Autor Téma: GAZ 66K  (Prečítané 567 krát)

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 245
GAZ 66K
« : 09. December 2023, 16:13:20 »
Predstavujem vám môj ďalší výtvor, je to model Sovietskeho ľahkého nákladného automobilu so zvýšenou priechodnosťou GAZ 66 (prezívaný Šišiga), pre tých ktorý tento stroj nepoznajú, je to medzi ruskými nákladnými autami skutočná legenda, známy je vďaka svojej vynikajúcej priechodnosti terénom, vydarenej konštrukcii a vysokej spoľahlivosti. Vyrábal sa úctyhodných 34 rokov a bolo vyrobených takmer 966000 kusov čo je na nákladné auto, aj na ruské pomery docela dosť. Bol rozšírený aj v ČSLA, časté boli najme skriňové nástavby K66V (V znamená vysoká, to je tá ktorú som si aj ja zobral ako predlohu) a K66N (N=nízka), ďalej samozrejme valník a rôzne iné verzie, napríklad plniče prevádzkových kvapalín pre prúdové lietadlá.
Ja som teda skladal GAZ 66K, neinšpiroval som sa žiadnou špeciálnou nástvabou ale snažil som sa skriňu K66 vyhotoviť v jej základnej verzií. Tá zatiaľ nemá žiadny inetiér, nestihol som ho zatiaľ dokončiť ale posnažím sa to v najbližších dňoch napraviť.
Podvozok je po vzore predlohy klasický s dvomi tuhými nápravami, tie sú uložené v guľových čapoch ako na unimogoch ,ustavené priečnymi tiahlami a odpružené vynutými pružinami. Musím povedať že je to za tú dobu čo skladám LEGO prvý krát čo sa mi podarilo postaviť podvozok takejto koncepcie s ktorým som spokojný.
Môj model poháňaju 4 PF L motory a riadenie zaobstaráva jedno PF servo, na osvetlenie slúžia dve PF led svetlá a všetko je napájané jedným Buwizz dvojkou.






Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 245
Re: GAZ 66K
« Odpoveď #1 : 09. December 2023, 16:14:14 »
Ešte nejaké fotky.

Odhlásený liondee

  • Príspevkov: 1421
Re: GAZ 66K
« Odpoveď #2 : 10. December 2023, 10:46:06 »
Tak tento model je fakt luxus.  (y) (y) (y) :o :o :o

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 245
Re: GAZ 66K
« Odpoveď #3 : 10. December 2023, 19:23:01 »
Ďakujem pekne, tiež som s ním spokojný, potrápim sa ešte s interiérom nástvaby aby bol aj kompletný.

Odhlásený astronomix

  • Príspevkov: 88
Re: GAZ 66K
« Odpoveď #4 : 11. December 2023, 18:02:51 »
Skvely model  :) ;)

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 245
Re: GAZ 66K
« Odpoveď #5 : 12. December 2023, 08:30:21 »
Ďakujem pekne  :)

Inak nechcem sa vychvaľovať ale moderátor pripol tému o mojom GAZe na nástenku na eurobricks fóre, dosť ma to prekvapilo, ale teším sa.

Odhlásený muffin

  • Príspevkov: 768
Re: GAZ 66K
« Odpoveď #6 : 12. December 2023, 19:35:09 »
Pekne, hlavne na eurobricks máš väčšiu šancu prebrať aj technické riešenia, keďže je tam viac skúsených staviteľov, tuto okrem Paliasona momentálne nie je nikto aktívny, kto by vedel mať nejaké postrehy k veci, okrem obdivných komentov. Ja sa do komplexnejších vecí veľmi nepúšťam, a ak, tak som rád, keď mi to vôbec drží pohromade.

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 245
Re: GAZ 66K
« Odpoveď #7 : 13. December 2023, 09:22:58 »
Nechcem pôsobiť nejako namyslene alebo nevďačne, ale ja som odkukal technické riešenie odkukal len jediný raz, od človeka s prezývkou Functional Technic, a to mechanizmus pneumatického autoswitchu, inak sa snažím si vždy všetko riešiť sám po svojom, pre mňa je autenticita naozaj dôležitá, a nie že by som chcel vyslovene povedať že ma iný ľudia nemajú čo naučiť, čo sa lega týka, ale ja sa to proste chcem naučiť sám, myslím si že len tak môžem vytvoriť niečo nové a zaujímavé. S podobného dôvodu nevytváram návody na svoje výtvory, nechcem ani kopírovať ani byť kopírovaný. Ale každému podľa jeho gusta.
Chcem tým povedať len to že tak ako aj sem, aj na Eurobricks, Kostky.org alebo Lugpol prispievam lebo sa chcem o legu rozprávať keďže vo svojom okolí nemám nikoho kto by sa o tento koníček zaujímal, a komentáre pod mojimi príspevkami ma tešia a vážim si ich rovnako tu aj všade inde.

Odhlásený muffin

  • Príspevkov: 768
Re: GAZ 66K
« Odpoveď #8 : 13. December 2023, 10:58:14 »
Ja som to nemyslel nejako v zlom, ale pravda je taká, že niektoré veci dokáže oceniť len ten, kto si podobné riešenia už skúšal a má nejakú predstavu o tom, kde to ide ľahko a kde to človeka veľmi nepúšťa. A tým, že LEGO je modulová záležitosť, kde sa dá hýbať len s určitými obmedzeniami, pri niektorých technických riešeniach sa možnosti dosť redukujú, takže ak daný problém riešia viacerí, tak prichádzajú na podobné riešenia.
Ja napríklad nemám problém s tým, pozrieť sa, ako daný problém riešil niekto s podstatne väčšími skúsenosťami a niekedy poteší, ak zistím, že som sa dopracoval k niečomu podobnému, alebo dokonca objavnému. A zdieľaním skúseností s ostatnými môže človek rýchlejšie napredovať. Teraz som si napríklad vyskúšal prerobiť niečo fungujúce na moje materiálové možnosti a to ma inšpirovalo vrátiť sa k jednému svojmu starému nedokončenému projektu a skúsiť ho dotiahnuť do konca.

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 245
Re: GAZ 66K
« Odpoveď #9 : 13. December 2023, 12:10:32 »
Šak ja som si ani nemyslel že si to myslel v zlom len som to chcel na rovinu napísať jak to je lebo možno niekomu by to mohlo pripadať inak. Ja nikoho neodsudzujem za to že robí veci inak ako ja, tvoje argumenty sú logické a správne, u mňa je názor na túto vec daný do veľkej miery asi tým že som si v podstate 20 rokov skladal lego úplne sám a nie som tým pádom zvyknutý čokoľvek z niekým zdieľať čo sa skúseností týka. A nemyslím si že je na zdieľaní skúseností niečo zlé, viac hláv viac vymyslí, len ja som proste takto nastavený.

Odhlásený muffin

  • Príspevkov: 768
Re: GAZ 66K
« Odpoveď #10 : 13. December 2023, 12:35:16 »
Hej, to chápem, každý má svoje zaužívané cestičky, ak sa tomu venuješ dlhodobo, tak je to iné, ako keď si "hodený do vody" a potrebuješ sa rýchlo zorientovať. Ja som napríklad s nikým neriešil podvozok mojej zatiaľ stále nie celkom dokončenej 148ky, lebo som na to išiel celkom inak, ako bežne vídam a viem, že moja cesta nie je pre každého.

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 245
Re: GAZ 66K
« Odpoveď #11 : 13. December 2023, 13:01:28 »
Vieš čo ja som práveže kedysi experintoval s podobnou verziou podvozku no v mojom prípade to zlyhalo na tom že podvozok, tak som ho postavil ja bol v pozdĺžnom smere príliš slabý a prehýbal sa čo bolo dané tým že pod pohonný hriadeľom nebol už nič čo by spevňovalo spodok.

Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 1307
Re: GAZ 66K
« Odpoveď #12 : 14. December 2023, 09:32:27 »
Kto nevie, ten pozerá cudzie nápady. Kto vie, vymyslí si svoje vlastné. :) Tatrovak patrí do tej druhej skupiny.
Po tolkých rokoch stavania, prerábania a nekonečného vylepšovania už postavených vozidiel, už má odskúšané, čo funguje dobre a čo nie.

Funguje a jazdí ti to všetko super Tatrovak, takže tam nevidím dôvod pozerať cudzie riešenia.
Tie tvoje modely sa velmi približujú (alebo už asi aj narazili) ku hranici, čo je možné z motorizovaných Technic modelov vymáčknuť.

Aj tento GAZ66 je toho dôkazom. Pekné už na pohľad a k tomu sa pohybuje bez problémov cez terén aj náročnú prekážku. Aj ten Buwizz tomu pomáha, že to nijak nechcíplo pri tom prejazde cez tie železá. Sa zamýšlam, že ten Buwizz ako výkonový upgrade úplne stačí a nič silnejšie už nieje potreba. Lebo tie limity v samotnom legu by už nič silnejšie neuniesli. Maximálne len tak na polhodinu jazdy a musel by si meniť komplet zodraté prevody :)

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 245
Re: GAZ 66K
« Odpoveď #13 : 15. December 2023, 12:38:25 »
Ale tak ja zas nechcem vyznieť namyslene, naozaj nerád by som sa nad nikoho povyšoval, len si proste vážim autenticitu.

Ďakujem ti za pochvalu, a tak vždy je kam sa posúvať, napríklad keď som včera dom skúšal hranice stúpavosti na tomto GAZe tak zlyhalo na zadnej náprave zostupné ozubenie (je vidieť na fotke zo spodu medzi guľovým čapom a diferenciálom) respektíve sa zlomili polovičné 4L liftarmy ktoré tvoria klietku toho ozubenia, a to tým pádom začalo preskakovať pod záťažou, takže to budem musieť vymyslieť lepšie, takže ako hovorím vždy je čo vylepšovať, respektíve dúfam že vždy aj bude, pretože keď sa dostanem na limity tak ma už nebude mať čo na tom baviť.

No Buwizz to posúva celé na vyšší level, keď si zoberieš že percentuálne konkrétne s tohto modelu akú malú časť tvorí, či už po hmotnostnej alebo rozmerovej stránke, tak je to podľa mňa bezkonkurenčná vec, a aj keby si chcel niečo silnejšie tak trhu už podľa mňa nič lepšie nie je, nerátam teraz nejaké doma vyrobené napájanie z Li-po článkov.
Tak vieš ja, ako som vyššie spomínal, myslím si, a dúfam, že limity lega sú len tak ďaleko ako limity toho čo ho skladá, pretože aj prevody sa dajú skladať tak aby sa nezodrali pod záťažou, aj keď mňa osobne to stálo už veľmi veľa zničených ozubených kolies :D