Autor Téma: Tatra 148 HARA 60 lesovoz  (Prečítané 19872 krát)

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 257
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #30 : 27. Február 2020, 10:26:09 »
Teda počkať , light bluish gray je bledo šedá  :D, ani v tej farbe by to možno nevyzeralo zle, ale zas tu vzniká problém že, napríklad tie oblé kolená čo sú na rohoch predného nárazníka a na rohoch kapoty tuším v tej farbe neexistujú a keď aj áno tak ich minimálne nemám, bohužiaľ.
 

Odhlásený muffin

  • Príspevkov: 773
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #31 : 27. Február 2020, 10:29:36 »
Tak tmavosiva je DBG :) Svetlosiva je ta, co su z nej tie technic ramiky 5x7, tmavosive zvyknu byt osky so stopkou na konci, samozrejme sa tie farby pouzivaju vseobecne dost casto aj na inych dieloch. V Technicu je ale LBG asi rozsirenejsia, takze sa z nej lahsie stavia, hlavne niektore specificke druhy konektorov su iba v LBG, aj ked sa to postupne spestruje.


Odhlásený KLF

  • Príspevkov: 5480
    • Moja zbierka
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #33 : 27. Február 2020, 10:34:02 »
napríklad tie oblé kolená čo sú na rohoch predného nárazníka a na rohoch kapoty tuším v tej farbe neexistujú a keď aj áno tak ich minimálne nemám, bohužiaľ.

https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=25214#T=C

Odporucam naucit sa pracovat s BL! O0 Dost Ti to pomoze.

Odhlásený muffin

  • Príspevkov: 773
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #34 : 27. Február 2020, 10:36:06 »
Len by ma zaujimalo, odkial ma ten sikmac DBG 16ks, ked sa zatial neobjavili v ziadnom sete.

Odhlásený KLF

  • Príspevkov: 5480
    • Moja zbierka
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #35 : 27. Február 2020, 10:37:52 »
Muffin, ja mam X dielov vo farbach ktore nikdy nikde neboli. Pouzivaju sa v LEGOLANDOCH, alebo na interne ucely TLG, alebo su to prototypy. Dostanes sa k nim cez BL, alebo ebay.

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 257
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #36 : 27. Február 2020, 12:16:53 »
Ďakujem za rady , tak teda aj LBG zahrniem do svojich plánov na vylepšenie kabíny.

Pridávam sem ďalšiu nástavbu , ide o rozmetač hnoja RUR 10. Pri tejto nástavbe išlo hlavne o to že, keďže Tatra 148 agro už bol tiež v podstate nosič nástavieb a nie len dvojstranný sklápač tak som chcel aby jeden podvozok mohol niesť viac druhov nástavieb . Sklápač sa dá vymeniť za rozmetať za pár minút , treba len prerobiť pohon linear actuatora ktorý vychádza spod pravej časti kabíny na vývod pomocného pohonu a ten jeden PF M motor ktorý sklápa korbu poháňa aj rozmetač.

Odhlásený sylmer

  • Príspevkov: 398
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #37 : 28. Február 2020, 00:00:49 »
https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=25214#T=C

Odporucam naucit sa pracovat s BL! O0 Dost Ti to pomoze.

veď hej, lakeť nie je koleno  :P

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 257
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #38 : 16. Marec 2020, 08:46:01 »
Tak už pracujem na ďalšej verzii tatry 148 z rukou, len som si ešte neni istý či chcem z toho zas spraviť lesovoz, rozmýšľal som nad kovošrotom ale neviem ako by som tam popri tej ruke napchal ešte nakladací mechanizmus na kontajnery alebo aspoň sklápací mechanizmus. Každopádne sa už dlhšie snažím spraviť takú ruku čo by sa dala zložiť do prepravnej polohy za kabínu ale to sa mi nejako stále nedarí. Ešte rozmýšľam že by z toho spravil valník z rukou bez klieští, len z hákom na konci a v tom prípade by som si uľahčil vymýšľanie ramena ktoré by sa dalo zložiť za kabínu.

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 257
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #39 : 19. Marec 2020, 07:44:59 »
Takže Tatra 148 HARA 60 lesovoz verzia 3  :D, podvozok bol medzičasom zas rozobratý a postavený na novo podla predošlej verzie , jediné čo som na ňom v podstate upravil sú zadné nápravy (prvá fotka), rozšíril som ich o pol studu (teda dokopy o jeden stud) a zároveň som odstránil pol studovú medzeru medzi jednotlivý kolesami dvojmontáže v rámci polonápravy, a urobil som tak preto že na predošlej verzii vnútorné kolesá dvojmontáží na nápravách pri pružení zapierali o rám a týmito mojimi úpravami som posunul vnútorné kolesá dvojmontáží o pol studu od stredu podvozku pričom celková šírka celej nápravy zostala nezmenená. A potom vrámci podvozku som už dorobil len aspoň taký chabý interiér v kabíne. Ďalej prešla zmenami hlavne ruka, ako je na fotke kde je tento model ešte rozostavaný vidieť, motor ktorý otáča ruku som presunul dozadu medzi batteryboxy, a to kvôli rozloženiu hmotnosti ale najmä kvôli šetreniu priestoru do ktorého som umiestni PF switche a ich ovládanie som potiahol hriadeľmi k pneumatickým ventilom aby bolo ovládanie ruky pekne pokope  :). Ďalším vylepšením sú pneu. ventily samé o sebe(len tak na okraj, vďaka panike z koronavírusu v poľskej DHL som na ne čakal presne mesiac :D), sú naozaj vynikajúce, šetria priestor a aj lepšie fungujú ako starší typ. Čo sa týka ruky samotnej tak je niečo je prebraté z prvej verzie, niečo z druhej , nový je hlavne výsuvný diel. To by bolo asi všetk, takto som s tým v podstate spokojný, aj keď teda ako som spomína chcel by som spraviť ruku ktorá sa bude dať zložiť za kabínu ale to ruka HARA 60 nedokáže ani v reále takže to už asi nechám takto.
« Posledná zmena: 19. Marec 2020, 07:50:47 od Tatrovak »

Odhlásený KLF

  • Príspevkov: 5480
    • Moja zbierka
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #40 : 23. Marec 2020, 20:07:12 »
Lesovoz pri Váhu.

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 257
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #41 : 24. Marec 2020, 09:02:15 »
To vyzerá na ešte pôvodnú verziu na zvoz krátkeho dreva z rukou HARA 60, tipujem že to ale asi nebude zrovna na váhu blízko Piešťan, čo? :D

Odhlásený KLF

  • Príspevkov: 5480
    • Moja zbierka
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #42 : 24. Marec 2020, 09:16:51 »
No je to vo Vahovciach.

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 257
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #43 : 26. Marec 2020, 08:54:45 »
Ďalšia modifikácia: Tatra 148 VNM HR. V podstate základ ruky ostal rovnaký ako u HARA 60 , zmenilo sa len rozloženie ovládačov ruky ale stále sú všetky pokope za pravou podperou. Otáčanie ruky poháňa PF L motor medzi batteryboxmi (nahradil som ním PF M motor pretože mi ostali už len dva funkčné M motory (minulý týždeň mi na dvoch naraz odišli káble, poteší :D), jeden som potreboval mať pod kabínou na pohon kompresora , tam by sam L motor nezmestil a ani na ruku na vysúvanie teleskopického dielu by sa L motor moc nehodil). Vzorom pre túto ruku mi bol HIAB 6T (predlohu vidieť na mojom predošlom príspevku, tá ružová 148čka), ale bohužiaľ mám pocit že je tá ruka nejaká moc veľká v porovnaní so zbytkom , minimálne moc trčí do strán v zloženej polohe. Korba má predstavovať vojenský valník VNM, aj keď viem že ten sa vo verzii z rukou nikdy nevyrábal ale mne to bolo takto sympatické, chcel som pridať aj navijak (na jednom PF prímači mám voľný port a na ľavej strane by bolo naňho dosť miesta ) ale už ma to celé nejako omrzelo a túto Tatru som už rozobral a pôjdem sa zas venovať niečomu inému.

Odhlásený papluh

  • Príspevkov: 4477
Re: Tatra 148 HARA 60 lesovoz
« Odpoveď #44 : 27. Marec 2020, 15:16:33 »
pekné, len škoda že to musíš točiť a nezostanú na prezentaciu na nejakú budúcu výstavu

Inak zaujímavá Tatra ktorú som nepoznal https://www.facebook.com/boris.dzurnak/videos/10222122371718321