Autor Téma: Škoda 706 MTSP 27 (Trambus)  (Prečítané 2367 krát)

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 246
Škoda 706 MTSP 27 (Trambus)
« : 21. Apríl 2020, 19:32:51 »
Asi je viac ako zrejmé že Škodu 706, ľudovo nazývanú trambus nemusím vôbec predstavovať. Spomeniem len že som staval verziu MTSP 27 čo je verzia zo 4x4 a výstupmi pomocných pohonov z prevodovky. Určená bola pre poľnohospodársky priemysel. Moja verzia je tak isto 4x4 s nápravovými diferenciálmi. Pohon obstarávajú 4 PF L motory, riadenie jedno PF servo, a sklápanie PF M motor vľavo za kabínou. Nástavbu tvorí veľkoobjemová korba určená na zvoz siláže. Model ešte nie je dotiahnutý úplne do detailu, chcem upraviť úchyty korby tak aby sa dala jednoducho montovať obojstranne a nie len na sklápanie doľava. Kabína zatiaľ nemá interiér, s tým by som chcel niečo vymyslieť a takisto by som rád nejako spravil aj adekvátne spätné zrkadlá. Nehovvorím že som z dizajnom kabíny na 100 percent spokojný ale je to len prvý pokus o trambus takže dúfam že do budúcna sa to zlepší keďže ja sa rád vraciam k už postaveným veciam a robím ich na novo a lepšie.
« Posledná zmena: 21. Apríl 2020, 19:41:03 od Tatrovak »

Odhlásený KLF

  • Príspevkov: 5480
    • Moja zbierka
Re: Škoda 706 MTSP 27 (Trambus)
« Odpoveď #1 : 22. Apríl 2020, 22:21:35 »
Pekne RT-cko! :D Aj ked dalo by sa s detailami este vyhrat. Ale ako zaklad podarene. (y)

Odhlásený Juri

  • Príspevkov: 346
Re: Škoda 706 MTSP 27 (Trambus)
« Odpoveď #2 : 23. Apríl 2020, 06:52:57 »
Pekné, hneď bolo poznať o čo ide, proporčne zvládnuté  (y)

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 246
Re: Škoda 706 MTSP 27 (Trambus)
« Odpoveď #3 : 23. Apríl 2020, 14:45:56 »
Ďakujem vám , s tými detailami sa mi už nejako nechcelo ďalej zapodievať, možno nabudúce teraz je, ako je u mňa zvykom trambus už rozobratý a pracujem zas na niečom inom.

Odhlásený KLF

  • Príspevkov: 5480
    • Moja zbierka
Re: Škoda 706 MTSP 27 (Trambus)
« Odpoveď #4 : 25. Apríl 2020, 08:17:41 »
Tak na zaver teda este ukazka realnej predlohy. ;)

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 246
Re: Škoda 706 MTSP 27 (Trambus)
« Odpoveď #5 : 26. Október 2022, 14:26:22 »
Po docela dlhej dobe som sa vrátil k LIAZU, z predošlej verzie som nepoužil vôbec nič, začal som od základu inak, napriek tomu že skutočný trambus má kolesové redukcie len na zadnej náprave, ja som použil redukcie aj na prednej náprave, a to hlavne kôli tomu aby mali obidve nápravy rovnaký prevodový pomer a aj kôli malej vôli planétových wheelhubov a oproti predošlej verzií sú motory posunuté oproti nápravám o tri diery vyššie kôli lepšej svetlej výške a nápravy sú už neni medzi sebou spojené hriadeľom. Mechanizmus zdvíhania korby je viac menej rovnaký ako u predošlého trambusu, v tomto ohľade som bohužiaľ nič lepšie nevymyslel. Čo je však nové je že som pridal aj sem systém na zmenu strany vyklápania z Mojej Tatry 148 agro, a s tým som sa docela dosť potrápil kým som ho tam nejako zakomponoval, ako môžete vidieť na obrázkoch PF M motor ktorý ten systém poháňa (ten uložený o jednu dieru nižšie) je spolu s mechanizmom prepínania pneumatického ventilu uložený pod korbou po bokoch rámu ale pumpu som musel dať dopredu do motorového priestoru pod kabínou a bola dosť výzva k tej pumpe dotiahnuť hriadeľ ktorý ju bude poháňať. Korba je tiež prebraná z mojej Tatry 148 agro, je len skrátená na potrebnú dĺžku. Najväčšiu zmenu zaznamenala kabína, ale nebudem sa tu tom nejako moc rozpisovať, aj tak je všetko vidieť na tých fotkách, bohužiaľ na interiér mi už zas nevydržalo nadšenie keďže s konečným výsledkom som zas nebol tak úplne spokojný tak Trambus som už rozobral.
Ešte jedna zmena sú kolesá, aby vás to nemýlilo, áno sú to tie zo setu 10298 len som začiernil bielu časť disku. Tieto kolesá som pôvodne kúpil niekedy začiatkom leta na moju Tatru 148, a už som aj mal postavenú verziu na týchto kolesách ale bohužiaľ rozobral som ju skôr ako som pridal fotky a videá a tie som si omylom vymazal takže o tom tu bude príspevok až pri ďalšej verzií.