Autor Téma: ZIL 131  (Prečítané 1803 krát)

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 246
ZIL 131
« : 12. Júl 2020, 15:47:44 »
Predstavujem vám môj ďalší výtvor, Stredný terénny nákladný automobil ZIL 131 vo verzií valník. Nedávno som dostal nápad ako vylepšiť tuhé nápravy ktoré som doteraz na svojich výtvoroch používal (napríklad na trambuse). Pôvodne som v nápravách použil obyčajné wheelhuby bez redukcii ale behom skúšania mi stále preskakovalo ozubenie ktoré je vidieť v rozvodke prvej zadnej nápravy, keďže bolo preťažené, a nakoniec som to vyriešil tak že som použil wheelhuby z planétovými redukciami čim som sa síce odklonil od predlohy ale bolo to v záujme funkčnosti.
Po niekoľkých rokoch je toto môj prvý výtvor do ktorého som vložil aj prevodovku, aj keď len dvojstupňovú. Radenie zabezpečuje cez lineárny aktuátor PF M motor.
Pohon zabezpečujú 4 PF L motory umiestnené nad zadnými nápravami, a riadenie jedno PF servo uložené na prednej náprave.
« Posledná zmena: 12. Júl 2020, 15:50:10 od Tatrovak »

Odhlásený muffin

  • Príspevkov: 769
Re: ZIL 131
« Odpoveď #1 : 12. Júl 2020, 17:04:19 »
Ako vsetky tvoje doterajsie vytvory aj toto vyzera paradne prepracovane. Vyjadrit sa dokazem skor ku vzhladu, tam tie proporcie a tvary hned evokuju, o co ide. Po technickej stranke je mi uz tazsie hodnotit, nakolko ja som sa nikdy nedostal na porovnatelnu uroven, o motorizacii nehovoriac. Vramci funkcionality by si to zasluzilo aspon video, nehovoriac o moznosti zachovat model na pripadnu vystavu(aj ked chapem, ze priestoru a dielov nie je neobmedzene, tiez s tym bojujem). Takze prajem tvorivu energiu do dalsich podobnych diel a hadam niekedy nieco od teba uvidime aj nazivo  (y)

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 246
Re: ZIL 131
« Odpoveď #2 : 14. Júl 2020, 18:04:00 »
Ďakujem  :), no zil som asi pred týždňom rozobral aby som sa mohol venovať zas ďalšiemu stroju takže video už bohužiaľ nebude... . No kým nebudem aspoň dvojnásobok súčiastok ako mám v tejto chvíli tak sa asi nič z mojich výtvorov viac ako týždeň alebo dva nedožije  :D. Ďakujem za prianie, prajem ti to isté  :), uvidíme, snáď sa raz dostanem na nejaký zraz alebo čo  :).

Odhlásený Legman

  • Príspevkov: 86
Re: ZIL 131
« Odpoveď #3 : 16. Júl 2020, 16:38:13 »
Dizajn fajn je vidno o čo sa jedná. Len stále ma rozrušujú tie kolesá  :D
A ako sa už spomenulo tú technickú stránku by ozaj patrilo natočiť ale keďže už to nie je reálne tak smola.  :-\

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 246
Re: ZIL 131
« Odpoveď #4 : 18. Júl 2020, 12:37:02 »
Ja to chápem, ver mi že mne už tie kolesá lezú na nervy ale bohužial doteraz som bol nezamestnaný takže som si nemohol dovoliť investovať zrovna do lega ale to sa dúfam čoskoro zmení :). V dohladnej dobe sa chystám na Ural 375D kde použijem rovnaký podvozok tak ten už natočím.

Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 1307
Re: ZIL 131
« Odpoveď #5 : 21. Júl 2020, 14:26:26 »
Perfekt! Ztvárnenie, podvozok, všetko.  (y)

Podvozok vyzerá robustne a zároveň jednoducho, 6x6 + redukcie a dobré rozloženie váhy znie ako ideálna konštelácia na ako-tak schopne-jazdiaci model. Úplne to mám pred očami ako to hrabe do kopca alebo sa škrábe z vody na breh...Či to aj tak skutočne jazdí ako znie z môjho popisu, vie len Tatrovák  :D

ostáva nám len netrpezlivo čakať na Ural a jeho video.


Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 246
Re: ZIL 131
« Odpoveď #6 : 24. Júl 2020, 17:20:35 »
Ďakujem za pochvalu Paliason  :). Z podvozkom som bol veru dosť spokojný , jediná slabina bola distribúcia výkonu k zadnej dvojnáprave , to budem musieť vyriešiť nejako lepšie, ale aspoň nápravy sa mi už podarilo dotiahnuť na uspokojivú úroveň, inak neviem či je to na fotkách vidieť ale vďaka tomu riešeniu ktoré som na tých nápravách použil majú kolesá mierny odklon, čo ma potešilo keďže ma vždy trápilo že všetkým mojím výtvorom z tuhými nápravami sa kolesá nakláňali k sebe a to mi dosť vadilo.
Jazdil som stým modelom len asi tak 5 minút po posteli a potom sa mi vybili baterky v zdrojoch tak som ho rovno rozobral lebo som už mal náladu skladať niečo iné a nechcelo sa mi čakať kým sa nabijú, a z toho som nevedel až tak posúdiť či by to bolo v teréne schopné vozidlo, minimálne sa mi zdalo že prevody boli na jazdu v teréne moc ťažké, Uvidím ako bude fungovať ďalšia verzia. Hádam aj na to video nezabudnem.

Pridávam ešte detail prednej nápravy , snáď tam ten odklon trochu bude vidieť.

https://www.flickr.com/photos/188258679@N02/50148103111/in/dateposted/
« Posledná zmena: 24. Júl 2020, 17:26:22 od Tatrovak »