:53 »
Nádhera. Kolego, co takhle Titan ;) ?

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 245
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #87 : 27. Máj 2022, 14:29:50 »
Ten spoj aj mechanizmus zdvihu medzi prvým a druhým ramenom bol na hranici svojich možností, ale ako vidieť na videu fungovalo to. Keby že sa mi s tým chcelo viac vyhrať mohol som na pohon toho mechanického aktuátora čo zdvíha druhé rameno dať pomalší prevod a celkovo ten kĺb urobiť pevnejší ale už ma to proste nebavilo a chcel som ísť skladať zas niečo iné. A rameno samé o sebe nebolo moc ťažké minimálne to druhé a tretie, aj koš som sa snažil spraviť čo najľahší, a práve preto som aj všetky motory umiestnil dolu pod korbu, do ramien už viedli len pohonné hriadele a hadice.
Inak čo som nespomenul, pôvodne som zamýšlal spraviť aj paralelogram na udržiavanie polohy koša aby som bol verný predlohe ale vzhľadom na to že by to bola ďalšia váha navyše, a už som ani nemal chuť ďalej pokračovať tak ostalo v akejto zjednodušenej podobe.

PC CZ, myslíš Tatru 813 Titan ?

Odhlásený PC CZ

  • Príspevkov: 504
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #88 : 27. Máj 2022, 15:20:47 »
Ne,myslím,CZS 40 Titan.  Tu novou pancéřovou střihačku, platforma 815-7 Force.

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 245
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #89 : 12. December 2022, 10:36:03 »
Po dlhšej prestávke od stavby 148čky sa mi konečne podarilo dosiahnuť ďalšieho pokroku. Zmien je hneď viacero, najpodstatnejšie sú, na prvý pohľad viditeľné kolesá ,aj keď u tých som si zatiaľ neni nejako moc istý či to je krok správnym smerom, prvý dôvod je že majú moc veľký priemer, s tým rovno súvisí aj druhý problém a to že pri namontovaní na hub trčia o pol diery von do priestoru oproti tým kolesám čo som ich omotával pásmi takže som musel celú Tatru rozšíriť o jednu dieru čo sa pri technicu robí komplikovane a zväčšovať mierku celej tatry nechcem pretože za mojej celkovej súčasnej situácie je táto mierka perfektný kompromis. Ďalší problém s týmito kolesami je že nemajú vhodný dizajn aj bez ohľadu na to že som centrofixkou začiernil biele časti ráfikov tak stále majú opticky príliš veľký priemer v pomere k pneumatike. Ale zatiaľ sa to snažím s nimi nevzdať lebo tak to už na Bricklinku chodí aj tieto kolesá boli pekelne drahé, stáli ma približne 9 eur za jedno, je ich tam 10... .
Ďalšia podstatná zmena je použitie Buwizz motorov, s tým súvisí aj podvozok ktorý je od základu postavený inak, iné sú nápravy predná je prevzatá z mojej 813ky, zadné sú úplne nové vybavené planétovými reduktormi, tie som použil primárne pre zlepšene jazdných vlastností v teréne, celkovo pre plynulejší a bezproblémovejší chod pohonného systému, a taktiež preto aby som zredukoval velmi vysoké otáčky Buwizz motor a lepšie tak využil ich výkon. Vedľajšie pozitívne dopady sú ďalšie zlepšenie svetlej výšky o 0.5 diery oproti PF L motorom, samozrejme lepší výkon, a zväčšenie priestoru v podvozku za kabínov ktorý môžem využiť na zástavbu mechanizmov nástavby, či už tejto alebo plánovaných.
Rovno ale musím dodať že takto ako to je sa tento pohonný systém zatiaľ neosvedčil, konkrétne prevod od Buwizz motorov na pozdĺžny hriadeľ ktorý vedie už k samotným nápravám a ktorý je riešený L- ozubením vytvoreným z jedného 20 zubového kolesa na pozdĺžnom hriadeli a dvoch 12zubových ozubených kolies ktoré vedú krútiaci moment z motorov, pod väčšou záťažou preskakujú, a to aj napriek tomu že (už pri stavbe keď som tento prevod riešil som logicky predpokladal že tento prevod bude veľmi namáhaný) som sa všemožne snažil okolo daného prevodu postaviť čo najpevnejšiu klietku ktorá by držala ozubené kolesa čo najviac pokope. Ale nevadí už teraz mám vymyslené riešenie ktoré, ako dúfam tento problém odstráni, len bohužiaľ prerábka bude tak rozsiahla že ju už asi rovno celú rozoberiem a postavím nanovo z inou nástavbou.
Potom je tu ešte kopec iných zmien, napríklad inak rozložené mechanizmy ovládania ruky, ale ruka samotnáma inak riešený stĺp ktorý je meirne naklonený dozadu aby bolo možné lepšie poskladať ju za kabínu, a mimo iné som si kočne kúpil nový pneu. minipiest takže už mám aj funkčný drapák.
Ešte ma teda napadá jedna vec, keďže som už nemal voľný port na buwizzoch (ktoré sú vlastne ďalšia podstatná zmena) tak ľavá pneu. pumpa z autoswitchom poháňa cez ručne ovládaný pneu. dvojventil nie len podpery ale aj teleskop ruky, to je jediná vec ktorú treba ovládať ručne, bohužiaľ.