TatraLUG

LEGO => Vlastné výtvory (MOC) => Naše vlastné výtvory => Tému otvoril: Tatrovak 06. Február 2020, 15:08:22

Nadpis: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 06. Február 2020, 15:08:22
Teraz to už nebude archív ale túto 813ku som dokončil včera večer ale dávam ju sem až teraz lebo som to nechcel zas fotiť po tme :D. Takže Tatru 813 asi nemusím nejako predstavovať, moja tatra má nezávislé zavesenie tatrováckej koncepcie na všetkých štyroch nápravách. Konfigurácia náhonu je 8x8 , bez difernciálov. Pohon zabezpečuje 6 PF L motorov. Riadenie zabezpečuje jeden PF XL motor cez šnekový prevod a hrebene. PF M motor ktorý je vidieť v prednej časti kabíny bude ovládať buldozérovú radlicu, tú snáď ešte dneska zbúcham dokopy. ešte som sa nerozhodol akú nadstavbu vymyslím na korbu , ale tak keď sa chcem držať reálnej 813ky z dvojkabínou tak tých možností asi moc nebude...
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 06. Február 2020, 17:25:14
Takže, malý upgrade, BZD je už hotová.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: KLF 06. Február 2020, 18:10:57
Noooo, toto uz sa aj proporciami podoba na T813 viac nez toto (http://www.tatralug.sk/forum/index.php?topic=1258.msg17961#msg17961) a toto (http://www.tatralug.sk/forum/index.php?topic=2211.msg39710#msg39710)! (y)
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 06. Február 2020, 18:29:17
Tak primárny účel 813ky od majklspajkl je prvom rade priechodnosť terénom a dosť sa to odráža na dizajne , hlavne kvôli šetreniu hmotnosti predpokladám. A to isté sa dá, aj keď nie až v takej miere povedať o madocovej tatre ale teda neviem ako ten majklspajkl( lebo toho až tak nepoznám) ale madoca je pre mňa virtuóz a ja si podla mňa nemôžem porovnávať, aj keď dúfam že len zatiaľ.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: KLF 06. Február 2020, 18:32:16
Proporcie kabiny mas urcite lepsie ako on. Po technickej stranke to neviem posudit.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 06. Február 2020, 18:42:33
Ďakujem, snažil som sa aby bol dizajn čo najlepší , ale zároveň som sa snažil zachovať aj funkčnosť na čo najvyššej úrovni, ale tak to by sa najlepšie ukazovalo na nejakom videu ale pravdu povediac neviem ako sem nejaké video dať.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: jz77 06. Február 2020, 22:22:09
 Ahoj tatrovak. Som rad ze sem pribudol "technikar". Zasypal si nas tu vseliakymi modelmi. To je super. A teraz k tatre kolos. Ako pise KLF, kabina proporcne dobre, len A stlpik si mohol dat uzsi. Neviem preco si ho zdvojil. Podvozok a prevody nie je velmi vidiet, ale polnapravi mas na jednej osi ako maju bit, len si mohol spravit aj posun o pol alebo cely stud. Absencia diferakov v technicu je pre mna zavazna vec. Technic je hlavne o technickych veciach, aspon u mna. No a tie kolesa su uz prehnane uzke. 813ka mala take dost siroke pneu voci priemeru. Legove sa celkom podobaju. Nemal si ich davat do toho "trojobalu". Ale model v celku dobry. Tatrovacky podvozok z lega je tvrdy oriesok, a taky funkciami zhodny s originalom som v lego este nevidel. Ani madoca to nema v poriadku. Zavesenie na dvoch osiach,ziadne difi, portalove reduktori pri kolesach to je co?? V tomto a minulom roku pribudli nove technik diely, tak sa o to zase pokusim aj ja.
 Bol som velmi kriticky?  neber si to tak. Kritika je najlepsi sposob na zdokonalenie... ;)
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 07. Február 2020, 07:56:00
Nazdar jz77.
Súhlasím s tebou kritika je dobrá vec a ja som rád za každý názor, ale aj tak niektorým veciam chcem povedať môj názor.

Čo sa týka A stĺpika kabíny, tam máš asi pravdu, nie je to najideálnejšie riešenie, pokúsim sa to prerobiť , možno ešte dnes poobede s toho budú nejaké fotky.

Čo sa týka priečneho vyosenia poloosí tak tomu mám taký názor že, napriek tomu že ich tatra doteraz neodstránila ani zo svojich najnovších modelov tak si myslím že sa tak deje len preto lebo tam ničomu nevadí ale nie je to ani nič čo by im nejako vadilo. Ale pre mňa bol priečny posun vždy problém a u svojich prvých 813tiek (toto je + - 20. pokus behom siedmych rokov, ale už som to prestal počítať ) som ho používal, ale odstránil som ho pretože mi robil problémy v dizajne kabíny ktoré sa dali riešiť len s veľkými kompromismi (väčšie blatníky na prvou nápravou, alebo posunutie jednej strany kabíny voči druhej), a tie mi jednoducho nestáli za to aby som to tak robil. A keď už nič viac tak si jednoducho myslím že priečny posun nerobí z môjho, alebo hociktorého modelu tatru ani o nič viac ani o nič menej.

A teraz k diferenciálom. Jedno  z hlavných kritérií pri stavaní je samozrejme podobnosť predlohe, ale dôležitejšia je pre mňa funkčnosť. Ale teda keď sa teda pozrieme na podvozok tatry 813(aj hociktorej inej) tak zistíme že sú tam použité čelné diferenciály, a to je niečo čo sa z lega napodobniť nedá. A osobne si myslím že keď zoberieš obyčajný diferenciál a umiestníš ho nad nápravu ,tak nepridáš ani na autenticite, keďže je to už zásadná odchýlka od tatrovácke koncepcie, a podla mňa ani na funkčnosti, a to podla mňa pre to že to zvýšenie odporov v dôsledku pridania velkého množstva ozubených kolies a tým pádom trecích plôch, skrátka nevykompenzuje samotný účinok difernciálu pri zatáčaní na rovnej hladkej ploche(terén už ani nehovorím, tam sú diferneciály úplne na nič keď sa bavíme o legu a hlavne t tatra podvozku z lega ). A konkrétne u môjho modelu efekt diferenciálu kompenzujú kolesá(ale k tomu sa ešte dostanem). Podla mňa má lego Technic oveľa väčší potenciál ako len pózovať niekde na poličke, a technické riešenia z lega technic musia byť prispôsobené povahe lega ako takého(čo pre mňa napríklad u tejto mojej tatry znamená čím jednoduchšie tým lepšie, tolko k diferenciálom v mojej tatre) .

No a teraz  ku kolesám. Ja si tiež myslím že tieto mnou použité kolesá sú priúzke ale zďaleka mi neprídu tak disproporčné ako väčšina lego kolies, jediné ako tak vhodné sú kolesá zo Xerionu ale tie sú aj na už takto bez tak veľkú mierku priveľké(ale skúšal som to už aj s nimi, prikladám fotku). Unimogové kolesá alebo Balloon 94.8 x 44 R sú jednoducho príliš široké a ani dizajnovo sa mi tam nehodia.

Tak madoca použil v celku zvláštne riešenie ale ako som už hovoril ja jeho výtvory obdivujem a nechcem ho súdiť, podla mňa tú tatru prispôsoboval účelu čo bola podla môjho názoru čo najväčšia priechodnosť terénom. Portálové redukcie som používal aj ja, dlhé roky, ako je vidieť na poslednej fotke čo sem dávam, a našťastie som sa vďaka novším redukciam už oprostil ich vplyvu v mojom skladaní :D, keby neprídu novšie diely používal by som ich doteraz pretože, ako som už spomínal v iných príspevkoch, podla mňa to pri takýchto modeloch bez kolesových redukcii, ktoré naozaj významným spôsobom odlahčujú celú pohonnú sústavu, jednoducho fungovať nebude , minimálne nie bez lámania krížových kĺbov :D.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: jz77 07. Február 2020, 18:28:32
Keby sa ti podarilo vyhodit ten jeden dieravy rad pred prednymi dverami tak je to super. Inak,ten panel tam perfektne sedi. Tesim sa na upravu.
Vyosenie polonaprav tatra urcite odstranovat nebude lebo je to sposobene samotnou konstrukciou ktora robi z tatri TATRU, a ako pises, nicomu to nevadi. V legu to ale fakt robi dost problemov hlavne s riadenim a tymi blatnikmi. No, kazdy detail pridava na realnosti modelu.
Difi: Nemyslel som ze tam maju byt celne diferaki cez ktore este prechadzaju dve dute hriadele, to je samozrejme v legu nemozne. Ja to beriem takto: ked su na napravach difi,tak sa ich tam snazim dat. Ked su tam medzinapravove, tak tiez. A ked sa podari tak aj uzavierky. A vobec nevadi ci je tam celny alebo nie, a ci je umiestneny nad napravov, v nej alebo v kabine, na streche....hlavne ze vykonava tu funkciu co ma.(KOLOS ma v skutocnosti sest az sedem uzamykatelnych diferakov.)
Kolesa: je vseobecne jasne ze legove kolesa su uplne na prd. Chcel som len povedat ze 62,4 alebo unimog sa k 813kovym proporcne velmi podobaju. Len ani jedne nie su v spravnej mierke. Potom radsej pouzit balony ako tie pasi. Koleso ma byt koleso a nie polopas.
Madoca je super stavitel, klobuk dolu. Ked tam chce mat portalove redukcie tak prosim,ale nech su v jednej osi s pozdlznov osov. Portaly mala len T805. Mohol poskladat to. Ma vela perfektnych modelov, o tom nepochybujem, ale ked posklada model ktori sa na tatru podoba len tym ze ma osem kolies, nech mu da iny nazov, nie TATRA. (n)
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 08. Február 2020, 10:31:57
Zatiaľ som sa k tomu ešte nedostal :D, napadlo ma ešte pár iných vecí ale ani ten tvoj nápad nie je zlý, vyskúšam aj to. Ten panel ma tam inšpirovala dať práve tá madocova tatra  :D.
Tak tvoje argumenty o vyosení sú dobré, ja som chcel povedať len toľko že mne to za tie komplikácie nestojí.
Zjavne máme k tomu celkovo iný prístup , pre mňa sú v mojich modeloch (hlavne v tatrách) diferenciály zbytočná komplikácia , ja radšej ušetrený priestor využijem na motor pre radlicu, kompresor čo bude poháňať nejakú ruku , lepšie rozloženie motorov (ja som sa ich totižto vždy snažil dať čo najnižšie a najrovnomernejšie z hľadiska distribúcie krútiaceho momentu )alebo hocijakú inú funkciu z ktorej budem mať väčšiu radosť že som to tam nejako natrepal ako z tých diferenciálov. A pre teba je to zas nevyhnutnosť , ale tak to má byť, v tom je krása lega, že si to každý môže urobiť po svojom :).
Každý kolos má sedem diferenciálov, vždy.
Možno áno ale ja som rozmýšlal skôr že si zoženiem nejaké iné než legové pneumatiky , je pár takých výrobcov čo sa tomu venujú, ale tieto spomínané lego kolesá sú pre mňa v prípade tatry 813 nevhodné.
Dá sa na to pozerať , ale ja som videl už aj oveľa oveľa divokejšie konštrukcie ako tá madocova ktoré bol niekto schopný nazvať tatra :D.
Inak ale som fakt rád že si už mám konečne s kým podiskutovať o legu , a fakt ďakujem aj tebe jz77 aj vám všetkým ostatným čo mi tu píšete za , pre mňa nečakanú, chválu , aj kritiku a postrehy :)
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: KLF 08. Február 2020, 11:04:13
Ak by som si mal ja vybrat, tak v Technicu preferujem realne stvarnenie mechanizmov (clovek vidi a nauci sa ako to funguje), pred elektrifikaciou (hranie sa). Cize aj diferencialy a vyosenie naprav u Tatry preferujem pred elektromotorom.
Inak mas vcelku stastie - venuju sa Ti tu dvaja najlepsi Technikari nasho LUGu a obaja su aj v reale od fachu! ;)
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 08. Február 2020, 11:12:10
Tak potom by sa dalo povedať že to čo robím, robím zbytočne pretože ja sa nehrám z ničím čo postavím , keď to dokončím poskúšam či všetko funguje , poteším sa keď som s tým spokojný alebo nepotešíme keď som nespokojný , poobzerám si to a pofotím a za deň dva už to rozoberám aby som mohol ďalej stavať a zlepšovať sa , to je pre mňa účel skladania Lega . A pravdu povediac odkedy skladám z technicu ešte som nepostavil nič čo by nebolo čo najviac motorizované ako to len ide  :D.
A ja si to vážim , teším na že mám s kým zdieľať svoje nadšenie pre lego :). Áno ? tak to im teda musí dodávať inšpiráciu do skladania , ja som zas elektortechnik a neúspešný študent konštruktérstva v Žiline   :D. A pre inšpiráciu si zas chodievam často do vejenského múzea v Piešťanoch , tam som kedysi dávno aj brigádoval a podieľal sa na renovácii jednej Tatry 813  .
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: jz77 09. Február 2020, 21:05:40
"Každý kolos má sedem diferenciálov.vždy."

V jednom clanku ( neviem ho teraz najst) som sa docital, ze prve prototipy mali len sest difov,kedze pri vyvoji sa pouzivali suciastky z T138, a ta nemala predny nahon cez diferencial ale pripojitelny,preto na zaciatku centralny dif chybal. ...a tak isto chybali aj kolesove redukcie. Vsetko prislo len neskor, zo seriovou vyrobou. Tolko k mojim poznatkom o T813.
Pisal si ze difi tam nedavas aj preto,lebo potrebuju vela prevodov a tym padom aj vela trecich ploch. To je fakt. A co takto im najst lepsiu poziciu, efektivnejsiu, menej prevodov menej odporov...Vsimol si si ze najvetsi odpor pri tatrovackom podvozku ma zavesenie polonaprav na centralnej osi ktora sa pri jazde toci? Pri dlhsej prevadzke sa tam nazbieraju spony ako zo sustruhu ;). Ja sa chcem pokusit odstranit toto, a nie vyhodit difi ktore maju oproti tomuto zanedbatelny odpor.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 10. Február 2020, 06:54:13
Aby som pravdu povedal, snaha postaviť čo najlepšiu Tatru 813 bol dôvod prečo som vôbec začal skladať z technicu, a aj o 813ke ako takej som sa vždy snažil dozvedieť čo najviac, a viem len o prvom prototype (prikladám fotku) že ten mal niektoré prvky zo 138čky ale nikde som sa nikdy nedočítal koľko mal diferenciálov takže pripúšťam že to tak mohlo byť , ale každopádne bol to len prototyp, pre mňa je podstatná sériová verzia.
Pokiaľ sa bavíme o konfigurácii podvozku 8x8, obzvlášť o podvozku 813ky ktorý má dosť krátke všetky rázvory a tým pádom je tam ešte o to menej miesta tak podla mňa lepšie miesto pre nápravové diferenciály ako nad nápravou samotnou skrátka nie je, alebo by sa možno dalo povedať že je to jediná alternatíva pokiaľ sa chceme držať tatrováckej koncepcie. Ako som tu už spomínal, nič z toho čo postavím nemá dlhú životnosť, max týždeň a je to rozobrané, takže nikdy som nič také na pohonnej hriadeli nevšimol a ani že by to malo nejaký zásadný odpor , ale určite na tom niečo bude lebo vždy som si všímal že napríklad ten maz ktorého fotky som sem dával,  pracoval akosi lepšie ako tatrovácky podvozok 8x8. možno práve kvôli nižším odporom. Ale neviem , o tomto fakt nechcem polemizovať keďže ja som si nikdy nevšimol že by v tom bol nejaký zásadný problém, ale keby to tak bolo tak prvé čo by som asi skúsil je že by som tie miesta zavesenia poloosí jednoducho niečím premazal.
Inak už som poupravil tie A stĺpiky (a ako je z fotky vidieť tak nie len to :D ale o tom sem napíšem a dám viac fotiek až keď to bude hotové.) a je to naozaj takto lepšie , díki za radu :).
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Paliason 10. Február 2020, 17:35:25
Tatrovák, kabinu máš velmi peknú (y)
S traktorkovými kolesami sa mi to dosť pozdáva.  Nevadí že sú priširoké, aspoň vyzerajú normálne z boku, ako realistické gumy. Tie troj-vrstváky, to nieje ono. A šírkou pôsobia na tom jak z bicykla.
 
Čo sa týka prepracovania podvozku: Spraviť ho čo najvernejšie k reálnej predlohe bude samozrejme vždy najviac-uznaniahodné. Lebo zjednodušene to urobiť nieje problém, to veľa ludí robí napr. bez posunutia, alebo miesto jednej centrálnej osi dajú dve atd... - proste menej zožité = menej problémov. A aj ich chápem.

Radiť niečo konkrétne ti moc neviem, sám sa s týmto trápim. Tatru som zatial ešte nestaval, ale mám dlhšiu dobu rozpracovaný tatra podvozok nemotorizovaný 10x10. Takže viem o čo tam ide. Pár krát mi aj prišlo na um celé to chytiť a praštiť riadne o stenu, kôli niektorým problémom. Hlavne hmostnosť je moj velký nepriatel. Ja tam mám 9 diferencialov, posunutie, ale zase nemám reduktory v kolesách. Rád by som mal, len to nieje lacná záležitosť. Ale kedže pohon neplánujem motorizovať, tak by boli zbytočné a nevyužité za tie prachy. Každý máme iné priority a kompromisy.

Takú Tatru bez kompromisov - s realisticky ztvárneným podvozkom a výkonným jazdným prejavom určite raz niekto postavý. Tak držím tebe aj Jarovi (jz77) palce  :)
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 10. Február 2020, 18:12:00
Ďakujem  :), U týchto traktorových kolies je ale problém veľkosť celého modelu, ono to z tých fotiek nieje až tak viditeľné ale tá 813ka už bola naozaj veľmi veľká a možno nie až tak hrôzostrašne ťažká (myslím že okolo 3 až 3,5 Kg, čo sa ešte dá) ale problém je že keby jej chcem spraviť aj nejakú nástavbu (hoci aj len jednoduchú valníkovú korbu ) tak za prvé, mi na to už nevystačia súčiastky a za druhé už bude príliš ťažká a celkovo proste priveľká. Ale áno máš pravdu že to tak vyzerá lepšie.
Áno máš pravdu , aj jz77 ju má v tom že si to zjednodušujem ale , keďže pre mňa je dôležité aby všetko fungovalo, preto všetko motorizujem a robím to tak aby to  to čo najefektívnejšie využívalo chabý výkon PF motorov. A pridávanie diferenciálov a rôznych iných vecí čo zhoršia jazdné vlastnosti je spôsob ako to ja robiť nechcem aj keď by som to možno tak zvládol. Ale uvidím možno niekedy skúsim postaviť tatru aj z diferákmi ale budem si ich musieť doobjednať lebo toho staršieho typu mám len dva kusy :D.
Pozeral som si tvoj podvozok , a je to zaujímavá konštrukcia, a aj keď je to asi jedno keďže to nebude motorizované ale s tým typom riadenia čo tam používaš som sa trápil dlhé roky ale nikdy to dobre nefungovalo, vždy to bolo gumenné a pomalé, ale skúšaj ďalej, hádam sa ti to podarí spraviť dobre, ale za mňa je to slepá ulička. Ale celkovo poviem k tejto problematike len toľko (a to platí aj pre diferáky a posun zavesenia v tatrováckych podvozkoch z lega) čo som už hovoril aj predtým, že aj keď lego má veľký potenciál, tak sa z neho nedá spraviť všetko a treba riešenia prispôsobovať povahe lega samotného, a toto riešenie nie je podla mňa práve ten prípad.
No to máš pravdu ,ale na nemotorizovaný model je tých reduktorov nie len že škoda, ale ako som už hovoril tie reduktory majú docela slušný odpor , a hlavne keď točíš tou stranou na ktorú ide koleso , ak by si ich tam mal takýmto spôsobom 10 tak dosť možne že by sa taký model nedal tlačiť rukou alebo by to išlo veľmi z tuha.
Bodaj by sa to raz niekomu podarilo , vzhľadom na to aké super diely za posledné roky lego vydalo to možno raz možné bude , ale zatiaľ nás limituje dosť vecí , hlavne motory.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Paliason 11. Február 2020, 09:16:02
Pozeral som si tvoj podvozok , a je to zaujímavá konštrukcia, a aj keď je to asi jedno keďže to nebude motorizované ale s tým typom riadenia čo tam používaš som sa trápil dlhé roky ale nikdy to dobre nefungovalo, vždy to bolo gumenné a pomalé, ale skúšaj ďalej, hádam sa ti to podarí spraviť...

Do takého stavu, ako by som chcel, sa mi to nepodarí spraviť, to viem od začiatku. Tie foto niesu aktuálne dlho. Riadenie mám cez motor, každú polonápravu som ešte vyztužil linkom 1x9 aby to nelietalo (akurát to že to tam tatra nemá, takže realizmu som nepomohol :)) ) - dosť sa to zlepšilo, zatáča to už presnejšie. Ale ako vravíš, bude to absolútne jedno na statický model. Ten najväčší PÁN GUMÁK sa ešte len ukáže, ked na to príde kabina + nadstavba s klasického lega ;D to už teraz sa smejem  :))
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 11. Február 2020, 09:30:30
Tak mohol by si dať nejaké aktuálne fotky, mňa problematika tatrováckych podvozkov veľmi zaujíma , nie som si totižto úplne istý čo myslíš tým vystužením, a prenos sily z motora na riadenie máš riešené cez linear actuator ?.  A inak aký presne typ tatry to bude ?, lebo z toho že to má byť 10x10 usudzujem že to asi bude 815 ternno1 , ale tie majú riadenú len jednu zadnú nápravu (ale to si nie som na 100 percent istý či neexistuje verzia a z dvomi riadenými zadnými nápravami ) a potom keď tak rada 815-7, a v tom prípade že to má byť 815-7čka tak potom tá už používa imú konštrukciu riadenia .
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Paliason 11. Február 2020, 10:36:06
Sedmička.
Hej, na riadenie sú 4 aktuatory,
To ja viem, že tak majú riadenie. To mi nevadí že to nebude podľa toho. V začiatkoch som to tak skúšal, nevychádzalo mi to priestorovo, moc komplikované, tie tiahlá sú len 2 druhy v legu...proste už si moc nespomínam, ale mal som z toho ešte horší pocit, ako z toho, čo tam mám teraz. (a gumové by to bolo aj tak) Ten podvozok mi leži už skoro druhý rok v kúte, a len občas som sa k nemu vrátil, ked ma niečo napadlo ako vylepšiť, a prerábať to neustále od základu, to sa mi nechce, robím na iných modeloch.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 11. Február 2020, 10:57:42
Dva pre prednú dvojicu náprav a dva pre zadnú?, ale inak celkovo zaujímavé riešenie že máš riadenie cez motor na modeli ktorý inak motory na pohon nemá.
Zaujímavé , mne príde priestorovo náročnejšie to riešenie čo tam máš teraz, ale tak uvidíš , keď hovoríš že ten podvozok vymýšľaš už tak dlho možno prídeš aj na nejaké ďalšie riešenie pokiaľ toto riadenie nebude fungovať. Ono niekedy nie je na škodu začať od základu na novo , ani mne sa do toho nikdy nechce a často sa mi stane že niečo nedokončím a nakoniec stavám niečo iné , napríklad táto moja posledná Tatra 813 mal byť pôvodne tatra 815-7 8x8 vo verzii valník z rukou (na youtube sú viedá o takých verziách pre hasičov a políciu v česku) ale zastvavil som v slepej uličke na dizajne kabíny a po týždni trápenia som to vzdal, a nakoniec s toho je, moja najlepšia tatra , aj keď to bude zrejme tými, u mňa v tatre prvý krát použitými, planétovými redukciami ktoré mi dovolili ešte viac zjednodušiť konštrukciu (keďže majú prevod až 5,4:1 tak som už nemusel použiť žiadne iné prevody a všetko ostatné, centrálna hriadeľ, poloosy, majú prevod 1:1 voči motorom ). Šak inak možno dám do tej tvojej diskusie o podvozkoch nejaký príspevok k jej konštrukcii , keď ju budem rozoberať pofotím riadenie aj pohon.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Paliason 11. Február 2020, 11:47:04
Dva pre prednú dvojicu náprav a dva pre zadnú?, ale inak celkovo zaujímavé riešenie že máš riadenie cez motor na modeli ktorý inak motory na pohon nemá.

Áno, presne tak sú rozložené tie aktuatory.
Je to neštandardné, no bez motoru by som točil rukou 5 minút na jednu stranu a 5 na druhú :))

Šak inak možno dám do tej tvojej diskusie o podvozkoch nejaký príspevok k jej konštrukcii , keď ju budem rozoberať pofotím riadenie aj pohon.

Kludne daj, veď na to som vytvoril tú tému.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 11. Február 2020, 12:17:41
To ma tiež napadlo, a ako si vyriešil ovládanie toho motora ,PF switchom?
Dobrý nápad založiť takú tému, len škoda že tam viac ľudí neposlalo svoje nápady , asi tu až tak moc technicárov nebude, alebo sa nechcú deliť o svoje know-how :D
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Paliason 12. Február 2020, 09:00:19
Áno, PF switch-om to ovládam.
A na skúšku tam mám v prevode to prešmykovacie ozub. koleso kôli koncovým polohám. Pri holom podvozku to funguje, ale pri plnej váhe už tuším, že to bude prešmykovať/vynechávať. Dám to natvrdo, potom len treba včas vypnúť.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 12. Február 2020, 09:43:51
To prešmykovanie koliesko má príliš nízky prah prešmyknutia, skús tam radšej vymyslieť automatické vypnutie toho switchu v koncových polohách, pokiaľ sa ti ho podarí umiestniť niekde blízko toho vahadla riadenia do ktorého tlačia aktuátory a vymyslíš tam vhodné prepákovanie ktoré bude napojené na ten switch tak sa bude vypínať sám v koncových polohách , ako príklad takého mechnizmu prikladám video. Podľa mňa je to veľmi elegantné riešenie ktoré by sa dalo aplikovať na ten typ riadenia.

http://www.youtube.com/watch?v=ND8fqRqQyns
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 12. Február 2020, 17:10:40
Takže, ďalšia, a už asi aj posledná aktualizácia na tejto Tatre. Moju inšpiráciu sem dávam na prvom obrázku. Zmeny boli väčšie ako som pôvodne plánoval (skrátenie kabíny ) ale nevedel som vymyslieť žiadnu zaujímavú nástavbu na verziu z dlhou kabínou. Bohužiaľ som musel odstrániť aj radlicu, pretože som nevedel vymyslieť vhodnejšie umiestnenie kompresora ako to riešenie ktoré je na fotkách (pod nohami spolujazdca je vidieť motor ktorý ho poháňa ), a interiér kabíny som musel sprzniť prijímačmi keďže priamo za kabínou už zostať nemohli. Ruka je prevzatá zo mojej Tatry 148, jej ovládanie som musel bohužiaľ rozptýliť na obidve strany základu ruky. Ovládanie kompresora je cez diaľkové čo tiež nie je dobré riešenie ale keďže ide o môj celkovo prvý pokus dať ruku na Tatru 813 , a celkovo na niečo s tak krátkymi rázvormi (doteraz som robil nástavby z rukami len tak ako je to napríklad na mojej Tatre 148 a tam je vďaka dlhému rázvoru oveľa viac miesta na takéto srandy) tak som to jednoducho lepšie nevedel vymyslieť.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Paliason 13. Február 2020, 13:01:31
Keď som zbadal radlicu a potom upravenú - zkrátenú kabinu, tak som si hneď pomyslel, že robíš s pontónovým mostom. Jáaj, škoda, to by bola paráda.
Ale aj táto je pekná.  :)  (y)
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 13. Február 2020, 20:13:07
PMS ma tiež napadlo ale nemal by som už dosť súčiastok na pontón a bez neho by to nebolo ono :(.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 16. Marec 2020, 09:29:12
Tak, dávam sem svoj ďalší pokus (bohužiaľ zas nedokončený) o Tatru 813, tentokrát to mala byť verzia z krátkou kabínou a ako nisič ISO 1C kontajneru zo súpravy PMP-79. Vzhľadom na to že sa v poslednej dobe snažím svoje tatrovky trochu zmenšiť aby boli ľahšie a lepšie fungovali tak som túto myšlienku preniesol aj do 813ky , nakoniec som ju nedokončil pretože mi akurát dorazili nové pneu. prepínače a ja som neodolal pokušeniu ísť pracovať na novšej verzii 148čky z rukou. V podstate asi najväčší problém bolo umiestnenie batteryboxov kedže tam kde nakoniec boli dosť trčali, a za kabínu so ich nechcel dávať kvôli tom u že to bolo bez tak už dosť ťažké na predok a batteryboxy by to ešte zhoršili. V blízkej budúcnosti by som si chcel zohnať tie pneumatiky ktoré som posielal ako odpoveď na tie čo dal Paliason do diskusie o podvozkoch, myslím že na takéto niečo by sa docela hodili a potom sa ešte k tejto 813ke vrátim.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 08. Apríl 2020, 07:37:36
Tatra 813 8x8 KOLOS + 57mm PLK čs.

Základ tejto 813ky vychádza z predošlej verzie z krátkou kabínou, akurát teda sa mi podarilo oveľa lepšie umiestniť batteryboxy. Pohon: 4 PF L motory, riadenie: PF servo, radlica: PF M motor. PF ledky som už bohužiaľ nepoužil pretože momentálne mám len jedny funkčné a to sa mi  tam ani neoplatí dávať.
Ako je spomenuté vyššie, kanón je inšpirovaný československým protilietadlovým kanónom (PLK) 57mm PLK čs. Kto by nevedel o čo ide, bol zavedený v roku 1952 v počte približne 209 kusov a zanedlho nahradený sovietskym S60 , dosť ľudí si tieto zbrane pletie keďže sa na seba podobajú. Bola to jedna zo zbraní pre ktoré bol pôvodne vyvinutý ako ťahač projekt KOLOS (neskôr Tatra 813).
Podvozok aj lafeta sú ovládané manuálne, podvozok je odpružený torznými tyčami a zmenou predpätia torzných tyčí je možné spustiť podvozok k zemi čím sa vlastne, spolu z vysunutím postranných podpier uvádza kanón do bojovej polohy, po vzore predlohy. Ťažné zariadenie je možné umiestniť na prednú aj zadnú časť podvozku. Na lafete je manuálne nastaviteľný odmer a námer kanónu.

Prikladám malú demonštráciu jazdných vlastností mojej 813ky.

http://www.youtube.com/watch?v=IFNAUEUjBSI
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 08. Apríl 2020, 07:41:17
Ďalšie fotky.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Paliason 08. Apríl 2020, 13:57:36
Úplne parádne vyzerajúca súprava!!!  (y)

Aj Tatra aj delo mi príde dokonalo prevedené: funkčné a zároveň výzorovo realistické.

Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 08. Apríl 2020, 14:59:20
Ďakujem za pochvalu :), kanónu síce chýba viacero detailov ale ako obvykle mi už dochádzali súčiastky aj inšpirácia :D
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: KLF 08. Apríl 2020, 17:22:13
Zatial najlepsie proporcne zvladnuta 813ka co som videl. Len tie uzke kola... :oldman:
Jazdne vlastnosti vo videu vyzeraju tiez slusne. (y)
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 08. Apríl 2020, 18:38:11
Ďakujem aj tebe :), tieto kolesá sú slabinou z viacerých dôvodov ale dúfam že sa mi ju v dohľadnej dobe podarí odstrániť.
Už som tu spomínal tieto gumy:

http://www.thicon-models.com/thicon-scale-1_14/tyres-and-wheels/1_14-tires-terrain-with-inserts-narrow-pair (http://www.thicon-models.com/thicon-scale-1_14/tyres-and-wheels/1_14-tires-terrain-with-inserts-narrow-pair)

Prevedením a vzorom sú síce ďaleko vhodnejšie na 815-7 čku, ale to nevadí, aj tej sa chcem do budúcna venovať.


Z pružením som spokojný , ale pri tomto prevode by to možno chcelo ešte jeden pár pohonných motorov aby to bolo nekompromisnejšie :D.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: martinn 08. Apríl 2020, 20:07:05
Perfektná práca, aj keď som nie zástanca bojovej techniky v legu.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 08. Apríl 2020, 20:21:48
Ďakujem aj tebe, chápem , ja sa síce považujem za pacifistu, ale technika, aj tá vojenská ma napriek tomu absolútne fascinuje a z lega ju staviam veľmi rád.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: duroduro 08. Apríl 2020, 22:07:28
Chlapi, nemusite sa hanbit , aj ja som sa vyhol ZVS (2 povolavaky som mal doma)   a s bojovou technikou nemam problem, je super...
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: martinn 10. Apríl 2020, 21:40:20
Chlapi, nemusite sa hanbit , aj ja som sa vyhol ZVS (2 povolavaky som mal doma)   a s bojovou technikou nemam problem, je super...
Ja som s nimi vybabral keď schválili dodatočné požiadanie civilky, tak som požiadal a kým by ma na ňu niekto volal celá šaškáreň sa skončila... :-)
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: liondee 10. Apríl 2020, 22:23:41
Padavky. Ja som na vojne bol. A myslím že dnešnej mládeži chýba poriadna disciplína a tvrdá ruka.  :oldman:
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: KLF 10. Apríl 2020, 22:55:14
Domino a co Ti to dalo, co tym co na vojne neboli nie? V com je Duro, ci Martin vacsia padavka ako Ty? :) Vojna robila z chlapcov chlapov, ale aj trosky.
Ale uz sme off topic.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: MiKeL 11. Apríl 2020, 22:34:05
Este sa pridam a rypnem si. Ja som sa tomu vyhol druhou vyskou. Ale fakt domino, nejak tu disciplinu u teba nebadat  >:D dnesnej mladezi chyba hlavne mensia starostlivost rodicov. maju sa az prilis dobre a rozmaznane. vojenska sluzba by to len zhorsila.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: muffin 12. Apríl 2020, 12:00:32
Padavky. Ja som na vojne bol. A myslím že dnešnej mládeži chýba poriadna disciplína a tvrdá ruka.  :oldman:

Tiez som bol na vojne a bol to uplne nezmyselne minuty cas. Jedine, co mi to dalo, bolo zistenie, co s niektorymi normalnymi beznymi ludmi spravi, ked dostanu do ruk moc nad druhymi. Miestami to bol dost desivy zazitok.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 12. Apríl 2020, 12:59:28
Ja som ročník 97 takže ja som asi ťažko mohol byť na vojne, ale rozprával som sa o tom z veľa ľuďmi, aj z rodiny aj z cudzími, či už o jednu alebo dve generácie staršími a všetci mi povedali že im to viac dalo ako zobralo. Ja by som si to vedel predstaviť jedine keby nemám frajerku lebo pre mňa by zas bolo veľké pozitívum že by som bol pri technike.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: PC CZ 12. Apríl 2020, 13:01:23
Jasně, že mazácká vojna, jak ji známe z našich krajin, je naprosto nesmyslná.
Profi armáda s lidmi co do toho jdou naplno a chtějí být vojákem má rozhodně větší smysl i efektivnost.... o bojeschopnosti nemluvě.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 15. Jún 2020, 23:46:55
Aj keď to už nie je úplne aktuálne keďže Tatra ktorú sem teraz dám je už niekoľko týždňov rozobraná, ale aj tak... . Pár vecí sa mi na mojej 813ke podarilo povylepšovať, pridal som pár detailov ako napríklad ťažná tyč pod korbou, na korbe som zas pridal sklápateľné lavice, pod ľavou nádržou som zas pridal výfuk, také významnejšie vylepšenie je navijak, ktorý síce nie je moc podobný tomu na predlohe ale tak je aspoň v rámci možností a náhon bubna sa dá odpojiť takže je možné odvíjať lano aj keď nie je spustený motor navijaku, ten je mimochodom spúšťaný PF switchom umiestneným v stredovom tunely v kabíne a dosah na neho je cez červenú páčku na pracovisku vodiča. Rozhodne najvýznamnejším vylepšením je však nové umiestnenie príjmačov za kabínou, čo výrazne pomohlo interiéru.
Posledné fotky sú už aktuálne , túto verziu som dokončil dnes večer , ešte rozmýšľam čo na ňu dať, či vyskúšať PMS alebo AM50 alebo sa zas pokúsim z toho spraviť len nosič kontajnerov zo súpravy PMP 79, ešte neviem, ale dávam ju sem preto lebo zas pár detailov vylepšil, napríklad nádrže sú už proporčne lepšie a aj buldozérová radlica už má bočné lišty, u verzie z krátkou kabínou sa mi bohužiaľ zatiaľ nepodadrilo vymyslieť lepšie uloženie príjmačov ako tu.

https://www.flickr.com/photos/188258679@N02/with/50010555441/

Dávam sem odkaz na môj Flickr lebo mi nejako blbne pridávanie fotiek.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Legman 19. Jún 2020, 14:11:53
Chcelo by to niečo čo ešte nemala na sebe. Inak  (y)
A tie kolesá by to chcelo tiež iné.  :P
Len škoda, že diely sú k dispozícii len čierne a nie v nejakej inej farbe v ktorej by to vyniklo celkovo vzhľad Tatry.  :oldman:
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 19. Jún 2020, 17:12:09
Dobrá pripomienka, teraz zas pracujem na verzii, nosič ISO kontajnerov zo súpravy PMP 79, na podvozku zo skrátenou kabínov, pri nej je celkovo docela na výber, napríklad PMS, AM50, PM55, lenže podvozky z dvojkabínov existovali len ako základná verzia alebo pokladač vozovky zo súpravy PMS, takže ten výber je docela obmedzený.
Na kolesá stále nemám nejako rozpočet bohužiaľ :D,ale sú v pláne, viem že tieto sú docela obmedzujúce a nie zrovna dobre vyzerajúce.
Tak najlepšia by bola samozrejme DBG ale v tej farbe má veľmi málo súčiastok a niektoré súčiastky požité na kabíne v tej farbe sú veľmi ťažko dostupné ak vôbec existujú.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Legman 20. Jún 2020, 20:14:53
Takže tam bude predsa ten kontajner.  :D
Ale bolo by to zaujímavé aj s tým mostom hlavne keby je jeho pokladanie diaľkovo ovládané  8)
No ale aspoň by to dostalo lepší vzhľad  >:D Len tie portálové redukcie si neviem predstaviť vôbec kúpiť samostatne.
Tak treba inú farbu vybrať v ktorej tie diely sú a nestoja veľa  ;)
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 05. September 2020, 11:40:16
Konečne mi prišli nové pneumatiky čo som tu viac krát spomínal, dizajnovo sa tak úplne na 813ku nehodia, ale pokial sa už niekedy konečne zas dokopem zo seba vypotiť nejakú 815-7čku tak budú sedieť ako uliate. Tatra ako taká je v podstate takmer rovnaká ako predošlé verzie ale pár vecí som musel poupraviť. Napríklad som zmenil prevod na výstupe motorov z 1:1 na 1.66:1 kôli vyššiemu odporu kolies. Ďalej som musel poupraviť spodok kabíny okolo kolies, hlavne prvej ale aj druhej nápravy, aby som zamedzil styku kolies a pevných častí. Z podobného dôvodu som pridal tiahla medzi 3. a 4. nápravu aby nedochádzalo k zadieraniu kolies o seba. Inak funkcie ostali nezmené, vzadu je naviják ovládaný PF switchom v kabíne, a v predu je výstup pre radlicu tak ako aj na predošlých verziách.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: KLF 05. September 2020, 11:50:07
Nerozobrat, poskutnut na vystavu! >:D Super to vyzera s tymi gumami. (y)
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 06. September 2020, 11:27:00
Bohužiaľ, práve začínam z rozoberaním, včera som venoval dosť času skúšaniu jazdných vlastností a nie je to ešte ono, takže sa budem venovať ďalšiemu zdokonaľovaniu.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: phoenicis 10. September 2020, 10:23:09
Nádherné autíčko, fatk verná kópia! Škoda, že nepôjde na výstavu - tam by sa vynímala  :oldman:
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 10. September 2020, 10:57:35
Ďakujem za pochvalu, už tak či tak pracujem na lepšej verzií , za pár dní bude hotová ale aj tak bohužiaľ neviem či niekedy nejaký môj výtvor skončí na nejakej výstave , za jedno to pre mňa nie je účel skladania a za druhé nemám toľko dielov aby som mohol stavať aj bez súčiastok použitých v tejto tatre alebo v niečom podobne veľkom takže by som nemohol skladať a to by som ja nevydržal  :D
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: liondee 10. September 2020, 11:22:59
Ďakujem za pochvalu, už tak či tak pracujem na lepšej verzií , za pár dní bude hotová ale aj tak bohužiaľ neviem či niekedy nejaký môj výtvor skončí na nejakej výstave , za jedno to pre mňa nie je účel skladania a za druhé nemám toľko dielov aby som mohol stavať aj bez súčiastok použitých v tejto tatre alebo v niečom podobne veľkom takže by som nemohol skladať a to by som ja nevydržal  :D

Treba nakupovať dieliky. Keby takto každý uvažoval tak nikdy nič nevystavíme. Takže by si mal spraviť viac modelov a poskytnúť na výstavy lebo aj to je účel tohto fanklubu a fora.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: muffin 10. September 2020, 12:20:03
Treba nakupovať dieliky. Keby takto každý uvažoval tak nikdy nič nevystavíme. Takže by si mal spraviť viac modelov a poskytnúť na výstavy lebo aj to je účel tohto fanklubu a fora.

Ono to nie je pre kazdeho schodna cesta, ci uz z financnych, alebo priestorovych dovodov. Ak ma niekto obmedzene moznosti, tak je podla mna urcite lepsie to, co robi tatrovak, ako spravit jeden MOC a potom z neho iba roky utierat prach. Ale jasne, ze by som tiez chcel nieco z tych Tatroviek vidiet aj nazivo. Mozno mat dielov na aspon dva dokoncene modely a vzdy rozobrat iba jeden z nich by bol riesenie syteho vlka a celej ovce.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Legman 11. September 2020, 13:27:35
Noo hneď to vyzerá lepšie s tými pneu  (y)
Len teraz mi príde , že tie disky sú malé v tých pneu  ???
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 15. September 2020, 11:58:14
Aby som sa teda k tomu vyjadril, tak u mňa je to hlavne otázka peňazí, teda na to koľko zarobím si nemôžem sťažovať ale sám ťahám domácnosť, a okrem lega mám ešte jeden koníček ktorý ma stojí bohužiaľ ďaleko viac ako lego, a síce moje auto, ja som rád keď sa mi podarí ročne na lego uvolniť ročne tak maximálne 300 - 400 eur  a z toho väčšina aj tak putuje na dopĺňanie zničených súčiastok, hlavne motorov, ale aj elektroniky celkovo. Z priestorom problém nemám, žijeme z frajerkou sami dvaja v dvojizbáku , deti nemám a hádam ani tak skoro mať nebudem, keďže som sám veľké decko :D. A ja by som bol rád keby som mal dosť súčiatok na to aby som si mohol dovoliť dodať niečo na nejakú výstavu a pritom ďalej skladať, ale zatiaľ to má ďaleko od reality, priznám sa inak že ja osobne som nikdy na žiadnej výstave lega nebol a ani neviem kde nejaké bývajú v rámci Slovenska.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: phoenicis 16. September 2020, 10:10:48
... priznám sa inak že ja osobne som nikdy na žiadnej výstave lega nebol a ani neviem kde nejaké bývajú v rámci Slovenska.

Stačí sledovať tému Prebiehajúce a plánované výstavy (http://www.tatralug.sk/forum/index.php?board=39.0).
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 09. Október 2020, 21:54:40
Pridávam sem poslednú verziu mojej 813ky, dokončil som ju pár dní po tej predošlej ktorej fotky som sem dával ale doteraz som si nejako nenašiel čas to sem dať , prerábal ju v podstate hlavne kôli zadieraniu nových pneu o rôzne časti podvozku, hlavne o upevnenie tiahel riadenia na predných nápravách (prvá fotka ukazuje stopy po gume na tých miestach), a vyriešil som to tak že som použil iné disky ktoré posunuli pneumatiky viac do boku a v následku toho som musel zúžiť nápravy. Ale tak isto som nebol spokojný s tým ako som vyriešil spojenie diskov z pneumatikami (druhá a tretia fotka), keďže som musel tie disky trochu povylepšiť z pomocou tavného lepidla.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: KLF 09. Október 2020, 23:15:16
Preco nespravis video, ako to jazdi? Fakt by ma to zaujimalo.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 10. Október 2020, 00:34:09
no táto je už rozobraná dobré dva- tri týždne, ale určite postavím ďalšiu verziu a potom natočím aj jazdu. Každopádne je ale na YouTube video kde je krátka jazda verzie zo staršími kolesami a jzdné vlastnosti novších verzií sú rovnaké.

http://www.youtube.com/watch?v=IFNAUEUjBSI
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: phoenicis 13. Október 2020, 06:04:38
Vyzerá to veľmi fajn. A záver videa TOPKA!   :))
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 29. December 2020, 18:23:21
Takže pridávam sem ďalšiu aktualizáciu mojej Tatry 813. Jedná sa v podstate o nosič ISO 1C kontajneru ale predlohou mi bola súprava PMP 79 (prvá fotka). Ale nástavba nie je jediná zmena, dve podstatné zmeny sa udiali aj v samotnom podvozku tá prvá je že som prerobil uchytenie poloosí tak aby sa znížil tlak na pohonný hriadeľ (viď druhú fotku). Ďalšou zmenou je že som pridal ďalší pár Pf L motorov pre pohon čiže už pohon zaobstaráva  PF L motorov a nie len 4, tým pádom som ale musel pridať aj ďalší battery box, je umiestnený tam kde bol predtým navijak (ktorý som tým pádom musel z modelu bohužiaľ vyhodiť) Ale aspoň som sa mi podarilo zachovať radlicu, čo sa na prvý pohľad nemusí zdať až tak dôležité keďže konkrétne v zostave PMP 79 nebola ani jedna 813ka vybavená radlicou, ale pre mňňa je to veľmi dôležitá vec keďže buldozérová radlica na nákladnom aute je v podstate unikát čo sa týka Tatroviek a rada 813 bola prvá vybavená radlicou. A celkovo to podla mňa dosť pridáva na už bez tak viac ak dosť taktickom charaktere 813ky.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 29. December 2020, 18:26:23
Ešte prikladám fotku samotného kontajnera a krátke video
http://www.youtube.com/watch?v=s9o7sVeGEnQ
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: KLF 29. December 2020, 18:33:46
Perfektne Ti to jazdi! (y) Uz to len vytiahnut do realneho terenu! >:D
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 30. December 2020, 00:49:56
Ďakujem KLF, samého by ma zaujímalo aké sú limity tejto mojej 813ky ale naozaj sa mi to nechce špiniť niekde vonku , skôr budem vnútri ďalej testovať, napríklad mám v pláne zistiť stúpavosť. Potom sem keď tak hodím ešte nejaké videá
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: papluh 30. December 2020, 01:06:51
Tak video s pohybom to konečne poriadne ukáže nielen ako statické obrázky.

určite by som to otestoval, dá sa aj vnútri, ako inšpiráciu na prekážky možno pozreť videá od Racing Brick či Sariela
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Buďo 30. December 2020, 21:56:38
Chovanie kolies  , mi príde veľmi realistické , pri prejazde cez prekážky  (y)
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 30. December 2020, 22:12:55
Ďakujem Buďo, vždy som sa snažil vymyslieť riadenie ktoré má čo najmenšie vôle práve kôli tomu aby model pri jazde vyzeral realisticky, a rovnaký podiel na to  má aj správne vyladenie tvrdosti pruženia.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 08. Január 2022, 14:14:00
Konečne sa mi podarilo trochu aj do Lega zainvestovať takže konečne sa mi podarilo postaviť aj 813ku v inej ako čiernej farbe, bohužiaľ len kabínu, na korbu mi už súčiastky neostali, mimo to som doplnil na kabínu pár detailov, ako napríklad stupačky, alebo som trochu poupravil predný nárazník aj interiér. Čo sa týka podvozku tak tam som uplatnil nápravy z diferenciálmy ktoré som tu prvý krát ukázal na 148čke, ale pôvodne som tie nápravy použil práve na 813ke (tá na poslednej fotke, pôvodná verzia s diferenciálmy bola bez planétových redukcií, táto aktuálna 813ka, má už aj planétové redukcie). A ešte som zoptimalizoval uloženie tretieho páru motorov ktoré boli pôvodne za predným nárazníkom a teraz sú nad treťou nápravou, kôli lepšiemu rozleženiu hmotnosti a menej stratovému prenosu výkonu.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 26. Apríl 2022, 12:13:02
Pridávam ďalšiu aktualizáciu mojej 813ky, hlavná zmena je použitie systému ovládania pohonných motorov z môjho MAZu 543M, bohužiaľ cena za to je radlica, už ju nie je kam dať, teda aspoň zatiaľ ale momentálne si naozaj neviem predstaviť kam by som do toho podvozku napchal ešte aj pohon radlice.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Paliason 26. Apríl 2022, 15:46:51
Dobrá je jak hovado!!!  (y) Takto v šedej to lepśie ukáže.

A úplne mi unikol tvoj príspevok z januára, už tam si ju tak vlastne mal. Totálne sa mi páči to predné mriežkovanie z tyčiek, to je naj vylepšenie.

Jediné, čo sa chcem spýtať, sú tie predné dvere. Prečo si ich dal teraz také prekombinované krížom-krážom s dielov, keď na verzii z januára vyzerali lepšie - viac celistvé ?
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 26. Apríl 2022, 21:34:45
Ďakujem Paliason, tiež si myslím že v tej DBG je to ovela lepšie. Hej no na tej prednej maske to už chcelo trochu zapracovať, ale aj predný nárazník je pozmenený keď si všimneš, hlavne jeho spodná časť.

Dôvod je jednoduchý, už dlhšiu dobu som vedel že ten schod, alebo lem v polke kabíny ktorý sa tiahne v podstate okrem zadnej strany kabíny po celom obvode je moc veľký, tak som ho zmenšil, predtým bola šírka kabíny v dolnej časti 21 dier (22 ak rátam aj lemy na blatníkoch) a vrchná časť mala šírku 19 dier tak som to zmenšil na 20 dier v hornej časti, čo znamená že ten lem je široký už 0.5 diery a nie 1. Proporcionálne je to určite lepšie takto ale dizajnovo je to trocha problém, hlavne v oblastí dverí a okna za nimi. Mala to tak mať aj tá verzia z dlhou kabínou z januára ale na to som vtedy ešte nemal súčiastky.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Paliason 27. Apríl 2022, 09:52:01
Áno, nárazník som si tiež obzeral, to je takisto upgrade k lepšiemu.

Aha, tak ten menší odskok na kabine som si nevšimol, na tej dlhej kabine to je tak odfotené, že to nebolo rozoznatelné. Hej, pasuje to lepšie do proporcií tá aktuálna.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: muffin 27. Apríl 2022, 09:52:54
Všetky tie tvoje Tatrovky sú premakané, vidno, že je to tvoja téma a každú z nich niekoľko krát vylepšuješ. Ten podvozok na poslednej fotke vyzerá tak, že ho držia pohromade už iba tie motory :) Z tvarovaním detailov o pol modulu pri tak malých rozmeroch a držaní sa TECHNIC dielov je občas neriešiteľné, LEGO nám síce ponúka stále nové dieliky, ale ešte stále má navrch robiť to ako MODEL TEAM.
Ja ťa úprimne obdivujem, ako dookola prerábaš tú 148čku, hoci už pred x verziami vyzerala dokonale  (y)
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 28. Apríl 2022, 07:37:28
No motory sú určite v prípade mojej 813ky významný konštrukčný prvok z hľadiska integrity samotnej konštrukcie. Hlavne vďaka PF L motorom, s M alebo XL motormi by takéto niečo možné nebolo. Ja sa ti priznám že ani neviem čo to znamená ,,MODEL TEAM" , všimol som si to na eurobricks fóre ale nebol som si istý či to znamená, že či modely poskladané kombináciou technicu a bežného lega alebo čo.
No ja skladám 148čku (a nie len ju) stále znova a znova pretože ma tie stroje doslova fascinujú a neskutočne ma to baví, a ja si skladám lego čisto a len pre moje pobavenie, ale skrátka je to aj tým že mňa len tak niečo neinšpiruje aby som to snažil poskladať. Ale v najbližšej dobe, ak budem mať čas, tak sa chystám sem pridať minimálne dve nové témy ktoré som ešte neskladal, aj keď obidve sú to zas tatrovky :D.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: muffin 28. Apríl 2022, 12:59:28
MODEL TEAM v dnešnej dobe bude asi skôr CREATOR EXPERT, jednoducho povedané - TECHNIC len na nosnú konštrukciu, tvar vozidla prevažne zo system dielov.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 28. Apríl 2022, 13:25:51
No myslel som si, kedysi som nebol moc veľký zástanca takéhoto spôsobu skladania, ale musím uznať že tie system súčiastky majú niečo do seba, ja ale aj tak plánujem do budúcna stále používať LEGO system len ako doplnok tak ako aj doteraz.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 11. Júl 2022, 17:28:53
Najnovšia verzia:

http://www.youtube.com/watch?v=P1HZvjOmCXM
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: papluh 11. Júl 2022, 23:43:48
Veľmi slušné na takého "drobca"  (y)
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 12. Júl 2022, 08:20:29
Po dlhšej dobe som konečne mohol zainvestovať trochu viac do lega, a teda v rámci investícií som si konečne kúpil buwizzy a aj keď boli fakt pekelne drahé (za dva buwizzy a dva buwizz RC motory som im tam nechal 420eur, len pre predstavu :D) tak minimálne na tejto 813ke to vyzerá tak že sa to oplatilo, lebo tento rok je to 10 rokov čo skladám lego technic, a Tatra 813 je stroj kôli ktorému som začal s technicom a až teraz po desiatich rokoch snaženia sa o dobre fungujúcu 813ku som až teraz spokojný. Bohužiaľ nemám video kde by som vedel priamo porovnať výkon PF systému a Buwizzov ako to urobil Paliason s ATSkom, ale môžem vám povedať že ten rozdiel je doslova priepastný, výkon je podľa môjho odhadu v tejto konfigurácií dvojnásobný, čo vôbec nie je zlé keďže porovnávam dva buwizzy verzus tri PF baterryboxy, na pohon rovnakého počtu PF motorov a rovnako ťažkého modelu (aj keď dva buwizzy vážia dokopy len o niečo málo viac ako jeden batterybox takže z buwizzmy je moja 813ka ľahšia). Ďalšia obrovská výhoda je že buwizz je menší a vďaka štyrom dieram na pini po bokoch aj oveľa lepšie zapracovateľný do modelu ako PF batterybox, na fotkách zadnej časti mojej 813ky je vidieť že tam tie buwizzy sedia oveľa lepšie ako batteryboxy. Ale aby som len nechválil, tak výdrž buwizzov ma moc neohromila, ale zas na druhú stranu dosť rýchlo sa nabíjajú (nabíjačkou s 2A adaptérom je buwizz nabitý za cca hodinu). Čo už ale bolo horšie, (teda aspoň pre mňa) bola buwizz aplikácia, nad ňou som strávil dosť času kým som všetkému porozumel, a samotné ovládanie mi moc nevyhovuje, hlavne riadenie PF servomotora, aby som bol úprimný už asi dva roky nemám originálne PF servo, mal som dve ale postupom času sa obidve poškodily a napriek mojej intezívnej snahe ich opraviť ( výmena kábla nepomohla, alebo lepšie povedané sa nepodarila) sú obidva KO, tak som si kúpil náhrady s Číny (aj tie mimochodom stály okolo 20eur kus, a originály ktoré sa už takmer ani nedajú zohnať sa pohybujú okolo 100eur za kus),skrátka a tieto náhrady síce fungujú ale nemajú snímanie polohy ako originálne servo, majú len polohu stred, 90 stupňov doprava, 90 stupňov doľava, a v buwizz aplikácií nie je možnosť ovládať servo tak aby rovno zachádzalo až do koncových polôh, je tam len plynulá regulácia sliderom, a to mi nevyhovuje, v tomto bolo lepšie PF IR ovládače, ale tie zas mali mizerný dosah takže niečo za niečo.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: papluh 12. Júl 2022, 09:10:43
K tej nezohnateľnosti PF serva, to je podľa mňa dôvod na kúpu BuWizz 3 s PU podporou (ak financie a vlastnosti dovolia), ak sa človek nechce spoliehať na rôzne kvalitnú Čínu či čakať kým spraví poriadne náhrady niekto ako BuWizz. Ale zas je to aj o prachoch a v tvojom prípade by boli už moc veľké.
Čo sa týka ovládania tých serv, skúšal si upraviť krivky priebehu ? Tj aby aj najmenší pohyb ovládača sa preniesol ako maximálny výstup. https://www.youtube.com/watch?v=qKsz6B3FO5s
A ak nie v BuWizz appke tak skúsiť Brickcontroller2 a nejaký gamepad.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 12. Júl 2022, 10:38:34
Papluh ďakujem za odpoveď, a ešte k tej tvojej predošlej odpovedi,  máš pravdu je to docela veľký model, ale keď to porovnáš s inými 813kamy z lega, a že ich je na youtube dosť :D, tak táto moja je jedna z tých menších, a hlavne je to model pôvodnej 813ky a nie nejakého trucktrialového špeciálu.
Buwizz 3 som nechcel z niekoľkých dôvodov, prvý je že je o jeden stud dlhší, čo je pre mňa problém, nesedelo by mi to do väčšiny mojich modelov, druhý, podstatnejší dôvod, je že buwizz 3 je primárne určený pre powerup systém, a ja som odporca powerup systému, nepopieram že má svoje výhody, napríklad ako si spomenul, dá sa s ním použiť každý motor ako servo, ale pre mňa osobne, lepšie povedané pre môj štýl stavby modelov sa ten systém moc nehodí, hlavne kvôli tom že neexistujú predlžovacie káble, čo človeka veľmi obmedzuje pri rozmiestňovaní motorov vo veľkých modeloch, a ďalej power up motory sú väčšie a tým pádom pre mňa horšie integrovateľné ako PF motory, a v neposlednom rade sú drahé, tak isto ako buwizz 3 je o dosť drahší ako dvojka.
No ja tú buwizz aplikáciu ešte nemám úplne zvládnutú, s krivkami výkonu som sa samozrejme zapodievať musel aby som mohol určovať smer otáčania jednotlivých motorov, a čo sa riadenia týka tam som sa s tým dlho hral ale neprišiel som na to ako to nastaviť tak aby servomtor reagoval v celom rozsahu slideru rovnako. Ale jak som si pozrel to viedo tak ma niečo napadlo vyskúšam uvidím. Ja žiadny gamepad nemám takže v tom si nepomôžem.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Paliason 18. Júl 2022, 11:07:44
Úplne hladko ti to vybehlo po tej šikmine, aj potom cez vrchol bez problémov. :o
Prvá Tatra z lega, pri ktorej mám vynikajúci pocit z náročnej záťazovej jazdy.

Buwizz tomu pomohol, dobre to ťahá.
Tá ich aplikácia mi pride celkom prehladná. Iné apky pre lego čo som skúšal, sú prekombinovaný chaos, pri nich som sám bez videa ani motor neroztočil ;D
Na Buwizz som si rýchlo zvykol.

S tým servom ti neporadím, ja mám verziu 3.0 s poweredup motormi, tam je všetko servo. Ja mám inak už tiež 2x verziu 3.0 (tažko sa už človek vráti k origo lego batérií/jednotke) a mám tam zas problém pri spárovaní s oneskorením jednej jednotky, druhá reaguje ok.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 19. Júl 2022, 09:04:33
Ďakujem Paliason, to že tomu tie buwizzy pomohli je ešte slabé slovo, to je úplné sto a jedno oproti PF systému :D A to táto 813ka ešte nie je nejako extrémne do pomala sprevodovaná, dalo by sa s toho vydolovať ešte viac sily. Ale takto mi to prišlo ako ideálny kompromis.

Toto neviem posúdiť, nikdy som žiadnu inú než buwizzovú aplikáciu nepoužíval, keďže som nemusel, ale verím ti, občas som zahliadol v Sarielových videách niečo o aplikácií na ovládanie power up systému, a vyzeralo to divoko :D

Servo už mám vyriešené, stačilo sa len pohrať s výkonovou krivkou, no šak tie powerup jednotky sú pre mňa najväčšia hovadina na celom powerup systéme, kde má človek natrepať do modelu takú tehlu veľkú, nedajbože dve... , no neviem či myslíme to isté, ale aj ja keď mám model s dvomi buwizzmi ako napríklad túto moju 813ku, tak tiež mi to párovanie občas blbne, niekedy je to pomalé, niekedy to nejde vôbec, predpokladám že sa bavíme o tom že keď otvoríš buwizz aplikáciu, tak ako prvé ti tam vyhodí zoznam konfigurácií pre tvoje modely, a keď na nejakú klikneš tak v tom momente sa to začne párovať s buwizzzmy, a vtedy sa objaví v hornej časti obrazovky zelený riadok s hláškou ,,connecting to device 1/2 alebo 2/2" (pokiaľ teda tá daná konfigurácia zahŕňa dva buwizzy), a v tom momente to mne niekdy blbne.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Paliason 19. Júl 2022, 15:29:17
Lego dizajnéri tú origo PowerUp tehlu vedia niekedy velmi pekne zabudovať-zamaskovať do modelu, ale súhlasím, zbytočne velké. Na tvojich vozidlách si tie velké kisne neviem predstaviť, kde bys to dal... ;D Pre stavitelov je buwizz-krabička neporovnatelná výhoda.

To párovanie dvoch buwizzov a connecting mi ide práveže normálne, pár sekúnd čakám len. Ale potom keď dám jazdu - drive, jeden ide hneď, druhý ešte chrápe. Šak pozri tému ATS, tam som to popísal... (http://www.tatralug.sk/forum/index.php?topic=2594.msg51733#msg51733)
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 20. Júl 2022, 08:03:45
no čo ja viem, keď si teraz z hlavy spomeniem na sety kde bol poweredup, alebo teda aby som bol presný control+ systém použitý tak napríklad u toho setu kde mal control+ premiéru, to bol taký ten 4x4 offroader či jak sa to volalo, tak je ten riadiaci modul bachnutý nadrzovku tak že zaberá väčšinu korby aj interiéru, to rýpadlo liebherr je zas veľká krabica na pásovom podvozku do ktorej by človek natrepal hocičo, pri tom dumpri volvo to zas použili tak že to vyzerá jak nejaký batoh :D, skrátka ja nie som toho názoru že by sa im to darilo nejako úžasne zapracovávať do setov, ale nemám im to za zlé, taká kysňa sa aj tak skoro do ničoho napratať nedá, a pokiaľ viem tá powered up jednotka čo vyzerá ako PF batterybox na AAA baterky má síce dobré rozmery ale pokiaľ viem control+ motory s ňou nespolupracujú, čo je pre mňa už naozaj nepochopiteľné prečo to tak spravili keď konektory obidvoch systémov sú rovnaké.
Ale skrátka, na túto tému by som sa tu vedel ešte dlho rozčulovať, stojím si svojim názorom že Lego to s Control+ systémom viac pokazilo ako vylepšilo oproti PF systému.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Paliason 20. Júl 2022, 09:03:32
Práve ten Liebher som mal na mysli :D A tam boli 2 tie jednotky zapracované aj dobre prístupné. Ale zase máš pravdu, že to je velká mašina, tam by vošlo hocičo aj väčšie.
Z tých dalších to dobre dali napr. na tom MB Zetrose, nazvislo, v zadnej časti kabiny, nič to nenarúša. A aj na tej malej offroad bugine to je dobre, že ani nevidíš, že to tam je.
Hej, na Volvo dumpri je to najhoršie.

Ešte otázka na Tatru:
Jaké disky si tam vlastne nakoniec dal?
Dávnejšie máš záber na tie šedé úzke s tým lepidlom. Neskôr už máš čierne nejaké vačšie? (tie gumy sú paráda, rozmýšlam o nich)

[attach=1]
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 20. Júl 2022, 11:19:58
No musím uznať že na tom zetrose je to v celku fajn ale musí to dosť výrazne zhoršovať ťažisko keď je tak vysoko.

Od riešenia s diskami 43.2x18 som upustil lebo som ich musel do tých pneumatík lepiť tavným lepidlom aby tam sedeli a aj tak to vyzeralo divne, a hlavne nebol som s takým riešením spokojný, teraz sú tam disky 43.2x26, číslo dielu 56908 a gumy sú fajn, aj v celku dobre držia na tých diskoch, len drahé boli jak šlak, tu máš odkaz na ne:

https://www.thicon-models.com/thicon-scale-1_14/tyres-and-wheels/1_14-tires-terrain-with-inserts-narrow-pair
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 31. Máj 2023, 07:47:55
Podarilo sa mi zohnať zas o niečo vhodnejšie pneumatiky na moju 813ku, sú to Fishertechnik tractor tyre 80, dizajnovo sú podľa mňa krok vpred oproti tým predošlým, ale má to svoju cenu, na rozdiel od tých pneumatík od thicon models, ktoré mali priemer 83mm, tieto majú len 80mm, čo sa na prvý pohlaď nejaví ako nejaký zásadný rozdiel, ale v tej mierke ako som svoje 813ky v poslednej dobe staval, a ktorú som považoval za optimálnu, boli na prvý pohľad malé. Takže som musel svoju 813ku zmenšiť, v prvom rade som musel zmenšiť rázvory, medzi prvou a druhou nápravou som ho skrátil o dve diery, medzi druhou a treťou náprav o jednu dieru (kôli tomuto som musel riadenie presunúť pred nápravy ako je vidieť na fotke s pohľadom od spodu) a medzi treťou a štvrtou nápravou rázvor ostal zachovaný kôli buwizzom. Logicky som musel prekopať aj kabínu. Ďalej bolo nutné zúžiť aj nápravy ktoré kôli tomu prišli o kolesové redukcie, to je asi najväčší problém tejto verzie, pohonný systém totiž má problém prenášať výkon motorov a prevody medzi hornou štvoricou a spodným párom motorov preskakujú, je to síce až pri značnej záťaži ale aj tak to chcem nejako odstrániť, to sa bude diať v rámci prerábky kabíny na dvojdverovú verziu, ktorú som pôvodne plánoval stavať ale keďže som zmenšoval kabínu chcel som vychádzať s tejto základnej štvordverovej verzie.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Paliason 01. Jún 2023, 14:33:20
V auguste vyjde nový lego set, s novými gumami v rozumných proporciách, konkrétne rozmer 81,6x29

[attach=1]

Dezénom to bude skoro to isté, ako tie tvoje prvé kupované od Thicon. Ale zas budú presne pasovať na disky.
A k tvojej aktuálnej Tatre budú sedieť akurát :) ,asi viac než tie traktorové.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 02. Jún 2023, 09:03:32
No rozhodne vyzerajú zaujímavo, ďakujem za tip, zrovna včera som ten set prvý krát zaregistroval a ani som si nevšimol že má nové pneumatiky, a z najväčšou pravdepodobnosťou budú stáť za investíciu, na 815-7čku budú super, ale na 813ku sú moc hranaté, pneumatiky 15.00-21 taktik majú skoro až kruhový prierez, a tieto traktorové pneu od fischeru mi ich pripomínajú najviac zo všetkého čo sa mi kedy podarilo zohnať.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 13. Jún 2023, 10:53:18
Ešte pred tým než som svoju poslednú 813ku rozobral, prerobil som ju na nosič ISO 1C kontajnerov súpravy PMP79 ktorú som pôvodne zamýšlal.
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 22. December 2023, 15:22:44
Snáď sa mi pri tejto verzí podarilo už lepšie dopasovať tie Pneumatiky a zbytok modelu dokopy, popracoval som aj na kabíne tak snáď sa vám bude takto páčiť viac

http://www.youtube.com/watch?v=u58Jb0yvFCQ

http://www.youtube.com/watch?v=X-iwdZiyzFI
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Jammo 25. December 2023, 14:52:45
 (y) exteriér aj interiér
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: Tatrovak 27. December 2023, 15:52:47
Ďakujem.

http://www.youtube.com/watch?v=eJZEhr8vJ34
Nadpis: Re: Tatra 813 8x8
Príspevok od: cyril 26. Marec 2024, 14:43:55
Veľmi pekný tatrovák. Vidieť, že si sa snažil kabína je proporčne podarená. Úprimne ja by som také nepostaval. :)