Nazdar jz77.
Súhlasím s tebou kritika je dobrá vec a ja som rád za každý názor, ale aj tak niektorým veciam chcem povedať môj názor.
Čo sa týka A stĺpika kabíny, tam máš asi pravdu, nie je to najideálnejšie riešenie, pokúsim sa to prerobiť , možno ešte dnes poobede s toho budú nejaké fotky.
Čo sa týka priečneho vyosenia poloosí tak tomu mám taký názor že, napriek tomu že ich tatra doteraz neodstránila ani zo svojich najnovších modelov tak si myslím že sa tak deje len preto lebo tam ničomu nevadí ale nie je to ani nič čo by im nejako vadilo. Ale pre mňa bol priečny posun vždy problém a u svojich prvých 813tiek (toto je + - 20. pokus behom siedmych rokov, ale už som to prestal počítať ) som ho používal, ale odstránil som ho pretože mi robil problémy v dizajne kabíny ktoré sa dali riešiť len s veľkými kompromismi (väčšie blatníky na prvou nápravou, alebo posunutie jednej strany kabíny voči druhej), a tie mi jednoducho nestáli za to aby som to tak robil. A keď už nič viac tak si jednoducho myslím že priečny posun nerobí z môjho, alebo hociktorého modelu tatru ani o nič viac ani o nič menej.
A teraz k diferenciálom. Jedno z hlavných kritérií pri stavaní je samozrejme podobnosť predlohe, ale dôležitejšia je pre mňa funkčnosť. Ale teda keď sa teda pozrieme na podvozok tatry 813(aj hociktorej inej) tak zistíme že sú tam použité čelné diferenciály, a to je niečo čo sa z lega napodobniť nedá. A osobne si myslím že keď zoberieš obyčajný diferenciál a umiestníš ho nad nápravu ,tak nepridáš ani na autenticite, keďže je to už zásadná odchýlka od tatrovácke koncepcie, a podla mňa ani na funkčnosti, a to podla mňa pre to že to zvýšenie odporov v dôsledku pridania velkého množstva ozubených kolies a tým pádom trecích plôch, skrátka nevykompenzuje samotný účinok difernciálu pri zatáčaní na rovnej hladkej ploche(terén už ani nehovorím, tam sú diferneciály úplne na nič keď sa bavíme o legu a hlavne t tatra podvozku z lega ). A konkrétne u môjho modelu efekt diferenciálu kompenzujú kolesá(ale k tomu sa ešte dostanem). Podla mňa má lego Technic oveľa väčší potenciál ako len pózovať niekde na poličke, a technické riešenia z lega technic musia byť prispôsobené povahe lega ako takého(čo pre mňa napríklad u tejto mojej tatry znamená čím jednoduchšie tým lepšie, tolko k diferenciálom v mojej tatre) .
No a teraz ku kolesám. Ja si tiež myslím že tieto mnou použité kolesá sú priúzke ale zďaleka mi neprídu tak disproporčné ako väčšina lego kolies, jediné ako tak vhodné sú kolesá zo Xerionu ale tie sú aj na už takto bez tak veľkú mierku priveľké(ale skúšal som to už aj s nimi, prikladám fotku). Unimogové kolesá alebo Balloon 94.8 x 44 R sú jednoducho príliš široké a ani dizajnovo sa mi tam nehodia.
Tak madoca použil v celku zvláštne riešenie ale ako som už hovoril ja jeho výtvory obdivujem a nechcem ho súdiť, podla mňa tú tatru prispôsoboval účelu čo bola podla môjho názoru čo najväčšia priechodnosť terénom. Portálové redukcie som používal aj ja, dlhé roky, ako je vidieť na poslednej fotke čo sem dávam, a našťastie som sa vďaka novším redukciam už oprostil ich vplyvu v mojom skladaní
, keby neprídu novšie diely používal by som ich doteraz pretože, ako som už spomínal v iných príspevkoch, podla mňa to pri takýchto modeloch bez kolesových redukcii, ktoré naozaj významným spôsobom odlahčujú celú pohonnú sústavu, jednoducho fungovať nebude , minimálne nie bez lámania krížových kĺbov
.