TatraLUG
LEGO => Vlastné výtvory (MOC) => Naše vlastné výtvory => Tému otvoril: jaro.marek 03. December 2019, 21:10:30
-
Ahojte,
konečne som sa odhodlal zverejniť foto svojho prvého MOCu. Je ním úplne obyčajný náves bez reálnej predlohy. Skladal som ako sa mi dalo a ako som vedel, takže každá kritika je oprávnená. ;)
Dĺžka 75 resp. 92 cm, šírka 20cm.
Má 7 náprav, všetky sú natáčané, použitý servomotor. Na zdvíhanie podpier a spúšťanie nájazdov sú použité M motory. Všetko je napájané z ťahača.
Chybičky krásy sú hneď dve: ak náves zaťažím, ťahač ho neutiahne. A druhá, možno podstatnejšia - náves je širší než ťahač.
[attach=1]
[attach=2]
[attach=3]
[attach=4]
[attach=5]
[attach=6]
-
Za MOC pochvala - po technickej stranke to mas zrejme dobre spravene. Tie natacacie napravy su super! (y) Ja by som ho ale urcite zuzil! Na sirku tahaca, alebo aspon pasov bagra. No a rozhodne by som niecom zaplnil tu hornu plosinu. Nejaku ohradku a drziaky na 2 rezervne kolesa.
-
Za MOC pochvala - po technickej stranke to mas zrejme dobre spravene. Tie natacacie napravy su super! (y) Ja by som ho ale urcite zuzil! Na sirku tahaca, alebo aspon pasov bagra. No a rozhodne by som niecom zaplnil tu hornu plosinu. Nejaku ohradku a drziaky na 2 rezervne kolesa.
Vďaka. Teraz na sobotu do Bohdanoviec ho už nechám tak ako je, lebo úprava v tomto prípade znamená rozobrať a poskladať celé nanovo inak. A to by som nijako nestihol. Ale po nedeli sa do toho pustím.
Otázka na odborníkov - kolesá som dal všetky dupláky. Má to tak byť, alebo nie?
Vďaka za rady.
-
Pri tychto podvalnikoch na tazke transporty su to asi casto 4-montaze (https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/98/Baureihe_18_316_auf_Schwertransport_101_0982.jpg/1920px-Baureihe_18_316_auf_Schwertransport_101_0982.jpg), ale napr. u nas najznamejsi podvalnik P-50 (http://bagry.cz/var/ezwebin_site/storage/images/forum/stavebni_stroje/preprava/re_preprava370/2000011-1-cze-CZ/re_preprava.jpg) mal napravy po celej sirke.
-
jaro.marek: na prvý pokus o MOC je to dobré, a vyzerá, že aj funkčné. Tie pekne odstupňované uhly pri zatočení sa mi páčia.
Zo spodu by to ešte chcelo odfotiť. Ako to máš technicky spravené.
- píšeš, že všetkých 7 osí zatáča: tá prvá sa mi zdá, že vôbec (tá by mohla byť kludne aj pevná); až pri druhej registrujem vychýlenie o malinký uhol.
A rozmýšlam nad týmy uhlami celkovo - pri tolkých osiach by bolo ideálnejšie, keby ti prvé dve osi točili na opačnú stranu (rovnakým smerom ako ťahač), tretia by stačila pevná, a zvyšné 4 tak ako máš.
- to servo, ktorým ovládaš zatáčanie traileru, ovládaš nezávisle od ťahaču? alebo idú súčasne? alebo je to nejak cez návesovú točnicu ovládané? Ako to cúva?
-
Technicky vzaté, natáčaná je aj prvá náprava, ale o tak malý uhol, že to nevidno. Ešte zvažujem možnosť že by som prvú nápravu spravil nie natáčanú, ale poháňanú M motorom. Motor na zdvíhanie podpier by sa potom presunul na hornú plošinu, ako mi KLF poradil. Možno potom by to vládalo jazdiť dopredu aj dozadu.
Ťahač aj náves sú ovládané z jedného SBricku, takže točia naraz.
No a ešte neviem ako schovať kabeláž, aby to nepôsobilo rušivo.
Foto zospodu:
[attach=1]
Ale viac asi povie pohľad zvrchu:
[attach=2]
-
Á tak na toto šli tie LBG dziliky :)
Náves samostatne vyzerá dobre .S ťahačom už tak nie (kôli šírke),ale púštaš sa do prestavby (y) 8)
Na to voľné miesto (pred lyžicou) by sa naozaj niečo hodilo ako dekorácia.
Prvé ma napadlo rezervné koleso ,no to je také klišé a druhá vec by mohlo byť príslušenstvo k bagru , v podobe búracieho kladiva .
To keby sa dalo i vymeniť s lyžicou by bolo super , detail ;)
-
...
Foto zospodu:
Ale viac asi povie pohľad zvrchu:
aha jasné, vidím, dobrý systém hentie páky (y)
-
... kolesá som dal všetky dupláky. Má to tak byť, alebo nie?
s tímy širokými kolesami aké si tam použil, by som dvojmontáže skôr nerobil - úplné valce z toho vznikli
keby dáš len jednu, tak ti to uľahčí aj to prerábanie na užšiu šírku - len odstrániš 2 rady beamov z každej strany
-
Palo, ale ono to ako valce aj vyzerat ma! OK, Jaro pouzil siroke gumy (co nevadi), tak to imituje 4-montaz kvazi. Ale pod tymi podvalnikmi byva vela naprav a ano - vyzeraju potom ako valce. Ani nemozu mat len uzkee kolesa na krajoch. Cize v podstate su to take sustavy 2-montazi vedla seba.
-
Veď ale on nerobí ten typ na extrémne ťažké náklady čo myslíš ty. Zďaleka nie všetky podvalníky majú tie sústavy 4-kolies na ktorý odkazuješ v prvom obrázku.
To by tam Jaro musel mať aj to špeciálne zatáčanie, čo vyzerá ako také koleno, na ktorom sú tie dvojmontáže z každej strany, a hore to je na točnici, cez ktorú sa natáča celý ten 4-kolesový set - to tam u Jara nikde nevidim. čiŽe on robí taký obyčajný, s dvojmontážou, preto píšem, že to má moc široké gumy.
A ten podvalník z druhého obrázku P32 (P50 bol vačší) - je úplne iný typ: to je príves.
-
Po dlhom čase (aj vďaka karanténe) sa podvalník dočkal celkovej rekonštrukcie.
Celková šírka sa zmenšila z pôvodných 25 na 21, zmenilo sa taktiež upevnenie kolies, hoci to na fotkách nevidno, je to to čo popisoval Paliason. Medzi dvoma kolesami na montáži je vždy zvislá os okolo ktorej sa to otáča. Pridal som taktiež pohon prvej nápravy (ktorá kvôli tomu už nie je natáčaná) aby celá súprava dokázala jazdiť.
Voľné miesto pred lyžicou určené na búracie kladivo ostalo zatiaľ zachované.
[attach=1]
[attach=2]
[attach=3]
[attach=4]