Autor Téma: Kvalita pošty  (Prečítané 45324 krát)

Odhlásený martinn

  • Príspevkov: 1428
    • bricksets
Re: Kvalita pošty
« Odpoveď #165 : 06. November 2020, 19:08:14 »
Ja pouzivam elektronicky podaj, stitok si vytlacim doma a na poste nic nepisu, nic nelepia (okrem znamky). Len zoskenuju a zaplatim.

Ja tiež len elektronický podaj, ale aj tak to domotali. :-) Občas sa skrátka stane chyba.

Odhlásený Anupew

  • Príspevkov: 353
Re: Kvalita pošty
« Odpoveď #166 : 11. November 2020, 22:00:58 »
Ja som si u nás v LV všimol, že posledné dva mesiace sú v LV tie pošty otvorené kade-ako. Dnes som šiel na dve pošty a obe zatvorené. Na tú poslednú tretiu som sa už na to... v LV sú tri pošty (pri 5. bývam), ale toto čo sa deje teraz je neuveriteľné. Ešte aj otváracie hodiny sa menia z týždňa na týždeň. Chodím do práce, takže nemám takú možnosť to kontrolovať. A keď sa na nejakú vyberiem tak majú prestávku, alebo je rovno zatvorená z technických príčin.
Kocka ku kocke sadá, krásny setík sa už skladá.

Odhlásený Frco

  • Príspevkov: 300
  • Lego hrady forever
    • LEGO hrady
Re: Kvalita pošty
« Odpoveď #167 : 12. November 2020, 12:00:03 »
Anupew: To bolo pocas Korony normalne aj na jar. Tiez sa to menilo hocijako, pisem o Bratislave. Teraz je to vcelku stabilne.

Odhlásený papluh

  • Príspevkov: 4241
Re: Kvalita pošty
« Odpoveď #168 : 07. Máj 2021, 09:45:38 »
niečo pre adrenalínových športovcov nákupcov čo by chceli niečo z USA
- v tejto dobe určite neodporúčam
- keď už to risknete tak sa nenechajte u US Postal Service (americkej pošty)  zmiasť názvom služby že First (1st) Class International a predstaviť si niečo ako našu prvú triedu a pod. To je základná služba čo má minimálne sledovanie, záruky a u našej pošty sa nepovažuje za potvrdzovanú

Odhlásený Frco

  • Príspevkov: 300
  • Lego hrady forever
    • LEGO hrady
Re: Kvalita pošty
« Odpoveď #169 : 28. Máj 2021, 12:02:10 »
Toto nie je ani tak o nasej poste, skor zaujimavost.
Mne sa vcera vratila zasielka z Brazilie. Tuho som rozmyslal, ze co som tam posielal za posledne tyzdne, ked si potom kuknem podaci listok. A odosielal som to 14.7.2020  :D Takze mi to prislo po 10 mesiacoch naspat. Haluz, to sa mi este nestalo.

Bolo to MISB Duplo, po tych 10 mesiacoch to uz MISB nie je  :D Budem to musiet predat ako New, without box  :D

Odhlásený KLF

  • Príspevkov: 5480
    • Moja zbierka
Re: Kvalita pošty
« Odpoveď #170 : 28. Máj 2021, 14:09:56 »
Tak mne sa stalo ine. 5.3. som objednaval z USA cez BL 2 male sety a par dielov, spolu za cca 80€. 3 tyzdne mi nic nechodilo, pisal som predajcovi a ten, ze mam pockat, ze COVID a podobne zvasty. Poslal mi tracking a ten jasne ukazoval, ze tovar bol doruceny po 3 dnoch (!!!) od odoslania v rovnakom state, kde bol odosielatel. Natahovalo sa to velmi dlho, neskor mi tvrdil, ze zasielka je v Rakusku. Tam som to opakovane overoval a opakovane mi Rakuska posta odpisala, ze zasielku s tym cislom vobec neregistruju, ani neregistrovali. Predajca stale tvrdi, ze je v Rakusku, ale nevie to nijak dolozit! Len ze mu to tvdia na poste v USA. Najprv bola pesnicka o tom, ze postar na ich poste tomu dal nespravny tracking, ale to pride. Uz to bolo divne! Papluh mi s tym pripadom masivne pomahal (za co dakujem), napisali sme cele strany staznosti, ale nic nepomohlo. BL sa so mnou ani nebavil a PayPal to uzavrel, ze po preskumani zistili, ze zasielka BOLA DORUCENA. Ale KAM? Do USA. To uz ale PayPal neriesi. Takze som bol okradnuty o 80€. Smutne, ze TLG (BL) toto neriesi, kedze som bol okradnuty na ICH shope a este vacsi vysmech ludom do papule je PayPal. Tu je vidno aka to je organizacia a aka je vymozitelnost prava. A potom sa ludia coduju, ked niekomu dojde trpezlivost a rupnu nervy ako Breivikovi...

Odhlásený GentlemanA15

  • Príspevkov: 777
Re: Kvalita pošty
« Odpoveď #171 : 28. Máj 2021, 14:25:13 »
Toto nie je ani tak o nasej poste, skor zaujimavost.
Mne sa vcera vratila zasielka z Brazilie. Tuho som rozmyslal, ze co som tam posielal za posledne tyzdne, ked si potom kuknem podaci listok. A odosielal som to 14.7.2020  :D Takze mi to prislo po 10 mesiacoch naspat. Haluz, to sa mi este nestalo.

Bolo to MISB Duplo, po tych 10 mesiacoch to uz MISB nie je  :D Budem to musiet predat ako New, without box  :D

Kámo, to si posielal do Brazílie len v baliacom papieri?  :D

Odhlásený Frco

  • Príspevkov: 300
  • Lego hrady forever
    • LEGO hrady
Re: Kvalita pošty
« Odpoveď #172 : 28. Máj 2021, 14:56:07 »
gentleman: Bolo to normalne v kartonovej krabici zabalene a na nej este baliaci papier.

KLF: No tak to je zaujimave. Predajca z USA ti mal poslat naskenovany podaci listok s tym trackingom, tam by bolo krasne vidiet na jednej strane aj tvoju adresu a aj tracking kod. To by som povazoval za standart.
Toto by som povedal ze sa ani nemoze stat :D Kedze PayPal je vo vacsine pripadov viac nakloneny buyerom ako sellerom. A seller musi dokazat ze to skutocne odoslal. Tak neviem teda kde sa tam stala chyba.
A s Bricklinkom nieco riesit....to ani neviem ci nejaky support ma, co by stal za zmienku.

Odhlásený Neymar

  • Príspevkov: 133
Re: Kvalita pošty
« Odpoveď #173 : 28. Máj 2021, 15:15:38 »
Mne prišiel včera 17 kg balík z Hongkongu po 4 mesiacoch. Bolo to s trackingom, skoro 3 mesiace o ňom žiadna zmienka.

Odhlásený papluh

  • Príspevkov: 4241
Re: Kvalita pošty
« Odpoveď #174 : 28. Máj 2021, 15:59:42 »
Tak KLFov prípad je špeciálny, ten tracking naskočil druhý tretí deň po vytvorení ako prebratý na pošte v mieste podania. Predajca o tom evidentne vedel len čušal až kým sa neozvalo a potom hovoril že nastala chyba a zle to bolo naskenované a "že s tým nič nemohol urobiť" atď, potom sa unúval na ich poštu to zistiť. A vypisoval výmysli, ako je to v lietadle na Slovensko, potom že to doletelo do švajcu a potom do Rakúska ale tam pošta nedodáva, posielal linky na Austrálsku poštu a pod. Ak sa teda predpokladá že to bolo "len" zle podané a jeho výpisy ktoré nikto nikdy neoveril tak sa im podarilo týmto pádom zlikvidovať medzinárodné trackovacie číslo. Univerzálne stránky preberajú to čo tvrdí online USPS a že je to už mesiace doručené, švajčiari nič, Rakúšania na 3 pokusy tiež nič to čislo našli len pred zrecyklovaním z roku 2020 (áno trackovacie čísla sa recyklujú, záleží od danej pošty ako rýchlo).
Na to že ak sa stal prúser tak pri jeho podaní na pošte a len on je zadávateľ kontraktu s USPS tak sa moc do akcie nemá a nikdy sa neospravedlnil.

Bricklink toto nerieši, v podstate posledný status je NSS - Not Shipping Seller, ak predajca povie že to poslal a dá tracking tak BL odporučí rozhodovanie na platobný systém a zruší NSS. Takže v princípe pre BL stačí dodať hocijaký tracking čo vyzerá ok...

V PP supporte asi na prvej línii sedia ľudské automaty, vidí delivered a ani sa nenamáha čítať X odstavcovú stažnosť vyvracajúcu všetko čo tam predajca popísal a pritom aj klamal. No a to že ten tracking nesedí bolo pre tento prípad hneď v prvých vetách rekapitulácie.
Takže už len sťažnosť na riešenie PP sporov zostáva...

Odhlásený KLF

  • Príspevkov: 5480
    • Moja zbierka
Re: Kvalita pošty
« Odpoveď #175 : 17. Jún 2021, 18:10:05 »
Takze tento moj vyssie uvedeny pripad mal dnes relativne stastne rozuzlenie. Pred par dnami mi prislo oznamenie z colnice, ze tam mam zasielku z USA na preclenie. To uz som tusil kolko bije. Prisiel som tam a bola to tato zasielka - odoslana 5.3. Pytal som sa preco mi to chcu preclievat? Ved mi z USA chodia aj vacsie zasielky a drahsie. Ale ze ak to ma hodnotu nad 22 € (colnu hodnotu vycislili na 65,76 €), musia to precliet. Tak som im tam musel ukazat objednavku na BL, okopirovali si to a ze balicek mi poslu na postu. Dnes som bol po to na poste a zacvakat som musel 22,15 €. 13,15 € je colny dlh a 9 € dake JCD. To netusim co je! Takze sa mi ta zasielka kapanek predrazila, ale vzhladom na to co v nej bolo som rad ze mi nakoniec prisla. Medzicasom som samozrejme (ako som uz pisal vyssie) otvoril staznosti na BL, aj PayPale - ale obe staznosti som prehral. Kupujucemu som kratko pred tym ako mi prisiel list z colnice dal negativ na BL (on mi hned dal pozitiv), ale dnes som to zrusil a dal som mu pozitiv.
Co z toho vyplyva? Fakt uz neodporucam objednavat z krajin mimo EU! Je to smutne, ale tento svet je cely smutny.

Odhlásený MiKeL

  • Príspevkov: 2414
    • Moja zbierka
Re: Kvalita pošty
« Odpoveď #176 : 17. Jún 2021, 18:24:33 »
A to sa o chvilu budu preclievat uz vsetky zasielky ;) ale super, ze ti to nakoniec doslo.

Odhlásený papluh

  • Príspevkov: 4241
Re: Kvalita pošty
« Odpoveď #177 : 17. Jún 2021, 19:42:27 »
JCD je k colnej deklarácii, alias poplatok ktorý si účtuje pošta za spracovanie
https://www.posta.sk/sluzby/elektronicke-colne-konanie

Odhlásený KLF

  • Príspevkov: 5480
    • Moja zbierka
Re: Kvalita pošty
« Odpoveď #178 : 22. Jún 2021, 09:27:23 »
Kua, to fakt sa neda zasielat do Australie??? Mam objednavku z Australie - co mu mam napisat, ze zijem v priebanej krajine, ktora nie je schopna zasielat z mne neznameho dovodu do AU ?! Kua je tu niekto z min. dopravy, nech mu rozbijem hubu ????

Odhlásený mesje

  • Príspevkov: 1965
Re: Kvalita pošty
« Odpoveď #179 : 22. Jún 2021, 09:55:59 »
to je realita nasej skvelej statnej posty, ktora uz 20 rokov presluhuje s privatizaciou, a tak to aj vyzera...
komicky bol pohlad na zoznam krajin na vrchole lockdownu minuly rok - z 200 krajin tam ostalo cca 30... pritom vsetci ostatni kurieri veselo dorucovali a bolo to zlate obdobie logistiky...
rad sa pridam na chystany utok na ministerstvo dopravy, to co predviedli na D2 pri vstupe do BA, je na hranici sabotaze a iba blazon moze zuzit pruhy na dialnici PO lockdowne a PRED prazdninami, v najvacsej spicke...
« Posledná zmena: 22. Jún 2021, 09:58:02 od mesje »