Autor Téma: NÁPADY a RIEŠENIA: Podvozky áut, zatáčanie, odpruženie, pohon...  (Prečítané 2019 krát)


Odhlásený Legman

  • Príspevkov: 51
Vidím dobre , že si použil starý typ diferenciálu?

Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 737
Seebo: Z fotiek to vyzerá fakt použitelne! Podla skice č. 1 z prvej strany. O týchto dieloch som totálne netušil že také niečo je... Ja som to úplne podobne skúšal pomocou "Technic link" , ale 1x6 boli krátke a zase 1x9 sú len jednostranné, ale hlavne to dosť vaklalo tie malé technic gulové spojenia - tieto Bionicle sú tuším natesno.
A prevod na hlavnú páku by mal byť úplne do pomala, (alebo nejak cez actuator)  aby ti to nezatáčalo jak splašené  :)
Daj potom krátke video, z plného rejdu na druhú stranu

Matt251: To áno, jeden diel vcelku je vždy lepší, než to šušniť z troch - len on potrebuje dĺžku na 9 kôli hlavnej páke, ten tvoj je na 7. Ale inak dobrý tip!

Odhlásený MiKeL

  • Príspevkov: 1880
    • Moja zbierka
Mozno pripadne skuste aj z Hero Factory serie, ktore su aktualne pouzivane v tych SW figurkach a su roznych dlzok, pripadne sa daju predlzovat "extenderom". https://www.bricklink.com/catalogList.asp?catType=P&catString=749

Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 737
Noooo! ešte lepšie... Niektoré z nich by boli možno aj vhodné. To sú vlastne ruky na pajďulákov  :D Tam musí byť vačšie trenie, aby držali polohu...

Odhlásený papluh

  • Príspevkov: 2163
Extender má v sebe gumovú vložku na zväčšenie trenia https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=98613c01#T=P
Iné kĺby to tuším nemajú. U SW figúriek sa to používa napr na nohách, keď to blbo vyzerá a dáš to preč tak zrazu udrží o dosť menej polôh  ;D

Odhlásený Seebo

  • Príspevkov: 48
Vidím dobre , že si použil starý typ diferenciálu?
Ano použil som ho, oco mi poradil že ten nový bude preskakovať začo dakujem ušetril mi tim vela nervov

pali máš pravdu je to natesno ale nič čo bi servo nedokazalo pototiahnut z dobrým prevodom. Áno video dám ale este to musím spevniť odtláča sa mi to od kolies a este to je aj zle uchytené no hneť po dokončení to pošlem

Odhlásený Legman

  • Príspevkov: 51
Seebo veru aj dobre si urobil. Už len tým že to bude pevnejšie ale hlavne aj spomalené s navýšením sily. Ak tiež ho máš poháňaný 8z kolečkom na to 24zubé.
A to riešenie s tým bionicle sa mi tiež páči. Niesu tam až také vôle ako majú technic linky a ešte k tomu si môžeš spraviť akúkoľvek dĺžku potrebuješ.
A inak to plánuješ aj motorizovať? Či by si nemal radšej hneď zo začiatku vymýšľať uzavierku diferenciálu. Ale tam miesto asi už neostalo.  ???  ::)

Odhlásený Seebo

  • Príspevkov: 48
Seebo veru aj dobre si urobil. Už len tým že to bude pevnejšie ale hlavne aj spomalené s navýšením sily. Ak tiež ho máš poháňaný 8z kolečkom na to 24zubé.
A to riešenie s tým bionicle sa mi tiež páči. Niesu tam až také vôle ako majú technic linky a ešte k tomu si môžeš spraviť akúkoľvek dĺžku potrebuješ.
A inak to plánuješ aj motorizovať? Či by si nemal radšej hneď zo začiatku vymýšľať uzavierku diferenciálu. Ale tam miesto asi už neostalo.  ???  ::)

Áno rovno to spravím motorizované ale uzávierky tam nebudú keďže to nemá biť tatra ale iba zavesenie inak to bude terenne vozidlo na 4 kolesách preto to mám spravené tak že nemam posunuté ani o pol studu to mi robilo tiež veľký problém. Ako hovorím uzavierki nie ale motory áno, inak povedané este nechápem ako to funguke z uzávierkami :D :D
« Posledná zmena: 20. Apríl 2018, 21:54:27 od Seebo »

Odhlásený Legman

  • Príspevkov: 51
Áno rovno to spravím motorizované ale uzávierky tam nebudú keďže to nemá biť tatra ale iba zavesenie inak to bude terenne vozidlo na 4 kolesách preto to mám spravené tak že nemam posunuté ani o pol studu to mi robilo tiež veľký problém. Ako hovorím uzavierki nie ale motory áno, inak povedané este nechápem ako to funguke z uzávierkami :D :D
Aha. Ale principiálne je to podobné tatre.  :D
V skratke sa ti to pokúsim vysvetliť : keď budeš mať diferenciál bez uzávierky to znamená , že keď jedno koleso ostane vo vzduchu ostane sa točiť len ono a to druhé bude stáť. S uzávierkou by sa ostali točiť obidve kolesá naraz, len na pevnom (rovnom ) povrchu pri otáčaní je dôležité mať diferenciáli kôli uvolneniu napínania v kardanoch , to je tak že vonkajšie koleso sa vždy otáča rýchlejšie ako vnútorné a to umožnuje diferenciál. Keby si ho mal uzamknutý kolesá by sa ti točili rovnako a mohlo by dôjsť k prasknutiu toho kardanu pri kolese. Musíš si to aj sám vyskúšať aby si to pochopil.  ;)

Odhlásený Seebo

  • Príspevkov: 48
Ja ale viem o tom že mi to zamkne kolesá a ako funguje differák ale či mi to nebude lámat kardany a ako miesta potrebujem a tak
« Posledná zmena: 21. Apríl 2018, 09:26:10 od Seebo »