TatraLUG
LEGO => Vlastné výtvory (MOC) => Naše vlastné výtvory => Tému otvoril: Paliason 01. Máj 2015, 23:23:51
-
Čaute, dal som do kopy zase niečo nové...
MAZ 537
Jedná sa o ťažký vojenský ťahač bieloruskej automobilky MAZ (Minskyj Avtomobilnyj Zavod) sídliacej v Minsku.
Využíval sa na prepravu tankov alebo aj balistických rakiet.
[attach=1] [attach=2]
Mal veľmi dobrú priechodnosť terénom, vrátane bažinatých oblastí, schopnosť brodenia, schopnosť operovať v extrémnych klimatických podmienkach.
V roku 1958 vstúpil do služby jeho predchodca MAZ 535 a bol používaný len v Sovietskej armáde, ale kvôli limitujúcim parametrom ako slabý výkon (375k) a malá hmotnosť ťahaného nákladu (15 ton) ho o dva roky nahradil typ 537. Ten mal modernejší 12-valcový motor s výkonom ,,na tú dobu úžasných" 525 koní a potiahol náklad o hmotnosti 50 ton. Samotný ťahač vážil 22 ton. Tento bol už exportovaný do krajín ako, napr.: NDR, Fínsko, Juhoslávia a taktiež do exotických krajín - Íránu, Egypta, Sýrie či Kambodže.
Pred samotnou stavbou lego modelu som rozmýšĺal, akú verziu zhotovím.V podstate všetky lego modely MAZ-u 537 čo som na nete našiel, boli klasické vojenské ťahače, buď samotné alebo s návesom a tankom. Takže chcel som zase niečo iné spraviť, čo ešte nikto neurobil. A zrovna v tej dobe som sa dostal k PC hre Spintires (http://www.sector.sk/recenzia/30315/spintires.htm). A medzi všetkými tými vozidlami, ktoré ta hra ponúka, sa nachádza aj moja predloha. Je to civilná verzia na prepravu dreva, so žeriavom a prívesom.
[attach=3] [attach=4]
Rozmery:
- šírka: 21cm (26 studov)
- výška: 31cm
- dlžka aj s prívesom: 100cm
Model má tieto funkcie:
- zatáčanie predných dvoch náprav (prvá pod väčším uhlom ako druhá)
- pohon 8x8 (5 diferenciálov)
- ťahač má nezávislé odpružené všetky kolesá
- pohyblivé piesty na 12-valcovom motore
- otváracie dvere a strešné poklopy nad motorovým priestorom
- vysúvacie stabilizačné podpery (manuálne)
- funkčné rameno, 1x M-Motor pre pohon pumpy (otáčanie ramena manuálne)
- príves má tuhé nápravy odpružené listovými pérami
- nastavitelná dĺžka prívesu (na kratšie alebo dlhšie drevo)
- funkčné predné a zadné svetlá (3x PF Lights)
[attach=5]
[attach=6]
[attach=7]
[attach=8]
[attach=9]
[attach=10]
[attach=11]
[attach=12]
[attach=13]
[attach=14]
[attach=15]
[attach=16]
[attach=17]
[attach=18]
[attach=19]
[attach=20]
-
(y) fakt dobre
-
Pali, klobúk dole. Úžasne to vyzerá. Už teraz sa teším, až to budem vidieť naživo a dúfam, že predvedieš ;)
-
(y) (y) :o :o vyborna praca Paliason stavia mega auta!! Toto je ten tajny projekt??
-
Sice to kukam len cez mobil, ale vravim si, ze preco Pali nedal aj fotky modelu, ale same fotky skutocneho auta... Parada! (y)
-
Krasne :)
-
(y) :o Tiež pozerám, že zaujímavý nákladiak, a ako tak preklikávam foto lepšie zaostrujem a zisťujem že už pozerám na model. Perfektné, detailné, premakané (y) (y) (y)
-
Kukam, ze ti to dako zmoklo... inak ako vzdy high end... (y) (y) (y)
-
Ďakujem všetkým za komentare :)
(y) (y) :o :o vyborna praca Paliason stavia mega auta!! Toto je ten tajny projekt??
Áno, Matej, toto bol ten tajný projekt.
Kukam, ze ti to dako zmoklo... inak ako vzdy high end... (y) (y) (y)
Tých pár kvapiek to schytalo, ale to len malinko poprchávalo, to je nič... veď umelá hmota nezhrdzavie :)
-
:o :o :o užasné ,hneď som ho spoznal (y) ,keď to KLF ukázal na mobile.Tiež ho poznám v tejto verzii, zo Spintires.
-
Co dodat. Precizní práce jako vždy!! Samozřejmě také jsem proohlížel fotky a až potom jsem si uvědomil, že prohlížím už hotový MOC a ne reálnou fotku. :D
-
pozeram práve známu stránku o lego MOC-och - THE LEGO CAR BLOG ,a vyskočil tam na mňa moj MAZ :)
http://thelegocarblog.com/2015/05/04/extreme-loggers/
-
:) Chvilu som premyslal, ze ako sa o tom dozvedeli, ale potom som si precital ;)
-
si genius kamarat (y).....pozeram na tie fotky :o a je to genialne nafotene...posobi to ako v mierke 1:1
-
pozeram práve známu stránku o lego MOC-och - THE LEGO CAR BLOG ,a vyskočil tam na mňa moj MAZ :)
http://thelegocarblog.com/2015/05/04/extreme-loggers/
Tak tam sa niet co cudovat, Tvoje modely si zasluzia slavu svetovu... (y)
-
Ešte bych dodal,že na fotkách vyzerá lepšie ako vo vitríne.Bo je v prirodzenom prostredí! Chcelo by to do vitríny dať fotku pozadia,lepšie by to vyniklo.
Možno by to bolo i dobré spraviť i pri ostatných tvojich modeloch.Pri road-traine ,určite by lepšie vinikol.
-
Podla mna to neni zrovna dobrý nápad, hlavne pri vitrínach ktoré su situovane v strede priestoru- take okolo ktorych mozu ludia chodit dookola, pretoze po pridani pozadia si nebudu moct prezriet cele vozidlo z kazdej strany ...
-
Brutal! Fakt dobre
-
MAZ dostal po vyše roku vizuálnu aktualizáciu: Červenú hviezdu
[attach=1]
[attach=2]
-
Aktualizácia č.2: Pneumatiky z CLAAS-u.
[attach=1]
Sú len o trochu väčšie oproti Unimog-áckym, takže mi nepríde ani nutné posúvať nápravy ďalej od seba...
Pri plnom vytočení a prepružení na doraz sú asi 1mm od blatníka - to nieje moc ideálne - ešte si to premyslím, ale posunúť alebo dvihnúť kabinu nebude problém. A trochu pretŕčajú cez blatníky - asi 2mm - to nechám pravdepodobne tak.
[attach=2]
[attach=3]
[attach=4]
[attach=5]
-
Vyzera to brutalne dobre (y) Dvihni to este o ten jeden stud a bude to bezchybne. Ten poliak moze ist handry fajcit :P ;D
-
tak to uz ano! :o nema chybu, nic s tym netreba podla mna ;) (y)
-
Teraz to má ten správny šmrnc. (y)
-
Od začiatku tam je problém, že na všetkých kolesách je po jednom tlmiči. Pre zadné 4 to stačí. Na predné 4 nie - váha kabiny ich stlačí asi o polovicu oproti zadným.
Pri týchto väčších pneu je to potom viac vidieť...
Riešenie:
1) na 4 predné kolesá pridať další tlmič - musím zhodnotiť či sa to bude dať bez mega-velkej prerábky...
2) na terajších štyroch tlmičoch podložiť pružiny nejakými podložkami
3) zameniť pružiny za 4 silnejšie
[attach=1]
-
Fantázia PALO !!! (y) (y) (y) Obával som sa ,že tie kolesá budú až moc veľké a budeš musieť mnoho prerábať ale sedia ako ryť na šerbel !!! (y)
Vyskúšaj ako sa to chová keď tam bude náklad /brvná . Ta šikmina by sa mohla zmierniť/vyrovnať ;) (Asi tuhšie pružiny budú riešením.)
-
Palo - pecka!!! (y)
ako ryť na šerbel !!! (y)
Majster rytier >:D
-
Tak nakoniec ma neminula rozborka celého MAZu. (Naštastie kabína + nádstavba s lesníckym žeriavom je jednoducho odnímatelná. Podvozok bola ale samozrejme úplná šialenosť sa v ňom znova vŕtať >:(
Zavesenie kolies (ramená) som musel prerobiť:
* traktorky pretŕčali cez obrys trochu, čo sa mi nepáčilo
* povodné vyskladané náboje kolies, kde koleso bolo nasadené len na stredovej oske boli velká slabina. Tá váha, veľký priemer kolies, čo pri traktorkách ešte narástol...to bol totálny "šmajdák" ...no úplne zlé. Nahradil som ich 8x štandardným "wheel hub" (ten z Porsche setu).
* a nakoniec hlavný dovod prerábky - pružiny. Tie povodné mi tam po prerábke už nevošli. Dal som menšie verzie a pre každé koleso dve. Na predných štyroch je kombinácia žltá-tvrdšia + šedá-mäkšia. Na zadných štyroch všetky šedé-mäkšie.
dalšie Foto ešte pribudnú:
[attach=1]
[attach=2]
Doplnil som detailnejšie fotky podvozku do témy: NÁPADY a RIEŠENIA: Podvozky áut, zatáčanie, odpruženie, pohon... (http://www.tatralug.sk/forum/index.php?topic=2046.msg40528#msg40528)
-
Tak tieto kolesa sa tomu jednoznacne viac hodia! (y) Technicku stranku komentovat nebudem, lebo je to pre mna spanielska dedina, ale cumim s otvorenou hubou na kazdu takuto Tehcnic konstrukciu. :o
-
[attach=1]
-
Kokos... Monti System? >:D
-
Presne som čakal, koho prvého to napadne k tomu prirovnať ;D
-
Pali ešte minimálne jeden ruský (sovietsky) stroj je vcelku zaujímavý a možno by stál za to poskladať ho i keď nie je krásavec ale je to tiež tak trochu legenda.Tzv. Blue Bird, ZiL-49061 upravený pre potreby vyhľadávania a prepravu kozmonautov po pristátí na Zem z vesmírnych kapsúl :oldman:
Read more at https://break.cas.sk/2019/03/19/modry-vtak-prilieta-ku-kozmonautom-ako-prvy/#iF2fseQB7PhzPJgu.99
-
Zaújimavá mašina ten Modrý vták. Dobrý tip si dal legoholik.
Dám si to do zoznamu mojich eventuálnych budúcich projektov. :oldman:
Mne sa z kategórie obojživelníkov velmi páči nákladný truck čo mali angláni v armáde - Stalwart. Ale ten je trochu menej zaújimavý oproti tomu Vtáku.
[attach=1]
-
Tak teda aktuálne fotky po celej tej prerábke.
Zhrnutie všetkých zmien, ktoré sa udiali pri prerábke na "traktorové kolesá":
- nové zavesenie kolies + odpruženie
- zmenený výzor zadných svetiel
- pridané červené svetlá do horných rohov ochranného rámu za žeriavom
- výmena krátkych pneumatických piestov na žeriave za dlhšie-vhodnejšie verzie
- prerobená prípojka na príves (masívnejšia)
[attach=1]
[attach=2]
[attach=3]
[attach=4]
[attach=5]
[attach=6]
[attach=7]