TatraLUG

LEGO => CAD => Tému otvoril: Paliason 06. August 2019, 09:24:49

Nadpis: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Paliason 06. August 2019, 09:24:49
Som testoval ten Bricklinkový CAD-program STUDIO 2.0

Tak budem tu dávať odteraz moje kreácie v ňom vytvorené.
-------------------------------------------------------------------

Hneď prvý model som robil do súťaže na tému Jurský Park. Čiže som bol trochu v strese z termínu a z neznalosti programu. ;D
Téma bola spraviť nejakého dinosaura geneticky modifikovaného. Mohli byť rozne kombinácie zvierat, čo len koho napadlo...Sranda čo tam povymýšlali niektorý...
Z môjho nakoniec vznikol akási šelmovitý tvor.

[attach=1]

[attach=2]

[attach=3]

[attach=4]

[attach=5]
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: KLF 06. August 2019, 09:34:33
Ooooo - CAD od Paliasona?! :o  To sme tu este nemali! :oldman:  No dobre je to Palo! Len este bych Ti poradil, zasadit to cez Photoshop do nejakeho realneho prostredia, lebo ta posledna fotka s ciernym pozadim nie je moc dobra.
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: TOME 06. August 2019, 09:43:48
hehe vitaj v kyberpriesotre lega  ;D  (y) pekna dinosaurovita šelma, vyzera mierumilovne, adoptoval by som si ju. Drzim palce v sutazi  ;)
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Paliason 06. August 2019, 12:29:05
Diky.

To čierne pozadie je nanič, to viem. Aj keď som mal nastavené biele tak mi to tak spravilo len podlahu a horizont čierny, neviem prečo...ale nebol čas skúmať kde je problém, trebalo to poslať do terminu.

Potom až po uzávierke som miesto notebooku to skúsil na desktope renderovať, a tam to funguje normálne, biele pozadie všade.

Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Buďo 07. August 2019, 17:32:41
Paliosaurus Studius Plex nieje žiaden drobec , chýba mi na ňom nejaké maskovanie / farebnosť .
Tie predné nohy by chcelo trošku dlhšie ,kompozične mi nesedia ;)
Ale  (y)  (y)   bo takéto niečo v studiu vykúzliť nieje tak jednoduché .
Teším na ďalšie virtuálne i skutočné modely  :D
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Paliason 09. August 2019, 13:33:29
Diky.

Nejakého drobca som najprv plánoval, ale vymklo sa mi to z pod kontroly akosi...
V Studiu vo vlastnostiach modelu píše:
- dĺžka: 112 cm
- hmotnosť: 2,6 kg
- počet dielov: cez 2200

foto pre predstavu s minifigom:

[attach=1]
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Paliason 22. August 2019, 10:26:02
I.C.S.S. Clairvoyant

Hneď po uzávierke prihlásenia suťažných modelov do súťaže Jurský park som sa pustil do dalšieho modelu pre druhú súťaž - misia na Mars.
Trochu škoda, že ju vyhlásili ešte v čase trvania tej o dinosauroch. Čas ma tlačil oveľa viac.

Stihol som spraviť všetky 3 objekty, ktoré som plánoval - materskú loď, výsadkovú-transportnú loď a obývateľný kontajner. Ale materská loď je ťažko nedokončená, len velmi na hrubo vymodelovaná. Celý ten predok - obytná časť bola taká imrovizácia, rýchlo to nejako oplášťovať...v povodných predstavách to takto nevyzeralo.

Materská loď má 8 hangárov, v každom má výsadkovú loď, ktorá može byť naložená kontajnermi rôzneho typu. Ja som stihol namodelovať len ten obytný. Kontajner a výsadková loď ale nie sú v mierke ku materskej lodi, čiže na fotkách všetky 3 spoločne nemožem mať. Plánoval som spraviť ich mini verziu a strčiť ich do hangára...ale nestíhal som absolútne.

Kontajner bol prvý objekt z trojice, ktorý som začal robiť. K nemu v mierke potom ten Lander. Že to je zbytočne velké mi postupne začalo dochádzať. Pri skúške malej časťi hangára aj so stredovým trupom v mierke k Landeru sa mi samozrejme zatočila hlava. ::) Clairvoyanta som teda hneď nato začal robiť v menšom.

I.C.S.S. Clairvoyant
dĺžka: 270 cm
váha: 16 kg
dielov: 9950 (v nedokončenom stave)

[attach=1]

[attach=2]

[attach=3]

[attach=4]

[attach=5]

[attach=6]


Lander
dĺžka: 57 cm
váha: 2 kg
dielov: 1625

[attach=7]

[attach=8]

[attach=9]

[attach=10]

[attach=11]


Habitable Container
dĺžka: 26 cm
váha: 0,5 kg
dielov: 595

[attach=12]

[attach=13]

[attach=14]

[attach=15]


Na povrchu Marsu:

[attach=16]

[attach=17]

[attach=18]
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: KLF 22. August 2019, 14:51:19
Namakane! (y) V reale by to bol asi pekny macek - vid 2. obrazok. :o
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: MiKeL 22. August 2019, 16:24:31
MEGALOMAN :o
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Buďo 22. August 2019, 17:09:14
Podarene (y) Hlavne , že myšlienka je ucelená , materká loď + lander + obytné kontajnery . Samotný  I.C.S.S. Clairvoyant ,by nebol až tak zaujímavý  ;)
Ako i sám tvorca vraví ,nieje to dokončené . Hlavne materská loď , chce to tam popridávať kadejaké rozvody , potrubia atd  ;) A veľkú nálepku  I.C.S.S. Clairvoyant ,na tie valcové veci zboku , tam to výslovne chýba. Zadné motory na ramenách . . . inšpiroval ťa Horizont udalostí (film toho istého mena) ?
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: phoenicis 22. August 2019, 17:39:36
Parádička, skutočne kolos  :o :o :o
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Paliason 22. August 2019, 18:11:00
Díky.

KLF: áno, skoro 3-metrový klacek!

Buďo: všetky takéto detaily čo píšeš som mal v pláne, + kopu dalších...nevydalo no  :( O pol noci som to nahrával, asi 10 hodin pred uzávierkou.... V určitej fáze sa proste musiš ZASTAVIŤ a prestať vylepšovať a pridávať nové veci. Dorobiť aspoň to čo máš, inak to do termínu nemáš šancu stihnúť. Všetko nové čo by som pridal, znamenalo znova renderovať nanovo zábery (1 pohľad = 5 až 10min renderingu) Išiel som ja radšej spať  :D

Loď "Horizont udalostí" je parádne nadizajnovaný kúsok. (y) Áno, tie motory s ramenami som bral z neho inšpiračne. Stredový tunel to má v podstate tiež tak podobne, ale u mňa to má hlavne funkciu skladiska a výmeny kontajnerov z Landerov keď sú zaparkované v hangároch. Vo filme to mali len ako prechod z obytnej časti do strojovne k tomu gravitačnemu pohonu.

Tie válcové veci z boku, to majú byť dokovacie porty, v prednej časti teda. Keby náhodou letel okolo nejaký raketoplán, tak sa možu zastaviť u Clairvoyanta na kávu.  :D
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Paliason 30. August 2019, 12:24:35
MEGALOMAN :o

Našiel som uloženú aj tú spomínanú prvú skušobnú verziu stredového tunela materskej lode v mierke pasujúcej k Landeru.
Iba túto nedorobenú časť, keď som dal 4x za sebou, tak to malo cez 5000 dielov... ::)

Ten program bol z toho už zadýchaný. Modelom otáčať mi šlo stále úplne plynulo, ale pri presúvaní/pripájaní dalších zoskupených objektov sa mi v tej chvíli celé seklo aj na 20 sekúnd a potom skočilo o kus dalej. Totál blbosť, na nervy, hneď som to zabalil. 

[attach=1]
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Paliason 14. Január 2020, 00:32:30
PRINCE OF PERSIA 2: The Shadow and the Flame

Prvý level, z mojej kedysi obľúbenej gamesy Prince of Persia 2, som obliekol do lego kabátu. Rozmýšlal som o tom už dávno, tušim aj tu na fóre niekde je o tom zmienka, že si to len tak pre seba niekedy spravím. Reálne to stavať ale neplánujem.

Tí starší z vás sa isto rozpamätajú, aká to bola vtedy pecka :oldman:
http://www.youtube.com/watch?v=-d9pD5b8y3o

Pocet dielov: vyše 21 000
Dĺžka: 5,7 m

Modelovať som začínal od hlavnej budovy (palác, či čo to je) ,z ktorej hlavný hrdina na začiatku vyskočí cez okno. Potom postupne tie vedlajšie kisničky - tie sú skoro rovnaké, len poloha/počet okien sa menila. V polovici postaveného levelu som musel zvyšnú časť (priľahlé budovy pri móle) začať stavať do nového súboru, kôli neúnosnému a častému zasekávaniu - primŕzaniu PC pri pridávaní nových dielov.

Loď pristavenú pri móle som stiahol cudziu z verejnej galérie programu Studio. Jej zadnú časť som len trochu upravil a prefarbil, aby sa približne podobala na tú v hre. Robiť ju vlastnú sa mi nechcelo, kedže aj tak bolo vidieť len kúsok z nej.

Budovy sú veľmi jednoduché pravoúhle stavby, Tie mi viac-menej nerobilo problémy stvárniť. Najviac som sa narobil pri kamennom múre. To bola chujovinaaa...!!! Aby tie kamene neboli rovnaké a genericky v rade, v stále sa opakujúcom vzorci, tak to trebalo všeliako pomeniť. To bola jediná časť stavania, ktorá ma nebavila.

Renderované zábery prostredia som sa snažil urobiť približne rovnako, ako to bolo vidieť aj v hre - herné prostredie bolo rozdelené na fixné časti/ obrazovky, a hráč naraz videl iba jednu takúto obrazovku. Prenášal sa medzi nimi presunutím postavy hráča na hranu aktuálnej obrazovky. Obrázok sa potom „prepol“ na ďalšiu. Úplne presne mi to ale nesedí, kôli viacerím skutočnostiam: rozlíšenie 16:9 proti pôvodnému 4:3, skutočné 3D prostredie proti pôvodnému 2D kreslenému..atd...

[attach=1]

[attach=2]

[attach=3]

[attach=4]

[attach=5]

[attach=6]

[attach=7]

[attach=8]

[attach=9]

[attach=10]

[attach=11]

Hlavný hrdina a stráže. ( s tímy dupačkami niesom spokojný :)) )
[attach=12]
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: KLF 14. Január 2020, 00:43:07
 :o :o :o :o TY KOKOS, SUPER PRACA!!! Kamo, ja som hraval este povodnu verziu zo zaciatku 90. rokov! Super hra, legenda! Ten kamenny mur by stal nervy aj mna - neznasam robit nepravidelne, nahodne sa opakujuce tvary! Zmakol si to cele perfektne! (y) (y) (y) (y)
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Juri 14. Január 2020, 07:34:30
Mne sa to tiež páči. Kombinácia farieb Tan a Sand blue  (y). Zaujímavé dieliky na stvárnenie kameniva, nevyzerá to zle.
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: muffin 14. Január 2020, 08:09:34
Paradne, raz darmo, ked niekto vie, tak vie, nezalezi na teme  (y) Pacia sa mi hlavne tie pixelove kamenne mury(aj ked chapem, ze stavanie bolo peklo), a celkovo vystihnuta pravidelna nepravidelnost digitalneho sveta tej doby.

Zaroven si ma nakopol dokoncit tiez jednu "mensiu" vec inspirovanu dalsou legendarnou hrou, snad uz coskoro v mojom vlakne ;)
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Paliason 14. Január 2020, 09:12:21
KLF, Juri, muffin: ďakujem.

...Kamo, ja som hraval este povodnu verziu zo zaciatku 90. rokov! Super hra, legenda!...

Prvého Princa samozrejme že poznám a tiež som hrával. Nebolo 386-ky, ktorá by to nemala na disku. :D


Zaroven si ma nakopol dokoncit tiez jednu "mensiu" vec inspirovanu dalsou legendarnou hrou, snad uz coskoro v mojom vlakne ;)

no som zvedavý!  :)
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: drdano 14. Január 2020, 09:20:02
Palo tak toto je masaker.... Toto by chcelo realizaciu... Skvele
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: MiKeL 14. Január 2020, 09:37:52
Paradne (y) Akurat mi vadi, ze na tych skalach vidno derave study. Tie miesta by som asi podlozil este plateami ;)
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Betka 14. Január 2020, 11:21:43
Vyzerá to super!  (y) Pamätám si pôvodnú verziu, hrávali sme to v škole  :)
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: kamil 14. Január 2020, 15:35:56
Vyhral si sa s tym. A pouzil si aj zaujimave stavebne techniky.  (y)
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Buďo 14. Január 2020, 18:38:46
A ,že nevý stavat budovy a jak mu to ide   O0  (y)  (y)
Súhlasím s Mikelom tiež , tie study tam trošku vadia na tom múre , myslím že stačilo v tých miestach dať klasicky brick .
Tá voda i (ked by to chcelo veľa úsilia ) , by chcela byt z lega  ;)
Paliasonova idea spraviť tento počin je tu :

http://www.tatralug.sk/forum/index.php?topic=1722.0
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: sylmer 14. Január 2020, 22:01:00
U nás sa tiež hrávala tá staršia verzia, a nespomínam si veru, že by sme sa z nej vôbec niekedy vymotali von z toho paláca. Vlastne si spomínam hlavne také nože čo vybiehali z podlahy a stropu a rozsekali chudáka, a ešte že sem tam sa to dole hlavou vedelo otočiť :)
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Paliason 14. Január 2020, 23:20:55
drdano, MiKeL, Betka, kamil, Budo: díky.

Palo tak toto je masaker.... Toto by chcelo realizaciu... Skvele

Skladovanie mimo výstav a suma za nákup tej "hromádky" dielov: - to sú 2 velké bariéry, cez ktoré rúbať nebudem.
Studio my prerátalo celkovú priemernú cenu za diely... cez 4,5-tisíc euro...proste magorina.

A podstatná maličkosť -  za obchodom s nádobami a kobercami nič nieje, len vzduch (zatial). Takisto chýbajú spodné časti budov. Mal som v pláne si to všetko dorobiť, a aj celú tú uličku prepracovať a nahádzať tam dalších predajcov s haraburdami. Zatiaľ mám dorobený ku zemi len ten palác, som si proste domyslel, ako by to mohlo vyzerať.


Paradne (y) Akurat mi vadi, ze na tych skalach vidno derave study. Tie miesta by som asi podlozil este plateami ;)

Hmm, to je pravda, to som si neuvedomil tie diery. Dať medzito plate nieje problém. Tu má CAD výhodu - v reále by ma drblo, všetky tie kamene odpájať  :))
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Paliason 15. Január 2020, 20:45:25
Prišla mi otázka: ako som urobil mrežované okno?

odpoveď: na obrázku nižšie je vidieť. (pri treťom okne už mám tie mreže síce v kolizíí cez seba, lebo to nevychádzalo, ale stačí ich dať na zvislo, a sedeli by akurát na každé okno. Ale už som to neprerábal)

[attach=1]

[attach=2]


Tá voda i (ked by to chcelo veľa úsilia ) , by chcela byt z lega  ;)

Vodu som začal z lega, ale nebolo to ono. Proste len taká placka by z toho bola a keby je horná vrstva z tile, tak render by tomu hodil odlesk jak zrkadlo. A to pozadie s horizontom a oblohou a pevninou by som neviem ako skombinoval. Tých trans-podložiek, stači keď som dal len 30, a už to šlo na nervy, jak to začne zpomalene reagovať ten program.

[attach=3]
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: MiKeL 16. Január 2020, 07:16:55
Inac tie skaly mi pripominaju gabiony (https://bit.ly/36WCZoU) ;)
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Paliason 02. December 2021, 10:02:58
Z hlavnej budovy, odkial vyskočí Princátko z okna, bola v hre vidieť vždy len horná časť z terasou.

Teraz po prvý krát máte možnosť vidieť, ako vyzerala dole. :oldman: (je to samozrejme len podla mojej fantázie)

Ani neviem, či sa mi niekedy podarí dokončiť celú tú ulicu, to je ešte hromada roboty, a na to musím mať správnu náladu.

[attach=1]
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Paliason 02. Február 2022, 10:14:19
Tak som mal náladu konečne otestovať tú funkciu Mozaiky v Studiu.
Je to šikovný nástroj, nahratie obrázku, volba rozmeru v studoch, a zopár nastavení dalších k celkovému doladeniu.

Tu kolegovia dávnejšie popísali dojmy (http://www.tatralug.sk/forum/index.php?topic=1710.msg48125#msg48125), a rovnako konštatujem, že nieje to dokonalé.

Mozaikové baseplate som si musel takisto vkladať, a klasické plate, čo nahodila automatika, vymazať. Nič zložité, pár klikov, maličkosť.

S úpravou farebnosti som tam zabil najviac času. Keď má zdrojový obrázok veľa odtieňov podobnej farby, alebo napr. nejakú textúru hrdzy, tak to nedokáže prerátať moc dobre. 
Logo 1 vyšlo celkom dobre, logo 2 už slabšie. Nepodarilo sa mi doladiť farby tak, aby tam bolo trochu to tieňovanie zachované...je to proste jednofarebné skoro celé.

Rozlíšenie je 64x64 studov. Pri skúške na 128x128 to bolo už o dosť lepšie, presne zachovaný tvar, aj textúra hrdze sa už dala spraviť alebo ulomené kúsky. LEn to už malo potom cez 1 meter. To je moc.

[attach=1]

[attach=2]
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: PC CZ 02. Február 2022, 22:56:03
Ty jo, pošli toho prince v nějaké zredukované formě do ideas, na PoP kdysi licenci měli a když teď budou mit Games label, tam by se to hodilo. Prince z Persie bych jako setik bral :)

Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Paliason 08. Február 2022, 15:06:19
Poslať to niekam je najmenej, to nemám problém. Ale dať tomu formu "setu" nebude na 5 minút no...

Buď tú krajnú oblasť z mólom okresať alebo samostatne len ten palác dať. Neviem. Poraď mi! Jak by som to zredukoval? 

Tu je celá mapa z hry.

[attach=1]
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: papluh 08. Február 2022, 15:17:47
No realisticky to nemá moc šancu na Ideas set.
Ale zas oveľa väčšia je dosianuť 10k hlasov pri správnej prezentácii a "zaspamovaní" fór a stránok.
Tj si treba povedať či to stojí za tých 500USD v kredite na Shop@Home za tú prácu.   Najmä ak ide človek za týmto cieľom (a podľa mňa je tam kopec takých) tak nemusí riešit ako moc je to realizovateľné a ísť rovno na efekt  ;)
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: PC CZ 08. Február 2022, 15:42:50
Mně se líbí ten palác a možná bych do podzemí udělal kus levelu z 1 se zubatými pastmi, propadávajicí se podlahou a bodly.
Ten level bych navrhoval v podobné velikosti a provedení jako je nový Sonic. A samo by to chtělo přesýpací hodiny, princeznu, myšku a vezíra Jaffara. Proste to nejak zredukovat na 3000 -3500 dilu max. To molo je hezké, tak bych ho použil a k tomu udělal ten palác o rozměru modularu.
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Paliason 08. Február 2022, 15:55:06
No realisticky to nemá moc šancu na Ideas set.
Ale zas oveľa väčšia je dosianuť 10k hlasov pri správnej prezentácii a "zaspamovaní" fór a stránok.
Tj si treba povedať či to stojí za tých 500USD v kredite na Shop@Home za tú prácu.   Najmä ak ide človek za týmto cieľom (a podľa mňa je tam kopec takých) tak nemusí riešit ako moc je to realizovateľné a ísť rovno na efekt  ;)

Ja to teraz určite nejdem prerábať :D. Len ma zaújima predstava, ako by to malo vyzerať zredukované. To je celé.

Prince of Persia je známa téma myslím, len práve v kontexte tých prvých starých hier to nemá moc šancu. To už je pre pamätníkov, to na Idease vačsina nebude mať tušenie o čo ide.

Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Paliason 08. Február 2022, 16:13:09
A dokonca na IDEASe, čo som teraz pozeral, je aktuálne návrh z Princa 1 ako modulárne bloky levelu. Heh, tak nenapadlo to len mňa  ;D

Len ledva 500 ludí zatial naškrábal, pomaly mu končí lehota...presne ako som tipoval.
ale pekné to má.

[attach=1]

[attach=2]

Mně se líbí ten palác a možná bych do podzemí udělal kus levelu z 1 se zubatými pastmi, propadávajicí se podlahou a bodly.
Ten level bych navrhoval v podobné velikosti a provedení jako je nový Sonic. A samo by to chtělo přesýpací hodiny, princeznu, myšku a vezíra Jaffara. Proste to nejak zredukovat na 3000 -3500 dilu max. To molo je hezké, tak bych ho použil a k tomu udělal ten palác o rozměru modularu.

Paráda, dobrá predstava, úplne to mám pred očami. Len v podstate celé znova by to bolo treba spraviť, to moje je moc velké...
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: PC CZ 08. Február 2022, 23:31:25
Toho bych se nebál, Mario je starši, tohle je z doby kdy frcel Sonic atd. Plus LEGO PoP dělalo, podle filmu, byl tam dokonce tehdy pštros coby figurka.

Ideas je pro 30-40, lidi co vyrustali v '80 a '90. Viz třeba Voltron apod.
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Paliason 10. Marec 2022, 00:05:24
Wild Wacky Action Bike

Dostal som náladu namodelovať nejaký bizár. Hneď ma napadla táto dvojkolesová nádhera. Bola to fiktívna reklama v jednej epizóde South Parku. (3.séria, Ep.11 - Činpokomončáci)

Modelovanie ma bavilo. Ako taký tréning v Studiu to bolo dobré. Povodne som kostru skúšal z Technicu, ale nevychádzali mi tam správne uhly. Tak je to všetko nakoniec Creator. Kostra je zrkadlovo symetrická, takže to bola aj výhoda, stačilo spraviť len polovicu. Postavené v reále by sa to asi rozpadlo pri jazde. Spodná plocha bočnej oválnej zelenej chujoviny a pomocnej kruhovej chujoviny na druhej strane niesú zarovno kolies. Sú nižšie, je to aj na fotkách vidieť, nevychádzalo mi to akosi.  :D


Model má 766 dielov a dĺžku asi 43cm. Trvalo mi to spraviť za 2 večery.

http://www.youtube.com/watch?v=r1Pn-PvhY_0

[attach=1]

Lego-CAD:

[attach=2]

[attach=3]

[attach=4]

[attach=5]

Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: muffin 10. Marec 2022, 15:18:36
Riadny úlet, toto si nejako nepamätám, ale je pravda, že South Park som už nepozeral riadne dávno.  :D
Proporcie aj farby si trafil ok, ja by som ešte zamenil materiál pneu, nech sa tak neblištia, v stud.io je taká možnosť.
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Paliason 10. Marec 2022, 15:27:31
No presne nad tými pneu som krútil hlavou, že to nevyzerá dobre. Nezbadal som tam nikde tú možnosť, slabo som pozeral...
Prosím ťa teda hneď o radu, kde to je?
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: muffin 10. Marec 2022, 20:53:06
Vo farbách, keď zroluješ, tak tam máš aj rubber colors, či už pri tej paletke s dielikmy, alebo aj na paletke, kde meníš farbu označených položiek - tam máš aj možnosť zaškrtnúť, aby ti ponúkalo iba existujúce farby, takže pri pneu by mali byť rovno k dispozícii.
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Paliason 24. Marec 2022, 09:38:13
Jasné, je to tam. To len ja som doteraz nemal dôvod skrolovať v palete farieb nižšie - lebo som nerobil nič na kolesách...

[attach=1]

[attach=2]
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Paliason 24. Marec 2022, 09:57:00
1978 Chevrolet Camaro

Môj prvý pokus o 8wide vozítko.
 
Nejak extra som s tým ale neni spokojný. Stále mám pocit, že som neprišiel na ideálnu konšteláciu dielikov pre dané tvary...

[attach=1]

[attach=2]

[attach=3]

[attach=4]
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: muffin 24. Marec 2022, 12:50:10
Pri tejto malej mierke to nie je ľahké, celkový tvar je OK, problém je v maske, kde je charakteristické, že je lakovaná okolo svetiel, u teba je to spojité cez celú šírku. Možno tam nejako zakomponovať (https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/3/4070.png) na tie vnútorné menšie svetlá, aby to dostalo to orámovanie.
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Paliason 24. Marec 2022, 17:26:20
Ahaaaa, ten brick by tam mohlo dobre pasovať, no to veru skúsim.

Ešte rozmýšlam, že vymením to čelné sklo za iné, s menśím sklonom. To, čo má napr. v sete Dodge Challenger 76904. Nieje tam síce to vybratie na pripnutie strechy, ale aj tak vyzerá dobre.
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Paliason 29. Marec 2022, 09:29:56
nejaké zmeny:
- orámovanie predných malých svetiel
- výmena čelného skla za iný typ + posunutie späťákov viac dozadu
- zaoblenie zadnej časti strechy
- zjednotenie šikmej zadnej časti s oknom do jedného celku

[attach=1]

[attach=2]

[attach=3]
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: muffin 29. Marec 2022, 12:55:16
Maska lepšia  (y)
Tú kabínu, tým že si vymenil čelné sklo, tak podrástla o jeden plejt dohora, čo nevyzerá dobre, tam by sa zišlo, ak by si to vedel zapustiť nižšie.
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: phoenicis 29. Marec 2022, 16:18:18
Za mňa veľký palec hore  (y)
Masku vyzerá teraz vernejšie, ale so sklo a strecha sa mi viac páčila na prvej verzii.
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Paliason 31. Marec 2022, 13:18:23
Radcovia moji, mám tu pre vás takú porovnávačku. Tak teraz raďte, ktoré?.  :)

Dva druhy čelného skla (s menším a väčším sklonom), pričom to s menším sklonom je výškovo o jednu plate rozdielne posadené.

čiže, z ľava do prava:

1) sklo s väčším uhlom + zadné zaoblenie strechy
2) sklo s väčším uhlom posadené o 1 plate nižšie, absencia zadného zaoblenia strechy
3) sklo s menším uhlom, absencia zadného zaoblenia strechy

[attach=1]

[attach=2]

Reálne Camaro ma ten sklon čelného tak nejak medzi: ani tak velký uhol ako na 1) & 2) ale ani tak malý ako 3)
Ale zase ten A-stĺpik má už dosť zvislo, tak skôr sa prikláňam k variante 2).
Hned vylúčiť môžem 1), tam je ta strecha moc vysoko celá, smutno mi bude len za tým zaoblením vzadu

[attach=3]
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: muffin 31. Marec 2022, 15:21:33
Za mňa 2, trochu ma tam rušia tie rohy strechy, ale s tým asi veľa nespravíš, ešte možno skúsiť (https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/3/52031.png), ale tým, že je to na výšku 2 platov, tak to asi zas nebude ideálne z hľadiska celkovej výšky.
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: phoenicis 01. Apríl 2022, 08:07:56
Za mňa 3)
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Paliason 16. December 2023, 14:55:01
1960 Chevrolet Impala

Moje ďalšie dve 8-wide vozidlá z filmu Jeepers Creepers.
Hornú časť kufra nemám úplne domyslenú. Ťažko spraviť tie "krídelká" vzadu, a aj to vyvýšenie kufra je trochu čudné. Bočná nálepka je robená v integrovanom Part Designer-i a je cez dva diely. Tam som pri druhej "tile" tráfal správny rozmer pásiku, aby bol rovnaký ako na prvej.

[attach=1]  [attach=2]  [attach=3]

1941 Chevrolet Heavy-Duty COE

Truck som skúšal najskôr na 9-wide, ale bol už moc široký. Potom aj čumák som mal spravený ešte iným štýlom. A kabína sa pôvodne zužovala kupredku, ale nakoniec som zvolil rovnú.
Jediný problém tu je v neexistujúcich kolesách, ktoré by pasovali. Tie, čo tam mám, sú akési kladky či čo. Ale majú správne proporcie, tak som ich nechal.

[attach=4]  [attach=5]  [attach=6]

Hlavný aktéri mi zapózovali:

[attach=7]
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: muffin 16. December 2023, 15:58:59
Pekne  (y)

Pri tom bočnom pohľade na tú impalu mi to pripomenulo scénku z úvodných titulkov jedného dosť kultového filmu, len by sa tam musel doplniť "rentgenový" pohľad na kufor so zviazanou osobou vo vnútri ;)
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Paliason 16. December 2023, 19:07:58
Jaj, myslíš asi Od súmraku do úsvitu?  :)
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: muffin 16. December 2023, 20:54:26
Bol som presvedčený, že budeš vedieť, preto som to nenapísal priamo. Tam by bolo tiež dosť scénok na modelovanie :)
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Paliason 17. December 2023, 23:52:48
Jasné, to je perfekt film, moj oblúbený. Úplne machersky spravené sú tie úvodné titulky. Aj hudba je tam skvelá.
Prvý krát som ho videl ešte v časoch video-požičovní. Na víkend sa najviac oplatilo požičať. To som stihol pozreť aj 4-krát, ked ma niečo zaujalo. A potom pondelok som upaloval zo školy domov pozrieť ešte piaty krát, než to otec musel ísť už vrátiť.  ;D

Možno niekedy postavím Titty Twister Bar :D
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: muffin 18. December 2023, 10:14:45
A hlavne keď to ideš pozerať prvý krát a nemáš o filme žiadne info vopred, tak je to taká klasická Tarantinovka/gangsterská road movie, a potom po hodine odrazu príde ten WTF moment a až do konca nechápeš  ;D
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Paliason 04. Január 2024, 23:01:16
Na nový rok nová hádanka.
Som zvedavý, kto z vás pozná tento "čudný hybrid" ? Čo je to zač? Odkiaľ?

[attach=1]

Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: papluh 05. Január 2024, 01:00:13
Tak teraz si ma dostal, myslel som že idem na istotu a pamäť ma klamala  >:D https://en.wikipedia.org/wiki/GM_Futurliner

Samozrejme google pomohol, ale toto nebola šanca že by som videl a tým že to nebol americký film, tak sa to ani nedostalo do bežných filmovo automobilových zoznamov.  ;)

Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Paliason 05. Január 2024, 11:08:15
 8) Vychádzala mi veru velmi malá šanca na uhádnutie. Málo známy, starý, zapadnutý a neamerický titul.

Nechám tu ešte čas asi týždeň, aj ked papluh už teda vie čo to je. Potom tu dám bližší popis.
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: sylmer 05. Január 2024, 11:26:16
Toto jazdilo v 40-tych rokoch po Hornej Súči. Keď im to v močiaroch u Mituchov zapadlo, šiesti súčania plus jeden mocnejší vpredu to dvihli za tie tyče a vyniesli. Kde to vozidlo skončilo, sa už nevie.
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Paliason 09. Január 2024, 22:02:10
MONSTER

Zrealizoval som v CAD-e môj dlho plánovaný kamión Monster, z francúzskeho Sci-Fi filmu TERMINUS (1987)
Pre mňa úplná srdcová záležitosť v detstve. VHS-ku s filmom v nemeckom dabingu som si vtedy púštal veľmi často.

[attach=1]  [attach=2]

Zápletka je v skratke o tom, že v dystopickej budúcnosti existuje hra, v ktorej šofér veľkého nákladného auta riadeného počítačom, musí prejsť krajinou do určenej konečnej stanice a nesmú ho zastaviť iné šedé obrnené vozidlá.
Kto nevidel film pred tridsiatimi rokmi, tak doporučovať mu to dnes moc nemá význam. Film za prvé dosť zostarol, a za druhé je samotný dej skoro neexistujúci, s koncom, ktorý nemá ani pointu.
V podstate som ako malý ani moc nechápal, o čo vo filme šlo.
Hltal som v prvom rade kamión, ktorý vyzeral nezvyčajne a bol obrovský ako lokomotíva. Hltal som všetky naháňačky, búračky a demoláciu čo predvádzal. Hltal som charizmatického šoféra s tvárou Johnnyho Hallydaya, zahral to úplne frajersky. Hltal som druhý prenasledujúci kamión, ktorý sa dokázal zneviditelniť a viezol v návese pekne hnusné prekvápko. Hltal som počitačové animácie aktuálnej polohy kamiónu a jeho situáciu. Hltal som animáciu záverečných titulkov a v nej titulnú skladbu End Of The Line od Stana Ridgwaya. No proste detskou optikou som na filme nevidel jedinú slabinu.

Kamión v štýle Mad Max je prerobený z nejakého dobového Volva. O aký typ presne ide, nieje uvedené.

[attach=3]  [attach=4]  [attach=5]  [attach=6]

[attach=7]  [attach=8]  [attach=9]

Jedna z filmových makiet. Niektoré prvky boli na konečnej filmovej podobe ešte zmenené.

[attach=10]

Umelá inteligencia komunikuje s vodičom pomocou obrazovky s takýmito štýlovými ústami.

[attachimg=11]

Dnešnou optikou už mi film nepripadá taký dokonalý, ako v detských časoch. Baviť ma to bavilo, poznal som to kedysi úplne naspamäť. Ale ten námet je taká nekonzistentná zmes všetkého možného a scenár kladie divákovi oveľa viac otázok ako odpovedí. Sivé obrnené autá sú dosť malé proti takému veľkému kamiónu, čiže to nedáva zmysel, ako ho chceli zastaviť. O tom závode nie sú vysvetlené jasné pravidlá. Kolko majú času? Aký je hlbší zmysel hry? Mnoho nedomyslených vecí. Akcia ala 80-te roky, vybuchuje tam úplne všetko, čo i len trochu niekam narazí. A amatérsky strih nerobí tiež dobrý dojem. Nechápem, či sa strihač s kameramanom a režisérom nevedeli dohodnúť alebo čo. Pri viacerých scénach má človek pocit, že tam niečo ešte chýba, veľa záberov vôbec nenadväzuje. Ale nevadí, všetko to prebíja celková bizarnosť, a to sa mi na tom stále páči.
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Paliason 09. Január 2024, 22:02:43
Čo sa týka verzií filmu, ktoré som videl. Najskôr to bola už spomenutá nemecká verzia, nahraná tuším z nejakej rakúskej tv v prvej polke deväťdesiatych rokov. Potom po dlhej dobe som mal chuť si to znova pozrieť, ale vhs-ky už boli out a vyhodené, tak som natrafil na francúzsku verziu niekde z netu. Bez titulkov, takže som vôbec nerozumel.
No a teraz pri navrhovaní modelu som si ho opäť pripomenul, tiež s francúzskym znením, našťastie aj s titulkami. Dokonca predĺžená 115-minútová verzia, s novými zábermi, ktoré som ešte nevidel. Zdá sa, že verzie, čo som videl predtým, boli len cenzurované verzie v tej dobe. Čo si ale pamätám, tak v tej kratšej cca 90-minútovej bola scéna, ako ide Monster po ceste vedľa vlakovej trate súbežne s lokomotívou. To bol dobrý záber, ten mi v tej predĺženej chýbal. Hlas umelej inteligencie kamiónu znie vo francúzštine tak prihriato. V nemčine znel o dosť lepšie. V traileri na anglickú verziu má tiež dobrý hlas. Tú som ale nikdy nevidel, nepodarilo sa mi to zatial ešte zohnať.

CAD model v Studiu vznikol za veľmi krátku dobu asi 6 večerov. Má zatiaľ 1780 dielov. Studio udáva, že diely by stáli 1000 eur približne, takže to ostane asi len ako virtuálny model.
Niektoré diely v dark red sú pekne drahé, nahradil by som ju obyčajnou červenou. Iné diely mi zobrazuje, že v danej farbe vôbec neexistujú. Model ešte zatiaľ nie je vo finálnej podobe. Chýba mi vzadu vnútri na korbe navijak, a ešte celý interiér v kabíne.
Niektoré detaily ako napr. medzery na zošikmenej streche nemám ešte vymyslené. 
Najväčší problém je s oknami. Čelné okno vyzerá celkom dobre. Bočné okno vpredu zošikmené, tam som zaimprovizoval s "plate wedge", ktorá v trans clear takisto neexistuje.

[attach=1]  [attach=2]  [attach=3]  [attach=4]

Na predných rohových zaoblených dieloch si môžete všimnúť čierne nálepky. Mali by súvisle nadväzovať zarovno na bočnú časť. V Part Designeri je vkladanie a prispôsobovanie nálepiek veľmi obmedzené, a nedá sa ľubovoľne naklápať pozícia pod uhlom, ani meniť mierka. Len skokovo, a preto mi to nepasuje úplne.

Bočné okno na dverách pasuje skoro dokonale. Keby ešte nemalo to zošikmenie postranách, tak je to ideálne.

[attach=5]

Predný supertuhý nárazník, s pomocou ktorého prejde Monster cez polystyrénové steny, lampáše, kurín a napílené rampy ako teplý nôž maslom.  :D

[attach=6]
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: muffin 10. Január 2024, 07:17:18
Pekne to máš spracované, ale toto by som v živote neuhádol, ten film mi absolútne nič nehovorí :)

Páči sa mi, ako sa ti darí vyťahovať takéto podivnosti z histórie a niečo o predlohe aj rozpíšeš, takže je to aj taká osveta.
Mňa to inšpiruje k tomu, tiež skúsiť niečo netradičné, už mám dva tipy na autá, ktoré reálne existujú, ale sú málo známe a bolo by zaujímavé ich postaviť. Snáď sa v priebehu tohto roka k niečomu dokopem.
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Paliason 10. Január 2024, 21:56:51
Díky.
Také veci ma baví najviac stavať, ktoré ešte nikto neskúsil.
Som rád, že môžem takto inšpirovať druhých k podobnej činnosti..



Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: papluh 11. Január 2024, 09:39:47
Inak kombnáciou tvaru,sfarbenia a retra mi to trocha pripomenulo túto DDrónsku lokomotívu  ;D
(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4e/118_075-1%2C_Germany%2C_Berlin%2C_German_Museum_of_Technology_%28Trainpix_209746%29.jpg/640px-118_075-1%2C_Germany%2C_Berlin%2C_German_Museum_of_Technology_%28Trainpix_209746%29.jpg)
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Paliason 12. Január 2024, 15:27:57
Hej, tú hornú časť to má ozaj podobnú.

Oni to vlastne robili v koprodukcii s nemcami, takže kludne to môže byť aj jeden z inšpiračných zdrojov pri návrhu dizajnu.
V tom filme bola priamo scéna, ako ide vedľa vlaku, to si pamätám určite. Neviem, prečo ju vystrihli v tej terajšej verzii, takže to už asi nenájdem. To by bol gól, keby to je zrovna tento presne ;D

Inak mám dobrý tip na výlet. :) Tá konečná stanica, kde mali dôjsť, sa nachádza v maďarsku - hrad Sümeg. Asi 2 hodiny od Bratislavy. Vyzerá pekne.

[attach=1]

Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Paliason 18. Január 2024, 20:24:24
Dorobil som chýbajúce partie a doplnil zopár detailov, medzery na zošikmenej streche. Počet dielov sa zvýšil na 2306.

Interiér kabíny:

[attach=1]  [attach=2]  [attach=3]

Kabína, kde sedeli herci, neslúžila na šoférovanie kamiónu. Skutočný šofér sedel pod nimi v spodnej časti.
Karen aj Johnny točili hore len volantom naprázdno.
Celá predná zaoblená časť bolo zamaskované tmavé čelné sklo. A aj malá čierna časť po bokoch bolo sklo, aby šofér videl aj do strán.

[attachimg=4]

Zadný navijak:

[attach=5]

Čo vravíte na vylepšené gumy s logom GoodYear? Dobré že? :)

[attach=6]  [attach=7]
Nadpis: Re: Paliho STUDIO-vé modely
Príspevok od: Paliason 03. Február 2024, 20:52:18
Predsalen som našiel spomínaný záber s vlakom. :D
U rodičov som našiel staré CD. A na ňom Terminus, 80-minútová verzia vo francúzštine, ktorá túto scénu obsahuje.

[attach=1]  [attach=2]

Túto kratšiu verziu by som teda nazval ako pôvodnú "kino verziu". Tú predĺženú 115-minútovú, ktorá sa dá nájsť na nete dnes, by som nazval "directors cut".

Keby to náhodou niekoho zaujímalo, je medzi nimi veľa rozdielov:
 
* Na ČSFD o tejto kratšej verzii nieje zmienka. Majú uvedenú len 115-minutovú.

* Pridaných 35 minút v "directors cut" je na jednej strane super. Predĺžené scény miestami pomáhajú k ľahšiemu pochopeniu. Ja som bol až prekvapený, ako veľa je kinoverzia osekaná. Na druhej strane, samotnej akcie je stále rovnako, a týmpádom je viac rozriedená, tempo sa občas pomaly vlečie. Kino verzia ubehne doslova ako voda.

* V prvej tretine je veľa rozdielov v poprehadzovaných, respektíve rozdielne chronologicky radených scénach a záberoch.

* Úvodné titulky sú úplne rozdielne. Kino-verzia má hudobný podklad End of the Line s animáciou drôtového modelu trucku. Directors cut začína "čudným" úvodom, asi prilepeným z nejakých bonusových materiálov, za ktorým nasleduje už začiatočná filmová scéna.

* Pôvodný, dobre znejúci robotický hlas AI v kamióne zmenili na detinského "chipmunka".

* A čo ma najviac dostalo, že pôvodná (velmi dobrá) hudba je z viacerých scén buď komplet vystrihnutá alebo nahradená akousi "sláčikovou-baroko-hudbou", ktorá vôbec nepasuje k nálade filmu. Toto meniť, bol pekne idiotský nápad.

Ja sa prikláňam viac k tej pôvodnej, kratšej "kino" verzii, tak ako to proste vtedy zamýšľali. Nebyť toho, že som teraz navrhoval v CADe kamión, tak ani netuším, že existuje nejaká 115-minutová verzia.