Po docela dlhej dobe som sa vrátil k LIAZU, z predošlej verzie som nepoužil vôbec nič, začal som od základu inak, napriek tomu že skutočný trambus má kolesové redukcie len na zadnej náprave, ja som použil redukcie aj na prednej náprave, a to hlavne kôli tomu aby mali obidve nápravy rovnaký prevodový pomer a aj kôli malej vôli planétových wheelhubov a oproti predošlej verzií sú motory posunuté oproti nápravám o tri diery vyššie kôli lepšej svetlej výške a nápravy sú už neni medzi sebou spojené hriadeľom. Mechanizmus zdvíhania korby je viac menej rovnaký ako u predošlého trambusu, v tomto ohľade som bohužiaľ nič lepšie nevymyslel. Čo je však nové je že som pridal aj sem systém na zmenu strany vyklápania z Mojej Tatry 148 agro, a s tým som sa docela dosť potrápil kým som ho tam nejako zakomponoval, ako môžete vidieť na obrázkoch PF M motor ktorý ten systém poháňa (ten uložený o jednu dieru nižšie) je spolu s mechanizmom prepínania pneumatického ventilu uložený pod korbou po bokoch rámu ale pumpu som musel dať dopredu do motorového priestoru pod kabínou a bola dosť výzva k tej pumpe dotiahnuť hriadeľ ktorý ju bude poháňať. Korba je tiež prebraná z mojej Tatry 148 agro, je len skrátená na potrebnú dĺžku. Najväčšiu zmenu zaznamenala kabína, ale nebudem sa tu tom nejako moc rozpisovať, aj tak je všetko vidieť na tých fotkách, bohužiaľ na interiér mi už zas nevydržalo nadšenie keďže s konečným výsledkom som zas nebol tak úplne spokojný tak Trambus som už rozobral.
Ešte jedna zmena sú kolesá, aby vás to nemýlilo, áno sú to tie zo setu 10298 len som začiernil bielu časť disku. Tieto kolesá som pôvodne kúpil niekedy začiatkom leta na moju Tatru 148, a už som aj mal postavenú verziu na týchto kolesách ale bohužiaľ rozobral som ju skôr ako som pridal fotky a videá a tie som si omylom vymazal takže o tom tu bude príspevok až pri ďalšej verzií.