Autor Téma: NÁPADY a RIEŠENIA: Podvozky áut, zatáčanie, odpruženie, pohon...  (Prečítané 21946 krát)

Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 1307
Nadpis jasný - podeľte sa s vašimi nápadmi a riešeniami pri stavbe áut.

Začnem s mojim momentálne rozrobeným pokusom o podvozok (2 predné nápravy zatáčacie) ,určený pre nejakú Tatru:
Pérovanie, diferenciály mám vyriešené, problém je riadenie kolies. Držim sa týchto mojich dvoch skíc:

ila_rendered

ila_rendered

Typ 1: čakám ešte na potrebné diely, zatial improvizovane to malo dosť vôle, lego-tyče pre guľové čapy sú len 2 druhy s ktorými mi to nevychádza dobre priestorovo

Typ 2: funguje dobre, len problém je že druhé kolesá musia zatáčať pod menšim uhlom, a to je problém

Pri oboch typoch mám ale tušenie, že pri nastrojení Creator kabiny + nadstavby (+/- 4 KG) to bude asi dosť gumové, každé koleso inde ...

Večer doplním foto lego podvozku.

Odhlásený Legman

  • Príspevkov: 86
Toto je problém stavby tatry  :-\ Menšie zaťaženie a kolesá sa rozídu ako nič.  :D
A to čínske lego čo si spomenul v príspevku :D
Robia iba lepšie motorčeky než Lego ale kvalitu ani nie. :D
A kolesá plánuješ aké použiť? Z unimoga či menšie?

Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 1307
áno, kolesá z Unimoga.

Odhlásený Seebo

  • Príspevkov: 74
Mám podobný problém len namiesto dvoj nápravi mám jednoduchú prikladám foto

Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 1307
hmm,jak pozerám, všetci, čo tu robíme tatra-podvozok vlastne robíme to isté, ale každý inak...  :D

Seebo: v tomto prípade ma napadá klasicky kombinácia krátky hrebeňový liftarm v úrovni hneď nad stredovou oskou + každú stranu spojiť tyčkami s gulovími pinmi, jak už si aj začal na koncoch tých pák kolesového náboja. Úchytné body pre tyčky na hrebeni zospodu musíš nejak zúžiť. Možno ti bude pri prepružení meniť trochu geometriu-smer natočenia kolesa...ale nemalo by...ťažko povedať dokial nevyskúšaš  :D

A nezdá sa mi,jak máš uchytené náboje kolies pomocou tenkých liftarmov 5 cez štvrtinové piny: to pri zaťažení neudrží, vyskočí


Odhlásený Seebo

  • Príspevkov: 74
Mam pocit že inak sa to asi ani nedá  :D
Tie piny mi to udržia to mám vyskúšané
Ten nápad som mal aj ja ale ne iem prečo som od neho opustil pravdu povediac
A myslim že tá prvá skyca bi mala funhovať

Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 1307
Seebo, viem prečo si od toho upustil: nefungovalo to dobre, proste to bolo nachuja! ;D ...ja moje nonstop prerábam, a už, už si myslím, že to mám vymyslené...príde arktická ladová sprcha...prásk, zas nejaký iný problém vznikne


Moj pokus podla Skice 2:

Je to len také skúšanie, dosť vecí nieje spevnených, náboje kolies sú len tak urobené aby tam mohlo byť koleso nasadené. Chcel by som ich nahradiť asi tými nábojmi, čo má aj Seebo použité, alebo tie novšie čo boli napr. v Porsche:


Linear aktuator je tam len narýchlo pripevnený, ak tam bude, tak určite cez motor

Nedostatky to má 2:
- uhol natočenia prvých aj druhých kolies je rovnaký
- kolesá sú úplné lajdáky - velké vôle

ila_rendered

ila_rendered

ila_rendered

ila_rendered

ila_rendered

ila_rendered

ila_rendered

Odhlásený Seebo

  • Príspevkov: 74
To tiahlo ktoré ti tahá tú druhú nápravu (otáčanie) skús dať na prvej náprave kus bližšie stredu mal by si dosiahnuť to že predná sa otočí rovnako ale zadná trošku viac

Odhlásený TOME

  • Príspevkov: 377
tatra je tvrdy oriesok, este som sa o to nepokusal, ale Paliason myslim ze si na dobrej ceste, to vyosenie naprav co som nikde nevidel vyriesene, mas minimalne, co je super  ;) . Len ako ti poradit so zatacanim to fakt neviem kedze v tom nie com zakusnuty. Jedine co sa mi zda nie moc dobre, je os otacania, je podla mna priliz daleko od kolesa. Minule som objavil na YT chalana co si urobil svoj naboj a je ovela pevnejsi ako ten 3pinovy original, mozno pomoze. https://www.youtube.com/watch?v=y_1K0-2Lo68

Odhlásený matt251

  • Príspevkov: 786
  • Drevo a plast to je moje :-)
    • BRICKLANDIA
chlapi, ja vas obdivujem ! :o  Pre mna je to len zhluk nahodne pospajanych roznofarebnych dielov a ono je vyssia uroven stavania  ;D (y)

Odhlásený KLF

  • Príspevkov: 5480
    • Moja zbierka
Presne ako Matus pise - pre mna je toto tiez spanielska dedina! Ja bych z Technicu nic uz len trochu zlozitejsie nedokazal postavit. Chce to urcite aj znalost dielov a ja ani netusim ake rozne diely Technic ma. Napriklad ten cierny diel co tu Paliason hore dal vidim 1x. :o  Respect pred tymi, co z toho vedia stavat! (y)

Odhlásený Legman

  • Príspevkov: 86
Vidím Pali že si sa inšpiroval touto tatrou od jz77 http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=39944.msg178303#msg178303  :))

Odhlásený MiKeL

  • Príspevkov: 2499
    • Moja zbierka
Tiez na to cumim ako kon do lekarne. Ale paci sa mi, ze na TatraLUGu sa riesia auta zn. Tatra ;)

Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 1307
tatra je tvrdy oriesok, este som sa o to nepokusal, ale Paliason myslim ze si na dobrej ceste, to vyosenie naprav co som nikde nevidel vyriesene, mas minimalne, co je super  ;) . Len ako ti poradit so zatacanim to fakt neviem kedze v tom nie com zakusnuty. Jedine co sa mi zda nie moc dobre, je os otacania, je podla mna priliz daleko od kolesa. Minule som objavil na YT chalana co si urobil svoj naboj a je ovela pevnejsi ako ten 3pinovy original, mozno pomoze. https://www.youtube.com/watch?v=y_1K0-2Lo68

Technic je navrhnutý aj na pol-studové miery, čiže tento odstup ti pekne vyjde pri použití šikmých polstudových ozubených kolečiek. To má bežne vela modelov takto spravené.

Náboj z videa vyzerá až neuveritelne ideálne - pevné, nekýve sa - to vyskúšam!!! diky. 8)
Doma mám aj takýto - ten vyrábali dobre: (napr. v sete 8070)
ila_rendered
Úplne tuhý s nulovou vôľou. Nevýhoda?: je určený len pre CV-Joint, čiže malinký uhol vytočenia kolesa.
Všetky ostatné čo robili potom (portálový, ten čo má Seebo v 4-tom príspevku, asi aj ten čierny z Porsche) sú úplná fušerina rozheglaná  :-\

Vidím Pali že si sa inšpiroval touto tatrou od jz77 http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=39944.msg178303#msg178303  :))

Tú poznám, to je už dávno. Bola super, najrealistickejšia čo som z techniku asi videl. Diferenciáli sa ani inak moc nedajú spraviť pri Tatre, rovnakým štýlom som už videl aj pri zopár iných modeloch. Zase ale dosť to zaberá priestor v strede na výšku. Koli tomu sa tam nedá moc vymýšlať nejaky iný pákový system zatáčania.

To tiahlo ktoré ti tahá tú druhú nápravu (otáčanie) skús dať na prvej náprave kus bližšie stredu mal by si dosiahnuť to že predná sa otočí rovnako ale zadná trošku viac

Áno, rozdielne dlžky tiahla prvej a druhej majú na to vplyv, to máš pravdu. Skúšal som, ale aj keď na jednej je blízko stredu a druhá je napr. o 2 study kratšia, tak ten rozdielny uhol mi prišiel dosť malý. spravím foto.

Odhlásený Legman

  • Príspevkov: 86
Tú poznám, to je už dávno. Bola super, najrealistickejšia čo som z techniku asi videl. Diferenciáli sa ani inak moc nedajú spraviť pri Tatre, rovnakým štýlom som už videl aj pri zopár iných modeloch. Zase ale dosť to zaberá priestor v strede na výšku. Koli tomu sa tam nedá moc vymýšlať nejaky iný pákový system zatáčania.
Keď spomínaš , že iné umiestnenie diferenciálou nie je tak prečo tá moja ich má inde ?  :)  ;)
http://www.tatralug.sk/forum/index.php?topic=1597.msg24849#msg24849