Autor Téma: muffinova garáž MOCov  (Prečítané 2777 krát)

Odhlásený muffin

  • Príspevkov: 769
Re: muffinova garáž MOCov
« Odpoveď #15 : 14. December 2023, 07:36:56 »
Na ovládanie máš aktuálne tieto možnosti:
-Control+ priamo od LEGA - máš tam profily iba na originál stavebnice, nič nevieš upravovať ani nastavovať, pochybujem, že to bude spolupracovať s manuálnym ovládačom
-PoweredUp - tiež appka priamo od LEGA - po véééľmi dlhom čase pridali možnosť vytvárať si vlastné profily nakonfigurovať si ovládacie prvky podľa seba, ale je to dosť komplikované a bez akéhokoľvek manuálu, a tiež si nemyslím, že to bude spolupracovať s gamepadmi
-nejaké appky tretích strán, ktoré by mali vedieť komunikovať s HUBom, ale nepodporujú gamepad
-spomenutá appka brick controller 2, ktorá presne toto rieši - vie komunikovať s HUBom od LEGA, ale aj s buwizzom a asi aj ďalšími príjmačmi a zároveň s bezdrôtovými gamepadmi, ktoré podporujú komunikáciu s android/iOS(podľa požitého telefónu/tabletu), takže veľká škála možností. Zároveň vytváranie profilov na ovládanie vyzerá byť omnoho jednoduchšie a intuitívnejšie, ako to od LEGA, takže win-win. Po novom roku skúsim splašiť nejaký lacný gamepad a otestovať možnosti.


Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 1307
Re: muffinova garáž MOCov
« Odpoveď #16 : 14. December 2023, 12:00:32 »
Prerábka buginy vyzerá dobre.
Na tej pôvodnej verzii som si všimol, že on mal tie zadné ramená ešte priečne spojené nejakou oskou alebo liftarmom, asi kôli väčšej pevnosti. Tu na tej tvojej Muffin ich máš niekde hore spojené alebo pérujú nezávisle?

Akože toto je taká škoda, že chýba origo ovládač na tento nový systém. Vôbec ma to nebaví sa s tým hrať cez mobil.
Hmm, tá bastlovačka cez gamepad je zatial jediné schodné riešenie.
Muffin, potom sa tu podel o dojmy, keď ten gamepad otestuješ. To bych rád vedel. Či tam náhodou nevzniká nejaké malé oneskorenie v odozve alebo iný problém.

Odhlásený muffin

  • Príspevkov: 769
Re: muffinova garáž MOCov
« Odpoveď #17 : 14. December 2023, 12:24:44 »
To prepojenie zadných ramien má cez Technic link 9L, mal som to tam v priebehu stavania a skúšania aj ja, ale potom som potreboval upraviť polohu zadných pružín z dôvodu, že PU HUB je o dosť ťažší, ako buwizz, a hoci to pri prvotnom skúšaní nevyzeral byť problém, po pridaní karosérie tie pružiny už jednoducho nefungovali, ako mali. No a ako som to rozobral, tak som to tam už nedal nazad, nejako sa mi vidí, že "to na funkci nebude mít vliv".

Ono som teraz v poslednom čase čo to popozeral o tom PU systéme a ono je to "trochu" komplikovanejší systém, ako PF, kde ten ovládač nebolo problém zakomponovať.
U PU je problém, že tie motory vedia fungovať v rôznych režimoch a aj HUB má v sebe senzory, ktoré majú vplyv na to, ako sa to celé správa, a tam potrebuješ už ovládanie, kde tie všetky veci vieš zadefinovať. Preto im asi aj tak dlho trvalo prísť s možnosťou vytvorenia vlastných profilov, a aj to vyzerá skôr ako by si to robili iba pre seba a pod tlakom verejnosti to pustili von, takže nastaviť si tam nejaké zložitejšie ovládanie na MOC môže byť väčší oriešok, ako ten MOC postaviť.
Takže systém má oveľa viac možností, ako PF, ale je problém ich využiť, lebo k tomu nedodali všetko potrebné a ktovie, či sa niečoho použiteľného pre BFU niekedy dočkáme.
 

Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 1307
Re: muffinova garáž MOCov
« Odpoveď #18 : 14. December 2023, 13:27:58 »
Veď ano, to by chcelo mať taký viac profi ovládač, programovatelný, aby tam bolo možné všetky tie nové funkcie využiť. Mať tam niekolko tlačidiel, 2 joystiky, kolečko na proporčné zatáčanie...to by bola paráda... Síce to by stálo aj 150 eur, ale jeden by som si kúpil.  :D

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 246
Re: muffinova garáž MOCov
« Odpoveď #19 : 15. December 2023, 10:48:02 »
Alebo sa vykašlať na celý PU systém a používať Buwizz, ten aj tak svojím výkonom PU systém deklasuje, pretože ovládanie je len jeden problém, stále je tu absencia predlžovacích káblov, pri stavbe veľkých modelov s mnohými motormi je to veľmi veľký problém, HUB je šialene veľký a ťažký, motory sú príliš veľké, celé zle...
A celá táto vec s tým že originálna aplikácia sa nedá konfigurovať na vlastné výtvory, je v mojich očiach naozaj na smiech, ja som napríklad človek ktorého originálne sety absolútne nezaujímajú, nakupujem si len súčiastky na bricklinku, naposledy keď som si kúpil set tak to bol Claas xerion a to len kôli súčiastkam, návod išiel okamžite do koša (ľutujem len že som si nekúpil aspoň dva, na súčiastky to bol perfektný set). Ja síce chápem že v tomto som asi ojedinelý ale preboha veď LEGO je snáď o tom že aj keď si ten set už kúpim tak ho potom rozoberem a postavím si niečo sám, a kde sme sa to dopracovali, alebo teda súdruhovia v LEGU že originálny softvér na toto nie je prispôsobený.

Odhlásený muffin

  • Príspevkov: 769
Re: muffinova garáž MOCov
« Odpoveď #20 : 15. December 2023, 14:05:59 »
Tak je to o prioritách, pre mňa je buwizz pridrahý vzhľadom na to, že motorizovné MOCy sú iba malá časť môjho stavania, navyše je tiež na dotykové ovládanie, takže tu tiež potrebuješ niečo navyše, ak chceš fungovať cez manuálny ovládač.
Oproti PU má buwizz výhodu okrem výkonu a menšej veľkosti/hmotnosti hlavne v spätnej kompatibilite s PF
Ako som už písal, neplánoval som PU a nepáčil sa mi ten systém, ale je tu a k PF sa už LEGO zjavne nebude vracať, takže ak nemám zásoby starých motorov, tak je to jediná cesta, ako motorizovať MOCi.
A buwizz 3, kde je kompatibilita aj s PF aj PU motormi je cenou úplne mimo mňa.

Odhlásený papluh

  • Príspevkov: 4455
Re: muffinova garáž MOCov
« Odpoveď #21 : 15. December 2023, 14:50:03 »
A celá táto vec s tým že originálna aplikácia sa nedá konfigurovať na vlastné výtvory...

Powered Up aplikácie dovoľuje robiť vlastné ovládanie (viď príklad videa)
To že to nebolo pri uvedení, nieje k tomu skoro žiadna propagácia a návody priamo od TLG je už druhá vec  >:D  keby sa tomu venovali poriadne tak to ľudia poznajú takto to vie len ten čo sleduje nejaké info od tvorcov obsahu (napr RacingBrick a pod) alebo číta release notes k updatom appky :D



BuWizz využíva dieru na trhu vďaka tomu že produkcia TLG je spriemerovaná na bežného zákazníka čo kúpi decku niečo s PU na hranie a nemá kapacitu riešiť technické detaily a finesy. Jednoducho sa snažia pokryť čo najväčiu časť Gaussovej krivky za čo naidealnejšie náklady (pre nich  >:D ) jednoducho pre tých pár horných % (požiadavkami, skúsenostiami,...) sa im to neoplatí dizajnovať.
Ak by som to prirovnal k niečomu tak je to ako tuning bežných áut (ten funkčný nie kolotočársky),áno dá sa spraviť aj o triedu lepšie parametre ako séria,ale je to pre zlomok promile uživateľov a adekvátne nacenené.

Zaujímavé je že kedysi bol produkt - gamepad ktorý sa vedel učiť Bluetooth príkazy bohužial kým mi odkaz "hnil" v bookmarkoch tak už sním skončili a zostávajú len DIY riešenia. Tuto by bolo riešenie, ale obávam sa že od TLG sa toho nedočkáme vzhľadom na to že skoro všetko čo je čo i len trocha komplikovanejšie (elektronicky) odstraňuje z konzumných línii (viď koniec retailových Mindstorms). Ale toto je na dlhšiu filozofickú diskusiu, pretože pozorujúc dnešný hračkársky priemysel (však idú Vianoce) mám pocit že popri "fast food" "fast fashion" tu máme aj "fast toys" (tj pre priemerného konzumenta niečo čo má vydržať tak od sviatku po sviatok a radšej aj menej a kupovať ďalšie aj medzitým)

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 246
Re: muffinova garáž MOCov
« Odpoveď #22 : 15. December 2023, 15:35:44 »
Tak je to o prioritách, pre mňa je buwizz pridrahý vzhľadom na to, že motorizovné MOCy sú iba malá časť môjho stavania, navyše je tiež na dotykové ovládanie, takže tu tiež potrebuješ niečo navyše, ak chceš fungovať cez manuálny ovládač.
Oproti PU má buwizz výhodu okrem výkonu a menšej veľkosti/hmotnosti hlavne v spätnej kompatibilite s PF
Ako som už písal, neplánoval som PU a nepáčil sa mi ten systém, ale je tu a k PF sa už LEGO zjavne nebude vracať, takže ak nemám zásoby starých motorov, tak je to jediná cesta, ako motorizovať MOCi.
A buwizz 3, kde je kompatibilita aj s PF aj PU motormi je cenou úplne mimo mňa.

Samozrejme, ako hovoríš, preto vždy zdôrazňujem že to sú moje názory na vec, iste si aj PU systém nájde fanúšikov, a cena, no mne to hovor, tiež na to Lego nemám toľko peňazí čo by som si predstavoval, a ver mi že keď som mal za tie dva Buwizzy 2 a dva Buwizz RC motory vysypať 480eur, sakra som nad tým rozmýšľal, či je to dobrý nápad, koľko lega by som si za tie peniaze lega nakúpil, a musím povedať že to bola asi najlepšia investícia. Ale samozrejme to platí pre mňa ako človeka čo neskladá bez motorov nič, na druhú stranu plne rozumiem tomu že keď pre teba stavba motorizovaných modelov nie je priorita, tak to nedáva zmysel. Na druhú stranu keď vidím koľko je LEGO schopné pýtať za svoje sety tak cena buwizzov prestáva byť tak kontrastná.

Powered Up aplikácie dovoľuje robiť vlastné ovládanie (viď príklad videa)
To že to nebolo pri uvedení, nieje k tomu skoro žiadna propagácia a návody priamo od TLG je už druhá vec  >:D  keby sa tomu venovali poriadne tak to ľudia poznajú takto to vie len ten čo sleduje nejaké info od tvorcov obsahu (napr RacingBrick a pod) alebo číta release notes k updatom appky :D



BuWizz využíva dieru na trhu vďaka tomu že produkcia TLG je spriemerovaná na bežného zákazníka čo kúpi decku niečo s PU na hranie a nemá kapacitu riešiť technické detaily a finesy. Jednoducho sa snažia pokryť čo najväčiu časť Gaussovej krivky za čo naidealnejšie náklady (pre nich  >:D ) jednoducho pre tých pár horných % (požiadavkami, skúsenostiami,...) sa im to neoplatí dizajnovať.
Ak by som to prirovnal k niečomu tak je to ako tuning bežných áut (ten funkčný nie kolotočársky),áno dá sa spraviť aj o triedu lepšie parametre ako séria,ale je to pre zlomok promile uživateľov a adekvátne nacenené.

Zaujímavé je že kedysi bol produkt - gamepad ktorý sa vedel učiť Bluetooth príkazy bohužial kým mi odkaz "hnil" v bookmarkoch tak už sním skončili a zostávajú len DIY riešenia. Tuto by bolo riešenie, ale obávam sa že od TLG sa toho nedočkáme vzhľadom na to že skoro všetko čo je čo i len trocha komplikovanejšie (elektronicky) odstraňuje z konzumných línii (viď koniec retailových Mindstorms). Ale toto je na dlhšiu filozofickú diskusiu, pretože pozorujúc dnešný hračkársky priemysel (však idú Vianoce) mám pocit že popri "fast food" "fast fashion" tu máme aj "fast toys" (tj pre priemerného konzumenta niečo čo má vydržať tak od sviatku po sviatok a radšej aj menej a kupovať ďalšie aj medzitým)

To že sa to dá je pre mňa nová informácia, ale za mňa to PU systém z biedy nevytrhne.
Ja s tebou plne súhlasím, je to o prachoch, a ja chápem aj to LEGO, určite ich tam riadia, tak ako aj všade inde, nejaký kravaťáci ktorý vidia len čísla a nič iné, mne ale ide o to že PF systém bol v globále lepší než PU, aj keď zas pripomínam že pre mňa.


Odhlásený TOME

  • Príspevkov: 377
Re: muffinova garáž MOCov
« Odpoveď #23 : 15. December 2023, 22:12:17 »
ešte k tým fyzickým ovládačom, minule som skúsil toto https://pybricks.com/projects/sets/technic/42124-off-road-buggy/powered-up-remote/, a nebolo to až tak komplikované nahrať, nainštaloval som si ten soft a cez neho prepisal ten pôvodný kód HUBu a následne mi fungoval PU vlakový ovladač na buginu. Neni to úplne super, ale lepšie ako patlať po mobile ;)

Odhlásený muffin

  • Príspevkov: 769
Re: muffinova garáž MOCov
« Odpoveď #24 : 27. Január 2024, 15:09:27 »
Dnes som po dlhom špekulovaní kúpil bezdrôtový Gamepad na X-box a otestoval som ovládanie buginy s pomocou Brick controler 2.
Moje prvé pocity sú prevažne pozitívne:
-po nainštalovaní appky do mobilu a jej spustení je potrebné telefón spárovať s gamepadom a hubom(po spárovaní ponúkne test toho, či reaguje appka na ovládače a tiež či hub reaguje na povely appky)
-vytvoríme si profil pre svoj model
-nastavíme v profile, ktorý port bude ovládaný ktorým ovládačom, plus tu ponúka možnosti, či daný motor má byť štandardný, servo, alebo stepper, plus nejaké ďalšie detaily nastavenia(zatiaľ som sa v tom príliš nehrabal)
-je tu možnosť nastaviť pre každý port invertované nastavenie(to som hneď využil, nakoľko motory na pohon mi pri základnom nastavení reagovali opačne - páčkou dopredu som cúval a naopak)
-po nastavení všetkého sa rovno dá hrať a profil sa automaticky uloží, takže nabudúce stačí zapnúť, spárovať, vybrať profil a jazdiť :)
Nastavenia všetkého sú veľmi jednoducho pochopiteľné, uvidím, keď budem chcieť vytvoriť niečo komplikovanejšie, či sa nezamotám.
Oproti ovládaniu cez displej je to "nebe a dudy". Síce nie som zvyknutý na gamepady, na PC som hry vždy drtil cez klávesnicu a myš, ale ovládanie je veľmi intuitívne.
Spomalenie reakcií som nezaznamenal, jediná vec, že pri nastavení serva na riadení to občas ostávalo visieť a nevracalo sa to stredovej polohy, ale to mohlo byť aj tým, že som so zatočenými kolesami zvykol zastať, takže na vyrovnanie kolies sa bolo nutné trocha pohnúť. Nebolo to ale nič hrozné a celkovo je to značný posun vpred a dobrá motivácia stavať ďalšie modely na diaľkové.
Osobne som dosť zvedavý, ako to bude zvládať nejaké stavebné mechanizmy, prípadne ako bude fungovať ten stepper na nejaké prevodovky, alebo prepínanie funkcií, to môže byť celkom slušný posun v možnostiach ovládania a funkčnosti.
« Posledná zmena: 27. Január 2024, 15:12:34 od muffin »

Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 1307
Re: muffinova garáž MOCov
« Odpoveď #25 : 28. Január 2024, 20:53:09 »
Z toho, čo píšeš, to znie dobre. Vyzerá, že sa oplatí do toho ísť.
Ozaj, pridávanie-uberanie plynu a zatáčanie kolies proporcionálne tam teda funguje?

Mne zrovna nedávno došla notifikácia, že Buwizz aplikácia má nový update, v ktorej pridávajú podporu na ovládanie cez gamepady.
Zatial ale nemám ako vyskúšať. Xbox gamepad síce občas na PC používam, ale mám len ten starší.
Ale to bude presne rovnako fungovať, ako si popísal.

ila_rendered

ila_rendered

Odhlásený muffin

  • Príspevkov: 769
Re: muffinova garáž MOCov
« Odpoveď #26 : 28. Január 2024, 21:13:51 »
Áno, keď používaš na ovládanie páčky, tak funguje postupné pridávanie, dokonca si vieš nastaviť, či chceš iba lineárne, exponenciálne, alebo logaritmicky. Takisto pri servomotore a stepperi máš možnosť nastaviť, o aký uhol sa motor vytočí(pri serve to bude predpokladám od 0 po danú hodnotu). Ovládanie má ešte možnosť nastaviť na normal, train, alebo akcelerator. Ja som zatiaľ používal iba normal režim, čiže pri neutrálnej polohe motor zastane.
Trochu bude výzva to nastaviť na stroje so šmykovým riadením a pridanými funkciami, tam by bol možno vhodnejší PS ovládač kvôli symetrickým páčkam. Ale tak ďaleko ešte nie som :)

Odhlásený papluh

  • Príspevkov: 4455
Re: muffinova garáž MOCov
« Odpoveď #27 : 30. Január 2024, 10:04:47 »
Ono by mal stačíť hocijaký gamepad ktorý daný telefón rozpozná (ako ovládač). Samozrejme kvalita bude závisieť aj od daného HW a originál Xbox/PS kusy patria k tomu lepšiemu v pomere cena/výkon.

Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 1307
Re: muffinova garáž MOCov
« Odpoveď #28 : 02. Február 2024, 14:33:54 »
Veď to, že mne ho nerozpozná, mám ten pre X360, to nemá ešte bluetooth  :-\

Odhlásený papluh

  • Príspevkov: 4455
Re: muffinova garáž MOCov
« Odpoveď #29 : 16. Február 2024, 21:41:09 »
keďže sa to preberá tu  8) tak jedno aktuálne video, Pybrick natívne podporuje XBox ovládače. Tj žiadny vlakový oficiálny ovládač, žiadny mobil na ktorom beží BrickController2, pekne napriamo do hubu.